Forum

Reacties

Tiener redt broertje uit vijver

• zaterdag 02 juni 2012, 23h09

Een tiener heeft zijn broertje van de verdrinkingsdood gered. Toen Senne Ignoul (13) de tweejarige Iggy in hun vijver zag drijven, dook hij in het water. De peuter bleek klinisch dood, maar mama Annemie kon hem reanimeren.

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 05 juni 2012 omstreeks 01:02, zei Jan Clozan:

Het Jan Palfijn ziekenhuis. Daar heb ik het genoegen gehad om op vrijdag 25 mei naar toe te gaan. Arrogante en incompetente dokters en verplegers, dat geloof je nooit. Ik heb 2,5 uren moeten wachten op een pijnstiller tegen acute pancreatitis, die mij ingespoten werd door een verplegerke die niet graag werkte, en mij net niet doodspoot (Dipidolor té snel ingespoten, rechtstreeks in de ader geeft een bloeddrukverlaging, die ik heb mogen meemaken, en ervoor zorgde dat ik eventjes van de planeet Aarde verdwenen was. Gelukkig was het maar een halve eenheid of ze konden mij komen reanimeren!). Ga naar Middelheim of iets anders, maar vermijd Jan Palfijn!!! En aan Jan Palfijn: Jullie mogen nog mijn officiële klacht verwachten!

Op 04 juni 2012 omstreeks 14:25, zei Fabienne Vannieuwenhuyze:

Nen dikke proficiat aan beiden ! Gelukkig is alles goed afgelopen en laat ons hopen dat hij er niets aan over heeft gehouden.

Op 04 juni 2012 omstreeks 11:20, zei Vanessa de Vriese:

er moet altijd eerst een ongeluk gebeuren vooraleer men iets onderneemt, nochtans de kranten staan in de zomer vol van ongelukken van kindjes die in vijvers sukkelen: ze ogen misschien wel mooi maar omheinen is de boodschap met kindjes in de buurt; zeker dat kleine kinderen meester zijn in 'het ontsnappen aan de ouderlijke aandacht'. In een park laat je je kind toch ook niet regelrecht in de vijver lopen?

Op 04 juni 2012 omstreeks 06:54, zei Stefaan Duyck:

mijn dochter(7)redde haar broertje(5)uit een vijver in 1998 in Izegem.Ze ontving de gouden stadsmedaille en werd voorgedragen voor de medaille van Carnegie Hero Fund België, ze was de jongste telg over gans de wereld die de bronzen medaille ontving. Ook nu in dit geval zou het moeten kunnen dat het gemeentebestuur stappen onderneemt om zowel de broer en de moeder te decoreren. Ik voel mee en hoop dat je snel dit trauma te boven komt.

Op 03 juni 2012 omstreeks 23:20, zei Berlinda Popleu:

de meeste ongelukken gebeuren niet bij de onthaalmoeders maar thuis bij de ouders

Op 03 juni 2012 omstreeks 23:19, zei Berlinda Popleu:

ja ik zeg foei aan de ouders , je moet je kinderen opvoeden en leren omgaan met gevaren , je moet de vijver niet afsluiten of leegmaken , aan vijvers in parken ed staan ook geen omheiningen vorig huis , had ik vijver had ik onthaalkinderen , als kinderen buiten speelde zonder toezicht , zaten ze op afgesloten terras van 21 vierkante meter , als ik mee buiten was , speelde ze in de tuin , als ouders moet je je kind veilig buiten kunnen laten zelfs als hij ontsnapt .........als onthaalouder krijgen we veel instruktie over veiligheid , ze zouden die beter eens aan de ouders meegeven ,

Op 03 juni 2012 omstreeks 21:42, zei André Janssens:

Prachtig van broer en moeder. Maar besef dat niet alleen een vijver een gevaar is. Op straat liggen en honderden gevaren waar kinderen geen besef van hebben. ook als ik zie hoe bij mij in Borgerhout de mensen met kleine kinderen de rode verkeerslichten negeren en toch oversteken dan is dat maar één van de vele voorbeelden van het misdragen en slecht voorbeeld geven aan hun kinderen. Proficiat grote broer en mama. Maar iedere mama is geen verpleegster en zou iedereen een EHBO cursus moeten volgen, gratis aangeboden door het rode kruis bvb.

Op 03 juni 2012 omstreeks 15:10, zei Ingrid Standaert:

Zo zie je maar dat EHBO belangrijk is he, zijn mama is wel verpleegster maar iedereen zou dit moeten kunnen. Fantastisch wat broer en mama deden niet zo makkelijk om niet in paniek te geraken. De kleine jongen had heel veel geluk.

Op 03 juni 2012 omstreeks 14:41, zei rafael ignoul:

We hebben ondertussen besloten om de vijver leeg te pompen... Mensen die visjes willen hebben, moeten het maar laten weten... Wij gaan ondertussen op zoek naar meer dan 100m³ vulling voor de put te vullen en denken hoe we dat gat estetisch kunnen verwerken. Maar met mijn klein dompelpoimpje zal dat nog wel een hele tijd duren Suggesties???

2 reacties

Op 03 juni 2012 omstreeks 19:28, zei Tom Kint:

Vooreerst een dikke pluim voor uw zoon en vrouw, nog een tip om uw vijver op te vullen, u moet eens op de technische dienst van uw woonplaats naar opvulgrond vragen, dit is meestal gratis en aan huis gebracht( dit is bij ons toch het geval). voor het leegtrekken anders eens bij de brandweer gaan vragen. Veel succes.

Op 03 juni 2012 omstreeks 20:06, zei Eddy Grysouille:

Beste heer Ignoul, nogmaals proficiat voor de snelle, en de kordate reactie van Uw zoon en echtgenote. Opgepast, wanneer U de vijver vult met aanvul grond, vergewis er U van dat het water, dat in de gevulde vijver komt zeker weg kan, het zou anders wel eens kunnen zijn bij zware regenval, dat het in de plaats van een vijver een moeras wordt en dat is even slecht,of misschien nog slechter, dan een vijver. Dus vraag raad aan iemand die hiervan op de hoogte is, bezin eer je begint. Hopelijk heb ik via deze weg U wat goeie raad kunnen geven.

Op 03 juni 2012 omstreeks 13:34, zei Patrick Jonkers:

Een dikke pluim voor de mama en broer! Heel verstandig om direct een omheining rond de vijver te maken. Zou verplicht moeten zijn met kinderen. Maar het allerbelangrijkste is dat alles goed afgelopen is.

Hoogst aantal stemmen

Op 03 juni 2012 omstreeks 07:40, zei Debby Giels:

Chapeau voor de mama maar zéker en vast voor Senne!!!!

Op 03 juni 2012 omstreeks 06:00, zei Robin Cauwels:

prachtig

Op 03 juni 2012 omstreeks 10:45, zei Marleen Van Overbeke:

Proficiat aan Senne en de mama.

Op 03 juni 2012 omstreeks 10:40, zei Daisy Daelemans:

Proficiat Senne !!

Op 03 juni 2012 omstreeks 11:57, zei Freddy De Mesmaeker:

We hebben ook een vijver die 7 op 1,5 meter meet. Hebben 2 kleindochters en om zulke dramatisch voorvallen te mijden, hebben we stalen rasters (omheining) over de ganse lengte van en op deze vijver geplaatst die gemakkelijk het gewicht van zowel peuter als kleuter kunnen dragen. Deze rasters zijn gemakkelijk weg te nemen. Ogen wel minder mooi maar veiligheid primeert. Tot slot: een dikke proficiat voor grote broer.

Op 03 juni 2012 omstreeks 09:48, zei Iris Vandeperre:

Proficiat voor wie zo koelbloedig handelde ... Maar het citaat: 'Rond de vijver, die vijf op vijftien meter meet en in een oud zwembad werd gemaakt, staat intussen een flinke omheining. 'Toen Iggy weer thuis was, liep hij gelijk weer richting het water. Ik ben meteen grote palen gaan kopen om meer onheil te voorkomen', aldus Rafael,...' stoort me dermate !!! Nooit vroeger aan gedacht???

Op 03 juni 2012 omstreeks 10:34, zei Maria Lobelle:

Jaren geleden toen onze kinderen waren opgegroeid,hadden wij van onze zandbak een vijvertje gemaakt. Het was niet groot maar wel tamelijk diep. Er kwamen kleinkinderen, en we zetten een omheining rond het vijvertje, maar op een dag kwam een neefje van 5 binnen gestormd om te zeggen dat Lena in 't water ging vallen. Haar broer, ook 5 jaar, was boven Lena's rug gaan zitten om haar tegen te houden, en zij hing al met haar voetjes in 't water. We hebben nooit geweten hoe zij door, onder of over de omheining is geraakt, maar 's andrendaags was ons vijvertje leeg. Nu staan er planten in, en voor al onze volgende kleinkinderen en achterklein-kinderen kunnen wij gerust zijn! Mijn mijn man maakte een fontein in een metserston, maar ook daar ligt een stevige draad over, want kinderen zijn veel vindingrijker dan wij kunnen vermoeden!

Op 03 juni 2012 omstreeks 10:17, zei François Nuyts:

Oef , dit had weleens heel slecht kunnen aflopen , gelukkig is dit nu niet het geval. Proficiat aan de broer en de mama , maar best is toch dergelijke gevaarlijke situaties te voorkomen.

Op 03 juni 2012 omstreeks 09:48, zei Lieve Vandamme:

Een vijver met kleine kinderen is ten stelligste afgeraden, zelfs mét omheining. Er gebeuren toch heel regelmatig ongevallen met een vijver. Mensen met kleine kinderen zouden twee keer moeten nadenken eer ze een (zwem) vijver installeren....

1 reacties

Op 03 juni 2012 omstreeks 14:18, zei Robin Cauwels:

da heb ik ook al getypt maar het is er blijkbaar nie op verschenen...

Op 03 juni 2012 omstreeks 10:34, zei Albert Hendryckx:

De broer verdient een standbeeld. Vijvers en zwembaden ik zou er zelf nooit een plaatsen met kleine kinderen.Er zijn al teveel onschuldige dode wezentjes gevallen.Gelukkig kent het hier een happy end.Waar blijven de diverse regeringen met reglementen die met de nodige bouwvergunningen aan de betrokkenen opgelegd worden?Is de veiligheid op privé domein dan enkel eigen verantwoordelijkheid?Overtredingen dr.de politie laten opmaken om te snel te rijden,niet dragen gordel( vr.eigen veiligheid )aanstellen veiligheidsbeambten vr.alles en nogwat, enz. Daar ontbreekt het alleszins niet aan.Maar ja, in naam van de veiligheid rinkelt het immers kassa, kassa uit de zak van de gewone burger.

1 reacties

Op 03 juni 2012 omstreeks 19:50, zei Eddy Grysouille:

Beste Albert, als men nu ook al voor een vijver wetten moet maken dan kan men ook wetten maken betreffende een badkuip, dan kan je eventueel ook rond je badkuip afsluiting plaatsen. En vijvers in parken verbieden? En zwembaden sluiten? Overal waar water is zijn het de ouders die waakzaam moeten zijn want een ongeluk ligt in een klein hoekje, je laat een peuter en een kleuter toch ook niet alleen in het bad. Waar zijn we toch mee bezig man? Als er dan een vijver aanwezig is maak dat deze veilig afgesloten is, ofwel de vijver simpel weg verwijderen. Maar daarvoor wetten maken , kom zeg er zijn dringender problemen die moeten opgelost worden, dan een wet maken betreffende een vijver. Blijf allemaal eens wat realistischer....

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN