Forum

Reacties

Seksuele spelletjes op scoutskamp

• zaterdag 16 juli 2011, 06h52

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 17 juli 2011 omstreeks 00:54, zei Pieter Dejaeger:

Waar gaan wij toch heen als ik hier sommige reacties lees. Ik ben zelf jarenlang monitor en hoofdmonitor geweest en heb gelukkig nooit zo'n situatie meegemaakt, maar ik weet wel dat je niet alles kan voorzien als monitor. Kinderen blijven kinderen en kinderen halen soms kattenkwaad uit en gaan soms over de schreef. Zo hier ook, al weten we nu wel niet om welke spelletjes het hier precies ging. Het is denk ik belangrijker dat de kinderen nadien gewezen worden op wat ze 'verkeerd' deden, zodat ze snappen dat zoiets niet kan. Het is maar al te gemakkelijk om op de begeleiders te schieten. Zij doen ook maar hun best om ervoor te zorgen dat ze de kinderen een leuke tijd kunnen bezorgen. Wat willen we dan? Dat kinderen enkel nog thuis in hun kamer voor de pc zitten? Fouten zijn nu eenmaal een deel van het leerproces. Bovendien is de jeugd van tegenwoordig veel vroeger op de hoogte van alles en zijn ze veel mondiger geworden.Jammer sommige mensen zo'n negatief beeld over het jeugdwerk hebben.

Op 16 juli 2011 omstreeks 20:37, zei Rita Baele:

straks mogen onze kinderen alleen maar in de metro's lopen om te stelen en mensen in mekaar te slaan

Op 16 juli 2011 omstreeks 20:23, zei Wilfried Kumps:

@ Alfons Schepers: Met welk recht durf jij hier zo die scoutsleiding beschuldigen dat het hun fout is dat die handelingen gebeurd zijn??? Jij staat hier maar te orakelen dat ze elk kind heel de tijd in het oog moeten kunnen houden, en als ze dat niet kunnen dat ze er dan maar niet aan moeten beginnen... Of nog mooier: 'de paraplu... ze ontlopen hun verantwoordelijkheid'. Ze hebben juist verantwoordelijkheid genomen, door onmiddellijk alle instanties die hun konden helpen in dit geval te contacteren, en door het kamp onmiddellijk op te breken. Ik vind het erg dat hier niemand anders uw kortzichtige recatie(s) durft te bekritiseren, want ze slaan nergens op! U bent nooit bij een jeugdvereniging geweest, maar toch denkt u dat u de wijsheid hebt om elke jeugdleider of monitor zijn proces te maken en te betichten van een gebrek aan oplettendheid en dergelijke! U hebt het nooit meegemaakt, wel zwijg dan...

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 20:33, zei Wilfried Kumps:

P.S. ik spreek mij niet uit over schuld en onschuld, maar wil gewoon reageren op hetgeen de heer Alfons Schepers zegt.

Op 16 juli 2011 omstreeks 19:04, zei Wouter Minnen:

Tja dat die kinderen onderling zo handelen...niemand treft schuld daar aan he. Is da nu nieuws?

Op 16 juli 2011 omstreeks 18:50, zei Rayek C:

Een storm in een glas water...Kinderen experimenteren nu eenmaal en dat hoort bij het opgroeien. Als het over aangeleerd storend gedrag gaat, dan hebben ze wel hun 'opvoeding' gekregen in het thuisfront, en niet bij de scouts zou ik zo denken. Nu worden ze ook nog eens met het gevoel opgescheept dat ze iets héél ergs gedaan hebben. Iedereen heeft de mond vol over seks, maar weinigen hebben er echt verstand van. We zijn allemaal verantwoordelijk voor de morale val, want we laten het allemaal toe.

Op 16 juli 2011 omstreeks 18:13, zei Stefan W Dubois:

Wat voor een reactie is dat André Demeulemeester ? In de de jaren 50-60 gebeurde er minstens even veel vetzakkerij. Doktertje spelen is nog wel wat anders. Mijn kinderen gaan uit vrije wil op scoutskamp en andere vakanties, dumpen doen we ze nooit ! Dumpen is meer iets wat men met mensen zoals U zouden moeten doen !

Op 16 juli 2011 omstreeks 16:41, zei Dirk Senesael:

Als de nonnen eens niet keken tijdens de speeltijd speelden de boerenkinderen ook koe en stier (jaren 50 aub) Om kattenkwaad uit te steken hadden wij ook geen leiding nodig.

Op 16 juli 2011 omstreeks 15:50, zei Alfons Schepers:

Verbazingwekkend hoe hier de slachtoffers hier weer onder vuur liggen, en dat daarmee nog het hoogst gescoord wordt ook! Veelbetekenend!! Snel afvoeren dit scoresysteem! Het stimuleert hoofdzakelijk de waardeloze reacties en draagt bij tot stygmatizering van de gebruiker. Dat dit de verzuring in de hand werkt is de redactie waarschijnlijk ontgaan, of net niet?!

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 19:25, zei peter bruinenberg:

Ga fietsen meneer onder valse naam.

Op 16 juli 2011 omstreeks 14:46, zei Leen Welter:

Laten we met zijn allen in honingraten wonen, werken en leven, één per één!

Op 16 juli 2011 omstreeks 14:41, zei Achiel Hoebeke:

Vergeet ook niet dat het vak 'seksualiteit' al meer dan 30 jaar gegeven word in het officieel onderwijs , waar het hoofdbestuur van het katholiek onderwijs jaren tegen de bierkaai heeft gevochten; want 'dat' kon niet gezien hun 'goede' naam ; die intussen al verschrikkelijk gehavend is geworden door hun eigen 'leiders'

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 19:36, zei Lea Lamers:

Ach, vroeger was de seks één groot taboe! Nu mag blijkbaar alles en mag alles gezien worden. Het is nu een hele andere mentaliteit. Wat is het beste? Ergens tussenin.

Hoogst aantal stemmen

Op 16 juli 2011 omstreeks 08:17, zei André Demeulemeester:

Nu hebben de ouders zelf geen tijd meer om voor hun kinderen te zorgen en dumpen ze waar ze kunnen en hebben dan ook op alles kritiek als er wat is . Zeer gemakkelijk altijd iemand anders de schuld geven . Moet nu eens horen welke taal bepaalde kinderen hebben ze moeten het ook van iemand horen ! ook van de scoutsleiding ? Vroeger in de jaren 50 60 speelden de kinderen ook doktertje en daar viel nog niemand over en werden de kinderen streng opgevoed .

4 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 09:11, zei Alfons Schepers:

In ken die tijd! Toen gebeurde het ook, maar het werd toen onder de mat geveegd. Seks was taboe. Het haalde dus zeker de krant niet. Hooguit de biechtstoel (!)

Op 16 juli 2011 omstreeks 09:17, zei Lutgart Van Holderbeke:

Dumpen? Als je kind er zelf om smeekt, om met andere kindjes te mogen 'spelen', bij gebrek aan zusjes en broertjes, alleen in de tuin, dan ga je er toch voor om een zomerkamp te zoeken, in volste vertrouwen? 2 maanden zonder gezelschap als kind, is nog misdadiger, doktertje spelen is niet steeds zo onschuldig als het lijkt, en wat taalgebruik betreft... Ketnet en Zappelin, en af en toe eens fuck you vinger opsteken, mag geen reden zijn om niet voldoende toezicht te houden... Streng opvoeden zal uitsluitend veroorzaken dat ze helemaal niets meer zullen zeggen, zoals wij vroeger, was dat dan zoveel beter?

Op 16 juli 2011 omstreeks 15:07, zei Lizette Driesen-Mik:

volledig mee eens, ik dacht ook meteen aan 'doktertje' vroeger. zolang er sprake is van kinderen onder elkaar lijkt het meer op een ondekkingsreis dan misbruik. als ouder moet je zo nu en dan kunnen relativeren.

Op 17 juli 2011 omstreeks 13:43, zei Hendrika De Vos:

Als ik uw reactie goed begrijp is het de schuld van de ouders als er iets misloopt tijdens een scoutskamp ? Want 'zij hebben zelf geen tijd meer om voor hun kinderen te zorgen en DUMPEN ze waar ze kunnen....' Heeft u ze nog allemaal op een rijtje ? Geen enkele ouder DUMPT zijn kinderen.Alle ouders die beiden aan het werk zijn hebben zich tijdens het schooljaar voldoende georganizeerd om opvang voor de kinderen te hebben. De grootouders, de tantes, de school, de babysit. En, waarom gaan de meeste ouders allebei uit werken ? Om die torenhoge belastingen te kunnen betalen.Van Dumpen kan je niet spreken als het over een scoutskamp gaat. Meestal komt de scoutsleiding je de oren van het hoofd zagen om je kind mee te geven op een kamp.Voor de kinderen is het zogenaamd het toppunt van het scoutsjaar en voor de leiders wat inkomsten. ZE MOETEN DAN WEL HUN JOB DOEN,NATUURLIJK. Letten op de kinderen. Wat is dit voor een apenland

1 reacties

Op 18 juli 2011 omstreeks 04:34, zei Walter Loosvelt:

madammeke DE VOS:IK heb ze nog altijd op een rijtje: kinderen worden nog altijd op een kamp GEDUMPT.Wanneer zij geen goesting hebben,worden ze nog altijd gepuschd:zo hebben die waardige ouders een beetje tijd voor henzelf??? Als beide ouders gaan werken,is het enkel en alleen om zich grote luxe te kunnen aanschaffen.En de kinderen van de ene opvang naar de andere sturen. Ikzelf heb 38 jaar alleen gewerkt en dan nog een kind zijn opvoeding gegeven tot zijn 23 jaar,EN TOCH heb ik voor een eigen huisje kunnen sparen,al zij het dan niet met de 'grand luxe'.Maar mijn zoon is opgegroeid in GELUK!!!

Op 16 juli 2011 omstreeks 08:18, zei Erna Verhoeven:

Je zou tegenwoordig toch bang zijn om deel uit te maken van een leiding. Je wordt direct al beschuldigd.

4 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 09:26, zei Alfons Schepers:

Bezint (over je verantwoordelijkheid) eer je begint! En niemand zal je beschuldigen.

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 13:50, zei Thijs Cornelis:

Alfons, zijt toch maar blij dat die monitoren er zijn. Velen zijn vrijwilligers, die doen het niet voor het geld en doen het meestal echt met hart en ziel. En die krijgen steeds een evaluatie, niet goed genoeg --> geen verantwoordelijkheid meer.

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 14:41, zei Alfons Schepers:

Wanneer je elders in deze forumdraad kijkt zal je lezen dat wij onze kinderen nooit aan 'monitoren' hebben toevertrouwd. En ik scheer in deze ook niet iedereen over dezelfde kam. Maar het risico dat het ooit wéér fout loopt blijft bestaan. Mvg. :)

Op 16 juli 2011 omstreeks 10:58, zei Flavie Ploegsteert:

Inderdaad, ik vind dat deze mensen collectief mogen protesteren, hopelijk valt dan gans het land zonder leerkrachten en alles wat met opvoedkunde te maken heeft! Zou dit alles een doel kunnen hebben?????

Op 16 juli 2011 omstreeks 11:52, zei Thijs Cornelis:

ben zelf moni, en het is onmogelijk om op een kamp alles van 's ochtends tot 's avonds in de gaten te houden en te controleren. en al te vaak komen de ouders dan klagen, terwijl ze het soms (met de nadruk op soms ) als een makkelijke opvang zien.

3 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 13:59, zei Alfons Schepers:

Makkelijke opvang of niet. Het ontlast jullie niet van de verantwoordelijkheid tegenover hen. Vel hier dus geen oordeel over de ouders! Ook niet over die 'sommigen' waar jij het hier over hebt. Zij, en vooral hun kinderen, verdienen niet minder respect dan de rest. Verdorie!

2 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 16:23, zei Thijs Cornelis:

dat verdienen ze zeker, en ik zeg ook niet dat ik er mee akkoord ga. 'k zeg gewoon dat je het nooit allemaal kan zien. Ik wil zeker geen oordeel vellen over ouders, ik merk gewoon dat sommigen tegen hun zin komen.

Op 16 juli 2011 omstreeks 18:01, zei Lut Duprez:

Iedereen verdient zogezegd respect. Maar als je ouders van een kleine van 1 à 2 jaar hoort zeggen: 'vanals die kan moet ie naar de chiro de zondag, zodat we op ons gemak zijn', dan stel ik me daar héél véél vragen bij. Waarom kinderen kopen als je ze liever weg wilt? Moet men daarvoor respect hebben? Gelukkig zijn het (hopelijk) uitzonderingen.

Op 16 juli 2011 omstreeks 16:00, zei Nic De Vlaminck:

@ Thijs Cornelis, ik ben het volkomen met je eens! Je kunt dat klein grut niet allemaal in het oog houden! Daarbij ze weten je uit te loeren om stiekem achter je rug deugnieten streken uit te halen! Ik weet dat SOMMIGE wel degelijk gedumpt worden, wegens moeilijk opvoedbaar. Ga er dan als leider maar voorstaan om als je er 20-30 hebt in de hand te houden als twee ouders nog niet één de baas kunnen! Sterkte en bewondering om de moed te hebben iemands anders kinderen een fijne tijd te bezorgen!

Op 16 juli 2011 omstreeks 19:22, zei peter bruinenberg:

Als het onmogelijk is om alles in de gate te houden. Waarom doe je het dan?

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 19:38, zei Lea Lamers:

Dat is toch met alles zo. Een leerkracht die voor de klas staat en ondertussen doen er enkele leerlingen foute dingen achter de leerkracht zijne rug. Wie heeft het gedaan, meneer de leerkracht?? Hij heeft geen ogen op zijne rug.

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 20:30, zei lut vanhyfte:

Een goede leerkracht voelt zonder ogen op de rug welke rotte appels er in de mand liggen, en doet nooit alsof de neus bloedt, en probeert ze te helpen zodat het niet van kwaad naar erger gaat, en 1 ieder die beroepsmatig met kinderen omgaat, moet een 6de zintuig ontwikkelen voor het welzijn van z'n pupillen, dat zijn ze verplicht! En eigenlijk zijn leiders van jeugdbewegingen zelf nog grote kinderen, die niet met zo'n verantwoordelijkheid mogen opgezadeld worden...

3 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 22:44, zei Rudy De Wael:

Ik heb zowat al uw reacties gelezen, stel vast dat er maar één goede oplossing is, namelijk jeugdbeweging afschaffen. Mocht later blijken dat uw kind toch uit de bocht gaat en u kan niet een school of leraar als oorzaak duiden, mag ik er dan vanuit gaan dat u gestraft mag worden, u bent verantwoordelijk voor de opvoeding, controle, doen en laten van uw kind? Als ik een groot deel van de kinderen bezig zie, stel ik ook vast dat weinig moeders dat 6de zintuig hebben.

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 23:30, zei lut vanhyfte:

Een oorzaak om te leren overleven bestaat gewoonweg niet, er op rekenen dat anderen een tandje bij steken wel... Die kleine is nu naar een feest, de jeugdbeweging van ons dorpje is een saaie bedoening in handen van 1 mens, die meent het wel goed, moeders worden meestal zwanger zoals de heilige maagd Maria, van het geilige beest, dat 6de zintuig kan niet altijd voor bescherming zorgen, dat mag U ons niet zo kwalijk nemen, we proberen ons best te doen, dat is al veel, denk ik zo...

Op 16 juli 2011 omstreeks 20:56, zei Lea Lamers:

Die leiders van die jeugdbewegingen zijn zo'n 17 jaar en ouder. Sommigen zijn al ongeveer 20 jaar. Vanaf 18 jaar zijn ze volwassenen. Ik stond al vanaf 20 jaar voor de klas.

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 21:55, zei lut vanhyfte:

Vroeger was dat maar op 21 jaar en met verlengde minderjarigheid 25, daar werd ik nog mee bedreigd, toen de man wiens naam ik gedoemd ben te dragen als een rat in de val zat, toen heeft ie me maar rap laten ontvoogden, op 17, om handel te mogen drijven, wel geschrokken toen ik op 23 hoorde dat er nog een akte van eerbied voor huwelijk noodzakelijk was, geluk dat die wet net afgeschaft werd en de dienstplicht een paar jaar later ook... Mijn eerste dochter werd geboren als tienermama, en dat viel goed mee, toch valt te koesteren dat maturiteit met de jaren verbetert, het goede voorbeeld is nooit te jong, zijn leiders op vakantiekampen een beetje meer begaan met het ontdekken van de wijde wereld dan met de doelgroep, dat mag hun niet kwalijk genomen worden, maar toch de kindjes steeds in de gaten blijven houden, ze werden toevertrouwd, en dan moet er dubbel opgelet worden, vind ik echt...

Op 16 juli 2011 omstreeks 20:49, zei Lea Lamers:

Oh ja? Ik ben leerkracht en ik zeg je dat het héél moeilijk is om de juiste dader achter je rug te vinden. Je mag ook weer niet de verkeerde aanduiden, hé? Ik heb een zesde zintuig en ben bezorgd om de leerlingen. Maar ze zijn allemaal niet zo lief als je denkt. En ze kunnen samenspannen.

Op 16 juli 2011 omstreeks 12:53, zei peter bruinenberg:

Tja met kinderen wel ja.Maar een groepje daarvan is wel schuldig. Maar door wie worden de goeden gestraft??. Precies door de fouten personen.

Op 16 juli 2011 omstreeks 07:53, zei Dimitri Boon:

twordt hier al opgeblazen alvorens men echt weet wat er aan de hand is.Ipv verder onderzoek af te wachten schiet men hier de leiding van de scouts al af. Het waren kinderen die de handelingen pleegden. Niet de scouts zelf.

2 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 08:12, zei Lutgart Van Holderbeke:

Leiding is er om toezicht te houden...

2 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 11:02, zei Anti Zuurpruim:

wat een domme reactie , Lutgard

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 12:09, zei lut vanhyfte:

Lutgartje haar reactie was nog zo dom niet, daar getuigt Uw wederwoord van...

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 15:05, zei Alfons Schepers:

Reacties die 'zuurpruim' niet begrijpt, of het er niet mee eens is noemt hij of zij 'dom'. Je hebt hem/haar ook door...:)

Op 16 juli 2011 omstreeks 11:20, zei f v:

Dat geldt ook voor ouders maar die zien er vaak ook niet naar om en dumpen ze voor TV/video/computer ... Waar zijn hun kinderen mee bezig? Weten ze wel zelf wat hun kinderen uitspoken? Dat is nu eenmaal het leven; ontdekken, samen met anderen. Zij, die zelf vroeger van alles uitgespookt hebben, verbieden nu hun kinderen elke vrijheid.

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 12:13, zei lut vanhyfte:

Vrijhed eindigt waar anderen in vrijheid beperkt worden!

Op 16 juli 2011 omstreeks 08:26, zei Alfons Schepers:

Kijk, daar heb je die paraplu weer! Steeds weer hetzelfde. Je vertrouwt hun je kinderen toe en als het mis gaat ontlopen ze hun verantwoordelijkheid. DE grote reden waarom onze kids er nooit bij mochten. Eén kamp, als kookouders, meegemaakt en we wisten genoeg...

2 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 11:04, zei Anti Zuurpruim:

wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Jouw beoordeling komt na één kamp . Elk jaar staan duizenden vrijwilligers klaar . Af en toe gaat er één in de fout en iedereen wordt afgemaakt. Dat in het jaar van de vrijwilliger . Domme reactie dus

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 15:00, zei Alfons Schepers:

Oh jee, weer zo'n pilarenbijter met bijbelspreuken. Niet toepasselijk bovendien. Niet iedere auto rijdt een kind omver. 'Af en toe maar...' Toch houden we ze allemaal in het oog, vooral als onze kinderen in de buurt zijn. Mijn reactie weer iets wijzer nu?

Op 16 juli 2011 omstreeks 18:42, zei Dirk Vandenbroecke:

Waarschijnlijk alleen maar meegeweest voor het gratis eten zeker?,

Op 16 juli 2011 omstreeks 08:33, zei Herman Mertens:

Potver... wie heeft als kind GEEN sexueel getinte spellekes gespeeld vraag ik me af? Dat hoort toch bij het ontdekken van de eigen sexualiteit? Ik heb er alvast geen nadelige gevolgen van gehad in mijn leven.

Op 16 juli 2011 omstreeks 08:20, zei André Mulders:

Van opblazen gesproken, er is er al een die de uitgevoerde spelletjes beschrijft als dat niet opblazen is....heeft u zich al afgevraagd waar ze dan die spelletjes leren? niet in een kinderkribbe,niet in een naschoolse opvang maar wel thuis waar ze lustig op alle sites mogen surfen om de ouders maar gerust te laten.En maar vlammen op de leiding, laat men de leiding in zo een tent slapen en liggen..geheid is ie na het kamp een kinderlokker, doet men het niet zijn ze te laks en houden ze geen toezicht. Ieder jaar duiken die verhalen op over sekssueel getinte spelen, als men dan op onderzoek gaat dan ontdekt men de meest onschuldige spelletjes aan. Mijn vermoeden gaat dan ook weer die richting uit.

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 09:47, zei Lutgart Van Holderbeke:

Gezond toezicht vermijdt veel kwaad...

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 13:07, zei IL T:

En wat is gezond toezicht dan: 24 uur per dag, 7 dagen op 7? Nee, dat is gezond!

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 15:41, zei Alfons Schepers:

Hier houd ik dus van: mensen die zich vragen stellen, ze zelf beantwoorden en er dan hun eigen antwoord afschieten...met een verkeerde reactie. Kan het nog absurder?!

Op 16 juli 2011 omstreeks 08:23, zei Koen Machiels:

Ik ben er mee akkoord dat er toezicht moet zijn, maar laten we ook niet alle schuld in de voeten van de leiding steken. Als ze teveel toezicht zouden houden, dan zouden er ook ouders gaan klagen dat ze dat om 'andere' redenen zouden doen. Chapeau dan ook voor alle jongeren die zich nog willen engageren om als leider een vakantie te begeleiden.

Op 16 juli 2011 omstreeks 08:22, zei Jeroom de Wilde:

Zonder afbreuk te doen, de scoutsleiding is hier niet verantwoordelijk voor. Op die leeftijd gaan immers alle kinderen op sexuele zoektocht. Dit is van alle tijden. Wie van ons heeft er geen doktertje gespeeld? en dan nu hypocriet komen doen omdat dit item hot is, is nogal kort door de bocht. Laat de kinderen onderling toch zelf hun sexualiteit ontdekken

2 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 08:44, zei Lutgart Van Holderbeke:

Leiding mag altijd verantwoordelijk worden gesteld voor lijden, het zou Uw kind maar moeten wezen, dat U vertelde dat het z'n kampgenootjes moest klaarpijpen, dan zou U wellicht wel anders piepen, doktertje spelen en om het verst pissen vind ik ook normaal, maar... sommige kinderen zijn geen kinderen, maar seksuele roofdieren, in Nederland was er een bende van 11 tot 14 jarigen, die er hun 'sport' van maakten in de badhokjes van een Rotterdams zwembad andere kinderen te verkrachten, dat is toch NIET normaal? Met schijnheilige puriteinsheid hebben sommige zaken niets te maken, een leiding moet steeds aanwezig zijn, zelfs als ze slapen!

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 19:19, zei Peter Geboes:

De ouders zijn zelf de grootste verantwoordelijke, die kinderen moeten het ergens vandaan hebben. En het zijn meestal de ouders die het hardst van de daken schreeuwen die het meeste leed hebben toegebracht...

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 20:42, zei lut vanhyfte:

Blaffende honden bijten meestal niet...

Op 16 juli 2011 omstreeks 08:55, zei Alfons Schepers:

Zonder afbreuk te doen aan wàt beste Jeroom? Niet ieder kind gaat op dezelfde leeftijd op sexuele zoektocht. U mag hier niet veralgemenen. Sommigen zijn er vroeg bij, anderen zijn laatbloeiers waardoor ze helemaal nog niet toe zijn aan de experimentele 'seksspelletjes' van sommige leeftijdsgenootjes. Anderen lenen er zich wellicht als kind, of als volwassenen nooit toe... Het behoort tot hun eigenheid, en die mag nooit beschaamd worden. U gaat hier dus zwaar uit de bocht indien u ze allen op één hoop gooit, in een poging om het gebeurde te minimalizeren in een poging om de verantwoordelijkheid van de schouder van de leiding te lichten. Deze verantwoordelijkheid werd door de ouders aan hun overgedragen. Dat ze dan ook, als en goede vervangouder, zorg dragen voor de kinderen die hun zijn toevertouwd. Zowel overdag als 's avonds en 's nachts! Nooit iets gehoord van en waakdienst in die middens overigens...

Op 16 juli 2011 omstreeks 08:19, zei Werner Wynakker:

laten we nu dan alle jeugdbewegingen afschaffen !!!

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 11:38, zei Jef Vermeulen:

En in de plaats daarvan , professionele opvang organiseren à 5€/uur door de veeleisende (nooit tevreden) ouders themself. En zonder deze te mogen aftrekken van belastingen of in te brengen als onkosten !!! Deal ??

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 12:22, zei lut vanhyfte:

Misbruik kan nooit 'afgetrokken' worden...

Op 16 juli 2011 omstreeks 07:28, zei Lutgart Van Holderbeke:

Ze werden gehoord, maar zijn niet ondervraagd... Het valt geval per geval te bekijken wat er aan de hand was, want sommige spelletjes kunnen ontaarden in verkrachting, als een paar gasten 'pipi' beginnen doen in de mond van een kleintje, dan is dat geen onschuldig doktertje spelen meer... Sommige kinderen die misbruik ondergingen kennen geen grenzen meer, dat moet goed begeleid en in de gaten gehouden worden, als een kleintje z'n beklag doet is dat een veeg teken aan de wand, anders zou die dat niet gaan vertellen zijn, er mogen toch wel een paar leiders gezond toezicht houden op het welzijn van onze oogappels, hadden ze dat in Luik, in het kamp der 'avonturen' maar gedaan, dan hadden wij als ouders nu niet met machteloze gevoelens van frustratie gezeten, seksualiteit op zich is heel normaal, maar is dat niet als ze tegen de zin van een mens(je) doorgedreven wordt, sterkte aan welpje en ouders,

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 12:29, zei Bert Vanderleyden:

@Lutgart, je moet vooral niet op de feiten vooruitlopen. Je weet nog niet wat er nu eigenlijk gebeurd is, en of er al dan niet iets gebeurd is. Je berichten staan daarentegen wel vol met insinuaties.

3 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 12:59, zei lut vanhyfte:

Beste, 'k heb het niet over deze zaak, maar alle zaken zijn de moeite waard om grondig onderzocht te worden, daar kan wellicht geen kwaad mee geschieden, beter een beetje teveel achterdocht, dan iets te weinig, dacht ik zo...

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 19:47, zei Lea Lamers:

Soms is het ook goed om wat vertrouwen te hebben.

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 20:51, zei lut vanhyfte:

Gezond wantrouwen beschermt beter...

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 21:04, zei Lea Lamers:

Wat je uitzendt, krijg je ook terug. Jij zendt al op voorhand wantrouwen uit. Wees maar zeker van dat je ook zo'n reacties terug krijgt. Ik heb liever 'gezond vertrouwen', dat is nog beter.

1 reacties

Op 16 juli 2011 omstreeks 22:53, zei lut vanhyfte:

Een ezelin stoot zich bij voorkeur, geen 2 X aan dezelfde steen... Anders moet ze een cursus oppassen gaan volgen...

1 reacties

Op 17 juli 2011 omstreeks 09:25, zei Lea Lamers:

Tja, als iemand verschillende keren tegen dezelfde steen loopt, dan is dat haar fout, hé? Ik hou het bij een 'gezonde dosis vertrouwen'.

Op 16 juli 2011 omstreeks 21:08, zei lut vanhyfte:

Dat zal wel zo z'n redenen hebben, kijk je naar een film met Jacky Chang, en vraagt je kind of de slechterikken altijd gestraft worden, dan zit je perplex, in het geval van dit artikel, weet ik niets, maar als een kleine zogenaamd 'uit de biecht is gaan klappen' beginnen m'n oren te flapperen, dan weet ik gewoon dat het geen onschuldig doktertje spelen was, en daar moet streng tegen opgetreden worden, met liefde en geduld, maar toch niet zomaar onder de mat vegen, zachte heelmeesters maken stinkende wonden...

Op 16 juli 2011 omstreeks 22:42, zei Hendrika De Vos:

Dat is helemaal niet waar, mijnheer. Ze insinueert niet, ze gaat aan de gang met de feiten uit dit krantenartikel. U mag niet vergeten dat de meeste ouders in shock zijn na het lezen van het rapport van Peter Adriaenssen waarin beschreven stond tot welke monsterlijke daden de katholieke geestelijken in staat zijn. Dus iedere ouder wil nu extra alert zijn. Jeugdkampen en sportkanpen zijn risico-gebieden.De kinderen zijn er overgeleverd aan heel jonge monitoren. Ronald Janssen deed ook alle scoutskampen mee....

1 reacties

Op 17 juli 2011 omstreeks 01:12, zei Walter Loosvelt:

En DE VOS was bij de 'rode brigade' op kamp,waar ze enkel leerde de katholieke strekking door het slijk te trekken.' WAT DE VOS NIET WEET,WEET DE HAAS OOK NIET':goed over nadenken:schone nederlandse spreuk!!!

1 reacties

Op 17 juli 2011 omstreeks 05:29, zei Hendrika De Vos:

Ik ben in geen enkele jeugdbeweging geweest. Trouwens , is 'de rode brigade' een jeugdbeweging ? Soit. Verder hoef ik' de katholieke strekking helemaal niet door het slijk te halen. Dat doen ze zelf wel. Als je zoveel dossiers over kindermisbruik opstapelt als de katholieke kerk in Vlaanderen maar je bent te beroerd om eens 'Het spijt ons' te zeggen en een schadevergoeding uit te keren, ja dan sta je tot aan je knieen in de modder.

1 reacties

Op 17 juli 2011 omstreeks 09:24, zei Lea Lamers:

Maar enfin, ze hebben toch al hun verontschuldigingen aangeboden en die schadevergoeding komt er toch ook. Onthoud je het nieuws niet? Zo lang is dat nu niet geleden dat dit in het nieuws kwam (krant, tv).

Op 16 juli 2011 omstreeks 10:53, zei Redgy Vanbiervliet:

Wij speelden ook doktertje op nog jongere leeftijd, of mama en papa huisje spelen. De wetsdienaard zouden beter eens wat boeken lezen over sexuele gevoelens bij kinderen. Laat een kind kind zijn en bemoei je met de volwassen wereld daar is meer werk aan de winkel. Het is een periode die alle kinderen meemaken en ook weer voorbij gaat. Een gezonde en verantwpoorde sexuele opvoeding op school zou beter op zijn plaats zijn dan een onderzoek door de arm van de wet.

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN