U bent hier: Home » Forum
Reacties
Ook de VRT heeft te lijden onder het succes van de digicorder en het uitgesteld kijken. Dat zei minister van Media Ingrid Lieten (SP.A) dinsdag in de Commissie Media van het Vlaams parlement.
Op 09 mei 2012 omstreeks 13:24, zei Jean-Marie Verstraeten:
Mevrouw Lieten, Heren adverteerders Productplacement in de programmas !!! geen onderbreking in een film ! reclameband onder het lopend programma zal men nie doorspoelen en het blijft hangen ! af en toe !!! dat stoort niemand en iedereen heeft het gezien! voila iedereen tevreden !!!
Op 09 mei 2012 omstreeks 12:41, zei Herman De Geyter:
De schuld bij de digicorder en uitgesteld kijken ? Denk eerder dat het de programma's zijn die nog weinig mensen interesseren...
Op 09 mei 2012 omstreeks 12:15, zei Jos Mussen:
Tijdens de reclame spoelen we ofwel door of we gaan naar 't wc of we passeren de koelkast, maar naar die vervelende reclame kijken we niet , voilà
Op 09 mei 2012 omstreeks 11:56, zei Ronny Dekimpe:
Ik betaal maanndelijks aan Telenet 5,95€ voor de optie VRT net gemist. En waarom dit pakket, ik heb onregelmatige werkuren. Als ze mij nog meer laten betalen, zal het satelliettelevisie worden. Simpel.
Op 09 mei 2012 omstreeks 11:10, zei Johan Heyndrickx:
Bij opname met digicorder kun je ook die poppemiekes die de programma's aankondigen doorspoelen, die staan daar toch maar te tateren als een kieken zonder kop en dingen te vertellen die iedereen al weet. Op de andere zenders zie je dit toch ook niet meer.
Op 09 mei 2012 omstreeks 10:34, zei Marc Van Lommel:
Allez, laten we teruggaan naar het analoog tijdperk, zw/w en iedereen een antenneke op zijn dak ...
Op 09 mei 2012 omstreeks 10:29, zei Michel De Deken:
Waarom breid DVBT niet uit in Belgie zoals in Nederland een pakket met alle Belgische kanalen voor 7.5 € wil je meer kanalen betaal je bij en allemaal DIGITAAL ,bij ons enkel kanalen VRT gratis. Tegenwoordig in nieuwe TV's of DVD recorders zit de DVBT tuner in Het moet allemaal geld kosten !
Op 09 mei 2012 omstreeks 10:12, zei Leo Altec:
Daar heeft de digicorder niets mee te maken, heeft Ingrid Lieten nooit gehoord van een videorecorder, daar namen wij meer dan jaar geleden al onze programma's mee op, dus er is voorlopig niets veranderd , enkel nog meer reclame, waarom onderbreken Duitse zenders hun programma niet, daar kijk naar een zeer mooie schouw van meer dan 3 uur zonder onderbreking. Zou het niet aan het beleid van de vrt liggen?.
Op 09 mei 2012 omstreeks 10:02, zei Laurent Baeke:
20 jaar geledne al namen wij films op via een VCR. Ook toen spoelden we door bij de reclames. Het enige is dat we dat nu digitaal doen in plaats van analoog. waarom dan al die heisa?
Op 09 mei 2012 omstreeks 10:01, zei Gilbert Reyniers:
Ja dat komt ervan als je ook aan reklame doet. Ik vind het schandalig dat de VRT, die door ons betaald wordt, ook nog reklame geeft.En dan voor bijna elk programma nog eens een overzicht geven van wat men de dag of dagen nadien gaat zien op hun zender, wel of niet naar voor gebracht door een overbodige omroepster. Gevolg: niets begint op het uur zoals voorzien. Dat ze eens een voorbeeld nemen aan de duitse zenders zoals ARD en ZDF. Daar houdt men zich aan de opgegeven tijd.
Op 08 mei 2012 omstreeks 21:49, zei Peter Van Bouwel:
Betalen om een programma op te nemen ? De burger nog eens rollen. Waarom zetten ze de interessantste programma's zeer laat op de avond ? In prime time overspolen ze ons met de meest idiote programma's en de meest idiote reclamespotjes. Al een eens een film op VT4 bekeken. Dat is reclame met wat film tussen. Dat ze hun rommel houden. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om er nog eens extra voor te betalen.
Op 08 mei 2012 omstreeks 21:51, zei Martine Buckens:
Wie nog een videorecorder heeft ...houden dat 'oude ding '!!! Want ze gaan ons nog voor alles laten betalen !!! Trouwens vroeger namen de mensen ook programma's op met de videorecorder en spoelden we ook die reclame door !!
1 reacties
Op 08 mei 2012 omstreeks 22:34, zei Dirk Mangels:
In Windows 7 zit een Mediacenter. Gewoon een TV-kaart van een paar tientallen euro in je PC steken en je neemt op zoals met een klassieke videorecorder.
Op 08 mei 2012 omstreeks 21:52, zei Yoni Vrielynck:
En daar gaan we weer. We worden tot 4X toe met 5' reclame geplaagd op een uitzending van nog geen 50'!!! Wij zijn die reclame zo beu als koude pap!!! En nu zullen we ook nog moeten betalen om een programma op te nemen. Waar gaan we naartoe? Ik heb Telenet buiten gewipt. Veel te duur. We betalen ons blauw om reclame te kijken. Ik ben overgestapt naar TV-Vlaanderen en heb daar nog geen seconde spijt van. Veel goedkoper dan Telenet en Belgacom. Ook Proximus en Mobistar zijn de deur uit gevlogen. Ben bij Aldi Talk. Eveneens stukken goedkoper, en even goed in gebruik. Die grote namen, dat is echte maffia!
Op 08 mei 2012 omstreeks 21:42, zei Johan Van Nieuwenborgh:
Geef een reclameblok ergens in het midden van een programma,dat zullen de mensen nog pikken... Maar een programma verdelen in stukjes tussen reclameblokken en zo een uitzending gewoon in tijd verdubbelen, dat is er over,dan gaan we lopen. Hoeveel keer wordt bv. 'THE Mentalist' (vanavond VT4 )onderbroken? Niet meer vol te houden! Hebben we misschien te veel zenders in België? In elk geval jaagt men de kijkers gewoon weg.
Op 08 mei 2012 omstreeks 21:49, zei Chris Haemers:
Daar gaan we dan de persoonlijke vrijheid van de burger beknotten. De burger tot alles en nog wat verplichten en als hij geen kant meer uitkan hem er voor laten betalen. Meneer Verstrepen we zullen dat in gedachte houden. Aan publiciteit heeft de burger geen boodschap, dat is uit de tijd, driekwart van die aanprijzingen zijn leugens.
Op 08 mei 2012 omstreeks 21:31, zei Deborah Moens:
wie relame doorspoelt is slim want die kijkt 4 progamma's in de tijd van 3. wij hebben geen nood aan reclame. Filmzenders zoals prime zijn altijd stipt in hun progamatie wat we van de vlaamse zenders niet kunnen zeggen en daar onderbreken ze films niet 3 keer voor zeverboodschappen. Tijdens een cyclocross op vt4 geven ze zelf reclame tijdens het live verslag. Hallo ik wil de cross zien
Op 08 mei 2012 omstreeks 21:47, zei Carlos Pauwels:
Is het niet wat laat om wakker te worden? Nu dat ik al geruime tijd digitale TV heb, heb ik die niet meer nodig. Maar voordien had ik een videorecorder en een dvd recorder. Het feit dat men uitgesteld kijkt is toch geen nieuw fenomeen? Ik doe dat al zo'n 20 jaar.
Op 08 mei 2012 omstreeks 22:51, zei Luc Himpens:
Maar waarom gooi je die videorecorder of dvd-recorder weg? Als je zal moeten betalen voor digitale opnames, dan kun je nog analoog opnemen (gratis), toch? Zoveel beeldkwaliteitsverschil is er nu ook niet.
2 reacties
Op 09 mei 2012 omstreeks 09:26, zei Louis Devlieger:
Dat kwaliteitsverschil is immens!
Op 09 mei 2012 omstreeks 11:39, zei Carlos Pauwels:
Ik heb mijn video recorder aan mijn zoon gegeven die kleine kindjes heeft. Niet alleen voor het opnemen maar ook voor het afspelen van (gekochte)kindervideo's. Ik heb mijn DVD recorder aan mijn dochter gegeven om een analoge reden. En ik kon die toch niet meer gebruiken omdat ik Belgacom Tv heb. En als ik ooit moet betalen voor het opnemen, wel dan is dat zo. Ik ga daar niet van wakker liggen. En bovendien, videorecorders en DVD recorders zijn achterhaalde technologie en analoge TV is gedoemd om te verdwijnen (ook achterhaalde technologie). En wie daar aan twijfelt voert een achterhoede gevecht.
Op 08 mei 2012 omstreeks 23:16, zei Vif Lambrechts:
Misschiens eens een referendum uitschrijven met de vraag of de kijker akkoord gaat om eender welk bedrag neer te tellen om naar een film te kijken die 5 x onderbroken wordt door reklame.
Op 09 mei 2012 omstreeks 00:16, zei Filip Vereeken:
Digirecorders zo goed als gratis weggegeven; laat me niet lachen. Eerste activatie kost 50€ en nadien maandelijks 8€ huurgeld & 15,20€ abonnement => 278,40 €/jaar zonder de 50 €. Hij die beweerd dat dit bijna gratis, moet dit waarschijnlijk niet zelf betalen. Als je dan weet dat je op de moderne TV's zelfs geen digibox nodig hebt, want die zit reeds standaard ingebouwd, wie wordt er dan weer bedrogen. Het volstaat enkel alleen dat de Belgische operatoren de codes vrijgeven, en we moeten dat niet meer kopen en dan kunnen we zoals in Duitsland zonder die box kijken. Het feit van het opnemen, dat hebben ze zelf gezocht. Een programma is nog maar een paar minuten bezig of er volgt al een onderbreking van 5 à 7 minuten met een constante herhaling van om de 12 à 15 minuten. Enkel en alleen wanneer je naar een film kijkt zit er een pauze van +/- 20 minuten tussen 2 reclameblokken. Doe daar iets aan, i.p.v. steeds de belastingsbetaler als af te pakken na het hem eerst te verkopen of verhu
Op 08 mei 2012 omstreeks 20:47, zei Kris Van Bockstaele:
Dit is toch de wereld op zijn kop. Vroeger was er toch ook de videorecorder. Het is hun eigen fout, nu wordt een gewone serie bijna 4x onderbroken voor reklame. De commerciële zenders hebben het zelf gezocht. En dan zouden ze ons in de toekomst nog extra laten betalen.... Erg!!!!
Pagina
Spelregels forum
" Een dreigement voor de stad, of wil Decuyper gewoon veel geld verdienen? "
" Een jonge, werkende moeder vraagt minister De Coninck hoe ze dat allemaal moet combineren. Uw mening?"
Voetnoot