Dit is een exclusief artikel voor jou.
Dit exclusieve artikel lezen? Doe het gratis >

Waarom willen machinisten de NMBS verlaten? En hoeveel kunnen ze meer verdienen in de privésector?

Waarom willen machinisten de NMBS verlaten? En hoeveel kunnen ze meer verdienen in de privésector?

Foto: ss

Steeds meer treinbestuurders van de NMBS kiezen ervoor om over te stappen naar het goederenvervoer bij een privébedrijf. De hoofdreden daarvoor is dat het loon bij die bedrijven aanzienlijk hoger ligt en de bestuurders er ook veel meer extralegale voordelen hebben. Maar de jobs verschillen dan ook aanzienlijk. “Treinbestuurder zijn in het goederenvervoer is zwaarder dan bij de NMBS”, klinkt het.

Cedric Grumiaux heeft het gehad bij de NMBS en riep daarom ‘Operatie slak’ uit het leven. Door extra traag te rijden met de trein, hoopt hij dat de NMBS hem sneller zal ontslaan. Dan kan hij sneller beginnen ...

Het beste van Enkel voor abonnees