Oplossing gevonden voor gedupeerden van foutgelopen MediaMarkt-stunt

Oplossing gevonden voor gedupeerden van foutgelopen MediaMarkt-stunt

Tycho Van Malderghem uit het Oost-Vlaamse Kluisbergen was een van de gedupeerden Foto: pma

Maar 1.999 euro voor een Apple-laptop die normaal gezien 2.746 euro kost. Met die stunt pakte elektroketen MediaMarkt vorige week vrijdag - op de zogenaamde ‘Black Friday’ - uit voor haar klanten. Er was maar één probleem: heel wat klanten die de laptop bestelden én op voorhand betaalden, kregen in de winkel te horen dat hij toch uitverkocht was. Ondertussen is er echter een oplossing gevonden.

Black Friday is een fenomeen dat overgewaaid is uit de Verenigde Staten en ook bij ons elk jaar aan populariteit wint. Om de periode voor de kerstinkopen in te luiden worden op de vrijdag na Thanksgiving in tal van winkels (forse) promoties aangeboden.

Zo ook vorige week vrijdag bij MediaMarkt. De elektroketen bood een Mac Book Pro-laptop aan met liefst 747 euro korting: geen 2.746 maar slechts 1.999 euro. Heel wat klanten gingen op het aanbod in en besteldenén betaalden de laptoponline alvorens hem op Black Friday te gaan oppikken in een vestiging van de elektroketen. Eens in de winkel aangekomen volgde er voor heel wat klanten geen laptop, maar een koude douche. De Mac Book Pro’s waren al uitverkocht.

Vertraging bij verwerking bestellingen

Wat was er precies foutgelopen? “Normaal gezien geldt bij dergelijke stunts het principe op = op”, verklaarde MediaMarkt-woordvoerster Janick De Saedeleer vrijdagochtend in ‘De Inspecteur’ op Radio 2. “In de aanloop naar Black Friday was het uitzonderlijk druk op onze website, een enorme toevloed die tot een serieuze vertraging in de verwerking van de bestellingen geleid heeft. Daarom konden klanten de laptops online blijven bestellen, terwijl de voorraad eigenlijk al helemaal op was.

Oplossing

In totaal werd een twintigtal klanten getroffen, aldus De Saedeleer. “Vooral diegenen die bij hun online bestelling kozen voor de optie Pick up @ Store (bestelling ophalen in de winkel, nvdr.). Maar ik denk dat ik vandaag goed nieuws kan brengen. We hebben donderdag de gedupeerde klanten reeds gecontacteerd met de melding dat we de laptops hebben kunnen bijbestellen en dat ze nog voor kerst geleverd zullen worden. Alle klanten krijgen dus wat ze besteld hebben. We verontschuldigen ons nogmaals voor de vertraging, maar we zijn uiteraard blij dat we een oplossing hebben gevonden.”

Corrigeer

IN HET NIEUWS

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees