Topvrouw Proximus geeft toe: “2017 was geen goed jaar voor ons”

Topvrouw Proximus geeft toe: “2017 was geen goed jaar voor ons”

Proximus-CEO Dominique Leroy Foto: BELGAIMAGE

Proximus-CEO Dominique Leroy erkent dat 2017 een slecht jaar was voor de telecomgigant. Die kreeg veel klachten van ontevreden klanten te verduren die het bedrijf “niet altijd onmiddellijk kon oplossen”. Leroy deed die knieval in het Radio 2-programma ‘De inspecteur’.

“2017 was geen goed jaar”, aldus Leroy. Zo deed Proximus eind 2016 een grote promotionele actie waarbij een abonnement beloond werd met een televisietoestel, maar de levering van die toestellen liet vaak lang op zich wachten. “Dat leverde veel klachten op.”

“Er waren ook veel facturatieproblemen voor klanten die van bestaande diensten overschakelden naar nieuwe packs. Een antwoord en oplossing liet daar te vaak op zich wachten.” Het callcenter van Proximus behandelt naar verluidt dagelijks ongeveer 45.000 vragen van klanten. “De meeste vragen worden meteen opgelost, maar er zijn problemen die we niet onmiddellijk kunnen oplossen omdat ze heel complex zijn”, nuanceert Leroy. “Bovendien zijn diensten niet altijd op de hoogte van wat elders gebeurt.”

Beter in 2018

“2018 moet beter”, erkent Leroy dan ook. “We werken nu aan een systeem waar alle informatie gecentraliseerd wordt en waar de medewerkers kunnen zien wat de klant al gevraagd heeft.” Bovendien belooft Leroy dat het tarief van nieuwe abonnementen als Tuttimus, Mobilus en Familus dit jaar niet omhoog zal gaan.

Al waarschuwt de Proximus-CEO voor te hoge verwachtingen: “Het zal nog een tijdje duren vooraleer alles opgelost raakt.” Zo kunnen de facturatieproblemen voor bestaande klanten nog tot media 2018 blijven aanslepen.

Corrigeer

IN HET NIEUWS

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees