Forum

Reacties

Zoon bouwt huis bovenop huis van zijn ouders

• vrijdag 04 mei 2012, 21h24

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 09 mei 2012 omstreeks 17:41, zei Sofie Dauw:

Ik heb met deze architect (TOM STEYLS) een poging tot samenwerking gedaan (toen het nog STUDIO SURPLUS was). Ik raad dit niemand aan. Hij houdt zich nooit aan de afspraken (noch qua timing, nog qua dingen die hij belooft te doen). Vergeet een pak dingen die nodig zijn te noteren in zijn meetstaten,... Kan goed tekenen, maar daar stopt het. Voor zij die eraan denken om ermee in zee te gaan: bezint eer ge begint!

Op 05 mei 2012 omstreeks 22:27, zei Filipa de Bastos:

De ouders van vrienden van ons hebben dit al 20 jaar geleden gedaan... Sorry, niets nieuws...

Op 05 mei 2012 omstreeks 22:04, zei Leen Mertens:

In Alken geven ze precies snel bouwvergunningen. Wij krijgen zelf geen vergunning rond voor het herstellen van onze achterste kamer. Maar het is hem gegund. Knap gevonden en uitgevoerd.

Op 05 mei 2012 omstreeks 21:53, zei Georgette Rijnders:

Ik hoop dat de bewoners nog lang en gelukkig - in vrede en vriendschap - mogen leven.

Op 05 mei 2012 omstreeks 20:42, zei Stephan Craenen:

Het is natuurlijk gemakkelijk iemands' ideeën af te breken.Ik vind dit een perfect idee om het tekort aan beschikbare bouwgronden op te vullen wat oudere woningen ook nog eens een modernere look geeft.Zo blijft goede landbouwgrond ook nog beschikbaar want men verkavelt maar tegenwoordig....en wordt bouwen misschien wat betaalbaarder? PRIMA initiatief !

Op 05 mei 2012 omstreeks 20:20, zei Peter Geboes:

ik vind het wel goed gevonden, mss dat dit wel meer zal worden toegepast in de toekomst...

Op 05 mei 2012 omstreeks 16:59, zei Belen Ayala:

In de meeste verkavelingen gaat dit inderdaad een moeilijk vergunbare wijziging zijn, vooral omdat de oorspronkelijke voorschriften me gebaseerd lijken op één verdieping en een dak. Ik zou er als buur ook niet echt gelukkig mee zijn als er dan plots 30 jaar later nog twee extra verdiepingen bijkomen.

Op 05 mei 2012 omstreeks 15:49, zei Wim Cools:

Ik kom goed overeen met mijn ouders maar erboven gaan wonen is iets te veel van het goede.

Op 05 mei 2012 omstreeks 11:37, zei Ingrid De Kerpel:

Chris, zie je de grijze dakconstructie op foto 4 dan niet ? Dat is een slaapgedeelte onder dak vermoed ik, dus op de zolderverdieping.

Op 05 mei 2012 omstreeks 10:16, zei Robert Martens:

Ik zie er ook maar één verdieping op en er staat nu geen dak op, het is dus een platform.

Hoogst aantal stemmen

Op 05 mei 2012 omstreeks 10:00, zei Chris Kaldunski:

Ik zie er maar één verdieping opgezet.

1 reacties

Op 05 mei 2012 omstreeks 12:07, zei Patrick Maes:

ik zie: 1 ongebruikte dakverdieping afgebroken, en daarna 1 extra etage + 1 functionele dakverdieping, dus 2 nieuwe...

Op 05 mei 2012 omstreeks 10:16, zei Robert Martens:

Ik zie er ook maar één verdieping op en er staat nu geen dak op, het is dus een platform.

Op 05 mei 2012 omstreeks 15:49, zei Wim Cools:

Ik kom goed overeen met mijn ouders maar erboven gaan wonen is iets te veel van het goede.

Op 05 mei 2012 omstreeks 11:37, zei Ingrid De Kerpel:

Chris, zie je de grijze dakconstructie op foto 4 dan niet ? Dat is een slaapgedeelte onder dak vermoed ik, dus op de zolderverdieping.

Op 05 mei 2012 omstreeks 20:42, zei Stephan Craenen:

Het is natuurlijk gemakkelijk iemands' ideeën af te breken.Ik vind dit een perfect idee om het tekort aan beschikbare bouwgronden op te vullen wat oudere woningen ook nog eens een modernere look geeft.Zo blijft goede landbouwgrond ook nog beschikbaar want men verkavelt maar tegenwoordig....en wordt bouwen misschien wat betaalbaarder? PRIMA initiatief !

Op 05 mei 2012 omstreeks 16:59, zei Belen Ayala:

In de meeste verkavelingen gaat dit inderdaad een moeilijk vergunbare wijziging zijn, vooral omdat de oorspronkelijke voorschriften me gebaseerd lijken op één verdieping en een dak. Ik zou er als buur ook niet echt gelukkig mee zijn als er dan plots 30 jaar later nog twee extra verdiepingen bijkomen.

Op 05 mei 2012 omstreeks 20:20, zei Peter Geboes:

ik vind het wel goed gevonden, mss dat dit wel meer zal worden toegepast in de toekomst...

Op 05 mei 2012 omstreeks 22:04, zei Leen Mertens:

In Alken geven ze precies snel bouwvergunningen. Wij krijgen zelf geen vergunning rond voor het herstellen van onze achterste kamer. Maar het is hem gegund. Knap gevonden en uitgevoerd.

Op 09 mei 2012 omstreeks 17:41, zei Sofie Dauw:

Ik heb met deze architect (TOM STEYLS) een poging tot samenwerking gedaan (toen het nog STUDIO SURPLUS was). Ik raad dit niemand aan. Hij houdt zich nooit aan de afspraken (noch qua timing, nog qua dingen die hij belooft te doen). Vergeet een pak dingen die nodig zijn te noteren in zijn meetstaten,... Kan goed tekenen, maar daar stopt het. Voor zij die eraan denken om ermee in zee te gaan: bezint eer ge begint!

Op 05 mei 2012 omstreeks 22:27, zei Filipa de Bastos:

De ouders van vrienden van ons hebben dit al 20 jaar geleden gedaan... Sorry, niets nieuws...

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN