U bent hier: Home » Forum
Reacties
Drie op de tien gevonden portefeuilles die in een politiebureau worden binnengebracht, geraken niet terug bij de eigenaar. Dat blijkt uit een undercoverreportage van het discussieprogramma Volt.
Op 20 april 2012 omstreeks 10:00, zei kimberly bruyneel:
Bij het lezen van dit artikel heb ik ook mijn bedenkingen. Maar hierdoor ben ik niet mijn volledige vertrouwen kwijt in de politie. Ik vind persoonlijk dat dit voorval niet wil zeggen dat dit altijd en overal gebeurt. Vertrouwen en positief denken vind ik heel belangrijk.
Op 20 april 2012 omstreeks 08:42, zei Chantal Loeckx:
jazeker,ik heb nog vertrouwen en waarom niet?Kritiek geven op alles en iedereen is gemakkelijk.Begin maar eens om met jezelf in het reine te komen.Trouwens chapeau voor de politiemensen,niet zoveel willen het nog doen,en begrijpelijk.Dit allemaal door een televisieprogramma.
1 reacties
Op 20 april 2012 omstreeks 11:57, zei Luc Vandenbroucke:
Uw rectie is ook gemakkelijk. Zou u ook zo reageren als het uw portefeuille was met een pak euro's erin, die zou verdwijnen?Neen, dan zou het kot natuurlijk te klein zijn
Op 20 april 2012 omstreeks 07:32, zei Ed De Leenheer:
politie ! niet meer gelijk vroeger ---
Op 20 april 2012 omstreeks 01:35, zei Patrick Kennivé:
Onlangs parkeerboete gekregen. Er hing een meldingsticker op mijn ruit. Uitleg gaan vragen aan de verbaliserende wijkagent... Toen er tegenargumenten kwamen waarom ik niet in overtreding stond zei meneer agent dat ik er maar eens het verkeersreglement moest op nakijken. Zei dat ik dat zeker ging doen. Bleek dat ik gelijk had. De week nadien stond er een andere reden op het toegestuurde PV (ook een niet correcte). Enkele weken nadien melding gemaakt dat er gedeald wordt aan 13- en 14-jarigen in de straat. Geen reactie gekregen. Men moet natuurlijk zijn prioriteiten kennen hé. En PV-quota's moeten sowieso gehaald worden. De rest is bullshit.
Op 20 april 2012 omstreeks 00:20, zei François Beyl:
ja
Op 19 april 2012 omstreeks 21:08, zei Lea Lamers:
Natuurlijk moeten we ons vertrouwen blijven behouden in de politie. We mogen immers niet alle agenten over de gelijke kam scheren. En als we zeggen dat de politie over de gehele lijn niet meer te vertrouwen zijn, dan scheelt er ook iets met ons vertrouwen. Het is 'vertrouwen geven en vertrouwen krijgen'. Het is als een boomerang: zoveel mogelijk positief blijven is altijd de boodschap.
Op 19 april 2012 omstreeks 20:22, zei Gaston D'hont:
de politie niet te vertrouwen niet enkel voor die portefeuilles maar ook in hun pv's zowas er een pv met de uileg dat men circa drie meter zwenkingen uitvoerde.alhoewel de baan maar 2,50m breed was.als men zwenkingen van die omvang uitvoerd is dat 3m naar rechts en 3m naar links uit gelegd op het bureel ,maar de dienstdoende agent sprak hij is zat blazen negatief toch de bewering van intoxciteit.dus betalen maar
Op 19 april 2012 omstreeks 18:20, zei Hans De Gent:
één commentaar spijtig dat men de Rijkswacht heeft genekt!..
Op 19 april 2012 omstreeks 17:41, zei Pol Anseeuw:
Ze zijn natuurlijk niet allemaal gelijk,vooral de ouderen zijn correct. Schors de verantwoordelijken onmiddellijk
Op 19 april 2012 omstreeks 17:07, zei Hélène Vlaeminck:
Ik zou nooit iets gaan afgeven dat ik gevonden heb,wel de politie ervan verwittigen,het beschrijven en mijn adres geven waar het kan afgehaald worden
Op 19 april 2012 omstreeks 22:13, zei Roger Donni:
en duur fototoestel,geschat op 1400 €;Ze kwamen het gewoon vragen ,toen ik weigerde het af te geven kwamen ze s'anderendaags met een bevelschrift . Nooit nog iets van gehoord .Hoe kan ik nog vertrouwen hebben ?
Op 18 april 2012 omstreeks 23:42, zei Bert Van Bomen:
Gelukkig heeft de politie een voorbeeldfunctie zodat een rechter de 'politie-dief' kan straffen met de maximumstraf, effectief. Als een portefeuille met 150 euro al 3 op 10 gestolen wordt, wat gebeurt daar dan met waardevolle inbeslagnames, drugs, wapens,.... Welke minister moet er nu met het schaamrood op de wangen komen uitleggen wat daar eerstdaags gaat aan gebeuren ?
Op 18 april 2012 omstreeks 22:09, zei jan jacobs:
Als dat nog niet lukt, dan zal er wel een sterk personeelstekort zijn. O, maar wacht eens, wij hebben al het hoogste aantal en de beste betaalde politie agenten van alle landen in het westelijke halfrond. Eerlijke, hardwerkende, doortastende, intelligente en vooral goed georganiseerde politiediensten dat wij toch hebben in dit luxe landje. Moeten ook vervroegd op pensioen met zo een harde stiel natuurlijk. Al diegenen die ik ooit heb ontmoet waren vooral hardwerkende agenten, na hun uren, als zwartwerker. Laten we nog wat meer blauw aannemen en ons in een politiestaat storten. want daar zijn we naar op weg. Als we zo verder gaan, dan komt er binnenkort een politieman uw deur s'morgens opendoen als u gaat werken en s'avonds sluiten als u thuiskomt. Veilig dat wij ons gaan voelen dan. Natuurlijk alleen nog wapens voor politie en leger, zoals in alle dictaturen. Kwaliteit en geen kwantiteit en alleen vervolgen als er echt iets mis is. Proportionaliteit noemt dat. Dat wil ik. En u?
Op 18 april 2012 omstreeks 22:20, zei Marc Van Den Berghe:
Is normaal, enkel FLITS boetes komen terecht !!!
Op 18 april 2012 omstreeks 22:53, zei Saya Renfrum:
Politie van schoten,bedankt ! Ik heb alles netjes teruggekregen ! Dat verdient een grote pluim!!!!!!!
Op 18 april 2012 omstreeks 23:01, zei Esther Lejeune:
'we moeten een vaste procedure maken over hoe om te gaan met verloren voorwerpen', klinkt het bij de politie... Dat zo'n vaste procedure tot op heden nog niet bestaat tart elke verbeelding !
Op 19 april 2012 omstreeks 06:37, zei Michel Perry:
Ik heb ooit een portefeuille gevonden op straat,ik raap hem op en kijk erin om zo de eigenaar op te sporen,ik breng de portefeuille naar de eigenaar thuis,hij doet hem open en beweerde dat er 125 euro in zat en dat die nu plots verdwenen was,hij verdraaide zijn verhaal zo dat het erop neer kwam dat IK die 125 euro zou hebben kunnen wegnemen,NOOIT of NOOIT breng ik een gevonden portefeuille nog terug naar de rechtmatige eigenaar...
Op 18 april 2012 omstreeks 22:15, zei Wim Cools:
Mijn leraar Frans zei vroeger altijd: 'Als je een portefeuille vindt op straat het je twee keuzes. Of je geeft er een shot op, of je haalt eruit wat erin zit en je geeft er dan een shot op. Breng die nooit naar de politie of de gemeente want je hebt gegarandeerd miserie!'
2 reacties
Op 18 april 2012 omstreeks 23:33, zei Marcel Aerts:
7 van de tien kwamen wel bij de rechtmatige eigenaar terecht, dat is weliswaar veel te wienig maar toch nog altijd de meerderheid. Om dan te zeggen om ze NOOIT maar de politie te brengen is dus helemaal fout want 7 van de tien zouden toch nog geholpen zijn!
Op 19 april 2012 omstreeks 09:14, zei Wim Cools:
Ja, die brave scenario's vanop tv zijn ergerlijk inderdaad want in de realiteit gaat het er zo rooskleurig niet aan toe. Wat met de honderden gevallen waar er dan ineens beweert wordt dat er veel meer geld of waardepapieren in de portefeuille zaten terwijl dat helemaal niet waar is? Dan ben je in plaats van de eerlijke vinder ineens een dief en heel de kermis begint. Er zijn er waarschijnlijk genoeg die hun portefeuille met opzet verliezen om dan de vinder te kunnen beschuldigen van diefstal. Miserie dus. Met deze terug te brengen kan je nooit iets winnen, alleen verliezen.
Op 19 april 2012 omstreeks 11:08, zei Geert Tamsyn:
Mooie leraar, een echte opvoeder ...
Op 18 april 2012 omstreeks 22:01, zei Joseph De Camps:
Als ge een portefeuille vind bel dan zelf de eigenaar op zodat hij hem kan komen afhalen dan ben je tenminste zeker dat hij bij de eigenaar terecht komt.Eerlijke mensen worden met de dag zeldzamer.
Op 18 april 2012 omstreeks 21:45, zei Dimitri Lamote:
nja de beste boswachter is zelf ook stroper zeggen de mensen he
Op 19 april 2012 omstreeks 08:51, zei Maïté Verhille:
Mijn vertrouwen in de politie is al lang weg! Als ik een portefeuille vind dan zal ik zelf wel op zoek gaan naar een telefoonnr of een adres. No way dat ik het aan de flikken ga geven. De tijd dat de politie er voor de mensen was is al lang gepasseerd, nu zijn ze er alleen voor diegenen met de dikste portefeuille, schandalig!
Op 18 april 2012 omstreeks 22:58, zei Frans Van der Borght:
3 op 10 of 30% van de portefeuilles komen niet terug. De politie is ook een weerspiegeling van de maatschappij. Er zijn ook goede en slechte. Zij zouden een voorbeeld moeten zijn en de wetten respecteren. Het verleden indachtig was hun chef ook al bij de 30% te vinden...en zone Hasselt behoorde ook al bij die 30%...en geknoei met de bestelling van 8000 pistolen, ook bij die 30%? Maar de politie 'uw vriend' is goed bezig hoor. Ik kreeg deze week €50,- boete voor een snelheidsovertreding op de autosnelweg in Aalter. Ik reed 121 per uur waar ik 120 per uur mocht rijden. België heeft geld nodig; misschien heeft de politie die 3 portefeuilles aan onze regering geschonken om de lege schatkist te vullen. Frans
Op 19 april 2012 omstreeks 07:39, zei Pieter Redant:
Waarschijnlijk was je GECORRIGEERDE snelheid 121 en ben je geflitst aan minstens 124.
Op 19 april 2012 omstreeks 14:38, zei Frans Van der Borght:
Ik voel me al een zware krimineel. Een kilometerteller geeft een tolerantiefout die kan hoger of lager zijn dan 120Km. Nogal belachelijk als je bij correctie bij 121Km uitkomt. Fantastisch speurwerk: snelheidsduivel geflitst bij 121Km per uur. Ik heb het veiligheidsgevoel op de weg sterk aangetast. Sommige politiediensten zijn helden, vooral als iemand die reeds bestolen is voor de 2de maal bestolen wordt. Zelf ben ik verschillende keren bestolen: 3 keer portefeuille, een andere keer een duur fototoestel en lenzen, horloge gestolen,een nieuwe fiets in een beschermde stalling, de voordeur geforceerd en van mijn huis... Nooit komt er enige reaktie van de politie mijn beste vriend... maar ja over welke kleinigheden spreek ik. Veiligheidsgevoel mijne heren! en als je nu ook de politie niet meer kan vertrouwen? Waarschijnlijk komt de reaktie op 121Km per uur van een attente politieman. Hopelijk vind hij de verdwenen portefeuilles ook terug en bezorgt ze.
Op 19 april 2012 omstreeks 09:33, zei Joris De Brul:
Totaal niet over 't onderwerp maar toch: 1 km/u (dan al gecorrigeerd) teveel. Ze moeten ergens een grens trekken. Als ze maar beboeten vanaf 125 km/u gaan diegene die 126 km/u rijden ook klagen zoals u nu doet. Boetes zijn de makkelijkst te vermijden uitgaven aan de staat: houd u gewoon aan de wet/het reglement.
Pagina
Spelregels forum
" De Wever en Decuyper weten nu ook dat in ons voetbal het hart het haalt van het verstand"
" Het leger overweegt zijn kazernes te laten bewaken door privéfirma's, om te besparen. Een goed of een gek idee?"
Voetnoot