Dit is een exclusief artikel voor jou.
Dit exclusieve artikel lezen? Doe het gratis >

Het gevecht om de gulle hand: liefdadigheid is ook big business

Het gevecht om de gulle hand: liefdadigheid is ook big business

“Vroeger was het simpel: we schreven een brief waarin we de problematiek uitlegden en als mensen zich daarin konden vinden, dan deden ze een gift. Nu moet je de mensen eerst prikkelen. Pas daarna kan je proberen om de problematiek uit te leggen.” Foto: BELGA

Voor welk goed doel tast je in je portemonnee en voor welk niet? Zeker in deze eindejaarsperiode is het aanbod groot, en de concurrentie tussen de organisaties loopt op. Daarom maken die goede doelen steeds meer gebruik van marketingtechnieken. Het gevecht om de vrijgevigheid is een business geworden. Exit de geitenwollensokken, enter de gediplomeerde marketeers.

ls bedrijven moderne marketingtechnieken mogen gebruiken om winst te maken, waarom zouden organisaties dat voor het goede doel dan niet mogen doen?” Tine Faseur is professor marketing (KU Leuven), gespecialiseerd ...

Het beste van Enkel voor abonnees