Pakjesbezorger verliest erfenis van 562.000 euro en betaalt 21 euro verzendingskosten terug om het goed te maken

Pakjesbezorger verliest erfenis van 562.000 euro en betaalt 21 euro verzendingskosten terug om het goed te maken

Foto: Avalon.red

Koerierbedrijf UPS verloor hun pakje met daarin een erfenis van zo’n 562.000 euro. Als geste voor het ongemak, kreeg de familie Taylor de 21 euro verzendingskosten terug. Maar hun erfenis ook terugkrijgen, bleek veel moeilijker.

Een Canadese familie is tien maanden lang in een strijd verwikkeld met hun bank en pakjesdienst UPS. Die laatste verloor hun ‘bank draft’ of bankcheque, een speciaal soort cheque waarbij het geld al van de rekening wordt gehaald en dus werkt zoals cash: als het verloren gaat, is het geld ook weg.

En dat is net wat gebeurde. Lorette Taylor moest in februari het testament van haar overleden vader uitvoeren. Daarvoor moest ze een deel van zijn erfenis naar haar zus en broer sturen, zo vertelde ze aan CBC News. Samen met haar man ging ze naar de bank om een gecertificeerde cheque aan te vragen. Daar werd hen gezegd dat een bankcheque “meer gepast” was voor zoveel geld.

“Nog elke dag kwaad op mezelf”

Lorettes broer Herbert, die 440 kilometer van de advocaat van de familie woont, besliste zijn cheque te laten opsturen via UPS. Maar die kwam nooit aan. De enveloppe werd het laatst gezien in een distributiecentrum, maar niemand weet wat er daarna mee gebeurde. Een uitgebreide speurtocht door UPS leverde niets op. “Ik was beter gewoon naar het kantoor van de advocaat gereden. Ik ben daar nog elke dag kwaad op mezelf over”, zei Herbert (61). “Met dit geld zou ik met pensioen kunnen gegaan zijn.”

Lorette en haar man John hadden nochtans nog aan de bank gevraagd wat er zou gebeuren in het geval dat de cheque werd verloren of gestolen. Daar moesten ze zich geen zorgen over maken: “Er werd me verteld dat ze daar procedures voor hebben”, zegt John. Ze zouden gewoon wat documenten moeten invullen en een nieuwe cheque krijgen. Maar toen de cheque effectief verloren was, bleek het allemaal niet zo simpel te zijn.

(Lees verder onder de tweet)

“Soms gaat pakje verloren”

De familie contacteerde UPS, dat reageerde dat “terwijl onze service uitstekend is, we jammer genoeg niet perfect zijn. Soms gebeurt het dat een pakje verloren gaat.” De koerierdienst betaalde de 21 euro verzendingskosten terug en stuurde een brief met verontschuldigingen “voor het ongemak”.

Maar daar had de familie natuurlijk het geld niet mee terug. De bank hield hen verantwoordelijk voor het verlies van de cheque, wilde die niet zomaar annuleren en weigerde een nieuwe te geven. Lorette en Herbert waren radeloos. “Er zijn veel slapeloze nachten geweest, tandengeknars, kwaadheid, frustratie. Ongelofelijke frustratie”, zei Lorette.

Uiteindelijk was het toch de bank die voor een oplossing zorgde: nadat het verhaal in Canada in het nieuws kwam, gaf TD Canada Trust uitzonderlijk een nieuwe ‘bank draft’ aan het koppel. Die cheque is intussen veilig in handen van hun advocaat. “Het ziet ernaar uit dat de zaak eindelijk opgelost zal raken”, zegt Lorette Taylor.

Corrigeer

RECENT NIEUWS

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees