Dit is een exclusief artikel voor jou.
Dit exclusieve artikel lezen? Doe het gratis >

RECONSTRUCTIE. Van 'ik weet niet waarover dit gaat' tot 'ben tot inzicht gekomen'. Zo probeerde Bart De Pauw zijn imagoschade te beperken

RECONSTRUCTIE. Van 'ik weet niet waarover dit gaat' tot 'ben tot inzicht gekomen'. Zo probeerde Bart De Pauw zijn imagoschade te beperken

Foto: Jimmy Kets

Van “Ik weet niet waarover dit gaat”, tot “Ik ben tot inzicht gekomen”. Bart De Pauw heeft een bocht gemaakt. Over zijn communicatie wordt goed nagedacht. Hij belde donderdag het gereputeerde bureau Whyte, gespecialiseerd in crisiscommunicatie. Hun job: de reputatie van De Pauw redden. “Logisch. De reputatie van een merk is veel geld waard, en Bart De Pauw is een sterk merk”, zegt communicatieprof Katia Segers.

Oké, het is geen haarspeldbocht die Bart De Pauw pakt. Het inzicht waartoe hij gekomen is, gaat over het “intimiderende” karakter van zijn “speelse” manier van doen. In ...

Het beste van Enkel voor abonnees