Mode

Italiaanser wordt het niet: Dolce & Gabbana brengt pasta op de markt

Italiaanser wordt het niet: Dolce & Gabbana brengt pasta op de markt

Foto: Isopix

Italianen houden van mode, pasta en hun mama. Het is een torenhoog cliché, maar in het geval van Stefano Gabbana en Domenico Dolce blijkt dat toch te kloppen. De modeontwerpers hebben namelijk samen met pastaproducent Pastificio di Martino een exclusieve lijn op de markt gebracht.

Domenico Dolce en Stefano Gabbana zijn dol op pasta en zaten daarom samen met de gerenommeerde pastaproducent Pastificio di Martino om een eigen, exclusieve lijn op de markt te brengen. Niet met mode, maar wel met onder meer spaghetti, paccheri en penne. De in totaal acht soorten pasta worden verkocht in een luxueuze metalen doos en daarvan zijn er wereldwijd maar 5.000 beschikbaar. Ze zijn onder meer te verkrijgen in Napels en Bologna waar Pasta Di Martino winkels heeft en bij Harrods in Londen waar de Italiaanse ontwerpers dit jaar de kerstetelage mochten inrichten.

Wie wel eens van die modieuze pasta wil proeven, moet daar omgerekend wel zo'n 100 euro voor neertellen. Er is bovendien ook een keukenschort beschikbaar voor wie fashionable achter het fornuis wil staan en dat item werd het eerst voorgesteld op Instagram door niemand minder dan de mama van Stefano Gabbana.

Het lijkt er in elk geval op dat dit maar het begin is van een langdurige samenwerking. Naar verluidt hebben de ontwerpers en de pastaproducent in elk geval een contract van twee jaar met elkaar afgesloten. Ligt er binnenkort overal Dolce & Gabanna-pasta in de winkelrekken?

 

Mia Mamma è pronta a cucinare #DGPasta @pastadimartino ???????????? LA FAMIGLIA LA PASTA L’ITALIA ##DGFamily ??????

Een bericht gedeeld door stefanogabbana (@stefanogabbana) op

 

Corrigeer

Het beste van Enkel voor abonnees