Forum

Reacties

Rik Torfs: 'Als CD&V verdwijnt, dan is dat maar zo'

• vrijdag 17 februari 2012, 22h02

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 20 februari 2012 omstreeks 00:47, zei Willy Leys:

En dan heeft Torfs nog geen woord gezegd over hoe de Vlamingen en Vlaanderen in 't zak gezet zijn door Beke en zijn CD&V omdat ze -onder druk van ACV- toch maar voor Belgiekske moesten kiezen, in plaats van die 5 minuten 'durf' te tonen die Leterme in Halle door de luidsprekers aankondigde.... Yves, ook een dissident en wit konijn,... als Vlaming dan toch!!

Op 19 februari 2012 omstreeks 21:51, zei Dirk Eggermont:

Eindelijk. Iemand van CD&V die durft zeggen waar het op staat. En dat hebben ze niet graag. Ik vermoed dat Rik zijn doodsvonnis heeft getekend, geen nood, bij eender welke partij je gaat, ik zal met plezier je bolletje kleuren.

Op 19 februari 2012 omstreeks 14:39, zei Eddy Vandebuerie:

ze zijn op hun teentjes getrapt!!! Ze zouden nochtans moeten luisteren naar Rik!!! Ze vonden hem goed, zolang hij het over anderen had!!!!

Op 19 februari 2012 omstreeks 14:30, zei Guy Dirikx:

het is niet zo eenvoudig wat dhr Torfs allemaal uitbazuint ; natuurlijk zit er een grond van waarheid in. Maar dat kan elke dissident in elke partij wel verkondigen ; een supporter die de trainer terechtwijst na de match ; niet zo moeilijk me dunkt. Is het tegelijk niet te gemakkelijk om dit allemaal in de pers te brengen ; heel goedkoop praten over een smakeloze prostitutie. Waarom beseft dhr Torfs niet dat hij enkel dankzij de cdv in de senaar is geraakt. Bij geen enkele andere partij zou hij hier geraakt zijn. Dus een beetje dankbaarheid lijkt me wel op de plaats. Het is een beetje als Kevin de Bruyne bij Genk ; 'ik ben beschaamd voor de anderen hun prestatie.' Ik durf de bal echter terugkaatsen ; en wat met je eigen prestatie mr Torfs ? Inderdaad bij cd&v mag er iets positiefs veranderen. Wel nu, help hiermee vanbinnenuit, niet met loze slogans.

Op 19 februari 2012 omstreeks 14:20, zei Erik Bronckaers:

Op een aantal punten heefthij zeker gelijk. De CD&V is bang, zit opgesloten in deze regering en kan of durft niets meer. Met dank aan Beke en enkele oude krkodillen. Ook de hang naar de machtsstructuren verlamd deze partij, de postjes moeten absoluut behouden worden. Toen de CD&V in kartel was met de NVA (niet noodzakelijk de favoriet van Torfs, maar toch) werd er meer klare taal gesproken. Maar dat was blijkbaar enkel om terug inde regeringen dus bij te postjes te geraken.

Op 19 februari 2012 omstreeks 14:02, zei Marc Polfliet:

Het is altijd hetzelfde. Men heeft ALTIJD kritiek ,op wat of wie het ook is. Zelfs degene die de grootste aanhef hebben , hebben ook de grootste tegenstanders. We kennen ook de interne keuken niet van de CD&V maar men kan niet ontkennen dat zij er toch een groot deel voor gezorgd hebben dat dit land toch terug een stuk regeerbaar is. Want zonder water bij de wijn te doen komt men uiteindelijk nergens. Het is ook niet belangrijk 'wat' men zegt,maar 'wie' het zegt.

Op 19 februari 2012 omstreeks 13:55, zei Gerrit Defreyne:

Wat Torfs zegt is terecht, maar dat geldt voor alle politieke partijen. Daarom is er nood aan verandering, aan iets nieuws. 'Tabula rasa' is vandaag meer dan ooit nodig.

Op 19 februari 2012 omstreeks 13:29, zei Johan Van Acker:

Hier gaan veel cd&v-ers een probleem hebben. Ze zijn gewoon om door hun partij belogen en bedrogen te worden, niet om eens de waarheid te horen. Ondanks ik geen cd&v er ben heb ik altijd veel respect gehad voor Torfs ... iemand die durft te zeggen wat hij denkt. En neen niet iedereen moet het ermee eens zijn maar dit is wel de enige manier om eens iets te veranderen. Ik kan alleen maar zeggen, dikke proficiat voor Torfs :)

Op 19 februari 2012 omstreeks 13:25, zei Hubert Kuppens:

Groot gelijk Mijnheer Torfs.

Op 19 februari 2012 omstreeks 13:14, zei Werner de Coninck:

Toch nog een cdnvjer die zijn mening durft zeggen!De rest zijn slippedragers van Di Rupo!Ze zijn in staat om door de modder te kruipen voor een plaatske!

Hoogst aantal stemmen

Op 18 februari 2012 omstreeks 06:25, zei Tony De Clercq:

Mijnheer Torfs, ik vind je een schitterend mens en ben het volledig eens met Uw ideeen, maar ge moest toch geweten hebben dat ze U alleen nodig hadden om stemmen te ronselen ? Achteraf zijn mensen als U een gevaar voor de bestaande top van de partij, daar moet je schijnheilig knikken . Het ga je goed voor de rest van je politieke carriere.

2 reacties

Op 18 februari 2012 omstreeks 11:34, zei Robin Le Roy:

Wat ik niet begrijp hoe het mogelijk is dat een verstandig intellectueel mens zich laat vangen aan een dergelijke politieke partij. Omdat ze voor 'Christelijk staat, meelevend, bekommerd om de gewone mens'? Mijn 'OOR'! Een gewone mens heeft dat zo door, als politieke partijen wat willen weten moeten daar altijd peperdure studies voor aangevraagd worden om daarna nog de verkeerde beslissingen te nemen. Als ze contact hadden met de gewone mens dan kan die 'gewone man' uit de straat U alles vertellen wat er fout zit. In ieder geval Mr. Torfs toffe vent! Je hebt een flink lesje gehad over hoe de politiek werkt, he had het ook gewoon aan uw buurman kunnen vragen hoor ;-)

Op 18 februari 2012 omstreeks 11:58, zei Di Lu:

Kent u een politieke partij, een bedrijf, een overheidsorganisatie waar dit niet het geval is? 'Strebers' willen altijd aan de top blijven, tenzij ze een nog hoger postje verkrijgen in een andere organizatie. Ze zijn altijd meer bezig met het beveiligen en versterken van hun positie dan met de inhoud van hun taak. En dat moeten anderen, die hen hierin bewust of onbewust bedreigen, altijd aan den lijve ondervinden.

2 reacties

Op 18 februari 2012 omstreeks 14:13, zei Paul Stockmans:

Rik Torfs bevestigd met zijn uitspraak dat de CD&V nog steeds een tjevenpartij is die met de wind meedraait; haar verraad t.o.v. NVA zal haar duur te staan komen!!

Op 18 februari 2012 omstreeks 14:13, zei Paul Stockmans:

Rik Torfs bevestigd met zijn uitspraak dat de CD&V nog steeds een tjevenpartij is die met de wind meedraait; haar verraad t.o.v. NVA zal haar duur te staan komen!!

Op 18 februari 2012 omstreeks 07:52, zei Jos Engels:

Ik hoor het in Keulen donderen!Een tjeef die het lef heeft om de waarheid te zeggen over zijn eigen partij.Alle respect.

1 reacties

Op 18 februari 2012 omstreeks 09:46, zei Jean Van Daele:

je zijt zelf een tjeef.

Op 18 februari 2012 omstreeks 08:21, zei Alfons Schepers:

Hij heeft nog gelijk ook met zijn uitspraak! (Maar het zal niet lukken. Hij staat al met één voet buiten die partij...)

Op 18 februari 2012 omstreeks 07:31, zei Luc Schepens:

Die mens (M. Torfs) heeft groot gelijk. Met een Yves L. aan de top (Geweest) en nog veel andere (Dehaene enz...)is dit Partijtje van de TJEVEN naar de knoppen.

Op 18 februari 2012 omstreeks 11:54, zei René De Wilde:

'Zijn partij heeft geen zelfvertrouwen. Zijn partij is bang. En bij een bange partij wil de senator niet horen'. Voor een keer geef ik Torfs gelijk dat hij dat durf verkondigen en het echt inziet, dat het bergaf gaat met CD&V. Natuurlijk gaat de partij dit ontkennen. Maar laat ze maar doen, de afrekening komt er met de verkiezingen.

Op 18 februari 2012 omstreeks 09:28, zei Nic De Vlaminck:

Eindelijk iemand die de stier bij de horens durft te vatten, die een kat een kat noemt, die de waarheid durft te zeggen en onder ogen zien! Of het hem in dank zal afgenomen worden? DAAR vrees ik voor! Binnen de kortste keren zullen ze trachten de vuile was van de heer Torfs te vinden en hem buiten hangen. Of hij nog een lang leven in de partij zal hebben is ook nog maar de vraag. Kritiek mag je tegenwoordig niet meer hebben, dan vlieg je buiten.

Op 18 februari 2012 omstreeks 12:09, zei Michel Ghys:

Amai, die waarheid dat Torfs onomwonden durft zeggen zal hard aankomen bij die conservatieven : best nu zo snel mogelijk verklaren dat hij ongelijk heeft en sanctie opleggen : zo muilkorft men de mensen die een mening durven zeggen die anderen niet graag horen.

Op 18 februari 2012 omstreeks 09:57, zei Eddy Wanzeele:

Dit is een partij zonder duidelijke standpunten en zulke partijen zijn in deze tijden gedoemd te verdwijnen. Mensen houden niet van het meelopen en zoveel mogelijk poen pakken(stelen).

Op 18 februari 2012 omstreeks 10:24, zei Johan Hennes:

Rik,ge bent een grote meneer dat je dit durft zeggen de waarheid als een klok. Al dat schijnheilig gedoe en dan nog van de christelijke kant. De meeste van cd&v zijn zakkenvullers en zetten de christelijke zuil te kakken.

Op 18 februari 2012 omstreeks 11:51, zei André Van Volcem:

Rik Torfs heeft méér dan 100% gelijk: CD-V met een Voorzitter als Wouter Beke is een marginale partij aan het worden met een onbenullige voorzitter, die enkel met zichzelf en de postjes bezig is!! Meer geen zorg bij de volgende verkiezing (en) zal hijzelf en de CD-V gedegradeerd worden tot een minuscule partij. Tot grote spijt van de thans vele honderden CD-V mandatarissen in de gemeenteraden. Deze zullen bij de verkeizingen van oktober al de rekening betalen enmet honderden hun mandaat kwijt zijn: met dank aan Wouter Beke en zijn trawanten (oure onderkruipers). Andre Van Volcem Brussel.

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN