Forum

Reacties

Treinbestuurders dreigen met staking

• woensdag 09 mei 2012, 20h21

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 11 mei 2012 omstreeks 16:49, zei Tim Beullens:

Woensdag dreigen ze met staking omdat ze psychotechnische tests 'onaanvaardbaar' vinden.... Vrijdag lees je dat er op één dag een trein 'oeps, per ongeluk' een stopplaats voorbij rijdt, en dat 2 andere treinen op elkaar rijden en dat hiervoor het rampenplan moet worden afgekondigd... Als ik van de vakbond was, ik zou vooral mijn bek houden en maken dat ik werkte en eindelijk 'goed werk' leverde... Want als jullie denken dat jullie met de 274e staking voor dit jaar enige sympathie loswerken denk ik dat je eraan bent voor de moeite. De grove borstel erdoor mijn part! Als ik door rood rij moet ik voor de rechtbank komen. Bij de NMBS is dit dagelijkse kost, meermaals! Maar testen op bekwaamheid zouden een brug te ver zijn?! Grappig!

Op 11 mei 2012 omstreeks 09:37, zei Alexander De Visch:

weeral, ze zouden beter beginnen melden wanneer ze werken

Op 11 mei 2012 omstreeks 09:37, zei Tim Beullens:

Wat een klucht! Het is al lang geleden dat ze daar nog gestaakt hadden (zeker 4 weken) en er is weer een verlengd weekend in zicht zeker?! Dit had zo ook voorspeld kunnen worden. Ze geven dan zelf al toe dat een grote hoop onder hen niet bekwaam is om door die proefjes te gaan, maar wel alle dagen treintje rijden en rode lichten negeren met alle gevolgen van dien. Sterk!

Op 11 mei 2012 omstreeks 09:24, zei Viviane Goelen:

moet er nu echt bij elk probleem een staking aan te pas komen???? ik ben het kotsbeu van er elke keer een dag verlof te moeten verliezen hierdoor. ze staan ten dienste van de reizigers maar veel ondervind ik daar niet van. kon ik op een andere manier opt werk geraken ik zou zeker nooit meer de trein nemen.

Op 10 mei 2012 omstreeks 22:24, zei Steven De Smet:

Staking? Laat mij raden, volgende week woensdag: lekker lang weekend.

Op 10 mei 2012 omstreeks 17:56, zei Jacques De Meulemeester:

'k Dacht dat de beroepsstakers op verlof waren want 't is al een tijdje geleden, nietwaar?

Op 10 mei 2012 omstreeks 17:50, zei Tony Staes:

Hoeveel jaaaaaaaaaaaren zullen we nog geduld moeten opbrengen alvorens de NMBS eens positief in het nieuws komt?? Maar de slachtoffers zijn altijd dezelfde!

Op 10 mei 2012 omstreeks 14:07, zei Patrick Van Damme:

veiligheid eerst klagers

Op 10 mei 2012 omstreeks 11:59, zei Mathieu Peeters:

Het zoveelste bewijs wat een onnuttig ding de syndikaten dan wel zijn. het is een Europese richtlijn en toch gaan ze weeral eens de gebruikers van de Belgische treinen gijzelen. Van kortzinnig en totaal onbekwaam gedrag gesproken voor die nutteloze syndikaten. Waarvan ze vertegenwoordigers alleen maar uit zijn op het feit dat ze in de belangstelling komen op gelijk welk moment en daardoor misschien later hun zakken kunnen vullen.

Op 10 mei 2012 omstreeks 11:28, zei kelly vh:

allez hup weer lang weekend voor de stakers ahaha

Hoogst aantal stemmen

Op 09 mei 2012 omstreeks 21:20, zei Dina Courant:

Ze hebben groot gelijk! 't is al veel te lang geleden dat ze staakten...

Op 09 mei 2012 omstreeks 21:01, zei Herman Neukermans:

Een definitieve declassering volgt na twee gefaalde tests, aldus Arthur Mercier, voorzitter van de vakbond. Voor mij volkomen normaal, een vliegtuigpiloot moet ook regelmatig testen afleggen. Treinbestuurders en piloten dragen een grote verantwoordelijkheid tegenover hun passagiers. Er zijn nog veel andere beroepen en/of weggebruikers die bij tijd en wijle testen moeten ondergaan.

Op 09 mei 2012 omstreeks 20:27, zei Paul Maes:

Kunnen ze niet beter aankondigen wanneer ze willen werken?

Op 09 mei 2012 omstreeks 20:44, zei Nicolas Mesmaekers:

Er bestaan nog zekerheden in het leven. Je kan je klok gelijk zetten op de stakingen bij het spoor. Waarschijnlijk hadden ze geen enkele andere manier meer om tot een oplossing te komen en stonden ze met hun rug tegen de muur. Dit gaat weer geld kosten aan de staat en dat voor een bedrijf dat nog maar eens een 0,5 miljard verlies gemaakt heeft.

Op 09 mei 2012 omstreeks 20:38, zei Kris Van Antwerpen:

Het was ook alweer enkele maanden geleden dat we nog eens een staking gehad hadden natuurlijk. Ook het onderwerp is, zoals steeds weer een zeer wereldschokkend feit. Treinbestuurders, die toch verantwoordelijk zijn voor het leven van 100'en reizigers moeten regelmatig via psychotechnische testen aantonen dat ze nog allemaal gezond en wel zijn om dit te doen. Wat is dat nu weer voor een reden om tegen te staken?! Is de veiligheid van de passagiers dan niet prioritair voor deze vakbond?

Op 09 mei 2012 omstreeks 20:28, zei Franky Eneman:

daar hebt ge ze wéér....een stelletje 'ongeregeld' die een vakbondje hebben opgericht om de modale burger nog eens te kunen kloten......afvoeren die nest......

Op 09 mei 2012 omstreeks 20:39, zei Jules De Cuyper:

Waarvoor zijn ze zo bang ?

Op 09 mei 2012 omstreeks 21:16, zei Pierre Velghe:

En daar zijn ze weer

Op 09 mei 2012 omstreeks 20:29, zei Mark Van Belleghem:

Deze testen zijn een minimum om als treinbestuurder te mogen werken, is toch logisch dat men bekwaam is om een trein te besturen. In andere jobs is dat ook zo!

1 reacties

Op 10 mei 2012 omstreeks 14:25, zei Bart Broucke:

Deze test werd door alle treinbestuurders al gedaan tijdens de selectieprocedure. Door deze test elke 3 jaar te herhalen zal er heus geen veiliger treinverkeer zijn.

1 reacties

Op 11 mei 2012 omstreeks 04:18, zei Vera Van Belle:

En dan nog, alsof dat allemaal zo 'erg' is om die test nogmaals af te leggen.

Op 09 mei 2012 omstreeks 20:43, zei Francis Garcet:

Het is ondertussen al een tijdje geleden dat ze nog eens gestaakt hebben. Ik wil mij hier zeker niet uitspreken of het opportuun is om de treinbestuurders om de drie jaar aan deze testen te onderwerpen, maar moeten wij klanten/reizigers van de NMBS weer eens opdraaien en boeten als zij zich weer eens benadeeld voelen?

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN