Verenigde verenigingen voelen zich goed

Verenigde verenigingen voelen zich goed

Foto: © NO BYLINE

De Verenigde Verenigingen, het platform van het Vlaamse verenigingsleven, hebben gisteren hun nieuwe promotiecampagne gelanceerd. 'Yesss! Ik voel me goed. 't Is de vereniging die 't hem doet' moet Vlaanderen fier maken op zijn verenigingsleven.

Na de succesvolle campagne 'Kom uit uw kot' pakken de Verenigde Verenigingen, zeg maar de spreekbuis van het middenveld, uit met een nieuwe imagocampagne. 'Kom uit uw kot' moest Vlamingen aanzetten om zich aan te sluiten bij een vereniging. Met de 'Yesss! Ik voel me goed. 't Is mijn vereniging die 't hem doet'-campagne wil de vereniging de trots van het middenveld opkrikken.

'Onze eerste campagne heeft zijn effect niet gemist', vertelt Jan Driessens, projectcoördinator van de Verenigde verenigingen. 'We merkten dat veel mensen uit hun kot kwamen en zich aansloten bij een vereniging. Het verenigingsleven kende een boost. Om dat levendig te houden lanceren we nu deze campagne. We willen dat mensen zich ook uiten als een verenigingsmens. Ze mogen er fier op zijn.'

Recent onderzoek van Mark Elchardus en Wendy Smits (VUB) toonde onlangs inderdaad aan dat maar liefst 53procent van de Vlamingen tussen de 18 en de 75jaar een functie heeft binnen ten minste één vereniging. Anders gezegd, één op de twee Vlamingen is een verenigingsmens. Mensen die in het verenigingsleven staan blijken bovendien gelukkiger te zijn. 'Omdat je er mensen leert kennen die je passie delen of dezelfde hobby hebben', geeft Driessens als uitleg. 'Onze campagne heeft dan ook een bijkomend doel. Wij willen geëngageerde mensen aanzetten om na te denken over hoe zij anderen gelukkig kunnen maken. Iedere vereniging is vrij om met zijn eigen geluksproject op de proppen te komen.' (vjb)

www.yesss.be

Corrigeer

IN HET NIEUWS

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees