Elektrisch deken veroorzaakt zware zolderbrand

Gullegem / Wevelgem -

De zolderverdieping van een rijwoning aan de Kwadestraat liep zaterdagavond zware schade op.

Dat gebeurde toen om 18.30 uur een elektrisch deken vuur vatte en meteen ook het bed en matras in lichterlaaie zette. “We waren ons net aan het klaarmaken voor wat een avondje uit moest worden, toen we de rookontwikkeling op zolder opmerkten. Een buurman probeerde in afwachting van de brandweer nog te blussen met een poederblusser uit de auto, maar het vuur was toen al te hevig”, zegt eigenaar Robin M. geschrokken. De brand richtte zware schade aan in de slaapkamer op de zolderverdieping van de woning en ging gepaard met heel wat rook. Er vielen geen gewonden en de woning blijft bewoonbaar.

Corrigeer

Immo in de regio

Auto's in de kijker

Jobs in de regio