Forum

Reacties

Vastgoedprijzen kunnen 15 procent dalen vanaf 2014

• woensdag 16 mei 2012, 17h59

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 22 mei 2012 omstreeks 16:45, zei Jan Vandamme:

elk huisje heeft zijn kruisje, ongeacht of het nu wordt gehuurd of in eigendom is...

Op 17 mei 2012 omstreeks 15:03, zei André Bouvery:

wie op pensioen gaat en geen eigen woning heeft.. zal nog zwarte sneeuw zien geloof me vrij

Op 17 mei 2012 omstreeks 13:57, zei Assad Ibrahim:

Het blijft een markt van Vraag en Aanbod. Op sommige plaatsen (bv Schaarbeek, Anderlecht, Kiel Antwerpen, Deurne, Borgerhout, Hoboken, ja zelfs Wilrijk) zullen de prijzen dalen door concentratie aan migranten (= lees vnl. moslims) en op sommige stijgen, bij duidelijke afwezigheid van migranten (bv Knokke, Brasschaat, Schilde, St Martens Latem). Met daarbij het gevaar van een selffulfilling prophecy.

Op 17 mei 2012 omstreeks 13:26, zei Filip De Decker:

Nog veel te weinig maar hoop doet leven ....

Op 17 mei 2012 omstreeks 12:40, zei Frans Verstrepen:

Juist Albert - een eigen huis is nog altijd de beste belegging. Je moet er alleen zo vroeg mogelijk aan beginnen. Al wat je spendeert aan huur is verloren geld.

Op 17 mei 2012 omstreeks 11:57, zei Bob Janssens:

Zoals veel mensen hier in dit forum zeggen dat kopen goedkoper is dan huren moeten ze eerst eens een goede rekensom maken bv, als men iets koopt zijn alle herstellingswerken en toestellen die niet meer werken ten uwe laste daarboven komt nog het KI, en tot slot de aftrekbaarheid van uw lening is de dag van vandaag in het water gevallen en op het einde van uw leven moet de staat nog zijn deel hebben van uw eigendom. Terwijl huurders daar totaal geen last van hebben.

Op 17 mei 2012 omstreeks 11:24, zei René Verhoeven:

in 2014 is ons geld waarschijnlijk 10-15% minder waard door de aankomende inflatie, maar de prijzen van de huizen zullen nominaal niet veel zakken. Onzin dus dit artikel. Trouwens investeringen in vastgoed is altijd een lange termijn investering. 2012-2014 is dus voor deze materie van geenenkel belang

Op 17 mei 2012 omstreeks 10:40, zei Frans Verstrepen:

Het zal pas beter worden als de aannemers en de bouwheren én de verhuurders terug respekt kunnen opbrengen voor hun klanten. Je kijgt tegenwoordig absoluut geen waar meer voor je geld. Je zou bang worden om te bouwen of zelfs te huren.

Op 17 mei 2012 omstreeks 10:06, zei Gaby Deforce:

Dergelijke berichten verspreiden is nefast en zelfs leugenachtig.Dat is letterlijk de economie willen stilleggen .Zelfs een professor in de economie weet wat er morgen zal gebeuren.Wat binnen twee jaar zal gebeuren weet misschiens een Vlaams boertje maar al die betweters in de politiek en de universiteiten willen zich alleen maar interessant maken .Belgie zit vol valse grootheden.Vooral advokaten zijn de gevaarlijkste wat leugenachtiger uitspraken betreft.

Op 17 mei 2012 omstreeks 09:45, zei Paul Hermans:

'Kunnen' dalen zeggen ze. Wel ze kunnen altijd dalen maar ze doen dat niet. Zolang er hier (Overijse) krotten verkocht worden voor 300000 euro zullen ze zeker niet dalen.

Hoogst aantal stemmen

Op 16 mei 2012 omstreeks 20:23, zei Marc De Schagt:

Daar geloof ik niets van. Door immigratie en een stijgende vraag zullen de prijzen eerder stijgen dan dalen.

1 reacties

Op 16 mei 2012 omstreeks 22:26, zei Frank Van Bever:

Wist niet dat immigranten steenrijke mensen zijn (tenzij ze worden gesponsord door de belastingbetaler die zelf geen huis kan kopen)... Leer eens het artikel lezen wat er staat geschreven. Trouwens wist ik al sinds 2007 dat deze woekerprijzen niet konden blijven stand houden. Toen al liet ik verstaan dat de markt één grote zeepbel is. Maar zoals enkel doofstomme veegde men deze van tafel!

2 reacties

Op 17 mei 2012 omstreeks 09:49, zei Nico Vanbuggenhout:

Dus u blijft al die tijd huren, totdat de prijzen ineenstorten? Of gaat u dan denken dat het nog lager kan? Had u meteen iets gekocht, u had al die jaren al afbetaald, terwijl uw huurprijs nu alleen maar stijgt en u alleen maar ouder wordt. Leuk vooruitzicht als je van je povere pensioen eerst de huur mag betalen en dan de rekeningen...

Op 17 mei 2012 omstreeks 11:33, zei Pieter Degraeve:

Nee, immigranten zijn geen steenrijke mensen. Maar als er tien mensen staan te dringen voor 1 huis dan zal de verkoper de prijs echt niet laten zakken hoor. Liet u al in 2007 verstaan dat deze prijzen niet konden blijven duren? Fijn, maar sindsdien zijn ze toch lekker verder blijven stijgen ...

Op 16 mei 2012 omstreeks 20:46, zei Freddy Milants:

dat is nogal eens een geluk dat men dat 2 jaar op voorhand weet.maar wat er morgen gebeurt blijft een groot vraagteken.

Op 17 mei 2012 omstreeks 09:18, zei Jeanpierre Debruine:

ik betaal momenteel mijn huis af aan de prijs dat mijn collega 1 huurt. En dan spreek ik nog niet over de lange termijn. Ik betaal een vast bedrag tegenover mijn collega waarbij het huurbedrag meestijgt met de index. Dus mijn lening wordt steeds minder zwaar voor mijn stijgend loon terwijl mijn collega zijn huur gelijk stijgt met zijn loon. Ik kan ook mijn lening inbrengen in de belastingen waar ik dus ook nog een deel recupereer. En op het einde van de rit heb ik een huis in bezit en mijn collega zijn huisbaas een dikke villa. Sorry maar in mijn ogen is er geen enkel voordeel aan huren.

1 reacties

Op 17 mei 2012 omstreeks 12:38, zei Albert Hendryckx:

a.Debruine, Laat iedereen voor zichzelf uitmaken of die een huis wil kopen of huren. Wat betreft het verhuren en erdoor rijk worden hebt u het zeker verkeerd voor. Met de huurderwinkels en bijstand en al wat nog bestaat,krijgen degenen die je woonst beschadigen, uitleven en zelfs hun huurachterstand niet betalen alle rechten.Wel, geen plichten! Om eraan te geraken is men verplicht e.advokaat te nemen en naar de rechtbank te gaan(eigenkosten).Hen buitenzetten gaat ook niet, want het zijn de sukkelaars.Hebben wel computer,GSM,flattv enz.Ze zitten zonder gekend werk.(Wel zwart w.)En wanneer het voor hen te heet wordt, zijn ze zonder boe of bah, ribedebie. Zo zit het tegenwoordig in mekaar.Om de woonst opnieuw leefbaar te maken heeft eig.veel kosten,maar achter zijn huur mag hij fluiten.Wel belastingen op zijn eigendom betalen.

Op 17 mei 2012 omstreeks 00:58, zei Geert Dg:

Ach vandaag zus, morgen zo, het blijft koffiedik kijken. Volgens de media en onderzoekers betalen kopers te veel en moeten verhuurders de komende jaren enorm investeren in hun vastgoed. Dat leningen eerst goedkoper, dan weer duurder worden is eveneens een terugkomend principe. Eind de jaren zeventig was de intrestvoet op hypothecaire leningen tussen 12 en 14 procent. 'Onhaalbaar' schreeuwde men toen. Het huidige beeld voor de jonge gezinnen is 2 nieuwe auto's, skireis, verre zomervakanties en een huis met amerikaanse koelkast plus reuzekeuken. Een combinatie waar ik vijfentwintig jaar geleden enkel kon van dromen. Ik blijf nog steeds bij het principe 'eigen haard, goud waard' en dat heeft voor de gewone werkmens inderdaad altijd veel inspanning gevraagd.

Op 16 mei 2012 omstreeks 21:49, zei Jean Louis:

Ik denk niet dat immigranten zo effe 250.000 euro uit hun pols kunnen schudden. Het is een feit dat het tijdperk van rendement op vermogen voorbij is. We staan voor heel barre tijden. Er zit teveel goedkoop kapitaal in het vastgoed en dit zal de volgende crisis zijn. kijk maar een om je heen, het commercieel vastgoed, geen kat heeft daar nog oog voor...De ratio's in Belgie zijn slechter dan die van Spanje voor hun vastgoed crisis...Trouwens het is al veel interessanter geworden om te huren dan te kopen. Just omdat je overpriced zit in Belgie...

3 reacties

Op 16 mei 2012 omstreeks 23:20, zei Jeroen Van Langenhove:

huren interessanter dan kopen? Leg mij dat eens uit, want bij mijn weten ben je bij huren uw centjes wel kwijt, en bij kopen is het van u (na x aantal jaar dmv een lening) ... En neen, immigranten leggen geen 250k op tafel, maar ze hebben ook een dak nodig boven hun hoofd, al dan niet van zichzelf (lees OCMW), dus in de onderste prijsklasse wordt er nu veel afgesnoept, wat vroeger door de jonge gezinnen werd gekocht. Ik zie het nog niet echt zakken, mss stabieler worden, maar zakken? denkt niet

Op 17 mei 2012 omstreeks 00:00, zei Danny Plaisier:

Hoe kan huren nu interessanter zijn dan een aankoop ? Op het einde van de rit heb je nog niks ? Kopen is een vorm van sparen, huren is de verhuurder helpen sparen.

1 reacties

Op 17 mei 2012 omstreeks 08:26, zei Mark Van Mensel:

Groot gelijk! Een lening afbetalen kost even duur of minder duur dan huren!

Op 17 mei 2012 omstreeks 05:24, zei John Mentens:

@ Jean Louis: Citeer : huren is interessanter dan kopen. Als u dit kan aantonen (bekeken op langere termijn), ben je een nieuw economisch genie. Ik wens je veel succes als je 60 bent en 35 jaar huurgelden hebt betaald.

Op 17 mei 2012 omstreeks 03:09, zei L De Voecht:

En in 2014 zal ik 2 jaar ouder zijn, kan ik nu al voorspellen.

Op 17 mei 2012 omstreeks 06:26, zei Fredo Le Duq:

mooi in scenario gezet ! De huizen van de werkmens massaal laten devalueren om te gelegenheid te geven 'het grote kapitaal' ze te kunnen opkopen aan een intersante prijs . Hopelijk lukt het ditmaal niet en blijft onze investering waar we jaren hebben voor gewerkt zijn waarde behouden . Hetzelfde is gebeurd met beleggingen, sparen en sparen om dan alles gecontroleerd laten ontploffen terwijl de steenrijken met voorkennis al lang weg waren met hun centen .

1 reacties

Op 17 mei 2012 omstreeks 10:23, zei Albert Hendryckx:

Men moet geen huis kopen met de schrik over devalueren. Een eigen huis heb je voor altijd en de zogenaamde waarde (of devaluatie) waar u het over hebt is slechts van tel als je het zou willen verkopen later...Ofwel behoort u bij de rijken die huizen kopen om dan later met grote winst te proberen van de hand te doen.

Op 17 mei 2012 omstreeks 09:37, zei Wilfried Vercruysse:

t'zou beginnen tijd worden,t'is allemaal de helft te duur!!

Op 17 mei 2012 omstreeks 10:06, zei Gaby Deforce:

Dergelijke berichten verspreiden is nefast en zelfs leugenachtig.Dat is letterlijk de economie willen stilleggen .Zelfs een professor in de economie weet wat er morgen zal gebeuren.Wat binnen twee jaar zal gebeuren weet misschiens een Vlaams boertje maar al die betweters in de politiek en de universiteiten willen zich alleen maar interessant maken .Belgie zit vol valse grootheden.Vooral advokaten zijn de gevaarlijkste wat leugenachtiger uitspraken betreft.

Op 17 mei 2012 omstreeks 12:40, zei Frans Verstrepen:

Juist Albert - een eigen huis is nog altijd de beste belegging. Je moet er alleen zo vroeg mogelijk aan beginnen. Al wat je spendeert aan huur is verloren geld.

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN