Forum

Reacties

Staes (Groen!) heeft begrip voor actie op aardappelveld

• zondag 29 mei 2011, 21h51

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 31 mei 2011 omstreeks 00:01, zei mastermind be:

Op 30 mei 2011 omstreeks 17:34, zei Antoon Blondeel: Uw reactie, dié is pas achterlijk... Hier zeg, Blondeel de voorzitter van Natuurpunt zal zich ook eens moeien. Groene (gif)kikker

Op 30 mei 2011 omstreeks 22:11, zei Rudy Debelt:

Een mooi Europees parlementslid van 'Groen'! Hij keurt die actie goed! Echte schande is dat!

Op 30 mei 2011 omstreeks 21:33, zei Ferdinand Van Dingenen:

Al die zinloze vernielingen en Staes verdedigt dat. Steek hem ook maar in de bak bij de andere brutalen.

Op 30 mei 2011 omstreeks 21:28, zei Ferdinand Van Dingenen:

Al die zinloze vernielingen en Staes verdedigt dat. Steek hem ook maar in de bak bij de andere brutalen.

Op 30 mei 2011 omstreeks 20:42, zei Leo Geysels:

waarom als men bloemen kruist waarom dan geen aardappelen.het is toch voor de boeren goed en ook voor ons.

Op 30 mei 2011 omstreeks 19:55, zei Petrus Ascanus:

Staes is een idioot

Op 30 mei 2011 omstreeks 17:20, zei Jacques Mahieu:

beseft die man wel wat hij doet ,jonge mensen die niet weten wat ze doen proefvelden van de universiteit vernielen hij zal allicht met zijn riante wedde helpen de vernielingen te vergoeden !!!

Op 30 mei 2011 omstreeks 16:39, zei godijns frank:

Dat die bende gekken van een ander zijn eigendom moeten blijven !! ze denken dat ze weer de slimsten zijn jammer dat de politie er niet was met de honden ze hadden ze dan beter ze laten loslopen

Op 30 mei 2011 omstreeks 14:50, zei Filip Vandenbulcke:

Staes heeft gelijk. Hij kijkt veel verder dan zijn neus lang is. Zouden meer mensen eens moeten doen.

Op 30 mei 2011 omstreeks 14:04, zei Serge Borra:

We zijn ondertussen al veel gewoon van Staes en consoorten die als eco-ayotholla's hun grote gelijk met alle middelen willen doordrukken,daar waar zij amper de kiesdrempel overschrijden en bijgevolg een verwaarlossbaar aanhangsel van ons systeem zijn en zullen blijven. Benieuwd hoe zij zouden reageren moest hun hoofdkwartier of hun woonst even 'democratisch en ongehoorzaam' zouden aangepakt worden door bv boze boeren die hun mestoverschotten op hun stoep zouden deponeren...

Hoogst aantal stemmen

Op 29 mei 2011 omstreeks 23:37, zei Frank Coppin:

Als Staes vindt dat dit geen vandalisme is vraag ik mij af wat deze persoon nog in een politieke partij te zoeken heeft. Collocatie is een beter alternatief. Een democratische strijd ware geweest een bezetting rond het perceel. Dit gaat te ver. Waarom branden we dan de natuurgebieden niet af? Deze natuurgebieden worden ook politiek beslist en de grondeigenaar wordt ook verplicht zijn grond af te staan aan de te lage prijs die de overheid (of natuurpunt) ervoor wenst te geven. Ik ben ook geen voorstander van GGO maar ik vind wel dat men onderzoek mag doen naar alles wat er mogelijk is met GGO. En beste politieker Staes, als u dan wilt het monopoly van een BASF breken, laat dan een wet stemmen waar de patenten op GGO na een zeer korte termijn vervallen hé. Daar bewijs je iedereen een grotere dienst mee.

1 reacties

Op 30 mei 2011 omstreeks 17:28, zei Antoon Blondeel:

Ik vind ook dat de vernieling van het aardappelveld te ver gaat, laat daar geen twijfel over bestaan. Anderzijds vind ik ook dat mensen kritisch mogen blijven en hun ongenoegen mogen uiten over zaken waar ze niet achter staan. Op dit forum worden alle mensen die kritisch zijn over ggo over één kam geschoren met soms erg radicale uitspraken, al even radicaal als de actievoerders. Dat Natuurpunt een te lage prijs betaalt voor de aankoop van gronden is al helemaal klinkklare onzin. Natuurpunt bepaalt niet wat er gegeven wordt per vierkante meter, dat bepaalt de verkoper en alleen de verkoper. Bovendien stelt Natuurpunt in de mate van het mogelijke haar natuurgebieden open voor het publiek, dus dat geeft een onmiskenbare maatschappelijke meerwaarde! Natuurpunt werkt met hoofdzakelijk vrijwilligers, waardoor het voor de maatschappij zelfs stukken goedkoper wordt om natuur te behouden dan wanneer de overheid dit zou doen. Een beetje doordacht reageren graag en niet blind verwijten in het rond slingeren!

Op 29 mei 2011 omstreeks 23:39, zei Jef Urkens:

Deze reactie van groene Staes is er ver over, keurt geweld goed, keurt vernieling goed, keurt een grove vorm van eigendomsvernieling goed! Hij, als groene jongen, aanvallen op priveterrein aanmoedigen, dat is aanzetten tot de totale groene verdwazing! Maar als vetbetaalde europarlementariër is dit voor hem niet meer dan een -ver van mijn bed show- gebeuren. Dat begrip tonen zit me hoog, een troost, een dwaas heeft vele gezichten.

1 reacties

Op 30 mei 2011 omstreeks 09:27, zei Robert De Koning:

Misschien kan de Groene Staes nù ook zeggen WIE die 200.000 euro schade moet betalen .... IK zou het maar niet meer dan democratisch vinden dat in een rechtstaat recht geschiedt en dat zij die opgepakt zijn opdraaien voor ALLE kosten (eigendomsvernieling, inbraak, weerstand aan de politie e.a.)evenzeer ALLE gerechtskosten !!!! Als advokaat van de wetenschap zou ik voor zelfs gevangenisstraffen gaan tot de allerlaatste euro betaald werd (ik veronderstel dat die bende ongeregeld niet te voet zijn gekomen dus lijkt het mij niet meer dan logisch dat de voertuigen gebruikt om deze inbraak mét diefstal te plegen verbeurd worden verklaard !!! Alléén zo kan men vermijden dat het hek van de dam is en dat men terug naar de periode van Kleine Brogel of het in brand steken van Mac Donalds evolueert !!!! Maar tja....dit is Belgie zodat de inbrekers-vandalen vlugger thuis zullen zijn dan de politie

Op 29 mei 2011 omstreeks 23:32, zei Michel Van Limbergen:

Democratische strijd? Het lijkt meer op: wat Groen zegt is wet. Staes is er ook zo een: verwart democratie met machtswellust. Dat doet ie al jaren.

1 reacties

Op 30 mei 2011 omstreeks 10:04, zei Paul Verspeelt:

Dat is toch al lang de linkse definitie van 'democratie'!Wie het niet met hen eens is ,al is dat 99% van de bevolking,is geen democraat.

Op 29 mei 2011 omstreeks 22:56, zei Marcel Goessens:

Groen zijn linkse anachisten;

Op 29 mei 2011 omstreeks 23:02, zei Dan Orlans:

De groenen zijn niet groen, maar donker rood. Als Staes dat een democratische strijd noemt hapert er wat in zijn bovenkamer. (Maar dat wisten we al vermits hij zich groen noemt.)

Op 29 mei 2011 omstreeks 23:44, zei Marc Van Dorpe:

Beste Staes, vernielzucht heeft weinig te maken met democratische strijd. Ik zie geen vergelijkingspunt met wat in de Arabische wereld nu gebeurt (Tunesië, Egypte, Libië, etc.). Hij noemt dat een vreedzaam verzet van de burger. Mooi gedachtengoed van Groen.

Op 30 mei 2011 omstreeks 00:30, zei Jules De Cuyper:

Bart Staes is dus een (staats)gevaarlijk man en zou moeten opgepakt worden en veroordeeld voor insubordinatie en aanzetten tot haat ! Dat België al lang geen democratie en geen rechtsstaat meer is wisten we al... maar het evolueert van kwaad tot erger. Men speelt met vuur : de Vlaming is het kotsbeu, hoe lang nog voor er een volksopstand komt ?

Op 29 mei 2011 omstreeks 22:56, zei Noël Kinds:

Vele eerlijke groenen zullen nu hun visie over de schandelijke vernieling overdenken en meer nadenken voor ze hun vertrouwen terug schenken, want wat nu gebeurde is waanzinnig en onverantwoord, waar is hun kracht van overleg en waarom niet de uitslag van het onderzoek afwachten. Groen dat is niet meer verder te doen. Moet alle wetenschappelijk onderzoek door een ruwe bende dan gepest worden ? Waar is hun rechtschapen oordeel dan of hebben ze het warmwater uitgevonden ?

1 reacties

Op 30 mei 2011 omstreeks 20:44, zei Jules De Cuyper:

Laat ze de schade vergoeden : 250.000 euro... Met hoeveel waren ze ? Dat wordt werken geblazen (en dat zijn de meesten niet gewoon) !

Op 29 mei 2011 omstreeks 22:56, zei Noël Kinds:

Vele eerlijke groenen zullen nu hun visie over de schandelijke vernieling overdenken en meer nadenken voor ze hun vertrouwen terug schenken, want wat nu gebeurde is waanzinnig en onverantwoord, waar is hun kracht van overleg en waarom niet de uitslag van het onderzoek afwachten. Groen dat is niet meer verder te doen. Moet alle wetenschappelijk onderzoek door een ruwe bende dan gepest worden ? Waar is hun rechtschapen oordeel dan of hebben ze het warmwater uitgevonden ?

Op 30 mei 2011 omstreeks 01:13, zei Michel Van Limbergen:

Het toonbeeld van de groene arrogantie zegt dan: Burgers hebben het recht om vreedzaam te protesteren. Vreedzaam? Het gebruik van geweld is bij hem dus vreedzaam. Men gooit regelmtig met taarten maar die zijn te goed om aan dat stuk groen afval te besteden.

1 reacties

Op 30 mei 2011 omstreeks 09:52, zei Yves Yves:

Er werd geen geweld gebruikt, dat heb ik met eigen ogen gezien. Nooit werd de politie aangevallen.. aan de andere kant heeft de politie wel bruut geweld gebruikt tegen de actievoerders.

4 reacties

Op 30 mei 2011 omstreeks 09:56, zei Julius Coucke:

Wederrechterlijk een eigendom betreden is ook een vorm van geweld.

Op 30 mei 2011 omstreeks 10:11, zei Michel Van Limbergen:

Open je ogen maar en kijk goed, maar dat is waarsschijnlijk teveel gevraagd.

Op 30 mei 2011 omstreeks 11:46, zei Sofie Dagnadag:

Dus... men mag bij u thuis of in uw tuin zomaar binnenvallen en alles vernietigen wat niet in 'hun' ideologie past, zonder enige tegenreactie????

Op 30 mei 2011 omstreeks 20:49, zei Jules De Cuyper:

Geweld !?!? Een wetenschappelijk project waarin we met z'n allen al twee jaar geld stoppen vernielen (de omheining neerhalen, zich verzetten tegen de politie, planten uitrukken, uitstampen, ...). Dat krapuul moet die 250.000 euro schade vergoeden, zonder enige twijfel.

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN