Forum

Reacties

'Rijdend personeel NMBS kan nog steeds op 55 met pensioen'

• maandag 19 december 2011, 14h05

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 20 december 2011 omstreeks 00:13, zei Eduard Paenhuysen:

Stilte voor de storm !!

Op 19 december 2011 omstreeks 23:06, zei Magda De Munck:

Spoorbonden dreigen met staking, dat moet een misverstand zijn, dat hebben de spoorbonden nog nooit gedaan, dat willen zij niet, want dat is geld verkwisten van de modale belastingbetaler.

Op 19 december 2011 omstreeks 20:06, zei Patrick Wille:

Daar zijn de bleiters weer.Ik denk dat deze mensen niet weten hoe goed ze betaald worden. En hun pensioen dan ! Veel arbeiders verdienen minder per maand met werken dan wat deze mensen na een veel te korte arbeidstijd zomaar krijgen. Gemiddeld 25 jaar genieten van een dik pensioen en de 5 jaren ervoor 4/5 werken omzeggens zonder loonverlies en met behoud van pensioenrechten. Wie gaat dit blijven betalen ?

1 reacties

Op 20 december 2011 omstreeks 20:07, zei Geert Van Boxstael:

Wijzelf onozel manneke. Van ons loon gaat er elke maand een deel in ons pensioenfonds. Ons spaarpotje om die eerste 5 jaar te overbruggen. Doe hetzelfde via pensioensparen, en bemoei u niet met zaken waarvan u niet op de hoogte bent. Get a life!!!

Op 19 december 2011 omstreeks 19:00, zei Ine Vanschoonbeek:

De dag dat de NMBS eens niet gaat staken dan ga ik blij zijn. er zijn zoveel duizende mensen die elke dag de trein nemen, dit is gewoon niet meer aangenaam, de vertrangen CAVA nog die Stakingen komen echt mijn strot uit! er zijn mensen die in de zomer mogen leren voor een examen gewoon omdat de nmbs weer maar eens staakt. WA NE BROL IS DIE FUCKING NMBS WEL NIET!

1 reacties

Op 20 december 2011 omstreeks 12:21, zei Willy Veys:

koop u een auto en stop met zeveren!!!! ik geef de stakers 900 % gelijk zeker weten!!!!!!!!! als de NMBS brol is, neem dan geen trein meer ,dan zijn we van zelf van u gezaag vanaf!!!

Op 19 december 2011 omstreeks 18:43, zei Daniël Annaert:

dat ze maar eens goed doorstaken tussen kerstmis en nieuwjaar ook dan voelen die kl-zakken van zogezegde ministers dat het menens is

1 reacties

Op 19 december 2011 omstreeks 19:39, zei tuur schiepers:

Neen niet de ministers voelen dat want die hebben wagen met chauffeur maar de gewone arbeider/bediende die zogezegd beschermd worden door een clubke dat zich vakbond noemt, die zijn gestraft? Onnezaars!!!

Op 19 december 2011 omstreeks 18:27, zei Gerd Fraeyman:

Van de arbeiders die aan de sporen werken komen de meeste van privé bedrijven die de infrastructuur voor hun rekening nemen. De spoorambtenaren hebben de controlefunctie waarbij de handen niet vuil gemaakt worden. Een job van 8 uren en gedaan, overuren in verlof te nemen. En de andere jobs kunnen buiten de techniekers in de werkplaats met een mooi pak aan uigevoerd worden. Wel dan mogen ze in deze onzekere tijden al blij zijn dat ze nog mogen werken en geld verdienen in een sociaal beschermd milieu. Om twee jaar vroeger of later te stoppen met werken zal het er nu ook niet op aan komen. De mensen uit de privé sector werken soms het dubbele en verdienen soms nog minder per jaar. Maar de sociale ellende bij de zelfstandigen die geen vakbonden hebben, die worden door de rode en groene vakbonden nog steeds als uitbuiters beschouwd. of als slavendrijvers door met vreemden te werken. Die zijn niet zo zindelijk niet, werken voor een veel lager loon en doen het vuile werk zeer graag. U ook?

1 reacties

Op 19 december 2011 omstreeks 22:26, zei Erwin Cauwenbergh:

da ge nen echte blauwe zijt kunde zo lezen. Alleen de blauwe rakkers werken he. Ge moet eens in zo nen atelier binnengaan om te weten hoe er gewerkt wordt in plaats van hier een groot bakkes open te trekken.

Op 19 december 2011 omstreeks 18:22, zei Martine Verreycken:

Ik vraag me werkelijk af de bende van R. De Leeuw en al de leden van zijn en andere vakbonden zich niet doodschamen. Is het nog niet erg genoeg dat werknemers tijdskrediet, ouderschapsverlof, en noem maar op krijgen, daarvoor betaald worden alsof ze werken (of 't scheelt niet veel) en dat zou dan nog eens voluit moeten mee tellen voor hun pensioen. Werknemers krijgen veel te veel, een vakantiepremie, een premie met nieuwjaar, eco cheques, maaltijdcheques... teveel om op te noemen. Zet ze eens allemaal één jaartje onder zelfstandigenstatuut, ze zullen dan wel anders piepen! Ziek, spijtig maar geen uitkering de eerste maand. Vakantiegeld? Nooit van gehoord. Als je zaak niet meer draait en je valt zonder inkomen. Trek je plan maar betaal zeker je sociale zekerheidspremie want anders ben je met niks meer in orde. Dat is het sociale België waar zeker niet alle Belgen gelijk zijn voor de wet! Ronduit schandalig is het hoe vakbonden en hun leden regageren.Profitariaat op grote s

Op 19 december 2011 omstreeks 18:13, zei Catherine Beddeleem:

Als ze een stakingsactie willen ondernemen, laat ze dan de bazen treffen en niet de gewone pendelaar !!! Gaat gewoon werken en geen controle op tickets, iedereen gratis....daar tref je de NMBS wel mee! En in tijden van crisis moet je niet om de haverklap willen staken. Iedereen zal moeten inleveren, iedereen zal het voelen en moeten incasseren. Staken zal hier niks aan verhelpen en is dus volkomen nutteloos!!!

Op 19 december 2011 omstreeks 17:56, zei Kelly Stragier:

Ik vind het erg dat de NMBS terug zal staken, want niet de bazen van hen zijn slachtoffer van de staking maar de passagiers zelf. Veel mensen nemen de trein en zullen die dag dus niet op het werk of op school geraken met de trein. De vakbond zou hier rekening moeten mee houden.

Op 19 december 2011 omstreeks 17:52, zei Walter Claeys:

Ik heb daar absoluut GEEN begrip voor. De werknemers van ons spoor zijn, in vergelijking met het buitenland, al met TE VEEL personeelsleden. Dit betekent dat men voor de vette weddes van het spoor in vergelijking minder moet doen. Bij het Belgische spoor zijn de vakbonden baas, niet Descheemaecker of andere politieke pionnen. Vandaar dat ons spoor slecht werkt en verlieslatend is. Vergelijk eens het aantal stakingsdagen bij ons spoor met het spoor in NL of in GB. En wie betaalt hun lidgeld en hun stakinsgeld? Wij! Privatiseren die handel, en snel.

Hoogst aantal stemmen

Op 19 december 2011 omstreeks 14:53, zei An Neukermans:

zien ze dan niet in dat ze de kleine vissen lees ‘pendelaars’ pesten en niet ‘de grote vissen?’ en wees aub realistisch over wordt de pensioenleeftijd opgetrokken dus waarom zou het spoor lees NMBS achterblijven? U weet op voorhand als u bij de NMBS gaat werken wanneer u wel en niet verlof heeft, laat ik maar zwijgen over het aantal verlofdagen dat jullie hebben incluis stakingsdagen. Nee, de gewone pendelaar is terug het slachtoffer, wraakroepend gewoon, naast de vertragingen elke dag, de werken, het gestaak altijd maar zagen en klagen, verander dan gewoon van job en stop met zeveren en de pendelaars te pesten….

1 reacties

Op 19 december 2011 omstreeks 15:56, zei Maryline Kemel:

ik kan u verzekeren dat je bij de NMBS niet weet wanneer je verlof hebt en neem maar van mij aan dat het overgrootte deel volgend jaar nog verlof van dit jaar gaat kunnen opnemen

2 reacties

Op 19 december 2011 omstreeks 16:16, zei Hugo Meulenijzer:

ik kan je verzekeren dat je bij de nmbs zoveel verlof hebt dat die bijna niet op te nemen valt , ik heb toevallig een aantal kennissen die daar werkzaam zijn en hun vrije dagen zijn bijna niet te tellen .

Op 19 december 2011 omstreeks 16:17, zei An Neukermans:

proficiat met zoveel verlof- u heeft dan nog zoveel verlof, er zijn mensen die het met minder moeten doen, waarom dan klagen?

1 reacties

Op 20 december 2011 omstreeks 12:36, zei Willy Veys:

omdat we, stomme geit gewoon geen verlof krijgen!!!

Op 19 december 2011 omstreeks 15:17, zei Pierre Moens:

De treinen rijden te laat, zitten te vol, er zijn te veel pannes, er is geen of slechte communicatie met de reizigers, de dienstregeling trekt op niks..........donderdag gaan ze eindelijk doen waar ze altijd goed in geweest zijn : staken

Op 19 december 2011 omstreeks 15:12, zei Kris Heyvaert:

alina: jij vindt het blijkbaar leuk dat uw echtgenoot zomaar andere mensen die ook hard werken voor hun boterham (en ja sommigen werken ook in het weekend of op feestdagen) gijzelt voor de zoveelste keer omdat de vakbonden blijkbaar hun zin niet krijgen. Indien de vakbonden nu hun zin krijgen en de besparingen niet doorgaan, waar staan we dan volgend jaar denkt u? ALLEMAAL thuis, zonder job, in een land dat failliet is... en een land dat Failliet is zal dan ook uw echtgenoot zijn werkgever hun putten niet kunnen vullen... dus dan zal uw echtgenoot ook rap aan den dop staan... maar oops, land failliet: dus GEEN dop meer;

1 reacties

Op 19 december 2011 omstreeks 15:17, zei alina de bondt:

ik moet donderdag ook gaan werken en ik neem normaal altijd de trein, ik ben evengoed slachtoffer maar je moet de beide kanten zien

2 reacties

Op 19 december 2011 omstreeks 15:28, zei Kris Heyvaert:

van beide kanten? Wat van deze kant: als ze moeten staken zijn ze er héél snel bij... Maar als ze de treinen op tijd moeten laten rijden modderen ze jaren aan.

Op 19 december 2011 omstreeks 15:59, zei Jo Beel:

Er zijn helaas geen beide kanten. Verkopen de NMBS, gedaan en weg ermee!

Op 19 december 2011 omstreeks 15:46, zei Henk Goddemaer:

uit protest zullen ze 24h lang alle treinen op tijd laten rijden !

1 reacties

Op 19 december 2011 omstreeks 15:50, zei Jean'Ke De Visscher:

met de beste wil van de wereld... gewoon onmogelijk...

Op 19 december 2011 omstreeks 16:19, zei Groenewijn .:

De NMBS vakbondsleiders : met hen staat alles stil. De NMBS vakbond : uw grootste lastbezorger. De vakbond tout court , de gewaarborgde achteruitgang. De politieker die de NMBS vakbonden aan banden legt en hereidt tot wat hij het moet zijn ,verdient levenslang een parlementair zitje.

1 reacties

Op 19 december 2011 omstreeks 16:38, zei Hugo Meulenijzer:

volmondig mee eens , er kan zelfs een standbeeld van af die zo een huzarenstukje presteert .

2 reacties

Op 19 december 2011 omstreeks 17:13, zei Jacques Delalieux:

Zeer juist en mooi geformuleerd! 100% akkoord. De bonden mogen alles naar de bliksem helpen, zonder dat ze er ooit voor verantwoordelijk kunnen gesteld worden. De waanzin voorbij. Zij bepalen hier alles.

Op 19 december 2011 omstreeks 17:55, zei Groenewijn .:

Zie je beste Hugo, dat we het ook eens kunnen zijn ;-) . Voor een standbeeld leg ik ook een centje bij .

Op 19 december 2011 omstreeks 14:13, zei Jacques Hemelaers:

Allez, ze zijn weer vertrokken!! Kunnen beter staken dan de treinen op tijd te laten rijden of voor de veiligheid van de reizigers te zorgen. Deze middag lagen de perrons in Gent St-Pieter er nog spekglad bij, maar ja, dat is zeker bijzaak. Goed bezig, doe zo verder.

Op 19 december 2011 omstreeks 14:25, zei Roland Peeters:

Er zijn verlengde weekeinden op komst,en hopla ...de treinen staan stil.Men zou de autosleutels moeten afpakken van al de stakers,en huisarrest geven.Staking o.k,als het nodig is,maar het meelopen met hen die zelf hun zakken vullen moet eens gedaan zijn.

1 reacties

Op 19 december 2011 omstreeks 14:40, zei alina de bondt:

als echtgenote van iemand die bij de spoorwegen werkt kan ik u zeggen dat wij niet veel verlengde weekendje hebben terwijl u lekker met u voeten onder de tafel zit op 2 kerstdag mag mijn man gaan werken mijnheer denk daar maar eens goed aan

5 reacties

Op 19 december 2011 omstreeks 15:04, zei Jürgen Vijverman:

Ik veronderstel dat uw man bij indiensttreding wist dat er ook weekendwerk zou zijn. En dat vindt u een geldige reden om reizigers te pesten?

1 reacties

Op 19 december 2011 omstreeks 15:08, zei alina de bondt:

ja natuurlijk wist mijn man dat dat het weekendwerk is maar je moet het eens van de andere kant zien de nieuwe garde start nu aan een loon dat minder is dan stempelgeld als je al wat jaren dienst heb dan is je loon redelijk maar niet in verhouding tot de dagen dat je werkt mijn man staat nog verlof achter van vorig jaar en nog een hele resem aan recuperatie dagen van vorige jaar dat is niet normaal dat zou je zelf ook niet goedkeuren en als je dan eindelijk weet dat je op pensioen kan gaan dan beslissen ze in brussel dat je nog langer moet werken in weer en wind heb daar ook eens begrip voor

2 reacties

Op 19 december 2011 omstreeks 15:23, zei Jürgen Vijverman:

U vergeet te vermelden dat de NMBS werknemers ook heel wat voordelen hebben via railfacilities (kortingen bij handelszaken, voordelige hypothecaire lening). Werken zal ALTIJD meer opbrengen dan stempelen hoor.

Op 19 december 2011 omstreeks 15:14, zei Kris Heyvaert:

uw man is vermoedelijk nog begonnen bij de spoorwegen toen de regering nog miljarden toeschoof. Wel mevrouw die tijd is gedaan.. En ter uwer info: stempelgeld: 600€, beginnerspree nettto bij NMBS: 900€.... minder dan stempelgeld?

Op 19 december 2011 omstreeks 15:09, zei Kris Heyvaert:

madammeken, ik zit op 2de kerstdag OOK te werken en NEE ik werk niet voor de staat. Ja ik werk ook in het weekend en op feestdagen... maar ik recupereer die dagen een andere keer wel, bij mijn weten is dat ook zo bij de spoorwegen

Op 19 december 2011 omstreeks 15:15, zei Jean'Ke De Visscher:

Breek mijn mond niet open he Mevrouw. Welke werkgever heeft een aparte 'mutualiteit' waar bijna alle onkosten bijna volledig worden terugbetaald? Welke werkgever geeft aan het hele gezin gratis treintickets? Extra'tje hier, extra'tje daar? en dan nog voor de kleinste scheet staken... werkonwillige losers zijn het !

4 reacties

Op 19 december 2011 omstreeks 15:28, zei Maryline Kemel:

het staat u vrij om zelf ook te soliciteren eh als je toch zo jaloers bent op wat een ander krijgt!!! NMBS.be

3 reacties

Op 19 december 2011 omstreeks 16:45, zei Hugo Meulenijzer:

je moet bijzonder associaal en egoistisch zijn om te soliciteren bij dergelijk overbeschermd bedrijf , niet iedereen voelt zich daartoe geroepen .

Op 19 december 2011 omstreeks 15:43, zei Jean'Ke De Visscher:

Zal ik direct doen..; dan kan ik mee staken en zalig in mijne zetel blijven liggen met mijn riante loon, vele voordelen (gratis treintickets, bijna perfecte mutualiteit, financiële (lening)voordelen,... hmmmm zalig... NEEN toch maar geen ettelijke duizende ander werkWILLIGEN in de kou zetten. Als alles zo riant is, waarom staken ze dan??? nu begrijp ik er niets meer van...

2 reacties

Op 20 december 2011 omstreeks 12:47, zei Willy Veys:

Riante loon? er zijn grote onkosten aan u zeker weten! stel u kandidaat maar ......voor grote baas he .die hebben een riant loon!!!! allez begin maar ge moet wel uw naam kunnen schrijven hé!!

Op 19 december 2011 omstreeks 16:00, zei Maryline Kemel:

ik heb de indruk dat er wel meer is op deze wereld dat u niet begrijpt

2 reacties

Op 19 december 2011 omstreeks 16:08, zei Jean'Ke De Visscher:

zoals de vele taalfouten dat iemand kan schrijven in een zin met een beperkt aantal woorden.

Op 19 december 2011 omstreeks 16:07, zei Jean'Ke De Visscher:

zoals uwe familie naam...

1 reacties

Op 19 december 2011 omstreeks 21:09, zei Maryline Kemel:

ja maar u hebt toch ook duidelijk achter het net gevist

Op 19 december 2011 omstreeks 15:31, zei alina de bondt:

dat is zo het merendeel van de reactie hier zijn uit jaloezi op het loon dat ze verdienen

Op 19 december 2011 omstreeks 15:40, zei alina de bondt:

waar we elke maand 75 euro moeten voor betalen reken maar uit aan 12 maanden en hoeveel betaald u per jaar natuurlijk u heeft een ocmw vergoeding en die gratis tickets vergeet het juist geteld 36 per jaar en de rest rij je aan voordeeltarief

1 reacties

Op 19 december 2011 omstreeks 15:49, zei Jean'Ke De Visscher:

Die 75 euro zal waarschijnlijk uw afbetaling van uw schulden zijn, denk ik, want ik doe de betalingen voor iemand die bij de NMBS heeft gewerkt en die 75 euro is er niet bij hoor. OCMW vergoeding... toch niet mevrouw, maar als ik de fouten zie in uw reactie(s) denk ik dat je verstandelijk ook niet veel waard bent. Ik dien te betalen voor mijn tickets en heb GEEN voordeeltarief.

Op 19 december 2011 omstreeks 15:57, zei Marleen Junius:

Mijn echtgenoot werkt ook bij de NMBS. Wat de mutualiteit betreft, hij betaald meer dan 130 euro per maand hiervoor. Dit betalen jullie nog niet voor een gans jaar.Wat de ticketten betreft is dit ook beperkt in aantal. Op is ook betalen!!!

3 reacties

Op 19 december 2011 omstreeks 16:25, zei Jean'Ke De Visscher:

Terug een reden om te staken: de ene netaalt maar 75 euro mutualiteitsbijdrage en ik 130 euro... Dit is niet eerlijk... laten we eens staken

1 reacties

Op 19 december 2011 omstreeks 16:52, zei alina de bondt:

je moet eens goed lezen wij betalen 75 euro per maand en jij 130 per jaar dringend naar de oogarts denk ik

Op 19 december 2011 omstreeks 16:11, zei Jean'Ke De Visscher:

130 EURO per maand... ale het is hier precies per opbod. Dan steek je er aan in... alhoewel... 30 dagen verlof, 10 dagen staken en dan nog 30 dagen ziek... dan brengt het inderdaad wel op ja

Op 19 december 2011 omstreeks 16:06, zei Jean'Ke De Visscher:

betaalT ticketS

Op 20 december 2011 omstreeks 12:40, zei Willy Veys:

ga er dan godverdomme ook bij werken !!! velen hier zien juist de voordelen, maar nooit de nadelen!! en voor de rest moei u op uw werk!! bende azijnpissers!!!

Op 19 december 2011 omstreeks 15:39, zei Christine Vranken:

Ocharme mevrouw! dus vindt u het maar normaal dat onschuldige mensen, zowel diegene die naar hun werk moeten alsook de studenten hier wéér voor moeten opdraaien. Hoe egoïstisch!

Op 19 december 2011 omstreeks 16:14, zei Dan Orlans:

En weet je ook wie uiteindelijk uw echtgenoot betaalt?

Op 19 december 2011 omstreeks 14:30, zei jan jacobs:

Het is wraakroepend. Wat een bende paljassen bij elkaar. Ik rijd graag en redelijk veel met de trein. Maar dat staken en die werken en vertragingen zijn er te veel aan. Raar ook, dat ze nooit staken om de reizigers te helpen of van betere service te vroor zien. Altijd ikke ikke ikke en de rest....

Op 19 december 2011 omstreeks 15:40, zei Kris Heyvaert:

'Men wil de plannen vlug doorvoeren, dan dan zijn wij ook vlug met acties.' Heren spoorvakbond... en als u nu eens even vlug de treinen op tijd liet rijden????

Op 19 december 2011 omstreeks 16:45, zei Patrick Van Bogaert:

Kunnen ze dan bij de NMBS niets anders dan weer staken op de kap van de gewone man die wil gaan werken,naar school of Kerssthoppen in de steden?Weten ze bij de vakbond niet dat de gewone man hun stakingsacties beu zijn.

1 reacties

Op 20 december 2011 omstreeks 12:25, zei Willy Veys:

NEEM DAN UW AUTO PALJAS

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN