Forum

Reacties

Noma opnieuw beste restaurant ter wereld, Peter Goossens in vrije val

• maandag 30 april 2012, 21h06

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 02 mei 2012 omstreeks 21:44, zei Etienne Engelbert:

Wat is dat toch met die eetgelegenheden? Het schijnt niet zozeer over eten te gaan dan wel over het gekend worden.Als ik ga eten wil ik een degelijke maaltijd zonder teveel fantasietjes (grote borden met weinig op en hier en daar een druppeltje saus). En vooral een prijs die in verhouding staat met het werkwoord 'eten' en niet met met het het feit 'hebt u mij hier gezien'. Ook al op gelet hoeveel die zogenaamde grote chefs met hun ongehanschoende vingers in het eten zitten te pulken? Smakelijk!!!!

Op 02 mei 2012 omstreeks 15:55, zei Valère Celis:

De gustibus enzovoort... Eén ding weet ik proefondervindelijk: In het HvC ooit een voorgerecht gegeten dat 'asperges-ganzelever-hardgekookt ei' heette. Drie asperges (normaal voor een voorgerecht, pakweg een half ei (wit en geel), en tussen 5 en 10 kubusjes van 1 mm ganzeleverterrine. Wel relatief veel sla, niet vermeld bij de ingrediënten! Bij de K ooit lekker gegeten, maar er werd gewoekerd met de ruimte: de klanten zaten echt te dik op mekaar. In Frankrijk ooit een gastronomische tour gereden: in Saumur (toen 3 sterren), in Arbois (toen 2 sterren), in Lyon (toen 1 ster, neen niet Bocuse), enzovoort. Lyon was stukken lekkerder dan Saumur, Arbois was ook lekker maar het was er verschrikkelijk warm in de gelagzaal. Zo zie je maar dat waarderingen erg persoonlijk zijn. Laat u leiden door uw eigen papillen.

Op 02 mei 2012 omstreeks 15:44, zei Jean De Buyser:

ik ben tevreden met ONZE chef's.<we doen niet mee aan die stemmingen om de publiciteit te halen, ze doen hun werk meer dan naar behoren.

Op 02 mei 2012 omstreeks 14:15, zei Roger Geens:

Ja 42ste plaats tussen duizenden restaurants over de hele wereld niet slecht ,ik zou niet ontgoocheld zijn als ik Goossens was.Piet Huyzentruit is mijne favoriet.Die kan tenminste in 'mensentaal' uitleggen wat er fout gaat en daar zijn véél mensen blij mee.

1 reacties

Op 02 mei 2012 omstreeks 18:03, zei Johan Wautraets:

Piet Huyzentruit ??? Hahaha die is goed

Op 02 mei 2012 omstreeks 11:17, zei Luc Derweduwen:

Het zal mij worst wezen wat het beste restaurant ter wereld is. Die top restaurants zijn een onderonsje van de gegoede klasse die er hun geld willen kwijt geraken, maar moest er iemand trakteren, dan zou ik niet nee zeggen

Op 02 mei 2012 omstreeks 11:03, zei Leo Altec:

Als je een top chef bent moet je in je keuken staan, in plaats van presentator van TV. programma's. En als de kat van huis is dan dansen de muizen, dit zou Peter toch moeten geweten hebben.

Op 02 mei 2012 omstreeks 09:17, zei Gilbert Van den Berghe:

Als je weet wie allemaal kan stemmen voor het beste restaurant, dan weet je genoeg om te weten dat men het niet 'al te serieus' moet nemen. Als ùen kan stemmen voor een restaurant zonder er ooit één hap te hebben gegeten, dan klopt er iets niet. Het is een ' trendy'zaak, wie met iets nieuw afkomt wint, of dat nu lekker is of niet en daar doen 'foodies' graag aan mee. Of Goossens nu voorheen echt zijn plaats 15 verdiende of hij nu op plaats 42 beter aan de realiteit voldoet, wie zal het uiteindelijk zeggen met garantie ? Feit is heel zeker dat de man te weinig zorgen heeft besteed aan zijn restaurant en teveel aan andere dingen zoals tv-programma's, mediaverschijningen, eigen tv-zender en meer. Dat weten mensen en kiezen dus niet meer voor zo iemand. Anderzijds mag men zoals vaak te lezen, Jeroen Meus niet vergelijken met Goossens, noch in programma, noch in stijl, noch in kunnen ( op dit moment toch nog , Meus weet dat ook wel). Beiden doen iets a

Op 02 mei 2012 omstreeks 08:21, zei Lieve Vandamme:

Het kan niet meer op! Al die kook- en concurrentieprogramma's! Geef mij maar simpele kost met Jeroen Meus!!!

Op 02 mei 2012 omstreeks 08:21, zei Lieve Vandamme:

Het kan niet meer op! Al die kook- en concurrentieprogramma's! Geef mij maar simpele kost met Jeroen Meus!!!

Op 01 mei 2012 omstreeks 22:40, zei Liesbeth Van Geert:

Wat een reacties zeg, triestig België, pffff...

Hoogst aantal stemmen

Op 30 april 2012 omstreeks 21:14, zei Luc Geenen:

dat hebt ge er nu mee als ge u meer met de tv programma's bezig houdt ipv met uw eigen restaurent.Schoenmaker blijf bij uw leest is hier wel degelijk van toepassing.

3 reacties

Op 01 mei 2012 omstreeks 03:37, zei Georges Charles:

Allemaal wel waar, maar het zegt toch ook wat over die ratings. Dat restaurant zal toch ook niet in één jaar zoveel slechter geworden zijn. Ze zullen zich wellicht ook wel laten leiden hebben door de gebeurtenissen die in de pers breed werden uitgesmeerd. Trouwens, Sergio was ook heel veel op TV en hij is niet zoveel gezakt. Telt hier dan de schoenmakersregel niet? Sergio is gewoonweg (nog) niet van zijn voetstuk gevallen. Populaire types worden door de media in de wolken geprezen en gevallen types worden uitgespuwd. En het 'vooraanstaande' magazine 'Restaurant' kan het zich toch niet permitteren om een gevallen engel bovenaan te laten staan. Nu 27 plaatsen gezakt, volgend jaar nog meer en daarna vergeten, over en out. De volgende aub..

Op 01 mei 2012 omstreeks 04:45, zei Gino Ringoot:

Daar ga ik mee akkoord,hij heeft teveel hooi op zijn vork genomen.Ik zou he je aanraden er eens te gaan eten,het is veruit het beste restaurant vd benelux.Het is een waar evenement.

2 reacties

Op 01 mei 2012 omstreeks 21:13, zei Herman Huyben:

En hoeveel heb je betaald? En daarna naar de frituur om Uw honfer te stillen.

Op 01 mei 2012 omstreeks 21:14, zei Herman Huyben:

En hoeveel heb je betaald? En daarna naar de frituur om Uw honfer te stillen.

Op 01 mei 2012 omstreeks 07:20, zei Dirk Vandemoortele:

Luc je vergist zich poen pakken was zijn eerste zorg.

Op 01 mei 2012 omstreeks 08:29, zei René Decoster:

Een kok moet in zijn restaurant zijn en niet mediageil en TV ster willen zijn.

Op 01 mei 2012 omstreeks 01:29, zei Karel Dirckx:

Ik heb ondertussen mijn buik meer dan vol van al die kookprogramma's op zowat alle zenders. Sommige zenders hebben zelfs 2 of meer kookprogramma's op het dagelijks menu. Je zou er zowaar een indigestie van krijgen. Ons moeke zaliger, die kon koken! Ze wist alles van kruiden en had haar eigen kruiden- en groententuin. We hadden zelfs het kruidenboek van Rembert Dodoens (een dikke turf) in huis. Van haar heb ik meer geleerd dan van al die TV-kok-wijsneuzen samen. Wat een hoop snobs en praatjesmakers ...

Op 01 mei 2012 omstreeks 07:15, zei Jean-Pierre Philips:

Hoogmoed komt blijkbaar nog altijd voor de val. Eindelijk lik op stuk voor die 'ongelikte beer'. Omgaan met personeel vraagt immers meer dan ongecontroleerd roepen en tieren. Zijn denigrerende houding t.o.v medewerkers bewijst dat hij onbekwaam is een bedrijf te leiden én vooral niet weet hoe met stress dient omgegaan. De 'schaam' v.h restaurant-wereldje... Verdiende straf... Jp.

1 reacties

Op 01 mei 2012 omstreeks 08:47, zei Fredo Le Duq:

Ze kunnen niet omgaan met personeel zegt U..hij heeft onlangs geen 600 man op straat gezet die al meer dan 20 jaar dienst hebben . Denk daar maar eens over na ! Chefs zijn inderdaad harde bikkels en dat moet wil je één van de beste van de wereld zijn.

Op 01 mei 2012 omstreeks 09:52, zei Joseph Vercammen:

Wat betekent die idiote ranking? Bepalen welk het beste restaurant ter wereld is, is gewoon onmogelijk. Daarom zijn eetgewoonten en smaken wereldwijd te veel gedifferencieerd. Het is een select clubje van 'deskundigen' dat bepaald wie mag meespelen en op welke plaats men terecht komt. Zelf ben ik geen regelmatig restaurantbezoeker. Voor mij is een goed restaurent een gezellige plaats waar ik lekker kan eten aan een redelijke, voor mij betaalbare, prijs. Heel dat gedoe is gewoon show en flauwe kul.

1 reacties

Op 01 mei 2012 omstreeks 10:17, zei Hayati Canli:

Perfect verwoord, meer kan er niet aan toegevoegd worden !

Op 01 mei 2012 omstreeks 10:09, zei Wilfried Vercruysse:

Het beste restaurant staat bij thuis in de keuken en...goedkoop ensupper lekker!!!

Op 01 mei 2012 omstreeks 11:49, zei Frans Verstrepen:

Laat de krisis zich uiteindelijk ook voelen in die sterren(?)restaurants - of is er iets anders aan de hand? Gaan we terug genieten van écht eten - stoemp mé kool, spek en worst - dat hebben we nodig... Juist op tijd, want we waren bijna vergeten wat 'eten' is.

Op 01 mei 2012 omstreeks 10:45, zei Nic Deroover:

Hoogmoed kwam inderdaad voor de val... :-(

Op 01 mei 2012 omstreeks 10:58, zei Antoine D'heer:

Gaan zijn prijzen dan ook in vrije val ????

Op 01 mei 2012 omstreeks 11:16, zei Leon De Duytsche:

goosen en herman zijn 2 dikke nekken die goed hebben geprofiteerd van hun personneel , zonder welke ze niets te betekenen hebben, en al de rest is larie als je zoveel op tv bent kun je niet veel in de keuken staan dus voor mijn niet gelaten mijn beste kok aller tijden is thuis zeer lekker en spot goedkoop

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN