Wasmachine vat vuur in woning terwijl Bilzens koppel boodschappen doet

Bilzen -

In een huis op de Leterweg in Bilzen heeft vrijdagmiddag een wasmachine vuur gevat. Het toestel is vernield en de wasplaats is zwartgeblakerd. De brandweer was snel ter plaatse en kon erger voorkomen.

“De wasmachine was gevuld en stond al een tijdje te draaien”, vertelt bewoner Alfons Vanheusden. “Rond 11 uur ben ik samen met mijn vrouw naar de winkel vertrokken. Toen we een uurtje later thuiskwamen zag ik meteen dat er iets mis was.”

De wasmachine had vuur gevat in de wasruimte achter de woning van Alfons. “Toen ik de oprit binnenreed, ging de elektrische poort niet open”, vertelt hij. “Met mijn partner ben ik dan gaan kijken wat er scheelde. In de veranda hing een dikke rooklaag. We hebben de deuren opengegooid en zijn meteen naar onze buurman Jos gelopen. Hij is de brandweeroverste bij het korps in Bilzen. Zijn echtgenote heeft hem op de hoogte gebracht. Ondertussen was de rook een beetje opgetrokken en zag ik de vlammen uit de wasmachine omhoog schieten. Gelukkig waren de brandweermannen snel aanwezig en kon erger worden voorkomen.”

Corrigeer

Immo in de regio

Auto's in de kijker

Jobs in de regio