Deze passagier zal zich zijn vlucht in businessclass nog lang herinneren: “Enkele uren na de landing begon het jeuken”

Een passagier van de Britse luchtvaartmaatschappij British Airways zal zich zijn vlucht van Londen naar Kaapstad nog lang herinneren. De man beweert dat hij tientallen keer gebeten werd door bedwantsen op zijn vlucht die nochtans 4.500 euro had gekost.

Mike Gregory (45) wilde Nieuwjaar vieren met zijn gezin in Zuid-Afrika en had een vlucht geboekt van Londen naar Kaapstad, waar hij met zijn vrouw en twee kindjes woont. Het businessclassticket kostte hem 4.000 pond - omgerekend zo’n 4.500 euro, maar wat een zalig zorgeloze vlucht moest worden, draaide uit op een nachtmerrie.

Volgens de zakenman, die vaste klant is bij British Airways en elk jaar zo’n 30.000 pond spendeert aan pendelen tussen Groot-Brittannië en Zuid-Afrika, kreeg hij enkele uren na zijn landing op oudjaar last van jeuk. Toen hij de volgende ochtend wakker werd, zat zijn kussen bovendien onder de vlekjes bloed. “Ik had ongelooflijk veel jeuk rond mijn heupen, buik en handen”, herinnert Gregory zich. “Toen besefte ik dat ik 120 tot 150 keer gebeten was door bedwantsen.”

Gasbehandeling

Gregory ging met zijn jeukprobleem naar de dokter, die bevestigde dat het om beten van bedwantsen ging en hem aanraadde om uit de zon te blijven, om littekens te voorkomen. “Ik was geschokt en uiteraard geschrokken. Ik wist niet eens dat je bedwantsen op een vlucht kon tegenkomen. Het heeft echt mijn vakantie verpest.”

Na verschillende telefoontjes met de luchtvaartmaatschappij kreeg Gregory te horen dat het vliegtuig ontsmet is via een gasbehandeling, maar dat gebeurde naar eigen zeggen pas dagen nadat hij alarm had geslagen bij British Airways. “Dat is onaanvaardbaar. Het wil zeggen dat er sowieso ook andere passagiers gebeten zijn geweest.”

British Airways heeft intussen gereageerd met excuses. “We voeren elk jaar meer dan 280.000 vluchten uit en klachten van bedwantsen zijn extreem zeldzaam. Van zodra we hier melding van kregen, hebben we de klacht onderzocht en het nodige gedaan om de zitplaats te behandelen.”

Corrigeer

RECENT NIEUWS

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees