|
|
|
|
10/02/2009
-
276 reacties
Gaat u nu elders winkelen om deze merkproducten te kunnen blijven kopen?
|
Supermarktketen Delhaize weert zowat vijftig merkproducten van fabrikant Unilever. Volgens Delhaize stelde Unilever een prijsverhoging van twintig tot dertig procent voor, die voor de supermarktketen onaanvaardbaar was.
Gaat u nu elders winkelen om deze merkproducten te kunnen blijven kopen?
|
Reeds ontvangen reacties
Delhaize?
(Willy Adriaenssens - 17/02/2009)
'tja ik vind de Dehaize veel pretentie hebben en flair.Als ik echt een bepaald merk wil ga ik inderdaad naar een andere keten.De crisis is er niet voor niks en ne mens vergelijkt.Maar spijtig dat wij ...
strijd
(Hilde Segers - 17/02/2009)
Altijd weer is er strijd waar de sterksten het halen. Dit is een wet van de natuur, De primaire sector is reeds jaren het slachtoffer van grootwarenhuizen en ketens, deze onderhandelingspolitiek is on ...
Solidiar
(leon baert - 17/02/2009)
Als het waar is dat Unilever de prijzen drastisch wilde verhogen, dan zouden alle grootwarenhuizen in het belang van de consument al die drastisch duurder wordende producten van Unilever niet meer in ...
neen
(Claudine Perreman - 16/02/2009)
Geen enkele supermarkt heeft geen assortiment zoals Delhaize en bovendien zijn alle medewerkers er super vriendelijk en behulzaam
AD is Proxy geworden
(Hermans Annie - 16/02/2009)
natuurlijk met een GB op een boogschuit van de deur is dat niet moeilijk en koop ik wat ik wil .Er was al zoveel veranderd toen AD ,Proxy werd (kleinere verpakkingen )en nu dit...
MAN MAN MAN!!!
(Koen De Pryck - 16/02/2009)
Man,man,man!!!!
Al die heisa toch!!!Ik zoek en koop producten in allerhande winkels..Delhaize is daar één van,denk je nu dat ik daar niet meer ga omdat er Unilever-producten uit de rekken gehaald wor ...
Unilever
(Paul Symoens - 16/02/2009)
Nee, de andere produkten zijn evenwaardig en goedkoper. Ik blijf bij Delhaize.
adieu delhaize
(Roland Vandermeersch - 16/02/2009)
Nu delhaize ons zijn eigen produkten wil opdringen, heb ik besloten bij de concurentie te gaan, meer bepaald bij 'carrefour'
ook (even)goede kwaliteit, en ik bepaal welke produkten ik koop
unilever
(Gilbert Cloots - 16/02/2009)
ik ga enkel naar een andere winkel om een paar unilever producten te kopen aangezien Delhaize de smaak niet kan evenaren verder ga ik gewoon naar een Delhaize winkel
Neen
(Marcel Sercu - 16/02/2009)
In het geheel niet.Er zijn andere en betere produkten die te koop zijn.
Neen zeker niet
(Lucien Froidmont - 16/02/2009)
Sedert een klein jaar ben ik klant bij Colruyt en ben daar uitermate tevreden over, zowel over de prijs, maar nog meer over hun kwaliteit. Colruyt is steevast goedkoper, en de kwaliteit van zowel vlee ...
waarom zou ik dat doen?
(Steven Eerdekens - 16/02/2009)
Als de merkproducten verdwijnen, dan neem je toch gewoon de andere (en soms betere) producten...
naar Colruyt
(Tony Wollaert - 16/02/2009)
Vroeger kocht Ik regelmatig in delhaize,nu niet meer, daar Ik GEEN NAMAAK wil kopen.
verbannen unilever
(Roland Maes - 16/02/2009)
Delhaise denkt aan de klant maar moet natuurlijk ook iets verdienen unilever wil alles zelfs de vervangbordjes moesten weg anders deurwaarder op bezoek verbannen dat unilever monopolie de huisproduckt ...
Gepaste reactie van Delhaize
(Willy Bonnevalle - 16/02/2009)
Ik blijf bij Delhaize kopen zoals ik ten andere ook bij Colruyt koop. Het weren van producten waarvan de prijsverhoging niet door de beugel kan is naar mijn mening de beste wijze om de fabrikanten met ...
Delhaiz
(Dominique Dewulf - 16/02/2009)
ik ga zorgen dat de Delhaiz faiet verklard word
ze gaan nog zeker nog meer klanten verliezen
Neen,zeker niet
(Germain Loeters - 16/02/2009)
Delhaize moet niet toegeven.
tja,
(Patrick De Roo - 16/02/2009)
ik ga zowieso niet naar die dure winkel
neen
(Rebekka Deforce - 16/02/2009)
wie koopt er nu zwanworsten of knorr in de eerste plaats? wiest zelf niet dat dat onder de categorie voedsel viel.
Ik winkel bij Carrefour
(carine coussee - 16/02/2009)
Als je merkprodukten wil dan ga je naar een andere winkel want anders was je al klant bij den aldi .In de 'colruyt' zijn niet zo veel produkten te verkrijgen, en als je dan ergens een lagere prijs zie ...
actie tegen Unilever
(Frank Verstraelen - 16/02/2009)
alle grote winkel ketens zouden samen actie moeten voeren tegen multinationals zoals UNILEVER omdat deze de prijzen verhogen , enkel om nog meer winst te maken en niet omdat de grondstoffen duurder zo ...
Personeel
(Jozef Vermeulen - 16/02/2009)
Al eens aan gedacht dat Unilever zijn prijzen misschien wel moet verhogen om zijn personeel te kunnen betalen dat, opgejut door de vakbonden, steeds maar meer en meer wil verdienen en bovendien steeds ...
Neen, alleen bij Colruyt
(Ren De Wilde - 16/02/2009)
Wij zijn al jaaaaren klant bij Colruyt. Ik zou niet weten dat wij zouden veranderen ten gunste voor Delhaize of Unilever. Het is eenmaal zo: Colruyt is de goedkoopste wat bekende produkten aangaat en ...
zeker niet
(Viviane Defour - 16/02/2009)
ik zou niet weten waarom ik naar een andere winkelketen zou moeten overstappen ...ben gewoon om naar delhaize te gaan en blijf naar delhaize gaan....dan koop je maar andere merken als je die bepaalde ...
Ik ga elders winkelen
(Eddy De Wilde - 16/02/2009)
Ja zeker ik ga elders gaan winkelen
Delhaiz veeeel te duur !!
(Vincent Coppenrath - 16/02/2009)
Hier word het echt duidelijk dat Delhaize veel duurder is dan de concurrentie !! vergeet niet dat Unilever de prijsstijgingen aan iedere winkel keten heeft doorgerekend maar Delhaize doet hier alleen ...
Proficiat
(Sylvain Goossens - 16/02/2009)
Wat Delhaize doet komt gewoon ten goede aan de klant. Zij kunnen het niet permiteren in deze tijd om duurder te worden als Carrefour,Colruyt of Aldi. Het wordt ook tijd in 't algemeen dat er is iemand ...
Vrije keuze
(Gary BREYSSEM - 16/02/2009)
Elke handelaar is vrij in zijn keuze van het assortiment. Als koper ben je vrij in de keuze van de winkels... Als ik een product wil kopen zoek ik wel een winkel waar product voorradig is. Ik ondervi ...
Delhaize/Unilever
(Lylianne De Wolf - 16/02/2009)
Ik ben naar de Colruyt geweest voor Knorr-produkten, maar ook daar hebben ze niet alles wat ik wenste.
Ik kan aannemen dat Delhaize voet bij stek houdt tegen het machtige Unilever, maar de klanten ...
producten
(Monique Van Nieuwenhoven - 16/02/2009)
ik koop bij Delaize voor als ik wat tekort kom en met de fiets moet , maarde grootste boodschappen doe ik ergens anders waar ze wel alles verkopen .
Niemand beslist over mijn portemonnee dan ikzelf.
MrMevr
(Henri Noens - 16/02/2009)
Nee!
Véél te veel respect voor warenhuizen die het belang van hun klanten hoog in't vaandel houden!
En die, OOK, het (koop)comfort van hun klanten weten te verdedigen.
Delhaize/Unilever
(Marie Madelein Kleijsen - 16/02/2009)
Tot nu toe niet. Ik ga er zeker niet speciaal voor naar een ander(verderaf)warenhuis gaan.
Goed alternatief 'de buurtwinkel' kan je met de fiets of te voet naartoe. Goedkoop en gezond.
delhaize
(Lena Debraekeleer - 16/02/2009)
natuurlijk ga ik mijn favoriete producten dan ergens anders halen. Pech voor Delhaize!
ja bij colroyt
(hugo bronckaers - 16/02/2009)
indien delhaize de produkten niet meer heeft ga ik ze op een ander kopen verder vind ik het zeer spijtig dat men nu veelminder kan proeven bij delhaize maar wel bij carrefour dus ik denk dat ik nu kla ...
Luxeproblemen
(Martin Van Casteren - 16/02/2009)
Ik denk niet dat ze in de derde wereld zich daarover zorgen zullen maken.
Natuurlijk niet !
(René van Uden - 16/02/2009)
Delhaize probeert om op deze manier van de naam 'Dure Winkel' af te geraken.
Huisprodukten Delhaize
(Van der Taelen Pol - 16/02/2009)
Neen, absoluut niet ! Ik vind de huisprodukten van Delhaize zeker zo goed, zoniet zelfs beter dan bepaalde merkprodukten. Dus ik zie m.a.w. geen enkele reden om daarvoor naar een andere keten te stapp ...
dehaize
(sofie de jonge - 16/02/2009)
natuurlijk ga ik nergens anders om die produkten te gaan zoeken. Er zijn genoeg alternatieven. En ik vind het wel goed van Delhaize dat ze neen durven zeggen tegen de prijzen van unilever! Voor de con ...
waarom?
(roland de schrijver - 16/02/2009)
waarom Delhaize dat doet begrijp ik niet goed , ze zijn toch een van de duurste winkels ,mij niet gelaten ik ga daar toch niet,ik koop wat ik wil aan de beste prijs in de goedkoopste winkel
delhaize
(Bernard Vander Looven - 16/02/2009)
Ik was 30 jaar wekelijkse klant bij delhaize en het laatste jaar ga ik er amper nog binnen doordat ik zelf aanvoel dat je daar bedrogen word . Ze zijn hun naam aan het kappot maken. En nu zeker, in ...
geachte ,
(Marga Snouwaert - 16/02/2009)
Ik ga inderdaad elders de Unilever producten kopen, zoals becel frituurolie.
Marga
Ze zijn fout bezig
(eugeen pellens - 16/02/2009)
Al 35 jaar gaan wij winkelen in delhaise maar hun taktiek van de laatste jaren gaat hun nog zuur opbreken. Eerst hun goedverkopende producten regelmatig op stock nul brengen en er een vervangingsprodu ...
Delhaize
(Marc Van Haarlem - 13/02/2009)
Ik doe zelf bijna geen boodschappen want ik ben op invaliditeit gesteld met rugproblemen en kan hierdoor niet te lang en te ver stappen.
Mijn echtgenote die gaat meestal naar den aldi omdat de produk ...
Simpel
(may boermans - 12/02/2009)
ik kocht heel wat produkten van Unilever maar voor mij is dat simpel. Wie zijn afnemer, Delhaize, en diens consumenten misprijst zal aan mij geen enkel produkt meer verkopen ook niet via andere waren ...
Schoenmaker, blijf bij uw leest!
(bruynooghe nelly - 12/02/2009)
Als consument wil ik niet betutteld worden door Delhaize. IK kies er zelf voor de duurdere merkproducten te kopen, Delhaize hoeft dit niet voor mij te beslissen. Zij hadden altijd het imago van beste ...
Delhaize
(Carlo Van Mol - 12/02/2009)
Ik blijf bij Delhaize kopen en zal dan voor andere merken kiezen
Zal niets veranderen...
(Vera Van Belle - 12/02/2009)
Zal niets veranderen. Onze voorkeurwinkel blijft delhaize. Echter, de produkten van Unilever (Becel,Knorr,Rexona) kocht ik al elders, omdat deze in de delhaize te duur stonden. Groot gelijk van delhai ...
nada
(carlos rossello - 12/02/2009)
nu is de maat vol, ik ga elders shoppen
of toch niet
om het kort te houden, als ethisch consument koop ik al deze produkten niet, dwz voor mij persoonlijk is het geen probleem dat deze prod ...
Delhaize heeft beste aankoopsisteem
(Frans Geeroms - 12/02/2009)
Ik heb als leverancier in de voeding bij verschillende grote winkelketens geleverd, en Delhaize had voor mij de beste controle en aankoop politiek.
delhaize
(Godelieve Sergooris - 12/02/2009)
is en blijft mijn favoriete winkel
onjuiste berichtgeving
(Tony Wollaert - 12/02/2009)
Natuurlijk ga Ik elders winkelen, daar het wel duidelijk is, dat delhaize onjuiste berichten de wereld instuurt
Lees de artikels!!! Delhaize speelt een smerig spelletje, niet Unilever
(Andy Corneillie - 11/02/2009)
Blijkbaar vindt niemand het de moeite om de artikels te lezen. De situatie is nochtans heel duidelijk. Wat is de situatie? Blijkbaar rekent Unilever aan alle afnemers dezelfde prijs aan. Maar hoe grot ...
Inderdaad
(Jozef Vermeulen - 12/02/2009)
U heeft overschot van gelijk. Delhaize speelt een vuil spelletje, en doet dit, gezien het grote aantal mensen dat er lijkt in te trappen, nog verdomd goed ook.
ZEKER NIET !
(Hilda DeMeyer - 11/02/2009)
Ik vind het moedig van Delhaize dat ze reageren tegen de prijsverhogingen. Ik koop sowieso veel producten van het huismerk. Ik betaal niet voor de naam, maar voor het product !
Arrogantie
(Roland Daniels - 11/02/2009)
Ik heb grote problemen met de arrogantie van Unilever. Zeker na de paginagrote anti-reclame voor Delhaize vandaag in diverse kranten. Dit getuigt gewoon van een totaal gebrek aan respect voor wie waar ...
Integendeel
(Andy Corneillie - 12/02/2009)
Lees de artikels eens aandachtig. Niet Unilever is arrogant, wel Delhaize. Lees eens aandachtig hoe het kortingssysteem werkt en u krijgt een heel ander beeld. Unilever heeft het recht om zichzelf te ...
Unilever niet onmisbaar
(pieter gettemans - 11/02/2009)
Bij een prijs/kwaliteit afweging komt men zelden of nooit bij een product van Unilever terecht.Andere warenhuizen mogen gerust het voorbeeld van Delhaize volgen.
aankopen
(Marc Vanden Broeck - 11/02/2009)
Als ik een product goed vind en ik wil dit aankopen kan een warenhuis mij niet verplichten om een ander merk te kopen (ook al is dit een gelijkwaardid product,)dus ga ik winkelen waar ik deze wel kan ...
Elders winkelen ?
(Catherine Van Hoorickx - 11/02/2009)
Ik denk er niet aan. Ik vind het bewonderenswaardig wat Delhaize durft te doen en kan daar alleen maar respect voor opbrengen.
Al ruim een jaar wordt er door onze plitici onderhandelt over het feit d ...
spar
(Annelie Kerkhove - 11/02/2009)
tuurlijk! Delhaize is/was al duur wat betreft merkproducten! SPAR is een stuk goedkoper!lang leve de colruyt-groep!
spar
(Annelie Kerkhove - 11/02/2009)
tuurlijk! Delhaize is/was al duur wat betreft merkproducten! SPAR is een stuk goedkoper!lang leve de colruyt-groep!
Delhaize
(Lydie Van Bommel - 11/02/2009)
Sinds de invoering van de EURO is het overal duur, ik winkel vaak in de Delhaize vind er bijna altijd wat ik nodig heb en als grote fabrikanten vinden dat alles nog duurder moet worden dan moet missch ...
anti-globalisme
(Mieke De Clercq - 11/02/2009)
Neen, aan de schandalige chantage van Unilever doe ik niet mee. Er zijn nog genoeg alternatieve merken die eveneens kwaliteit op de markt brengen zonder hun machtspositie daarvoor te misbruiken. Ik ...
Delhaize
(fernand mestdagh - 11/02/2009)
NEEN : prijs telt en er zijn evenwaardige andere producten
Goed van Delhaize
(Eddy Bronckars - 11/02/2009)
Ook al krijgen ze een akkoord dan noch zal ik unilever voortaan laten liggen de andere producten vind ik eigenlijk ook goed en ze zijn noch goedkoper ook.
merkproducten
(Bernard Dewaele - 11/02/2009)
zeker gaan waar deze producten wel verkocht worden
neen
(Andr Robert - 11/02/2009)
ik heb kennis van de eisen (heb daar als bestuurder van lichte vrachtwagen dikwils geleverd) van de firma delhaize
ik blijf het grootste vertrouwen hebben in vooral
hun voedingswaren!
hoop dat an ...
groot gelijk Delhaize !
(Benny Maesen - 11/02/2009)
Neen, Delhaize heeft overschot van gelijk !!
Die grote multinational moet ook maar beseffen dat we wereldwijd in een crisis leven en moet haar producten ook maar beterkoop aanbieden.
Unilever
(Robert Van Cauwenberge - 11/02/2009)
'k zou niet weten waarom ik niet meer naar Delhaize zou gaan en benzine verbruiken om die producten te vinden.
Als Unilever de consument denkt te gijzelen !
Delhaize
(Jozef Vermeulen - 12/02/2009)
Het is wél Delhaize die de producten in kwestie niet meer wil verkopen hé. De enige die u als klant dus gijzelt is Delhaize, niet Unilever. Even ernstig blijven!
Ik haal
(Wim Cools - 11/02/2009)
de groote produkten meestal bij aldi, en sommige merkprodukten haalde ik bij Delhaize. Ik vind het knap wat delhaize doet, maar zie me nu wel verplicht de paar merkprodukten waar ik op sta te gaan ha ...
elders inkopen doen
(Helga Verdegem - 11/02/2009)
waarom zou ik niet meer in delhaize mijn inkopen doen , bij ons is het een aangename winkel om je inkopen te doen met veel variatie van produckten en als ik echt de producten wil die ze verwijderen da ...
Strijd der Titanen
(Danny Theys - 11/02/2009)
Ik ben jarenlang leverancier geweest bij Delhaize.
Pas op dat zijn geen simpele mannen hoor.
Altijd moest dat de beste kwaliteit zijn, kraakvers. Die aankopers kwamen twee keer per week ter plaatse ...
Ik blijf bij dezelfde winkels kopen
(Peter Vanden Broeck - 11/02/2009)
Bravo voor Delhaize, al is dit uiteraard enkel om een lagere inkoopprijs te bedingen. Het valt nog te bezien of de klant daar ook van zal profiteren, of als ze enkel de extra winst voor zichzelf houde ...
Unilever
(Marc Van Thillo - 11/02/2009)
Als Unilever de prijzen de hoogte in willen jagen dan lijkt het mij alsof ze niets in zitten met de werkmensen . Rijke stinkers willen steeds méér geld . Aan deze rijke stinkers zeg ik dit : ge kunt u ...
Hypocriet
(andré cottry - 11/02/2009)
Ik lees hier bepaalde reactie's van lezers die verklaren nergens anders te gaan winkelen.Ik zou dat wel eens willen zien .Al je nu een produkt wenst en geen ander dan ga je naar de winkel waar ze het ...
Delaize... Duurder?? Neen, hoor!!!
(Nele Van Eeghem - 11/02/2009)
Hallo,
Wij zijn zeer prijs bewuste kopers en geloof me!!! Delhaize produkten zijn het lekkerst en het goedkoopst!! BV: de pampers van delhaize zijn zelfs goedkoper als die van de Aldi!!! Beter kijken ...
Pampers...
(Eric Malfait - 11/02/2009)
Dus als ik u goed begrijp zijn de luiers bij Delhaize het goedkoopste en het lekkerste ...
Gevuld dan ???
Smaken verschillen ...
natuurlijk niet
(Johan Geelen - 11/02/2009)
ergens bijna blij dat unilever zijn ware gelaat laat zien,wat een ongeziene blunder is in een klantenrelatie.hopelijk halen wij er voordeel uit.
Delhaize
(Filip Dekiere - 11/02/2009)
Delhaize heeft het recht om de producten van Unilever uit hun rekken te halen.
Het werd hoog tijd dat iemand reageerde tegen de praktijken van de multinational UNILEVER.
De campagne van unilever ...
Generaties!
(Marc Blommaert - 11/02/2009)
Eens Delhaize altijd Delhaize! Mijn moeder en grootmoeder waren reeds klant bij Delhaize. Voor fijne kwaliteit moet men bij Delheize zijn. Mijn vrouw en dochter gaan nu ook winkelen bij Delhaize.
...
Delhaize
(Maria Dierckx - 11/02/2009)
neen
100% akkoord
(Séverine Leprêtre - 11/02/2009)
100% akkoord met Delhaize.
Ik moet toegeven dat ik ook naar de Colruyt ga (reden ? Daar aanvaarden ze de maaltijdcheques voor non-food producten) maar ik geef mijn voorkeur aan Delhaize voor verse pr ...
Blijf zeker bij Delhaize kopen
(Monique Mathez - 11/02/2009)
Proficiat en dank u Delhaize. Blij jullie zeker trouw, ik ben al meer dan 35 jaar klant
Delhaize
(Marie Madelein Kleijsen - 11/02/2009)
Ik ben er klant en blijf er klant want ik ben best tevreden. De buurtwinkel die zeker mag verdwijnen is er ook nog voor een pakje becel of een brik knorr soep.
Delhaize (bis)
(Marie Madelein Kleijsen - 11/02/2009)
SORRY
De buurtwinkel die zeker NIET mag verdwijnen....
neen
(maurice weltens - 11/02/2009)
en de actie v unilever is 'onaanvaardbaar' - allen naar de Delhaize
en aub andere Supermarkten steun uw college Delhaize en weer de unileverproducten uit je gamma !
Protest vs unilever
(Filip de Clippel - 11/02/2009)
Net een mailtje gestuurd naar de contactpersoon van Unilever in Belgie.
Ze waren niet zo volledig met hun stukje reklame vandaag in de krant want ik zou graag al hun produkten kennen ... om te weten ...
Delhaize 1 - Unilever 0
(Maarten Depreeuw - 11/02/2009)
Mooi te zien dat er toch nog grote firma's zijn ethisch handelen.
Chapeau voor Delhaize die ondanks een (waarcshijnlijke) mindere verkoop toch niet wil toegeven aan het monopolie van Unilever!
Carrefour of Colruyt dan maar
(Tim Nijsmans - 11/02/2009)
Ik vind belangrijk veel keuze te hebben en mijn echte Ice Tea te kunnen kopen. Naar 2 winkels ga ik niet dus Delhaize gaat een trouwe klant verliezen. Hopelijk is dit een onderhandelingstrucje.
Stunt
(Jozef Vermeulen - 11/02/2009)
Delhaize is bezig met een gigantische stunt op te voeren teneinde haar eigen producten door te duwen. En te zien aan de reacties op dit forum zijn ze daar nog meer dan behoorlijk in aan het slagen oo ...
Vrije keuze
(Lieve Vanderwegen - 16/02/2009)
Beste heer Vermeulen, het huidige bedrijfsbeheer van Delhaize mag u voor mijn part 'stunt' noemen, maar wat dan nog? Alle ketens willen winst maken, waarom niet elk op hun manier? De mening van iedere ...
Recht
Het is inderdaad Delhaize's volste recht om haar omzet en dito winst trachten te maximaliseren. En ieder mag dit op zijn manier doen, zoals de regels van het goed fatsoen niet overschreden worden. D ...
Ben klant...
(Maaike Corteville - 11/02/2009)
blijf klant! Ik blijf Delhaize trouw en zal wel vervangproducten vinden!
ja naar den aldi
(Am Vvg - 11/02/2009)
Dan kan ik al net zo goed naar den aldi gaan of de lidll !!
ga naar de makro
(Wim De Boever - 11/02/2009)
als ik mijn merkproducten niet in delhaize kan kopen dan ga ik naar de makro , het is daar veel goedkoper.
Goede zaak
(Jo Coers - 11/02/2009)
In principe koop ik al weinig merkprodukten. er zijn meestal genoeg even goede alternatieven.
In ieder geval vind ik een goede zaak dat Unilever en consoorten wat weerwerk krijgen. Door hun overweldi ...
merkproducten
(Smout Pascale - 11/02/2009)
Ik zal zeker naar een andere winkel gaan om mijn vertrouwde merkproducten te kunnen blijven kopen.
Neen
(Pierre Velghe - 11/02/2009)
Blijf trouw aan Delhaize
unilever = maffia
(S Lambrechts - 11/02/2009)
er zijn meer dan voldoende evenwaardige prdukten voor unilever. Delhaize laat zich niet chanteren door een bende maffia zoals unilever !
Chantage?
En wat doet Delhaize nu dan tegenover haar klanten? Van chantage gesproken ...
Delhaize zorgt voor zijn klanten.
(Patricia Margaroli - 11/02/2009)
Door ze geen producten meer aan te bieden van leveranciers die 20 tot 30% willen opslaan in één keer ! Zeer goed van Delhaize, dit zijn idd ongehoorde prijsverhogingen !
Neen
Neen, Delhaize verplicht haar klanten om andere producten aan te kopen of om ergens andere, misschien véél verder van huis, te gaan winkelen. Laat de klant beslissen welke producten hij al dan niet k ...
delhaize goed op zondag
(Luc Mees - 11/02/2009)
Delhaize is goed op zondag en voor uitzonderingen,bij ontbrekend produkt,dan mag het iets duurder zijn.Verder is delhaize steeds een zeer duren keten geweest,nu gaan ze aldi achterna;Dit noem ik een z ...
? voorkeursbehandeling
(serge dejardin - 11/02/2009)
ik kan mij niet inbeelden dat unilever andere prijzen hanteert voor de concurrenten van delhaize; het is dus voor mij duidelijk dat delhaize een voorkeursbehandeling wou afdwingen.
ik was reeds overg ...
trouw
(lieve van staeyen - 11/02/2009)
Ik blijf Delhaize trouw.
Als zij zich inspannen voor de klanten en hun geldbeugel zie ik geen reden om elders te gaan.
Keuze genoeg bij Delhaize en een goede kans om nieuwe prdoukten te leren kennen ...
zeker niet
(J-P Witterschout - 11/02/2009)
zeker niet
Neen, pech voor Unilever,chapeau voor Delhaize !
(Patricia Margaroli - 11/02/2009)
Hopelijk gaan alle andere supermarkten ook solidair zijn met Delhaize en vooral de klant en geen producten van Unilever meer verkopen als die aan een prijsverhoging van +20% of +30% (!) in de rekken m ...
unilever-delhaize
(Ingeborg Marx - 11/02/2009)
Nee ik ga niet elders winkelen.
Het aanbod zal wel groot genoeg blijven en van die 250 producten, hoeveel zou ik er daarvan kopen?
Dat weegt niet op tegen alle andere producten die ik er wel koop.
...
trouw
(lieve van staeyen - 11/02/2009)
Ik blijf Delhaize trouw.
Als zij zich inspannen voor de klanten en hun geldbeugel zie ik geen reden om elders te gaan.
Keuze genoeg bij Delhaize en een goede kans om nieuwe prdoukten te leren kennen ...
reclamestunt
(henri van lerberghe - 11/02/2009)
hoe anders dan gratis reclame voor al deze produkten moeten we dit betitellen?
neen
(Geert Beeckman - 11/02/2009)
gelijk heeft delhaize
Waarom Merkproducten
(Douchy Jos - 11/02/2009)
Bij Colruyt kan je dezelfde merkproducten aan schappelijke prijs kopen.Maar...waarom steeds merkproducten? Bij ALDI, GBcontact,... koop je zéér goede producten aan véél lagere prijs en daarmee help je ...
Delhaize of andere?
(Pierre Slootmaekers - 11/02/2009)
Ik blijf Delhaize trouw en hoop dat de andere winkelketens volgen in de strijd tegen de steeds duurder wordende voedingsmiddelen!
Neen
(Luc D'hondt - 11/02/2009)
Neen, wij gaan niet elders de unilever producten opzoeken. Delhaize heeft een solide reputatie op kwaliteit en heeft de laatste jaren een heel goede evolutie doorgemaakt qua prijszetting. We blijven h ...
Isaelische onderhandelingen
(Rudiger Verbuyst - 11/02/2009)
Het zijn de grote groepen die alles beslissen , je neemt ofwel ons totale pakket aan de prijs die wij bepalen of je krijgt niks. Ik ben geen delhaize klant maar vind wel dat delhaize gelijk heeft, Ik ...
Neen
(William Himpe - 11/02/2009)
Ik vind het een goeie reactie van Delhaize die het aandurft om dit te doen. Beschamend van Unliver om dergelijke prijsverhogingen door te voeren ten koste van de klanten, en dan nog het lef heeft om e ...
Respect!
(Geert Van de Laar - 11/02/2009)
Groot is mijn respect voor de reactie van Delhaize! Toch één supermarkt die de ballen heeft om op te komen voor de consument.
Bravo Delhaize...
(Werner Verheecke - 11/02/2009)
Nu nog de rest van de grootwarenhuizen om Unilever te laten voelen dat het menens is.
De gewone man/vrouw kan er maar goed bij varen
Bravo Delhaize...
(Werner Verheecke - 11/02/2009)
Nu nog de rest van de grootwarenhuizen om Unilever te laten voelen dat het menens is.
De gewone man/vrouw kan er maar goed bij varen
andere merken
(Heide Boey - 11/02/2009)
Neen, er zullen wel goedkopere merken te koop zijn die evenwaardig zijn!
Chapeau voor Delhaize!!
Delhaize forever
(rob berghmans - 11/02/2009)
Ik vind het goed dat Unilever een keer op zijn kop krijgt, en blijf natuurlijk trouw aan Delhaize.
Beter en goedkoper kan ook
(Marcel Sercu - 11/02/2009)
Het is niet omdat ze voor die merken overal veel reklame maken dat deze daarom de beste zijn.Reklame is ook ingerekend in de prijs.Ik zou zelfs durven zeggen dat er ongekende merken zijn die beter zij ...
Unilever
(Anne De Moor - 11/02/2009)
Ik zal zeker naar Carrefour gaan, waar ze deze produkten wel hebben. En zal dan ook mijn andere boodschappen daar doen!
Grote bedrijven?
(Franky Loontjens - 11/02/2009)
Tja ... ik ga nu eenmaal naar Delhaize omdat deze vlakbij is. Mij met de auto extra verplaatsen omdat sommige producten iets goedkoper zijn in een andere supermarkt. Wat levert het uiteindelijk op?
M ...
zo moesten ze allemaal doen
(Blackdanger Black - 11/02/2009)
proficiat delhaize omdat jullie de moed hebben om euro jagers als unilever buiten gooid. alle winkels zouden dat voorbeeld moeten volgen.
als alle winkels dat een jaar of 2 geleden hadden gedaan dan ...
delhaize unilever
(gert maerin - 11/02/2009)
neen, absoluut niet
HOLLANDSE ARROGANTIE
(Ren Jodocy - 11/02/2009)
Unilever kan de pot op.
Tot ze zelf in hun strot steken
anti Delhaize van Unilever
(Yves Vandewinckele - 11/02/2009)
ik vindt het laag onder de gordel slaan van Unilver tegenover Delhaize, Unilever is zo de naam niet waardig van een multinationaal bedrijf te zijn, in de wereld ik zal zeker Delhaize niet laten vallen ...
Delhaize-unilever
(Ronan Putseys - 11/02/2009)
Ja,als Delhaize wil werken zoals Aldi(alleen met eigen producten) is dat hun probleem niet het mijne. vaarwel Delhaize.
delhaize fan
(guido maes - 11/02/2009)
delhaize is en blijf de baas in zijn winkels,en kan zeker verder zonder unilever.
unilever
(margriet jamart - 11/02/2009)
ik ga noteren welke producten van unilever komen en ze dan niet meer kopen
unilever
ik ga noteren welke producten van unilever komen en ze dan niet meer kopen
laat de anderen volgen
(Jan ghyoot - 11/02/2009)
Hopelijk volgen andere winkels in België!!!!!!!
Want Unilever is toch weeral eens een niet Belgische fabrikant maar Brits-Nederlands.
Dus het geld ging toch naar het buitenland volgens mij. Dus will ...
Er is genoeg
(Hendrik ROBIN - 11/02/2009)
Ik vind dat ergenoeg consumptie artikelen beschikbaar zijn op de Belgische markt. Ik blijf gewoon bij Delhaize.
het is zo lang als het breed is
(Etienne De Bondt - 11/02/2009)
Enerzijds is het goed dat Delheize dit doet en er voor zorgt dat de prijzen niet de pan uitswingen. Maar anderzijds is het ook gevaarlijk dat een winkel keten voor ons gaat beslissen wat we al of niet ...
EIGENMERKEN
(Jean-Louis Wellekens - 11/02/2009)
Als klant wil ik nog altijd zelf bepalen welk merk ik koop ,en al deze manipulaties zijn er enkel om deze firma's toe te laten dat er uiteindelijk hun produkten worden verkocht van mindere kwalietijd, ...
ZEKER NIET ELDERS
(Wim Vanderschueren - 11/02/2009)
Er zijn voldoende alternatieven bij Delhaize om dit probleem op te vangen. Persoonlijk vind ik het spijtig dat de media daar zo'n hetze rondt maakt. Als dit niet in de media was verschenen waren waars ...
mooi geprobeerd van Unilver
(Wilfried Terryn - 11/02/2009)
Delhaise is een vrije onderneming en beslist zelf welke producten zij aan haar klanten wenst aan te bieden.
De overblijvende keuze is nog meer dan voldoende, en de grote verliezer is hier duidelijk ...
neen
(dirk michiels - 11/02/2009)
enkel voor lipton icetea naar de drankencentrale
ja
(Herv Luyckx - 11/02/2009)
Er zijn mogelijkheden genoeg om bij andere warenhuizen de produkten te kopen waar men een voorkeur voor heeft.
Delhaize heeft gelijk
(Leen Taelemans - 11/02/2009)
Ik vind dat Delhaize gelijk heeft!!
Andere producten en misschien zelfs beter...
Delhaize
(Rudy Van der Sijpt - 11/02/2009)
Jammer voor den Delhaize, maar indien nodig zullen we toch onze aankopen doen in een warenhuis waar we de producten van Unilever wel kunnen kopen...we zijn sommige van deze producten dan ook gewoon te ...
stop unilever met zijn prijsverhogingen
(martin vercamer - 11/02/2009)
do zo verder delhaize en geeft niet toe de andere ketens zouden beter meedoen en ik blijf terug komen naar delhaize
graaicultuur
(koen torrekens - 11/02/2009)
Nee. De andere winkelketens zouden unilever ook moeten boycotten. Ze hebben ons de afgelopen jaren al genoeg den duvel aangedaan met onverantwoorde prijsstijgingen. Weer eens een bewijs van de graa ...
Arrogantie
(Geert Van Lierde - 11/02/2009)
De arrogantie van Unilever is dermate groot door te stellen 'ofwel ga je voor kwaliteit, ofwel ga je voor de goedkoopste'. Unilever bepaalt dus zijn verkoopprijzen aan warenhuizen op basis van de kwal ...
boycot
ik noteer de unilever producten die in de krant staan en weiger ze nog te kopen , de beste manier om deze multinational een toontje lager te laten zingen.
NEE
(andre lejeune - 11/02/2009)
als IK goesting heb ga IK naar den delhaize punt niks te maken met unilever multinational van het ergste soort .ik heb drie winkels Aldi , Lidl , en af en toe Delhaize, en dat zal zo blijven .Ik ga to ...
prijs bepalen
(Danil Wierpand - 11/02/2009)
Het zijn de grote jongens zoals o.a.Unilever die de prijzen bepalen.Proficiat DELHAIZE dat je je tanden laat zijn. Waar blijven COLRUYT,CARREFOUR en de rest?
Unizever
(Croc Crocodil - 11/02/2009)
Delhaise heeft groot gelijk ,dat ze daar niet op ingaan , er zijn alternativen genoeg ,
Unilever ,,dikke loezers !en goed geprobeerd!
geen verwondering
(Danil C - 11/02/2009)
Delhaize verloor marktaandeel omdat ze al te duur waren, na de doorgevoerde prijzenslag bij carfour. Ik denk dat delhaize evenwaardige produkten aan een goedkopere prijs verder zal introduceren, om zi ...
colruyt
(gerry claus - 11/02/2009)
colruyt is nog altijd de goedkoopste en je vindt er alles. ik maak me dus geen zorgen over wat ze in andere winkelketens doen.
vrijheid
(Karel Dhaluin - 11/02/2009)
Ik koop wat en waar ik wil,de winkel doet er niet toe.Want delhaize is ook een multinational en is enkel op winst bejag uit.Weet u trouwens hoe weinig dat hun winkelbedienden financieel vergoed worden ...
goed loon
(Glenn Debast - 11/02/2009)
ik werk in een delhaize, en word daarvoor zeker niet slecht verloond, 1500 euro voor 36u/week is toch niet slecht denk ik
goed loon
(Tari Luinwe - 11/02/2009)
Dat is bruto loon, hoeveel hou je netto over?
netto
(Glenn Debast - 11/02/2009)
nee das mijn netto loon
Even nadenken
(Ann Stroykens - 11/02/2009)
Ik koop ook waar ik wil, daar ben ik het 100% mee eens. Ik wil wel eventjes reageren op de wedde, nl. winkelbedienden verdienen overal weinig en wat betreft bazen, het was vroeger zo - het is nu zo en ...
Merkproducten
(Johan Buffel - 10/02/2009)
Neen, ik ga niet elders kopen want iedereen weet(?) dat je bij merkproducten voor het overgrote deel de naam en de mooie verpakking betaald en dat de kwaliteit daarom niet beter is dan bij minder beke ...
Merkproducten
(Johan Buffel - 10/02/2009)
Neen, ik ga niet elders kopen want iedereen weet(?) dat je bij merkproducten voor het overgrote deel de naam en de mooie verpakking betaald en dat de kwaliteit daarom niet beter is dan bij minder beke ...
delhaizeproducten
(Miep Lamote - 10/02/2009)
ik ga sowieso nooit naar delhaize, omdat ze veel te duur zijn voor mij en ons gezin.
geef mij maar aldi, lidl en colruyt
Machtswellust van Unilever
(Filip Vandenbulcke - 10/02/2009)
Ik herinner mij een ontluisterende tv-documentaire over Unilever, waarin de toenmalige (?) baas ronduit stelde dat zoveel mogelijk winst maken het enige doel was van Unilever. Als argument haalde hij ...
Delhaize
(Andrea D'halewin - 10/02/2009)
neen ik blijf in Delhaize winkelen
Ik zou...
(Yves Van Walle - 10/02/2009)
... er nooit voor veranderen van winkel. Bij mij is het criterium dicht bij mijn huis. En dat is in mijn geval den GB...
delhaize
(johan vanhulle - 10/02/2009)
neen want ik koop altijd hun huismerk 365
groot gelijk
(S. De Hondt - 10/02/2009)
Als ik ineens twintig tot dertig procent opslag eis bij mijn baas, dan wordt ik ook aan de deur gezet en komt er een goedkopere werkkracht in mijn plaats. En als ze morgen mijn pintje met 20 procent o ...
verasend
(Christiaan De Meulder - 10/02/2009)
Ik was verast toen ik dit neiuws te horen kreeg ...
Delaize toch al jaar en dag , de winkel die 'top' kwaliteit ten volle aanbood.
Nou ja doen ze dat nu minder?
Dat betwijvel ik ...
Dus ik blijf ...
JA
(neirynck franky - 10/02/2009)
Als de werknemers van deze fabrikant willen aan de slag blijven zullen de lonen toch moeten doorgerekend worden , zoniet kan er een faillisement ontstaan en staan die werknemers terug op straat . Is h ...
delhaize
(august van de velde - 10/02/2009)
neen
merkprodukten
(Peep Vanryckeghem - 10/02/2009)
unilever kan de pot op - er zijn genoeg alternatieven
WINKELEN
(Luc Adams - 10/02/2009)
Ik stel voor dat Delhaize een product van Unilever naast een product van Wit 365 of Merk Delhaize plaatst in HETZELFDE rek. De klant zal wellicht beslissen wat hij meeneemt. 't Is toch crisis hé, en d ...
Delhaize
(Jean-Claude Vandewynckele - 10/02/2009)
Ik ging toch al niet naar Delhaize omdat het er veel te duur is. Colruyt is mijn favoriet.
delhaize
(Monique Pinoy - 10/02/2009)
ik vind dat Delhaize gelijk heeft ,het is natuurkijk
en zeker ook in hun belang maar als unilever straks weer de prijzen verhoogt is de klant zeker de dupe en eigenlijk hebben zij straks misschien de ...
gepelde tomaten
(nadine debrock - 10/02/2009)
Deed deze week een ontdekking een doos gepelde tomaten aldi , duurder of vroeger en in de doos 4 schele tomaten noemen ze dat een halve liter doos en met moeite wat tomatensap erbij is ook al niet mee ...
neen , zeker niet!
(nadine debrock - 10/02/2009)
We zouden allemaal moeten laten van alle gekende merken zoals zwan , lipton , knorr minute soepjes te kopen , waarom EINDELIJK hebben ze het gezien vroeger koste een doos lipton 100 builtjes 119 fr en ...
Merkproducten
(Eddy Levis - 10/02/2009)
Waarom zou ik? Ik koop nooit merkgebonden. Ik koop in verschillende zaken en niet altijd in dezelfde. Wat ik het lekkerst vind dat heeft mijn voorkeur. Merkproducten zijn als merkkledij: goed voorchiq ...
Naïviteit ten top
(Peter Beeckman - 10/02/2009)
Aan vele reacties hier te lezen heerts er toch nog steeds veel naïviteit. Alsof Delhaize hier in de eerste plaats aan de klant denkt, dit is enkel het mooie verhaaltje dat men aan deze boycot breidt. ...
absoluut
(Karen De Ridder - 11/02/2009)
ik zie dit ook als een manier om hun eigen merken meer naar voor te schuiven. Een gevaarlijke keuze... Er is iets aan van 'Unilever-producten zijn duur', maar Delhaize ging er vroeger altijd prat op d ...
Alleen Delhaize?
(Patrick Meert - 10/02/2009)
Geldt de prijsverhoging die Unilever wil doorvoeren alleen voor Delhaize of moeten de andere groten zich ook zorgen maken? Ik ga alleszins mijn winkelgewoonte niet veranderen misschien ontdek ik op di ...
eerlijke winkel
(Flora Lacroix - 10/02/2009)
ik vind Delhaize een eerlijke winkel en heeft gelijk dat hij in crisistijd aan zijn klanten denk waarom die prijs stijging we zullen het met andere produkten ook doen Delhaize weet wat hij wil en de k ...
Eerlijke handel
(Gerard Vileyn - 11/02/2009)
Voor zover ik weet is Delhaize ook de enige warenhuisketen die meerdere produkten v.d. eerlijke wereldhandel verkoopt.
Ze waren ook de eersten om iets te doen voor het milieu, alhoewel hen dat voorze ...
unilever
(Eric De Ridder - 10/02/2009)
Wanneer je bij delhaize je gading niet vindt so what,dan ga je toch elders zo simpel is dat!!
DELHAIZE
(Harry Van Campenhout - 10/02/2009)
NEE
delhaize duur!
(jules buyck - 10/02/2009)
1 delhaize is zo al duur vergelijk eens de prijs van een produkt met de prijs bij colruyt U gaat verschieten.
2 Produkten uit de rekken nemen gebeurt niet alleen bij de delhaize ook carrefour heeft d ...
al eens nageteld ?
(katleen verbruggen - 10/02/2009)
Wat colruyt betreft heb ik enkele maanden geleden zelf eens de proef gedaan. Ik heb bij colruyt dezelfde producten gekocht als anders bij delhaize, en alles vergeleken. Het vergde behoorlijk wat rek ...
Unilever
(Mark Van Mensel - 10/02/2009)
En wat gaat Colruyt nu doen?
Niets
(Andy Corneillie - 12/02/2009)
Die hebben hun vaste korting die ze NIET zijn kwijtgespeeld en die ze WEL doorrekenen naar de klanten. Delhaize steekt de korting in eigen zak en verkoopt alles duurder. En nu maar janken dat Unilever ...
Eigen zak
(Rosine Braeckmans - 10/02/2009)
Als Delhaize niet tot een vergelijk kan komen, dan zal Colruyt het wel kunnen, of een andere winkel. 't Is sympathiek van Delhaize zo te reageren, maar ik wil wel mijn normale produkten verder gebruik ...
delhaize
(Annita Van de kerckhove - 10/02/2009)
ik ga regelmaitg naar nederland het verschil van prijs is er groot en in deze tijd moet je op de centjes letten
NEEN ! !
(Raymond Pauwels - 10/02/2009)
Top manager minder verlonen en produkten koopbaar maken
Inderdaad
Halveer het loon van de CEO en je kan de Zwan-sosieskes met 0,000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 ...
delhaize
(Annita Van de kerckhove - 10/02/2009)
ik ga regelmaitg naar nederland het verschil van prijs is er groot en in deze tijd moet je op de centjes letten
geen keuze
(stijn vandamme - 10/02/2009)
Ik heb 6 jaar in Nederland gewoond, en vergeleken met Belgie er is daar GEEN keuze in het product aanbod. Omdat de Nederlander meer op prijs let dan op smaak.
Voor Coca Cola maakt het geen fluit ui ...
goedkoper
(Fernand Vandenbosch - 10/02/2009)
nee ik blijf bij delhaize en zal een ander produkt kopen.
Proficiat
(Johan Tamsyn - 10/02/2009)
Bij deze kan ik enkel maar Delhaize proficiat wensen met deze beslissing. In principe zouden consumenten nooit iets mogen kopen waarvoor reclame gemaakt wordt op televisie want dat wordt uiteindelijk ...
trouw
(Guido Van Hautte - 10/02/2009)
Als Delhaize verder blijft afglijden naar de 365 producten en naar hun eigen merk hoeft het voor mij niet meer. Een voorlopig nog trouwe Delhaize koper.
Mouche
(Monique Van Akker - 10/02/2009)
Ja dan ga ik elders die bepaalde produkten kopen.
Waarom moeten wij dan mindere produkten kopen die Delhaize ons oplegd. Ik vind dit schandalig, aangezien Delhaize die zo maar verweiderd van hun wink ...
hallo iedereen
(heidi verreth - 10/02/2009)
ik als medewerker van de bonnenman.geef delheize volledig mijn akkoord.wij hebben aktie's er al tegen ondernomen tegen unilever.het is dan ook waar dat de producten van unilever zeer duur zijn,dat ook ...
begrip
(Marc Boschmans - 10/02/2009)
Ik begrijp Delhaize volkomen. De consument moet niet altijd het slachtoffer zijn.Wanneer unilever opslaat rekenen ze het anders toch door. Bovendien zouden hoge prijzen de concurentiepositie van delha ...
Ja en nee
(Lenny De Vos - 10/02/2009)
Ik winkel sowieso weinig bij Delhaize, maar het is voor mij altijd hetzelfde: als ik een bepaald iets wil, dan ga ik naar een winkel waar ze het verkopen. Anderzijds ben ik meer dan ooit prijsbewust e ...
heel juist !!!
(Erik De Jongh - 10/02/2009)
Volledig gelijk met je mening. En bovendien zal je die producten zonder problemen verder makkelijk en aan aanvraardbare prijzen onder
hetzelfde merk en met identieke samenstelling
genoeg terugvinde ...
Aldi
(Eddy Geleyn - 10/02/2009)
En waneer gaan de de Aldi boycotten??? Duizenden chinezen moeten er 80 TOT 90 uur werken per week
voor een hogerloon,waarbij ze nog niet rondkomen om hun gezin te onderhouden
??? Alleen Aldi ???
Denk je nu echt dat dat alleen bij Aldi het geval is ???
Kijk maar eens goed naar alle andere producten in de rekken van andere supermarkten en winkels,
en check maar eens waar al die zogezegd goedk ...
Elders winkelen
(Herman De Belder - 10/02/2009)
Ja wij gaan elders winkelen als Delhaize een firma zoals Unilever wilt boycotten dan doen wij dat ook met Delhaize.We zijn de klanten die kopen wat we nodig (merk) hebben.De naam grootwarenhuis past n ...
Proficiat UNILEVER
Ja, nog een reden meer om niet meer bij Delhaize te gaan. Het imago was al danig tanend met die
' me-too ' goedkope productjes van bedenkelijk allooi, en nu doen ze zich heiliger voor dan de paus va ...
Elders winkelen
Ja we gaan elders gaan winkelen als Delhaize een firma zoals Unlever wilt boycoten gaan wiij het zelfde doen met Delhaize.We zijn de klanten die weten wa
Inderdaad : elders winkelen
Groot gelijk ! Uiteindelijk is de klant koning,
en beslist de klant wat hij wil en kan betalen voor producten die hem/haar voldoening schenken.
Een dergelijk boycot van een aankoper van een grootwi ...
Wij kopen bij Colruyt
(Ren De Wilde - 10/02/2009)
Wij kopen altijd bij Colruyt. De goedkoopste en minst duurdere winkel qua bekende producten. Als er ergens een lagere prijs is van een bepaald product, dan verlagen zij eveneens de prijs. Dus Delhaize ...
Niet alleen het product telt.
(Achiel Goossens - 10/02/2009)
Spijtig maar ik kan niet in de Colruyt gaan inkopen.
Gehandicapten kunnen er met hun rolstoelen niet normaal door de gangen. Ook staan er de meeste producten zo geplaatst dat je er niet bij kan.
Aa ...
Colruyt
(Peggy Pattyn - 10/02/2009)
Helemaal gelijk. Wij winkelen ook altijd bij Colruyt. Voor een gezin bestaande uit 4 personen is de rekening vlug gemaakt.
Machtspositie
(Eddy Meulebrouck - 10/02/2009)
Unilever is zodanig machtig geworden in verschillende segmenten (o.a.margarines soepen
sausen wasprodukten) en vraagt prijzen aan de verbruiker die niet meer normaal zijn.Delhaize heeft daar ook aan ...
Machtspositie misbruikt
Op termijn hebben alle consumenten er alleen maar baat bij als er betrouwbare en goede fabrikanten overblijven. Het probleem is dat de
grootdistributie in het algemeen de voorbije jaren de overgrote ...
Delhaize
(Herman Neukermans - 10/02/2009)
Ik heb hier een dubbel gevoel bij.
Enerzijds geef ik Delhaize gelijk.
Anderzijds vraag ik me af waarom andere ketens NIET
reageren op de prijsverhoging van Unilever.
Neen,
(Eddy Smulders - 10/02/2009)
ik blijf, zolang die mooie kassiersters blijven, de Delhaize hondstrouw.
gezond verstand
(mike michiels - 10/02/2009)
Vind de reactie van Delhaize correct. Ik hoop dat de andere wikel(ketens) zullen volgen.
In een tijd waar koopkracht zo van belang is is dit een goede reactie.
Met ploezier koop ik dan producten van ...
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(Tim V - 10/02/2009)
Mijn bescheiden mening:
Wat Delhaize hier ook besliste, het ging sowieso kritiek krijgen.
Optie 1: Delhaize aanvaardt het aanbod van Unilever om producten af te nemen aan een 20%-30% hogere prijs. G ...
??? !!!!!
Je begrijpt toch wel zelf dat wat Delhaize nu doet allesbehalve een vorm van eerlijke communicatie is...
Het is 1/ een manier om vlug-vlug gratis in de
publieke belangstelling te komen 2/ een pogi ...
verpakking
(gerrit defreyne - 10/02/2009)
een merknaam is enkel de vermelding op de verpakking. dezelfde producten kunnen zelfs alles witte producten worden verkocht maar met een merkbaar prijsverschil.
Neem een voorbeeld aan Nederland
(Karen De Prins - 10/02/2009)
ik ga zeker nergens anders winkelen de producten die delhaize aanbied zijn altijd vers en smakelijk
in Nederland heeft ooit Albert Heyn de producten van coca-cola geweerd omdat ze de prijsverhoging a ...
Welk effect in Nederland
rare opmerking hoor .... van lieverlee en met klamme handjes hebben de Nederlandse distributeurs uiteindelijk toch moeten ' toegeven '. De distributeurs zullen er moeten
leren mee leven dat de decen ...
winstmarge
(Steven Van Aerschot - 10/02/2009)
Het is net omdat de winstmarge op merkproducten beduidend laag ligt dat het niet kan dat Unilever zo agressief uit de hoek komt. Het doorrekenen van de prijs is voor zulke producten tot het uiterste t ...
helemaal niet
(Ronny Danneels - 10/02/2009)
Ze hebben bij Delhaize groot gelijk. Als er niemand opkomt tegen prijsverhoging, zijn de klanten anders de dupe.Ik vind wel hetzelfde artikel van een ander(even goed) merk. Lig daar niet van wakker
Niets
(willy helsen - 10/02/2009)
Als ik unilever was verkocht ik geen producten meer aan Delhaize. Ik denk dat het Delhaize vooral om gratis publiciteit te doen is en die hebben ze nu.
Ook niets
Gelijk heb je.Dat ik Unilever moets zijn ze zouden op hun knieën moeten kruipen om nog produkten te mogen verkopen.Ik zou zelf geen enkele levering meer doen van mijn produkten aan Delhaize.Wie zou he ...
Uiteraard ! Ook al was ik vaste klant bij mijn AD Delhaize winkel
(An Wollaert - 10/02/2009)
Het is overduidelijk dat hier meer aan de hand is dan een 'simpele' prijsverhoging door Unilever. De andere distributeurs kunnen deze producten zonder prijsverhoging WEL NOG aanbieden. Delhaize heef ...
absoluut niet!
(John Van Puyvelde - 10/02/2009)
Ik vermijdt Delhaize nu al voor veel produkten. Mijn ogen zijn 10 jaar geleden opengegaan toen ik een kat genomen heb. Een doos Felix koste toen 4 à 5 oude franken minder bij Colruyt, nu is dit versch ...
NIET SLIM VAN DELHAIZE !
(JODOKUS KWAKK - 10/02/2009)
zulke aktie heeft enkel waarde als A L L E warenhuizen deelnemen !
Delhaize snijd nu in eigen vel want...de klanten gaan nu naar een ander warenhuis waar de produkten wel te koop zijn.
JUIST GEZIEN !!!
Heel juist gezien J. kwak !!!!
nu al.
(guy minjauw - 10/02/2009)
koop ik mijn producten bij Colruyt , Lidl , Aldi omdat ze goedkoper zijn en kwalitatief voldoen.ik betaal liefst niet voor publiciteits campagnes en spotjes op tv.Het conflict tussen Delhaize en Unile ...
proficiat delhaize
(Eddy Lambrechts - 10/02/2009)
niet toegeven aan deze multinationals, er zijn voldoende gelijkaardige producten op de markt met een vergelijkbare kwaliteit ! hoop dat uw kollega's colruyt en carrefour er hetzelfde over denken !
winstmarge
(nadia Van Meerssche - 10/02/2009)
Delhaize weert die producten niet enkel om de prijsstijging. Het feit is dat ze dan een kleinere winstmarge overhouden van die producten. De winkelketens krijgen die producten zo al aan lagere prijzen ...
ja
(herman patrick - 10/02/2009)
we zijn gewoon aan die producten, als ze opslaan maakt dit niets uit ;het zijn goede producten en we zullen niet nalaten een andere winkel of keten hiervoor op te zoeken ; heeft de klant dan geen rech ...
Belgen onder mekaar
Herinner u dat Delhaize als Belgische firma één van de grootste werkgevers is in ons land. Door de éénzijdige beslissingen van Unilever te volgen zou Delhaize geen toekomstzekerheid creëren voor zijn ...
unilever Delhaize
(Annie Lippens - 10/02/2009)
Het moest er eens van komen.De kostprijs van de transport word doorgerekend aan afnemer ,en dit wil delhaize niet de klant er laten voor opdraaien.Spijtig voor zwann want dat was vroeger Belgisch.Knor ...
Ballen aan hun lijf
(Gilbert Witters - 10/02/2009)
Als de andere suppermarkten die bij Unilever aankopen,ballen aan hun lijf hebben,dan moesten zij hetzelfde doen.
Unilever heeft al genoeg macht,en eindelijk een klant die NEEN durft te zeggen tegen h ...
??? Ballen aan hun lijf ...??
Geloof je dat nu écht zelf ?
Als jij als consument een vrije en voldoende keuze wil hebben ind e supermarkt die je bezoekt,
dan zullen zij in éérste instantie daarvoor een juiste prijs moeten betale ...
Ja
(Piet Agoras - 10/02/2009)
Ik wil mijn merk en daarmee basta!
EINDELIJK
(lies vrancken - 10/02/2009)
Het werd eindelijk eens tijd dat delhaize iets gaat doen aan zijn reputatie van duurste winkel en zich ook meer richt op gezinnen met kleine kinderen, waarvan het budget iets meer beperkt is. Als ze n ...
mediastorm
(laurent wille - 10/02/2009)
en weer gaan de media op in een door zichzelf geschapen idioot schouwspel. of geloven jullie dit zelf??. wees gerust vandaag of morgen zal alles over zijn en zal men spreken over een verkeerd begrepen ...
chantage
(peter samyn - 10/02/2009)
Delhaize wil graag - net als andere retailers - de fabrikanten de les lezen. Als fabrikanten genoodzaakt worden om grondstofprijsverhogingen, salarisindexen, verpakkings-, milieu-, obesitas-, of weet ...
nee
(plaetevoet mieke - 10/02/2009)
Nee Delhaise blijft een gezellige winkel die ook de nieuwste produkten eens in het gamma opneemt zodat we die ook eens kunnen proeven
Innovaties zullen er niet meer zijn
(An Wollaert - 10/02/2009)
Het zal gedaan zijn met innovaties want het is vooral Unilever die die aanbood...
De gulzige distributie
(serge pilet - 10/02/2009)
Jaar na jaar eisen de grote distributeurs een verbetering van hun commerciële akkoorden aan de merken.Deze worden om rendabel te blijven, verplicht om hun prijzen te verhogen. Ondertussen promoten de ...
Machtsmisbruik van Unilever
(Michel Keuleers - 10/02/2009)
Door zijn dominante machtspositie en zijn uitgekiende marketingsstrategie, is Unilever reeds jaren niet enkel de prijzen systematisch aan het opdrijven. Ook langs de andere kant zijn ze van de prijs a ...
Zeker niet
(Guillaume Elskens - 10/02/2009)
Ga daarvoor zeker niet op een ander,vind dat ze gelijk hebben en tegen die prijsverhoging zijn.
Eigenbelang
(Piet Agoras - 10/02/2009)
En waarom denk je dat ze tegen die prijsverhoging zijn? Niet voor uw mooie ogen hoor, maar in eerste plaats voor hun eigen portemonee.
Uiteraard
En met die portemonee betaald men de mensen een loon uit. Of had u enige driehoeksberekening willen toepassen om de loonkost te dekken?
Nee , voor mij hoeft delhaize niet meer !!
(Danny Van Peer - 10/02/2009)
Na de overname van Cash zijn we een tijdje weggebleven bij Delhaize , enkel het hoogdsnoodzakelijke gingen we er nog halen .
Maar nu zijn we de winkel al weer gewoon .
Maar dankzij deze ingreep , zu ...
neen
(Robert Tinck - 10/02/2009)
De misbruiken van prijsafspaken voor merkproducten moet stoppen .
Proficiat
Delhaize
(Francine Beirinckx - 10/02/2009)
nee, ik ga zeker niet veranderen van supermarkt en geef Delhaize volkomen gelijk dat ze de produkten niet meer aankopen.
Woekerwinsten
(Francis Heylen - 10/02/2009)
Eindelijk een retailer die weerstand durft bieden!! Een prijsstijging van 20 tot 30% !!! Ongehoord
Wanneer we ervan uit gaan data deze produkten tot nu toe ook winstgevend waren( verkopen met verlie ...
Shoppen
(Danny Celen - 10/02/2009)
Ma ba nee, blijf bij Delhaize, al is het maar voor hun assortiment wijnen ;-)
Wijnen
(Luc Demeulenaere - 10/02/2009)
bij colruyt hebben ze ook een heel goed assortiment...............
juist
(johan heyndrickx - 10/02/2009)
En, dit in tegenstelling tot Delhaize, krijg je bij Colruyt een beknopte maar duidelijke uitleg op kaartjes die aangebracht zijn onder de betreffende wijnen.
Woekerwinsten
(Francis Heylen - 10/02/2009)
Eindelijk een retailer die tegenstand durft bieden. Prijsstijgingen van 20 tot 30% !!! Als we ervan uit gaan dat deze produkten tot nu toe ook niet met verlies werden verkocht (is wettelijk immers ver ...
hallo
(heidi verreth - 10/02/2009)
dat is zeer juist wat u zegt,ik ben medewerker van de bonneman (robinhood)die alles met bonnetjes betaald.ik geef u volkomen, gelijk!
Machtsmisbruik van Delhaize
(Laurent Baeke - 10/02/2009)
Wij gaan reeds lang shoppen in twee supermarkten, aangezien Delhaize niet alle merken aanbiedt die we wensen. Per product dat zij schrappen gaan we inderdaad meer kopen bij die andere supermarkt (Colr ...
|
|
 |
 |
|
 |
|