Pro League zamelt 88.000 euro in voor Belgian Homeless Cup, dit gesigneerde truitje bracht recordbedrag op

Pro League zamelt 88.000 euro in voor Belgian Homeless Cup, dit gesigneerde truitje bracht recordbedrag op

Foto: BELGA

Brussel -

De negende editie van de Kerstactie van de Pro League heeft een bedrag van 88.000 euro opgebracht ten voordele van de Belgian Homeless Cup (BHC). Dat maakte de Pro League donderdag bekend. Het gesigneerde truitje van Ruud Vormer (Club Brugge) ging voor 2.062 euro over de toonbank, dat is een absoluut record.

Met 88.000 euro blijft de opbrengst net onder het recordbedrag van vorig jaar. Toen zamelde de Pro League 92.300 euro in voor Damiaanactie, de vorige sociale partner van de profliga.

Het shirt van Vormer ging voor 2.062 euro van de hand, daarmee doet de aanvoerder van Club Brugge beter dan het keepersshirt van Mathew Ryan, dat in 2014 afklokte op 1.870 euro. Vormer wordt gevolgd door Orlando Sa (Standard) en Cristian Benavente (Charleroi). De top vijf wordt vervolledigd door Jordie Clasie (Club Brugge) en Geoffry Hairemans (Antwerp). Het hoogste bod van de Kerstactie kwam er voor de “VIP-Xperience” voor een achtste finale van de Champions League. Die tickets leverden 3.400 euro op.

Daklozen

Dit jaar gaat de opbrengst van de voetbalveiling, met onder meer de truitjes van alle spelers in de Jupiler Pro League en Proximus League in het aanbod, naar de Belgian Homeless Cup (BHC). “Wij zijn erg dankbaar voor de inzet van de clubs en de steun van hun supporters die zo massaal geboden hebben op de shirts en items. Zien en voelen dat de voetbalwereld ons een warm hart toedraagt motiveert iedereen in de BHC om nog een extra tandje bij te steken, op en naast het veld”, reageerde Bert Ballegeer, coördinator van de Belgian Homeless Cup.

“Het bedrag dat we dit jaar ophaalden, bewijst dat de supporters achter onze sociale partner staan. Dat de fans de Belgian Homeless Cup beter hebben leren kennen, is voor ons de belangrijkste verwezenlijking van deze Kerstactie. We willen ook uitdrukkelijk onze clubs bedanken, die zelf heel wat mooie acties opgezet hebben voor de lokale homeless werkingen en uiteraard ook onze mediapartners, die opnieuw unieke belevenissen aanboden om onze veiling nog mooier te maken”, liet Stijn Van Bever van de Pro League optekenen.

Corrigeer