Forum

Reacties

'Bier op café moet duurder worden'

• woensdag 30 mei 2012, 22h39

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 04 juni 2012 omstreeks 22:13, zei Frans Kinnaer:

Weeral een stap naar af. Wij Vlamingen houden van een goede pint maar helaas binnenkort niet meer te betalen. Maar dit gegeven gaat samen met tal van andere zaken. Wil je een opsomming? Dit kan: vakantie te duur, een brood te duur, een feest te duur, energie te duur, de huur te duur, een eigen huis te duur....Een eindeloze rij wordt het. En ja jullie hebben gelijk, voor de CEO is niets te duur. Het niets ontziende kapitalisme van naamloze aandeelhouders en parasieten die de naam multinational dragen,verkopen het vel van de kleine man zonder enig schaamte of mededogen. Waar zitten de echte politici? Mensen die een vuist kunnen en durven maken. Voorlopig draag ik de indignados een warm hart toe, bij gebrek aan beter. Schol....En ja ik weet ook wel dat een bedrijf moet winst maken.

Op 04 juni 2012 omstreeks 00:08, zei Natacha Develter:

Als de instantie's zich eens zouden bezighouden met belangrjke dingen zoals de crisis, hadden we nu terug een leven. I.P.V met roken en alcohol de idiooten. Hun eigen zakken vullen lukt hun vrij goed, does, word het tijd dat er dat voor de gewone mensen ook doen.

Op 01 juni 2012 omstreeks 19:19, zei Jos De Roeck:

die man moesten ze verzuipen in een vat pils!

Op 01 juni 2012 omstreeks 17:53, zei Nadine Debrock:

Wat nog allemaal vroeger als je met 500 fr op cafe ging was je de koning te rijk ! En nu durft een mens niet op cafe gaan met 100€uro en dan nog de sigaretten thuis laten wat nog allemaal , mensen blijven gewoon meer thuis en drinken gezellig thuis met vrienden , toch onbetaalbaar geworden , zoals alles de huishuur schande gewoon gelukkig is ons huisje afbetaald als 47 jarige , maar ja tegen dan is er geen pensioen meeer !!!!!!!!!!!!!! dat is het volgende zeker ????? Waar rook is is er vuur!

Op 01 juni 2012 omstreeks 17:42, zei Jean-Pierre De Bisscop:

Een 'werkmans' pintje moet niet duurder worden. Wat wel moet verminderen is de te dikke pree die de ceo in zijn zakken steekt. Indien die miljoenen zouden verdeeld worden onder zijn personeel, dan zouden er veel tevreden mensen rondlopen.

Op 01 juni 2012 omstreeks 16:49, zei Eric Peeters:

Mogen we nog in IETS de goedkoopste zijn AUB ?

Op 01 juni 2012 omstreeks 15:11, zei Marc Jacques:

Mijnheer Vervloet is niet alleen doof maar ook blind !!Eerst het rookverbod dat onze cafés nekt en nu de superdure prijzen voor bier aanpassen aan de franse markt .....pure waanzin !!Als kleine verbruiker koop ik een flesje Duvel(per bak weliswaar) in tegen 0,89 €.Ik veronderstel met recht en rede dat een café dat nog een stuk goedkoper kan inkopen en dan maar 4 € aanrekenen voor een glas .Meestal dan nog op tafel 'gegooid' door een norse ober(hij krijgt toch geen extra tip=is toch inbegrepen)En voor het potje vieze pinda's waar al 10 klanten in gescharreld hebben betaal ik ook geen 4 €. Belgen,Vlamingen en Walen ,installeer je op je eigen terras en drink je rijk !!!

Op 01 juni 2012 omstreeks 14:08, zei Gauthier De Clercq:

ale vooruit nog wa geld erbij, chance daze dermee naar onze kop smijten zodat het er af kan... NOT

Op 31 mei 2012 omstreeks 22:49, zei Walter Casseau:

Bier moet niet duurder worden op cafe, integendeel het is reeds veel te duur.

Op 31 mei 2012 omstreeks 22:03, zei ERIKabc123 DE BOECK:

En wat vind mijnheer Vervloet ervan dan water en bier duurder is dan melk?

Hoogst aantal stemmen

Op 31 mei 2012 omstreeks 07:46, zei Mark Grosemans:

altijd maar zeveren over de prijs van de grondstoffen en dat daarom de bierprijs omhoog moet, dan vraag ik mij af waarom een blikje bier van 33 cl in den aldi verkocht wordt aan 0.28 € ! Daar zitten geen grondstoffen in of wat ? Brouwerij martens in bocholt brouwt dit en zal het bier niet met verlies verkopen, dus aldi betaalt aankoop wsl rond de 15 cent, oftewel 45 cent de liter, waar zitten dan de dieven ?

2 reacties

Op 31 mei 2012 omstreeks 09:20, zei theo vervloet:

een cola kost bijna altijd meer dan een pintje. Ooit al eens gehoord dat cola zijn prijzen verhoogde?

1 reacties

Op 31 mei 2012 omstreeks 12:15, zei Willy Van Tolhuyzen:

meneer Vervloet, waarom is een cola inhet café zo duur , geef me eens uitleg....het bier zit nu aan een normale prijs, maar de rest is véél te duur....en dan zegt u het bier is te goedkoop in verhouding met die andere producten

Op 31 mei 2012 omstreeks 13:16, zei Gerry Seghers:

Bier is het lokmiddel van Aldie, veel gaan naar aldie omdat het bier goedkoper is dan dat van bv colruyt. hun prijs op bier is de reclame. Gaat naar aldie voor bier en gaat wss wel al u andere aankopen daar doen ook. Ik denk eerder dat ze ong. 0,03 € winst hebben op 33cl blik.

1 reacties

Op 31 mei 2012 omstreeks 23:00, zei Eddy Van Thielen:

Diegenen die voor het bier naar 'den Aldi' gaan kopen er niets anders meer, want waar 'den brouwer' is langs geweest moet 'den bakker' niet meer langskomen...

Op 31 mei 2012 omstreeks 09:07, zei Carlo Verstappen:

Dan zal ik mijn pintje wel thuis drinken,ze doen maar.Ik heb gelezen wat de CEO van AB-inbev jaarlijks verdiend,wel niet met mijn centen.En dat water koffie en thee te duur zijn op cafee is een waarheid als een koe,maar dat wil niet zeggen dat het bier te goedkoop is.

1 reacties

Op 31 mei 2012 omstreeks 09:17, zei theo vervloet:

Goede morgen, Het gaat niet over de baas van AB-Inbeve. Het gaat over het feit dat een cafébaas bier goedkoper verkoopt dan water en tee en andere producten, die hem veel minder kosten. Zo komt de café in een negatieve spiraal terecht van onrendabele handel drijven. hoe lang duurt dit nog? Al ooit eens gelezen over de prijsverhoging van cola,

Op 31 mei 2012 omstreeks 07:49, zei Bart Doom:

Deze kerel gaat binnenkort op pensioen en heeft zich, en zeker niet gratis, voor de kar gezet van AB Inbef. Een hond zou het ruiken. Zakkenvullerij van de grootste aard.

Op 31 mei 2012 omstreeks 07:43, zei Serge Bellemans:

Graag had ik er attent op willen maken dat een 'Leffe' in Frankrijk op meerdere plaatsen goedkoper is dan in België!

3 reacties

Op 31 mei 2012 omstreeks 08:03, zei Hendrik Van den Spiegel:

Inderdaad, en niet alleen in Frankrijk. Ik ken verschillende bar's in Benidorm waar diverse trappisten, Duvel, Rodenbach, Palm, ... goedkoper verkocht worden dan in een doorsneekaffee hier bij ons!!

Op 31 mei 2012 omstreeks 08:14, zei Nicolas Degryse:

Is Leffe dan bier?

1 reacties

Op 31 mei 2012 omstreeks 11:47, zei Kenny D'Hoogh:

nee Leffe is frisdrank, zeker met de grenadine erbij...

Op 31 mei 2012 omstreeks 08:47, zei Dries Laplasse:

25cl in plaats van 33cl hier...

Op 31 mei 2012 omstreeks 05:42, zei Alex Moortgat:

Al jaren pest de overheid de Horeca met allerlei idiote regeltjes en wetten. Na het rookverbod, dat voor vele volkse cafeetjes letterlijk de doodsteek betekende, komt dit er nog bij. Nog even en er zijn geen echte kroegen meer. En dan kunnen de brouwerijen ook inpakken zeker? In China zullen ze misschien nog welkom zijn. Hier zal de kleine man, noodgewongen, voor zijn TV-kastje kruipen en thuis een pintje drinken en/of een sigaartje roken. Samen naar de koers kijken, een spelletje kaarten of een partijtje biljart is er niet meer bij. En dan maar klagen over de eenzaamheid en gebrek aan sociaal contact bij de ouderen onder ons. Waar zijn we mee bezig?

Op 31 mei 2012 omstreeks 06:44, zei Luc Schepens:

Deze gek had zeker een pint teveel op?????????????????

1 reacties

Op 31 mei 2012 omstreeks 09:18, zei theo vervloet:

een cola kost bijna altijd meer dan een pintje. Ooit al eens gehoord dat cola zijn prijzen verhoogde?

Op 31 mei 2012 omstreeks 07:41, zei F. Libustier:

Kleine brouwerijen krijgen klappen van de grote...door oneerlijke handelspraktijken. Als ze niet een ganse inboedel bijleveren, maken ze geen kans een nieuwe zaak als klant bij te maken. Daar gaat onze biercultuur aan verloren. Prijsvergelijking buitenland ? Al voorbeelden genoeg en nen Duvel in Nederland kost in veel zaken geen 3 euro, bij ons al vaker 3,40 euro. Onze economie zou beter eens alles aan werkelijke prijzen verkopen, en niet aan woekerprijzen. Duidelijk een marionette deze voorzitter, past goed in de hedendaagse 'managementstijl', sluipend vergif voor gezond verstand...wat hem blijkbaar ontbreekt.

2 reacties

Op 31 mei 2012 omstreeks 08:58, zei Melanie Janssens:

2 jaar geleden op de grote markt in Kortrijk 4.95 € betaald voor een Duvel, week voordien op de grote markt in Brugge 'slechts' 3.20€

1 reacties

Op 31 mei 2012 omstreeks 09:14, zei Johan Heyndrickx:

Is het lang geleden dat je in Brugge op de markt bent geweest? Kom anders maar eens kijken.

1 reacties

Op 31 mei 2012 omstreeks 19:54, zei Melanie Janssens:

zoals je kon lezen: 2 jaar

Op 31 mei 2012 omstreeks 09:10, zei theo vervloet:

goede Morgen, met dank aan uw reactie. Kleine brouwerijen krijgen geen klappen van de grote. Als voorzitter ken ik hun cijfers. Ze doen het bijna allen beter dan de markt. Je moet het artikel eens goed herlezen aub. Een glas water kost meer dan een glas bier. Eens naar een brouwerij geweest en naar een waterbottelaar? En het verschil in investering bekeken. zowel voor grote als kleine. En een cafébaas moet ook meer van bierschenken weten dan water in glas te gieten.

Op 31 mei 2012 omstreeks 07:20, zei Valère Haesen:

Meneer Vervloet spiegelt de Belgische bierprijs aan die van Frankrijk en Italië. Niet toevallig twee landen waar er geen echte en eeuwenoude biercultuur bestaat zoals hier bij ons. Het zijn wereldwijd bekende wijnlanden waar men op café doorgaans meer wijn drinkt dan bier. Ook daar houden de caféhouders de prijs voor hun favoriete drank het laagst van hun assortiment. En terecht!

1 reacties

Op 31 mei 2012 omstreeks 20:55, zei Dirk Delaere:

Inderdaad: in Duitsland, Beieren bijvoorbeeld, is bier ook altijd het goedkoopste op de kaart. Men moet appelen met appelen vergelijken.

Op 31 mei 2012 omstreeks 04:54, zei Viktor Reznov:

Ze krijgen alles wel kapot in belgie , het lijkt wel een hobby.

1 reacties

Op 31 mei 2012 omstreeks 10:04, zei Danny De Baere:

dat komt door de nieuwe wereldorde, globalisme om de economien onderuit te halen, landen op de knieen te krijgen, is de hobby van een kleine elite aan de top van de belangrijkste industrien(oorlog) en banken(federal reserve)), dat is hun/ZIJN bedoeling...

Op 31 mei 2012 omstreeks 07:41, zei Renau Kint:

misschien de prijs van de rest doen dalen...

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN