Star Casino gaat weer de seksistische toer op

Star Casino gaat weer de seksistische toer op

Na een storm van klachten op Twitter over een als seksistisch ervaren reclamecampagne van Star Casino heeft de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB beslist om alle affiches – in totaal een duizendtal – te verwijderen uit de metrostations en aan de bushaltes.

Op de affiche, met als slogan ‘La sensation de gagner’, is een naakte vrouw te zien die deels bedekt is met bankbiljetten. Het is niet de eerste keer dat ’s lands grootste online-casino in opspraak komt met reclame. In 2016 verplichtte de Jury voor Ethische Praktijken (JEP) het bedrijf nog een campagne met Lesley-Ann Poppe en de ‘dubbele bonussen’ stop te zetten wegens “het herleiden van de vrouw tot lustobject”. En twee jaar eerder kreeg Star Casino het ook al aan de stok met diezelfde JEP omdat die in de campagne met Temptation-verleidster Pommeline “een aantasting van de menselijke waardigheid van de vrouw” zag.

Corrigeer

RECENT NIEUWS

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees