Opbrengst ging naar de Warmste Week gaan

Koppel schort stuntverkoop van huis op na bedreigingen

Koppel schort stuntverkoop van huis op na bedreigingen
Waregem -

Het koppel uit Waregem dat hun huis verlootte voor de Warmste Week heeft de actie moeten opschorten na bedreigingen. Wie een ticket van 50 euro kocht kon hun huis winnen. De meeropbrengst was bedoeld voor Kom Op Tegen Kanker.

Naast een hoop positieve reacties kwamen er ook bijzonder veel verwijten. Vooral via sociale media beschuldigden mensen het gezin ervan munt te willen slaan uit een goed doel.

LEES OOK. Koppel pakt uit bij verkoop van huis: “Voor 50 euro kan je ons huis winnen”

Voorheen konden mensen een lotje kopen voor 50 euro. Zodra de vraagprijs van het huis bereikt was, zou het huis van Kris (50) en zijn vrouw verloot worden. Alle meerwaarde zou het koppel doorstorten aan Kom Op Tegen Kanker.

Het huis is volgens hen ruim 300.000 euro waard. “Het werd tien jaar geleden nog verbouwd, er zijn vier slaapkamers, 200 vierkante ­meter bewoonbare oppervlakte én een kleine tuin”, zei Heidi eerder aan Het Nieuwsblad. “Met de wedstrijd willen wij 300.000 euro krijgen voor het huis, minder dus dan het waard is. Daarnaast hebben we nog een 100.000 euro nodig voor de wedstrijdkosten zoals de gerechtsdeurwaarder én om de notariskosten en registratierechten te betalen, ­zodat de winnaar er geen euro meer aan moet uitgeven”.

Integere mensen

Marc Michils, algemeen directeur van Kom op tegen Kanker, benadrukt dat het integere mensen met goede bedoelingen zijn: “Bovendien hebben ze een attest van een schatter waaruit blijkt dat het huis méér waard is dan wat ze vragen. Het is dus niet zo dat ze munt proberen te slaan uit de actie.”

Toch schorten Kris en Heidi de actie op na de vele dreigementen. Ze vrezen voor de veiligheid van hun gezin. “Ons gezin is benaderd geweest via verschillende kanalen. De wereld zit blijkbaar anders in elkaar dan wij dachten. Dit hadden we niet zien aankomen. Ik hoop dat mijn gezin nu verder buiten schot blijft”, klink het nog.

Corrigeer

IN HET NIEUWS

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees