Forum

Reacties

Ook Boerenbond is kwaad op 'Reyers laat'

• zaterdag 05 mei 2012, 21h39

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 07 mei 2012 omstreeks 11:59, zei Marie-Josée Van Ecken:

Mijn poezen eten dat vlees graag. Ze hebben bloedarmoede, en hebben veel liever zo'n stuk vlees dan medicatie.

Op 06 mei 2012 omstreeks 21:59, zei Herman De Backer:

Waarom duur buitenlands vlees kopen, volgens een smaaktest zouden de beste stukken van een oude melkkoe heerlijk smaken en goedkoop lol. Maar Herwig van Hove dat is toch diene dat geen zout op zijn eten wil doen, jah dan smaakt alles flauw hé lol

Op 06 mei 2012 omstreeks 18:44, zei Marc Goemaere:

vrije meningsuiting wordt nogal dikwijls overschat,altijd trapt men op iemand zijn tenen en dan is het hek van de dam,dan wordt van beide kanten gal gespuwd.

Op 06 mei 2012 omstreeks 18:21, zei William Vercauteren:

DE boerenbond is nu niet bepaald een voorbeld van goede huisvader. HVH geeft ik niet altijd gelijk mar nu slaat hij wel nagelsmet koppen. Indien men deze dieren in de weide ziet staaan(als ze erin staan) zijn het net opgespoten budybulders ze kunnen eamper nog lopen. Van dierenleed gesproken.

1 reacties

Op 07 mei 2012 omstreeks 08:25, zei Jos Vermeeren:

sorry maar wit blauw en dikbil is wel heeeel verschillend dacht ik

1 reacties

Op 08 mei 2012 omstreeks 09:51, zei Rony Stokart:

Zolang je dat maar dénkt, kan het geen kwaad. Wel op tijd gaan slapen.

Op 06 mei 2012 omstreeks 17:37, zei Ginette Huys:

Ik ben de tijd nog niet vergeten van de hetse rond Angusbeef. Wij kenden een goed restaurant in de Ardennen die dit als specialiteit op de kaart had staan en het was heel, heel lekker. Maar dan werd plots een verbod uitgevaardigd om dit vlees nog in te voeren wegens 'ik weet niet meer wat'. Of het nu daardoor is of niet, maar dit restaurant is failliet gegaan. Jammerjammerjammer. Nu zullen ze plots weer dit vlees promoten. Op de duur weet je niet meer wie je nog moet geloven.

1 reacties

Op 06 mei 2012 omstreeks 19:21, zei Rony Stokart:

'Geloven' is altijd gevaarlijk... jezelf de moeite doen om je te informeren, dan moet je niet meer geloven, dan wéét je !

1 reacties

Op 06 mei 2012 omstreeks 21:10, zei Jules De Cuyper:

Rony, heeft Reyers Laat je honger naar informatie gestild ? De VRT is een rode propagandamachine op kosten van de belastingbetaler. Je bent niet verplicht te kijken, ik weet het, maar je bent wél verplicht mee te betalen...

Op 06 mei 2012 omstreeks 17:11, zei Marc-Arthur Vehent:

Ik vind dat Van Hove nog braafjes was in zijn uiting, het vlees zit de dag van vandaag nog steeds vol met rommel en dat weten ze verdomd goed bij den boerenbond ,en ik kan het weten want ik ben.... jaja. slager van beroep, ik kots van vlees, dat is mijn mening, en ik eet al jaren geen vlees meer, ik geef een goede raad , stop met het eten van die rommel, wat is anders de verklaring van zoveel gevallen van kanker!!!

2 reacties

Op 06 mei 2012 omstreeks 19:19, zei Rony Stokart:

Beste niet vleesetende beenhouwer. Als slager zou u moeten weten dat er ook vlees te koop is zònder 'rommel'. Ik eet alle dagen vlees, ethisch geslacht en puur en dus zonder de minste 'rommel'. Overigens ben ik kerngezond, waarschijnlijk dank zij mijn grotendeels eigen biologisch voedsel (waaronder STEVIA al lang het giftige geraffineerde suiker vervangt).

Op 06 mei 2012 omstreeks 21:57, zei Herman De Backer:

Als wij stoppen met vlees eten ga jij failliet lol

Op 06 mei 2012 omstreeks 16:51, zei Laurent Weytens:

hier stond ze . . .

Op 06 mei 2012 omstreeks 14:54, zei Norbert Thieren:

Het beste vlees is het vlees dan men niet eet. Laat de dieren met rust, denk eens aan jezelf en je eigen gezondheid en het dierenwelzijn en eet geen vis of vlees meer. Zo leg de de hormonenboeren ook plat.

Op 06 mei 2012 omstreeks 13:44, zei kay Lani:

Geef mij maar een bief uit Argentinie Of een lekker stukje van een kobe (Wagyu) koe. Dit is niet te betalen maar wel eens lekker om dit hebben geproefd. Ze zouden moeten ophouden de beesten vol te spuiten van alles . Maar er zijn zoveel mensen het moet allemaal snel gaan. Betaal liever iets meer dan eet ik ook lekker. En moet het stoofvlees zijn dan neem ik wel iets anders.

1 reacties

Op 06 mei 2012 omstreeks 19:11, zei Rony Stokart:

Kobe (Waygu) nu ook in Vlaanderen gekweekt, is totaal overroepen en méér dan overprijst! Lekker vlees MOET dooraderd zijn, maar bij Waygu is dit zo overdreven dat na het bakken je de indruk hebt een soort 'smoutebol' te eten. Mensenlief !

Op 06 mei 2012 omstreeks 12:36, zei Willy Budenaers:

Dat ik niet achter Van Hove sta: akkoord. Toch kan ik de man niet tegenspreken. Nergens buiten Belgie vindt men runderen die er uitzien als winaars van een body-building wedstrijd. Is het gras hier zoveel beter of zou het misschien toch... hier of daar... soms... een heel klein beetje veel... aan de hormonen liggen. En natuurlijk vindt men die niet...Een wolf bijt de andere niet. Mijn volgend verlof plan ik alvast in de Limousin. En ik verkneukel me nu al op een lekker, smakelijk stukje runds van een echte koe, gefokt op een weide met echt gras.

Hoogst aantal stemmen

Op 06 mei 2012 omstreeks 07:10, zei Etienne De Bondt:

Door iemand als Van Hove zijn mening te laten zeggen op Tv, laat je zien van welk niveau een programma is. De Wever heeft gelijk als hij Reyers laat 'grensverleggend slecht' noemt, het is nog zwak uitgedrukt.

2 reacties

Op 06 mei 2012 omstreeks 11:40, zei Steven Ragusin:

De dag nadat BDW Reyers Laat 'grensverleggend slecht' noemt, zat hij wel zelf (en uitvoerig) in dat 'grensverleggend slecht' programma. Van enige consequentie kan je hem hier niet beschuldigen.

Op 06 mei 2012 omstreeks 18:26, zei William Vercauteren:

BDW indien men iets negatief over hem zegt is het niet goed. Dit doet mij denken aan duitsland in de vorige eeuw. Iedereen mag zij eigen idee hebben en eigenwaarheid hebben, laat Eeygers laat maar bestaan , dit is democratie ten top.

Op 06 mei 2012 omstreeks 09:26, zei Marie-Louise De Pauw:

Men kan op reyers laat zeggen wat men wil ,en over wie men wil . Men kan dus iemand beschadigen voor zijn hele leven . Zelfs al is er niets van waar . Maar het kwaad is geschied . Daar zou paal en perk aan gesteld moeten worden . Want op de VRT beseft men het niet ,of men doet het moedwillig.

1 reacties

Op 06 mei 2012 omstreeks 10:29, zei Roger Geens:

Daar moet géén paal en perk aangesteld worden,het is vrije meningsuiting en ieder moet voor zich uitmaken wat hij wil horen of zien.Er worden voldoende beperkingen opgelegd,kijk maar naar de belastingen die men ons dagelijks afperst.

Op 06 mei 2012 omstreeks 09:00, zei Patrick Smaele:

Dat 'Reyers laat' iederéén een forum geeft om eenzijdig zijn eigen mening te ventileren -lees: zijn gal te spuwen- is er ver over. Het programma is een schandpaal geworden en dat kan niet.

Op 06 mei 2012 omstreeks 09:28, zei Hugo Sobrie:

Onbegrijpelijk dat de nochtans doorgaans ernstig genomen VRT-nieuwsdienst een man als Herwig Van Hove een forum geeft: een man die alleen zichzelf lekker vindt.

Op 06 mei 2012 omstreeks 10:25, zei Frans De Borggraeve:

Door dergelijke programma's en krantenartikels als deze wordt al het bloed, zweet en tranen van honderden landbouwers, die het allerbeste voorhebben met hun dieren, voor de zoveelste maal in de grond geboord. Mijn hart bloed als ik dergelijke ongefundeerde kritieken moet horen en zien. Heeft iemand er al eens bij stil gestaan aan hoeveel kwaliteitscriteria voedsel de dag van vandaag moet voldoen vooraleer het in de winkelrekken geraakt. En dan op TV staan roepen dat er enkel smakeloos vlees wordt verkocht vind ik wel heel kort door de bocht.

1 reacties

Op 08 mei 2012 omstreeks 10:03, zei Rony Stokart:

Kort door de bocht? Het werd hoogtijd dat de sprookjesballon van het Bleu/Blanc/Belge - Belgisch/Wit/Blauw doorprikt werd. Het vlees van deze abnormale runderen is gewoon smakeloos en dus waardeloos, hoe mals ook. Zowel in Duitsland, Italie en Frankrijk is het meer berucht dan bekend. En welke inspanningen men ook al gedaan heeft: het raakt gewoon niet verkocht, eens over de grens. En dit meer dan terecht. Eén voordeel heeft dit kunstmatig produkt: je kunt het moeiteloos zonder gebit eten...

Op 06 mei 2012 omstreeks 11:39, zei Frans Verstrepen:

Soms weet ik het niet meer... maar ik vraag me toch af hoeveel die zg. boerenbond van het échte 'boeren' (land bebouwen, telen, ed.) nog afweet? Ik woon nu in West Vlaanderen en als ik die koetjes hier zie rondlopen (ze kunnen amper nog lopen), met hun opgespoten dijen, dan krijg ik weemoed naar mijn vader (boer) zaliger. Wij hadden nog échte koeien, mooie dieren, normale beesten, waarvan wij hielden. Ik denk soms dat we de smaak van goed vlees amper nog kennen - Vlamingen eten meer saus dan vlees. Onze koks maken de smaken kapot met te véél gebruik van kruiden en bovenal sauzen. Droevig.

Op 06 mei 2012 omstreeks 09:24, zei Julien De Waele:

Het Belgisch rundsvlees is goed om tot tartaar te vermalen want geen vet,ik geef de voorkeur aan vetdooregen vlees want daar zit smaak in. Van Hove heeft gelijk.

Op 06 mei 2012 omstreeks 08:06, zei Mario Hoek:

Rundsvlees in Belgie en de meeste andere Europese landen smaakt sowieso naar niks als je het vergelijkt met biefstuk uit bvb. Australia, Nieuw Zeeland, Argentinie of Zuid-Afrika (en nog heel duur ook in vergelijk)

1 reacties

Op 06 mei 2012 omstreeks 12:21, zei Rony Stokart:

Je moet echt niet naar Australie, Argentinie en Co om goed en smakelijk vlees te kopen. De Franse (echte) Limousin is heel lekker en het Toskaans CHIANINA rund levert het waarschijnlijk beste vlees ter wereld (o.a. voor de originele Bistecca Fiorentina (hoed u voor namaak!. Het eveneens Italiaanse MAREMMA rund behoort eveneens tot de positieve uitschieters. Winkelprijs voor beiden: ong. 30 euro per kilo.

Op 06 mei 2012 omstreeks 08:28, zei Werner Van Steen:

Herwig van Hove heeft altijd wel een mening zoals deze, in de aard van rolt het niet dan botst het maar, natuurlijk zou het beter geweest zijn met een tegengewicht in de vorm van een andere chef-kok, maar ik denk niet dat er nog te vinden zijn die met Van Hove aan tafel willen.

Op 06 mei 2012 omstreeks 09:04, zei Rik Wieërs:

Dat die Van Hove gebruikt wordt om over zo iets te praten, getuigd van weinig journalistiek speurwerk. Die man heeft niet eens een koks- of beenhouwersopleiding gehad. Laat staan dat hij er kennis van heeft. Het is niet omdat hij samen met, en het programma werd gedragen door, Felice, dat die man ook maar enige kennis heeft over die materie. Het is weldegelijk de programmamaker die , als hij al iets verrijkend wil presenteren, moet nagaan of de programmagast wel een degelijke achtergrond heeft om daar over op tv te praten. Je zult op een andere zender waarschijnlijk , neen ,zeker, betere kandidaten vinden welke wel alleen kunnen koken. VRT top , houd uw volk in toom, of je komt op het zelfde niveau van die andere Vlaamse zender.

1 reacties

Op 06 mei 2012 omstreeks 14:19, zei Stijn Vandamme:

Moet je een opleiding tot beenhouwer hebben om de smaak en kwaliteit van een biefstuk te kunnen ervaren en beoordelen?

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN