Forum

Reacties

Negen op tien Vlaamse fietspaden zijn in goede staat

• donderdag 26 april 2012, 12h02

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 27 april 2012 omstreeks 14:34, zei Romano Di Berardino:

En als er een fietspad ligt, rijden ze ernaast !!! En durf niks zeggen... of ze roepen je na op hun meest beschaafde manier ! laat me niet lachen aub !

Op 27 april 2012 omstreeks 13:27, zei Eric Van Gestel:

Dan zijn ze zeker NIET in Blankenberge geweest !

Op 27 april 2012 omstreeks 13:23, zei Dani Beknel:

1° Wat versta je onder een fietspad ? 2° Wat versta je onder 'in goede staat' ? Of woon ik toch niet in Vlaanderen ?

Op 27 april 2012 omstreeks 13:23, zei Eric Gheyskens:

Da's dan een veel groter percentage dan onze autowegen waarvoor wij automobilisten zelf betalen, maar geen waar krijgen!

Op 27 april 2012 omstreeks 12:58, zei Kim Nannan:

het kruispunt is daar inderdaad veilig ja, maar beetje verder kom je gewoon terug op het oude fietspad op de Haachtsesteenweg!

Op 27 april 2012 omstreeks 12:40, zei Stef Bauwens:

Kom dan maar eens tussen Leuven en hoegaarden fietsen, als je banden dan op normale druk staan mag je van geluk spreken dat je geen vulling kwijt speelt onderweg. En als toetje mag je nog eens de verkeersborden ontwijken (die er al meer dan een jaar staan) die de verzonken duikers aanduiden. Leuk is anders !

Op 27 april 2012 omstreeks 12:02, zei Jan Desmet:

Ik vermoed dat minister Crevits niet beseft wat 90% is. Het zou ook niet de eerste minister in de Vlaamse Regering zijn die zich misrekent. Er is nog een duidelijk gebrek aan fietspaden en zeker aan veilige fietspaden om het fietsen naar het werk of naar de school aan te moedigen. Fietspaden horen aan de rechterkant van een rijweg te liggen, behalve wanneer ze breed genoeg zijn voor tegenfietsers en voldoende gemarkeerd zijn. De de Croylaan in Leuven-Heverlee bvb. voldoet dus niet. Daar lopen zelfs de voetgangers (en wandelaars) nog tussen. De Brusselsesteenweg (Leuven-Brussel-Leuven) heeft ook een grondige herziening en veilige fietspaden nodig. Veel jongeren en personen die naar hun werk rijden, fietsen onbeveiligd naar de Leuvense scholen en bedrijven. Dit zijn slechts enkele voorbeelden in één stad; er zijn vanzelfsprekend nog vele andere.

Op 27 april 2012 omstreeks 10:23, zei Jenny De Vriendt:

Misschien kan Mevr Crevits eens komen meefietsen van Erembodegem naar Aalst via de achterzijde van het stadspark en de site van Electrabel, liefst op een schooldag wanneer de schoolkinderen daar het drukke verkeer, bussen en vrachtwagens moeten trotseren over een lamentabele strook aan de zijkant van de weg.

Op 27 april 2012 omstreeks 08:25, zei Ghislain Ruymen:

Grevits geeft steeds het voorbeeld weer van het afrittencomplex E19. Inderdaad hier ligt één breed fietspad waaopr de fietser in dubbele richting moeten fietsen. Doch het gaat hier maar om enkele kilometer want even verder moet de fietser terug op een fietspad van 90 cm rijden. Zelfde situatie in Steenokkerzeel waar langs de nieuwe ringweg in beide richtingen een afgescheiden fietspad ligt. Doch eenmaal in Nossegem of Kortenberg mag de fietser op zoek naar een fietspad. Crevits geen blabla over enkele meter nieuw fietspad aub.

Op 27 april 2012 omstreeks 08:04, zei Lieve Vandamme:

Inderdaad zouden veel (dodelijke) ongevallen kunnen voorkomen worden door een fietspad van de rijbaan af te scheiden, vooral met al dat zwaar vervoer, die overal rijden, en vooral kleine wegen als sluipweg gebruiken. Ook dit probleem wordt heel nodig aangepakt. Mevrouw Crevits kan er eindelijk werk van maken, gelukkig is ze zelf een fervente fietser, en kan zo gemakkelijker de problemen vaststellen.

Hoogst aantal stemmen

Op 26 april 2012 omstreeks 12:34, zei Dieter D'Halluin:

Dan zal dat onderzoek waarsch gedaan zijn door mensen die nog nooit langs de gewestwegen gefietst hebben....

Op 26 april 2012 omstreeks 14:18, zei Jozef Van Breuseghem:

Waarom liggen die 10% fietspaden in slechte staat dan altijd waar ik fiets?

Op 26 april 2012 omstreeks 14:49, zei Frans Leemans:

De 'testers' van de fietspaden hebben nooit met een fiets gereden!Dat is de uitleg die ik daarop ken geven!

Op 26 april 2012 omstreeks 13:12, zei Bianca Roos:

Wat ??????? Dat ze eens met mij meerijden.

Op 26 april 2012 omstreeks 14:22, zei Laurent Wille:

jawadde straffe taal, en dan nog volledig gelogen. al eens op een fietspad gereden ???.ja maar met de auto denk ik. vele fietspaden liggen er zoals ook vele gewestwegen en zelfs landelijke wegjes erbarmelijk bij.dit 'onderzoek' is complete onzin !!!.

Op 26 april 2012 omstreeks 15:21, zei Ronald Servranckx:

Aan alle Tom Boonens die de zaterdag of zondag midden op de straat rijden. Geen excuus meer. Op het fietspad met jullie fietsjes! De rijweg is voor de wagens.

1 reacties

Op 27 april 2012 omstreeks 09:46, zei Ludo Leyssens:

Ben jij diegene die altijd op het fietspad parkeert?

Op 26 april 2012 omstreeks 15:37, zei Andy Van Vlaender:

dan ligt die 10 procent van die slechte fietspaden in een straal van 100 km rond mijn woonplaats want veel goede fietspaden ben ik nog niet tegen gekomen.moest er nu staan 10 procent van de fietspaden zijn in orde dan zou ik het geloven .

Op 26 april 2012 omstreeks 13:09, zei Luc Wullaert:

Dat zegt Crevits zeker veel bla bla maar weinig wol dat ze maar eens bij ons komt kijken schandalig slecht liggen ze erbij(poperinge en omstreken)

Op 26 april 2012 omstreeks 13:42, zei Peter De Vreese:

hm, ik sluit mij aan bij Dieter, 10% voldoet niet..hm waar liggen die 90% ?? man toch, met een mountainbike full suspension zeker..

Op 26 april 2012 omstreeks 16:02, zei Leen Mertens:

Inrichting is inderdaad soms rampzalig. Hoeveel fietspaden gaan niet plots gewoon op de baan verder, of vallen gewoon volledig weg? Fietsers horen niet op de baan thuis, maar hebben een eigen fietsbad nodig, afgeschermd van de auto's...zeker op drukke gewestwegen!

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN