Cercle Brugge focust op ‘Brugse verankering'

Print
Wim Decraemer werkt voor senator Pol Vandendriesche, heeft een eigen bedrijf en is commercieel verantwoordelijke bij Cercle Brugge. ‘Brugse verankering' loopt als een rode draad door zijn verhaal.

‘Er zijn veel West-Vlaamse clubs in eerste klasse, maar onze belangen lopen niet altijd gelijk', zegt Decraemer. ‘Club blijft een nationale speler, de rest - dus ook Cercle en Kortrijk - bewerkt meer de regionale markt. Wij focussen vooral op Brugge, onze hoofdsponsor ADMM is ook onvervalst Brugs. Voor ons primeert de Brugse verankering.'

‘De economische crisis is ook in de commerciële tak van een voetbalclub voelbaar', zegt Decraemer. ‘Visibiliteit blijft voor veel bedrijven belangrijk, dat blijft goed verkopen. Op de catering wordt echter bespaard. In absolute cijfers gaan wij wel niet achteruit. We werken met sponsors op lange termijn, Businesskring 12 en de foyer Jules Verriest blijven floreren, de abonnementenverkoop was niet slecht, de nieuwe aanpak van de merchandising is een voltreffer en vooral belangrijk, de doelgroep (jongeren tussen 15 en 25) blijft toenemen.'

Toch lijkt de Cercle-hype wat over. ‘Ik heb nooit graag dat woord hype gehoord', aldus Decraemer. ‘Het wow-effect is wat weg, dat klopt. Cercle staat niet meer dagelijks in de krant, maar we zijn professioneler en aantrekkelijker geworden. Vergelijk maar eens met tien jaar geleden. Vroeger zag je nooit iemand met een muts of een sjaal van Cercle, nu is dat helemaal anders. We hebben de hype kunnen consolideren en daar gaat het om.'

Immo in de regio

Auto's in de kijker

Jobs in de regio