Forum

Reacties

Sanne Smets veroordeeld tot vijf jaar cel met uitstel

• vrijdag 09 maart 2012, 14h57

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 11 maart 2012 omstreeks 21:32, zei Sylv Goss:

De omstandigheden welke ik mij voorstel waarbij dit nog jonge meisje zich heeft gevoeld, voor en na haar daad vind ik dat ze de correcte straf heeft gekregen. Omdat wat ze nu meemaakt en nog meedraagt zeer zwaar zal zijn.

Op 11 maart 2012 omstreeks 20:25, zei Ann Eykens:

Velen hebben het hier over 'ze heeft een fout gemaakt', 'ze verdient een tweede kans' enz. Men vergeet hier wel dat ze voor een zwaar misdrijf veroordeeld is. Alles veegt men hier van tafel met de nodige argumenten. Moord met VOORBEDACHTE rade (dus niet ziek in het kopke)!De zwaarste uitspraak die je kan krijgen. En toch vinden de meesten dat zoiets op vrije voeten mag gesteld worden, zonder te boeten. Hoe zij zich haar verdere leven voelt vanbinnen daar heeft ze zelf voor gezorgd. Maatschappelijk vind ik het onverantwoordt. Er wordt op deze manier een fout signaal gestuurd naar de gemeenschap toe, en dat kan écht niet. Een tweede kans verdient iedereen ja, maar dan na een opgelegde straf uitgezeten te hebben. 7 maanden in voorhechtenis? Het kindje heeft langer in haar buik gegroeid dan dat zij een cel gezien heeft. Zij kan van de zon genieten dezer dagen, maar de baby nooit. Koelbloedig en met voorbedachtheid vermoord, nog voor het de oogjes kon openen. Laat haar vrij zeggen jullie.

Op 10 maart 2012 omstreeks 20:23, zei Alex Crul:

Tegenwoordig word men strenger gestraft voor een verkeersovertreding en voor foutparkeren of voor moord, want dat is het in mijn ogen nog steeds. Waar gaat deze rechtspraak naartoe?

Op 10 maart 2012 omstreeks 20:19, zei Marc Goemaere:

gezicht afgeschermd van de media gedurende het proces,maar breedlachend na afloop,hoe leep kan men zijn.Dergelijk vonnis toont de laksheid van de maatschappij!

Op 10 maart 2012 omstreeks 19:39, zei Gert Destoop:

Die vrouw verdient zeker een tweede kans. Maar vijf jaar met uitstel voor kindermoord is toch wel absurd. Anderzijds is deze uitspraak niet verwonderlijk in een land waar daders mild (of niet) gestraft worden terwijl slachtoffers in de kou blijven staan (of dood zijn).

Op 10 maart 2012 omstreeks 17:51, zei Pieter Van Neyghem:

Dit blijft moord op een kind. Deze uitspraak stelt de deur open voor gelijkaardige gevallen, immers iedereen die zijn kind niet wenst kan vanaf nu dit vermoorden zonder gestraft te worden. Nog maar eens een bewijs dat onze rechtspraak zwaarder tilt aan een verkeersovertreding dan aan een moord met voorbedachte rade.

Op 10 maart 2012 omstreeks 12:20, zei Frans Hertens:

iedereen moet een kans krijgen dit is allicht de meest aangewezen beslissing om haar persoon en haar leven niet verder te verknoeien.

Op 10 maart 2012 omstreeks 11:30, zei Annie Van der Voorde:

Ik vind het ook niet kunnen een voorwaardelijke straf! De feiten zijn er nu eenmaal, ze heeft een moord begaan, daarvoor zo goed als vrijuit gaan??? Absoluut niet kunnen!

Op 10 maart 2012 omstreeks 09:48, zei Marie-Madelein Kleijsen:

Als Sanne Smets in de gevangenis zit komt het babytje ook niet terug. Ik denk dat 5 jaar voorwaardelijk een even grote straf is als 5 jaar effectief want nu is veel 'heel veel' verplicht aan het babytje, zichzelf, familie en de hele maatschappij. Ja ze is vrij maar voor de rest heeft ze een hele zware taak.... maar het kindje komt nooit terug.

1 reacties

Op 10 maart 2012 omstreeks 18:25, zei Claude Mouvet:

Geen enkel slachtoffer komt ooit terug, wil dat daarom zeggen dat alle daders vrijuit mogen gaan??? Ik dacht het niet, zo kan je alle daders van misdrijven vrijpleiten!!!

Op 10 maart 2012 omstreeks 09:08, zei Julien De Waele:

Ze heeft haar kind vermoord en dat zal voor de rest van haar leven aan haar geweten knagen.

Hoogst aantal stemmen

Op 09 maart 2012 omstreeks 16:53, zei Luc Claes:

Sanne moet heel haar leven verder met het idee wat ze gedaan heeft. In de gevangenis zou ze geen beter mens worden. Therapie en begeleiding is de juiste weg. Ze woonde thuis en mag daar nu terug naar toe. Het is jammer voor het kindje, vreselijk, daar zijn geen woorden voor, maar met Sanne naar de gevangenis te sturen, krijg je het babytje niet terug. En bovendien zou je met een celstraf de ouders van Sanne hun kind en haar toekomst afpakken. En ze hebben al een kleinkind verloren... Ik denk ook aan de ouders, omgeving, enz en ben ontroerd dat ook zij nu verder kunnen met hun leven. Ik ben ervan overtuigd dat ze in haar hoofd en hart genoeg gestraft is. De 'straf' die binnen in haar zit is levenslang. Besef van schuld is er en zal ze heel haar leven moeten meedragen. Kan ze nooit van zich afzetten en is dus op zich al levenslang.

3 reacties

Op 09 maart 2012 omstreeks 17:32, zei Diane Martens:

ik zou het niet mooier kunnen verwoorden, 't is precies hoe ik het aanvoel. ben heel blij dat Sanne niet naar de gevangenis moet!

Op 09 maart 2012 omstreeks 17:40, zei Ann Eykens:

Dat kan allemaal goed zijn wat je schrijft, maar ik hoop uit de grond van mijn hart dat geen enkele vent zijn handen verbrand aan dat mens en ze nooit het geluk mag hebben van een relatie. Ik hoop ook dat ze nooit nog moeder kan worden. Dat gun ik haar in de verste verte niet. Alleen door het leven met een schuldgevoel en een geweten dat dag en nacht knaagt tot in het diepste van haar ziel. Dat wens ik haar.

1 reacties

Op 09 maart 2012 omstreeks 20:42, zei Jan Met De Pet:

Met menselijkheid en liefde bereik je meer dan met haat.

1 reacties

Op 10 maart 2012 omstreeks 09:30, zei Ann Eykens:

Dat is meestal zo ja. In dit geval kan ik er geen enkel begrip voor opbrengen. Ik begrijp haar ouders en vriendinnen écht niet hoor. Het enige wat telt is 'ons Sanne'. En de baby? En de liefde en de menselijkheid zoals u zegt naar de baby toe? Van geen belang? Zij vinden dit allemaal heel normaal of wat? Ze blijven haar steunen. Er wordt meer rekening gehouden met 'de familie' dan met de baby. De familie en de ouders dit, de vriendinnen dat. Ze mag naar huis en blablabla. De essentie van de zaak wordt vergeten. De moord op de baby! Waar is de menselijkheid naar dit onschuldig vermoord ukje?

Op 09 maart 2012 omstreeks 18:06, zei Miet De Schepper:

helemaal akkoord, je kon het niet beter zeggen.

Op 09 maart 2012 omstreeks 15:57, zei Ferre Bond:

Chapeau voor de beslissing van de jury!Iemand die serieus berouw toont en haar ouders niet verder wil belasten met de oorzaken noch de gevolgen die zij zelf veroorzaakt heeft en waaromtrent zij blijkbaar zelf tot een ontnuchterende conclusie gekomen is waarvan zij er de oorspronkelijk draagwijdte blijkbaar niet van beseft heeft door één of andere kronkel in haar geest of noemen wij het ergens een zekere dwangmatigheid, angst omwille van een misstap die zij wellicht verborgen wilde houden,haar ouders vergiffenis hebben geschonken en haar verder ondersteunen. Zij verdient dan ook inderdaad een tweede kans die zij met beide handen moet aangrijpen en waarin ik het volste vertrouwen heb na alles wat bekend gemaakt is in de media en naar voor gekomen is uit de debatten. Ik wens haar het allerbeste, veel moed, hoop, alsook volharding en ondersteuning toe vanwege het team dat haar verder moet begeleiden en hopelijk leidt dit tot een goed resultaat. Ik zie hier werkelijk geen recidive in !!

Op 09 maart 2012 omstreeks 16:34, zei Joseph Vercammen:

Waarom verontwaardigd zijn en schelden op ons 'onbekwaam' gerecht? Dit arrest werd geveld door twaalf gewone burgers zoals U en ik. Men mag toch aannemen dat de jury, die alle debatten van dit proces heeft gevolgd, heeft gehandeld in eer en geweten. Bovendien zijn de gezworenen, beter dan om het even welke commentaarschrijver hier, op de hoogte van de omstandigheden waarin deze tragedie zich heeft afgespeeld. Volgens de wet komt het hen, en alleen hen, toe om te oordelen over de dader van de feiten. Iemand straffen is niet hetzelfde dan, verblind door haatgevoelens, wraak nemen of hardvochtig zijn. Dat schijnen velen hier te vergeten.

2 reacties

Op 09 maart 2012 omstreeks 16:58, zei Julius Coucke:

Ben je niet een klein(?) beetje verkeerd? De twaalf gewone burgers zijn tot het besluit gekomen over opzettelijke moord met voorbedachtheid. Zij hebben dus de schuldvraag beantwoord. Over de strafmaat oordeelt de rechter. Verontwaardigde reacties gaan dus over de toegepaste straf en daar kan men zeker van mening verschillen.

2 reacties

Op 09 maart 2012 omstreeks 17:55, zei Staf Van Opstal:

Misschien moet u zich toch maar eens wat beter informeren over het bepalen van die strafmaat en meer bepaald wié daarover oordeelt! Hopelijk komt u zo te weten wie er zich hier vergist. Prettige dag verder.

Op 09 maart 2012 omstreeks 18:20, zei Joseph Vercammen:

De strafmaat wordt bepaald door de jury in samenspraak met de voorzitter en zijn twee bijzitters.

Op 09 maart 2012 omstreeks 17:16, zei Alex Maron:

de enige juiste reactie hier! Blijkbaar zit het hier vol met mensen die een echt psychologisch profiel kunnen lezen... manmanman, het is nog niet erg genoeg dat zoiets gebeurt, stop met domme meningen te spuien!!!

Op 09 maart 2012 omstreeks 16:43, zei Paul Derycke:

Aan al die haatpredikers en hardvochtige mensen hier : is er dan niemand die dat meisje een tweede kans wil geven ? Ik viund het uiteraard vreselijk wat ze heeft gedaan, dat praat ik niet goed. Maar therapie is veel beter. Gooi haar niet in de vergeetput die de gevangenis is. Maar geef zo iemand nog een tweeda kans. Hopelijk verspeelt ze die nu niet.

1 reacties

Op 09 maart 2012 omstreeks 18:34, zei Johan Verhaegen:

Heeft niets met haat te maken man,maar met een beetje gerechtichheid. Eens kijken hoe jij zou reageren moest er iets gebeuren met uw kinderen. Wake up !

Op 09 maart 2012 omstreeks 16:09, zei Katrien Serneels:

in wat voor ne wereld leven wij??? Ze moest dezelfde straf krijgen als dat ze haar dochter heeft gegeven. Hoe kunt ge nu zo wreed zijn?! Die vrouw zou nooit geen kinderen meer mogen krijgen! Alle mensen die geen kinderen kunnen krijgen hadden dit kindje met plezier opgevangen. Ik begrijp echt niet dat iemand hier begrip voor kan opbrengen.

1 reacties

Op 10 maart 2012 omstreeks 07:29, zei Els Winne:

ik kan het ook niet begrijpen... in principe kan ze morgen terug zwanger worden... en dat kan allemaal... ik herhaal haar baby heeft geen kans gekregen. net op de wereld vermoorde haar mama dit kindje... ik ben mijn enige dochter die ongeeslijk ziek was verloren na 13 jaar intensieve verzorging en weinig hulp van onverheid ....iemand die zijn kind vermoord krijgt blijkbaar meer begeleiding... ze was zeer bewust van wat ze deed, en dat roept bij mij echt vreslijke gevoelens op... zoals iemand schreef, genoeg mensen die dit kindje met liefde en zorg hadden willen opvangen... ik kan het niet begrijpen...

1 reacties

Op 10 maart 2012 omstreeks 11:19, zei Nancy Cloots:

Okee wat ze deed is nt juist , maar ik vraag mij af ' zat jij mee in de rechtzaal ' ?? Als buitenstaander is dit moeilijk te verstaan , maar je weet niet alle verklaringen wat er in de rechtzaal is gezegt ... Mensen zijn zo snel in hun oordeel , ik zou zeggen kijk allen eens in eigen boezem ...

Op 09 maart 2012 omstreeks 18:48, zei Sonia De Groote:

en wij maar jaren proberen een kindje te adopteren !!! had ze toch maar dat meisje afgestaan !! zoveel adoptiefouders die smachten een kindje te hebben ... arme Jill !!

1 reacties

Op 10 maart 2012 omstreeks 10:47, zei Theo Lavers:

@Sonia De Groote:Is het voorval geen bewijs dat er iets grondig mis is met de mogelijkheid om kinderen eenvoudig af te staan,abortus te doen,of te laten adopteren.Dat is de echte oorzaak waarom dit is gebeurd.Daar is de maatschappij,kind en gezin en de politiek schuldig aan.Men drijft een menselijk wezen tot het onmenselijke.En zal er morgen iets aan gedaan worden ?

Op 09 maart 2012 omstreeks 16:04, zei Silke Browaeys:

als dat rechtvaardigheid is.. ronduit schandalig!

Op 09 maart 2012 omstreeks 17:19, zei Michel Roelens:

Schande. Driewerf schande. Is dit nog rechtspraak? Ik dacht het niet. De moordenares krijgt een volgende kans, het kleintje uiteraard niet. Ik heb het reeds eerder gezegd en dit bevestigt mijn overtuiging: wij leven in een apenland en dan wil ik die dieren niet beledigen.

Op 09 maart 2012 omstreeks 17:21, zei Mathieu Peeters:

Dat is nu weer een van die typische kronkels van onze justitie. Ze is schuldig bevonden aan moord met voorbedachte rade en toch krijgt ze geen straf. Gelove wie het kan geloven, en kom nu niet af met verzachtende omstandigheden : er waren kansen genoeg lang voor de geboorte om deze te onderbreken zondat iemand er iets van geweten had. Begrijpe wie kan, ik helemaal niet dus.

1 reacties

Op 09 maart 2012 omstreeks 17:41, zei Anne De Waele:

Ze is schuldig bevonden maar wat win je ermee dit meisje naar de gevangenis te sturen? Wat ze nodig heeft is waarschijnlijk intense therapie en begeleiding en ik twijfel er echt aan of ze die in de gevangenis zal krijgen. Ik denk dat de jury een wijze beslissing genomen heeft en ik zou ook nog willen pleiten voor het meer kenbaar maken van de vondelingenschuiven ed. Er zitten genoeg kinderloze echtparen wanhopig te wachten op een babietje.

1 reacties

Op 09 maart 2012 omstreeks 20:04, zei Marc Van Dorpe:

U hoeft er niet aan te twijfelen. Indien ze in de gevangenis was beland dan had ze daar geen enkele kans meer om haar therapie verder te zetten. Laat ons hopen dat ze daar in de familie beter met elkaar kunnen communiceren en ,vrouwen ondereen, elkaar beter in vertrouwen nemen.

Op 09 maart 2012 omstreeks 17:09, zei Dina De Braeckeleer:

Ik versta helemaal niet hoe iemand zijn eigen kindje zoiets kan aandoen? Dat babytje heeft negen maanden in de moeder haar buik vertoeft, heeft zij dan geen gevoelens voor dat kleine mensje dat nog niks van de wereld kent en haar vertrouwen legt in de handen van haar moeder, die haar dan op zo'n gruwelijke manier vermord. Het meisje heeft geen kans gekregen, de moeder daarentegen komt er zomaar vanaf. Zij kan nog aan kinderen beginnen, maar verdient ze niet. Volgens mij had ze een effectieve celstraf verdient, dan kon ze nog eens goed nadenken over wat ze haar eigen dochtertje had aangedaan....

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN