Forum

Reacties

Wagen opgeblazen bij test autokeuring

• dinsdag 24 april 2012, 02h20

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 29 april 2012 omstreeks 03:54, zei Jo Tolleneer:

Je moet het bedrijf autokeuring eens opzoeken op internet.Is een particuliere firma.En dan eens uitvissen wie daar allemaal aandeelhouder van is en wie daar de lakens uitdeelt.Ik dacht een ministerie,maar niets daarvan.Adellijken en andere geldbezitters. Zoek het maar eens op.

Op 26 april 2012 omstreeks 22:01, zei Jurgen Verachtert:

Op 02 april is ook mijn wagen opgeblazen eveneens een Xsara Picasso van 6 jaar oud. Dit gebeurde in Geel. Ik had wagen een week voordien binnengedaan voor een onderhoud.Motor ging ook over zijn toeren en men moest hem met de sleutel stilleggen. Nadien deed hij niets meer en heb hem moeten laten wegtakelen naar de garage. Volgens de garagist waren er veel kosten aan en zijn alle kleppen afgebroken. Er is een expertise gebeurd door mijn verzekering maar die wil nu nog een extra controle doen en de volledige cilinder laten demonteren. Kosten zouden voor mij zijn als de blijkt dat schade niet verhaalbaar is. Hier ga ik niet mee akkoord.

Op 26 april 2012 omstreeks 15:37, zei Romano Di Berardino:

De eerste die dat met mijn wagen uitsteekt, die krijgt ter plaatse met mij een heel groot probleem...dat geef ik op een briefje !

Op 25 april 2012 omstreeks 22:18, zei Richard Van Hoegaerden:

Ik rijd zowel in de zomer en winter met sneeuwbanden op en nog nooit problemen gekend bij de autokeuring in Tienen. Mijn toyota-starlet is 25 jaar in augustus en lijkt als nieuw. Hij wordt grondig gecontroleerd tijdens de keuring. 1 maal afgekeurd omdat ze in de garage mijn linker achterwiel vergeten waren vast te zetten na de onderhoud. Voor de persoon die ze zijn motor opgeblazen hebben : 1 goede raad, de autokeuring is aansprakelijk voor alle testen die zij uitvoeren en niet de eigenaar van de wagen. Zij moeten bewijzen wat ze niet fout hebben gedaan en niet andersom. Het is hun verzekering die de eigenaar moet vergoeden , alsook de kosten om te takelen(in de minne of anders gerechtelijk) De man die de motor over zijn toeren liet gaan , moet dit weten. Hij is een deskundige inzake zulke testen en ieder bestuurder van een wagen weet als men zijn motor over zijn toeren jaagt, er veel kans bestaat dat de motor het begeeft. Dat hoeft verder geen commentaar!

Op 25 april 2012 omstreeks 20:42, zei Eli Nys:

Goeiedag, Ik ben de eigenaar van die tweede wagen die in Webbekom het heeft begeven tijdens de roettest. Ik heb alle reacties tot hiertoe met aandacht gelezen en wens toch even onze situatie toe te lichten. We brengen onze wagen, zoals we al jaren doen, 's avonds binnen bij onze garagist, een zelfstandige in bijberoep, waar we via mijn vrouw reeds lang klant zijn; zowel voor aankoop, onderhoud als reparatie. Hij zal er de dag nadien voor zorgen dat de auto gekeurd wordt, waarna wij hem 's avonds terug kunnen oppikken. Deze procedure kost wat geld, maar we dachten er van uit te kunnen gaan dat we op deze manier snel, efficiënt en met een minimum aan moeite deze formaliteit achter de rug zouden hebben. Tot de 'inspecteur - en hier citeer ik het schadeformulier van Autoveiligheid NV - na een eerste acceleratie een vreemd, ratelend geluid aan de motor hoor, de test onmiddellijk stop zette, waarna het voertuig niet meer startte'. Na een kostenraming van de garage en een expertise vanwege de NV Autoveiligheid, contacten met mijn verzekeringsagent en TestAankoop heb i

Op 25 april 2012 omstreeks 17:00, zei kay Lani:

Lichten afgekeurd. 1 weekje later terug lichten goedgekeurd. Hoe kan dit ?

Op 25 april 2012 omstreeks 16:40, zei danny danny:

die gasten die daar werken zijn gefrustreerde auto mecaniekers die nergens anders werk vinden

Op 25 april 2012 omstreeks 15:05, zei Henri Clymans:

Ben onlangs naar de keuring geweest. Ik sta er op dat mijn wagen in orde is maar soms krijgt men toch de kriebels. Staat me daar zo een gastje, handschoentjes aan zonder vingers, haartjes netjes gekampt. Krijgt dat manneke één druppel op zijn koppeke.( Auto pas gewassen, moet toch in zuivere staat aangeboden worden.)Resultaat; lek van olie of koelvloeistof.Moet er niet mee terugkomen maar wel in het oog houden.Wagen staat bij mij in de garage op tegels en tot op heden(reeds 2 maanden.) is er nog geen druppelke gevallen.)Begint maar te discuteren tegen zo een snotterke.

Op 25 april 2012 omstreeks 14:47, zei Jefke Vermeulen:

Ik heb ook ooit rood gekregen voor zo gezegt slechte achter remmen. Naar huis gereden een uurtje later terug gereden en toen was plots alles wel in orde.Hangt gewoon van de man die de controle doet zijn gemoeds toestand af of door slecht wekende apperatuur.

Op 25 april 2012 omstreeks 14:38, zei Patric Beylkens:

te veel afhankelijk of die autokeurders al dan niet op je gezicht kunnen. lopen daar rond zoals opgeblazen macho's van er kan ons toch niets gebeuren.het moet gewoon geld opbrengen.ken iemand waar zijn lichten niet goed geregeld waren rood!!! naar huis gereden een koffie gedronken na een 1/2 uur terug gereden alles pikobello in orde nu gij.

1 reacties

Op 25 april 2012 omstreeks 14:42, zei Kelly Cornelis:

Dat heb ik ook al eens voorgehad! ongelooflijk! en ken nog iemand die had zijn remmen van de camion laten nakijken en laten testen in een garage. op de keuring keuren ze hem af... De dag erna rijd ik als vrouw terug, en plots is alles in orde... ongelooflijk! tis gewoon geldkopperij!

Hoogst aantal stemmen

Op 24 april 2012 omstreeks 09:00, zei Urbain Verleye:

Een dieselmotor in de hoge toeren jagen is nooit goed. Ik heb ook nooit begrepen dat daar nooit geen klachten van technicus tegen gekomen is en dat wij als burger verplicht worden dat met onze auto te laten doen.

Op 24 april 2012 omstreeks 06:13, zei Mark Grosemans:

degene die deze test heeft uitgevonden is iig op zijn hoofd gevallen en blijven botsen, deze test is compleet waardeloos en is allesbehalve gezond voor de motor.

Op 24 april 2012 omstreeks 21:52, zei Jef Vanhelmont:

enkele maanden geleden hebben ze bij mijn wagen blijven schudden op de brug zodat er bij vertrek een stuurstoring bleef branden, de censoren waren gewoon stuk geschud. heb dan ook onmiddellijk klacht ingediend en alle kosten terugbetaald gekregen. de meeste die werken bij de keuring zijn mislukte mekaniekers die graag de interessante uithangen met zulke gevolgen !

1 reacties

Op 25 april 2012 omstreeks 08:23, zei Johan Heyndrickx:

Moet je wel mekanieker zijn om bij de keuring te werken(?), het is tenslotte toch maar eens kijken en cijfertjes aflezen.

Op 24 april 2012 omstreeks 12:46, zei Hugo Bellen:

Tegen die eigenwijze mannen/vrouwen van de autokeuring in Diest is niets te beginnen....Een dieselmotor tot op meer dan volle toeren te laten draaien, is ten zeerste af te raden en zeer schadelijk voor de motor...Eigenlijk heeft die test geen zin omdat men de uitstoot van gassen tijdelijk kan aanpassen met een paar trucjes...Het is gewoon een geldklopperij om meerdere wagens te kunnen afkeuren.....

Op 24 april 2012 omstreeks 15:12, zei Louis Callens:

Als je het overlaat aan de verzekeraars, mag je er zeker van zijn dat die gast nooit 1 cent zal zien van zijn opgeblazen wagen.

Op 24 april 2012 omstreeks 16:22, zei André Bouvery:

moest het hun eigen wagen zijn dat opgeblazen word. wel ben er zeker van dat ze het er niet bij zou laten.. het zijn echte zotten tot 3 maal na elkaar zo gas geven. het enige wat ze verdienen is hune C.4

Op 24 april 2012 omstreeks 21:43, zei Erik Van Dender:

Wie rijd er nu in gods naam aan 5000t/m met zijn diesel? Waarom doet men dan die rooktest op die belachelijke en risico volle manier?Een motor stoot de meeste rook uit bij accelereren onder belasting. Onbelast op maximum toeren gaat de regelaar van de inspuitpomp fluktueren en ook rook ontwikkelen om dat de inspuitingen onregelmatig worden in hoeveelheid. Bij het invoeren van de rooktest in 1996 ongeveer heb ik een brief gericht aan GOCA met de vraag welke inteligente ingenieur deze manier van vernietigen heeft bedacht. Meerdere oudere motoren zijn met gebroken zuigerveren van de keuring terug gekomen. En eens je buiten bent, probeer dan nog maar eens aan te tonen dat de rooktest de oorzaak is! En iedereen die naar de keuring moet gaat eerst langs de garage of rijd zelf eens aan hogere toeren over de weg om de uitlaat te zuiveren waarbij al het fijn stof en roet toch gewoon in de lucht komt. Waar zit dan nog het nut van die test??

Op 24 april 2012 omstreeks 18:05, zei Alex Leplae:

POTJE BREKEN = POTJE BETALEN !!!!

Op 24 april 2012 omstreeks 16:08, zei Johan De Beuf:

Die autokeuring is één grote geldklopperij bedoeld om zoveel mogelijk wagens af te keuren... die vervolgens vrolijk in het buitenland verder rijden... Maar wij kunnen alweer in onze geldbuidel tasten.

Op 24 april 2012 omstreeks 15:18, zei Ivo Kockx:

Waarom gebeurd deze controle niet in een erkende garage door bekwame mensen perfect mogelijk, een wagen die de juiste onderhoudsbeurten krijgt zal altijd ok zijn. Deze vorm van (technische) controle is volledig achterhaald puur economisch tijdverlies. (onderhoudsbewijs bij jaarl verzekering voegen) en de zooi van de baan plukken

1 reacties

Op 24 april 2012 omstreeks 15:36, zei Gert Rutten:

Omdat er mensen zijn die hun onderhoud zelf doen. Dikwijls beter dan 'erkende' garages. Maar die controle is inderdaad debiel, nooit begrepen waarom het op die manier moet gebeuren...

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN