Forum

Reacties

Kinderen van vrouw die zich voor truck gooit ontroostbaar

• maandag 11 juni 2012, 22h37

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 12 juni 2012 omstreeks 22:05, zei Marleen Goethals:

Deze vrouw moet heel erg wanhopig geweest zijn dat ze zo uit het leven is gestapt. Het moet vreselijk zijn voor de familie die achterblijft en nooit antwoord zal krijgen op hun vraag. Ook voor de familie van de trucker moet het enorm zwaar zijn, nog iemand die nooit meer thuiskomt. Voor de getroffen families veel sterkte en in gedachten zijn er veel mensen bij jullie. Mijn innige deelneming.

Op 12 juni 2012 omstreeks 20:06, zei Thierry Eeckhout:

Dit raakt me tot in mijn ziel, zal en kan niemand met de vinger wijzen, voel enkel enorm mee met de betrokken families. Dacht lang geleden een kogel door mijn hoofd te jagen, een fractie van 1 mm heeft daar anders over beslist. Kan enkel dit zeggen: indien je wanhoopt, zoek hulp, er zijn mensen die kunnen helpen, heb dit geluk gehad. Nu zijn er dingen die gebeuren, het lijken mirakels ! Mijn broer heeft zich opgehangen, toen heb ik op zijn lijk de eed afgelegd dat ik zou leven, dat doe ik nu en hoe ? Het leven is wonderlijk je hoeft enkel in de goede richting te kijken, er zijn voldoende mensen die je daarbij helpen, geloof me vrij !

Op 12 juni 2012 omstreeks 17:27, zei Didier Petereyns:

heel laf om zo te reageren ????? waarom???? IDD die familie kant dit lezen en ze zullen het idd moeilijk hebben dat is juist ten eerste met hun famileilid en denk dat ze het nog veel moeilijker gaan hebben met wat ze geeft aangericht aan andere personen heb zelf 30 jaar op de vrachtwagen gezeten en veel meegemaakt maar dit slaat echt alles zo een chaos ... sorry ik klink mss heel cru maar als ge wilt uit leven stappen zijn er andere middelen sorry .mijn medeleven aan iedereen

2 reacties

Op 12 juni 2012 omstreeks 19:31, zei Iris Smagghe:

De reden waarom staat erbij.

Op 12 juni 2012 omstreeks 20:35, zei Tracy Baeckelandt:

Ja, en hoe kan jij nu zo iets zeggen en/of beslissen in de plaats van iemand die het absoluut niet meer ziet zitten??? Jij weet niet wat er in hun hoofd afspeelt, jij kan dat niet weten, tenzij dat jijzelf zelfmoordneigingen hebt. Maar dat denk ik wel niet, aan je reactie te zien. Ik leef mee met de familie van die vrachtwagenchauffeur, maar ik denk dat mensen wel genoeg signaleren als er file is, of het verkeer stilstaat (4 pinkers aansteken). Jij weet niet wat er gebeurd is, hoe het is gegaan. Hoe komt het dan dat de rest van de vrachtwagenchauffeurs/autochauffeurs wél veilig hebben kunnen stoppen. Komaan, denk eens na. 't Is gebeurd, d'r is niets meer aan te veranderen.

Op 12 juni 2012 omstreeks 16:36, zei Arnold Vandenbroeke:

Ondanks al die negatieve reacties mijn diep medeleven aan alle nabestaanden ! Innige deelneming !!!

Op 12 juni 2012 omstreeks 14:04, zei Jos Vandeneijnde:

Een daad zoals dat deze vrouw deed word uitgevoerd in een staat van volledige zinsverbijstering.Deze dame 'is zich op dat moment'niet bewust van haar daad die ze gaat plegen en nog minder van de gevolgen daarvan.Deelneming en sterkte voor de nabestaanden.

Op 12 juni 2012 omstreeks 13:53, zei Lut Duprez:

Zo erg dat mensen anderen betrekken in hun zelfmoord. Vorige week is er ook al een man gestorven omdat er één tegen zijn kraanwagen reed uit wanhoop. Voor zelfmoord kan ik begrip opbrengen, een mens kan nu éénmaal ten einde raad zijn. Maar daarbij slachtoffers maken, daar kan ik hoe dan ook geen begrip voor opbrengen.

Op 12 juni 2012 omstreeks 13:26, zei Jonas Penxten:

Met de trein zou je er ook geweest zijn!

1 reacties

Op 12 juni 2012 omstreeks 14:20, zei Maarten Lambrechts:

Misschien, en wie weet wanneer..

Op 12 juni 2012 omstreeks 13:04, zei Peter Boel:

een wanhoopsdaad is 1 ding, als je echt geen andere uitweg meer ziet, maar om daar nou onbekenden bij te betrekken, dat is er zwaar over. Nu als sommige truckers echt fris en wakker hadden geweest hadden ze niet op volle snelheid op de voorganger gereden een uur na de eerste feiten. Een goede gps waarschuwt voor hinder en er is genoeg verkeersinformatie op de radio. dus om nou alle onrechtstreekse gevolgen in de vrouw haar schoenen te schuiven is ook niet terecht.

1 reacties

Op 12 juni 2012 omstreeks 19:36, zei Sanne Maes:

Dat klopt, maar de dood van die chauffeur is weldegelijk een rechtstreeks gevolg in mijn ogen.

Op 12 juni 2012 omstreeks 13:01, zei Filip Vandenbulcke:

Mensen die begrip kunnen opbrengen voor deze misdaad realiseren zich blijkbaar niet dat men anderen op ideeën kan brengen. Hoe wanhopig eens mens ook kan zijn, niets kan verrechtvaardigen dat men de dood van onschuldigen op zijn geweten heeft.

1 reacties

Op 12 juni 2012 omstreeks 19:28, zei Iris Smagghe:

Er begrip voor opbrengen is niet hetzelfde als het verrechtvaardigen.

Op 12 juni 2012 omstreeks 12:48, zei jean pierre briquet:

wa weet jij van vrachtwagenbestuurder je moet altijd nie de schuld aan vrachtwagensbestuurders ik heb 38 jaar chauffeur geweest als je er niets van kent kunde beter zwijgen

Hoogst aantal stemmen

Op 12 juni 2012 omstreeks 07:24, zei Anita Pellenbergh:

als partner v iemand die op een even onbegrijpelijke manier, en ook reden een zelfde daad pleegde, kan ik die kinderen en hun familie veel sterkte toewensen - ik wéét hoe simpel, egoïstisch, dom de reacties v buitenstaanders hierop zijn : ik heb het sinds begin dit jaar àllemaal ook al meegemaakt. Ik hoop dat de moderators vh forum enigzins begrip kunnen opbrengen voor m'n vraag : hou het beleefd vandaag hier, er is een moedig mens gestorven die echt geen andere uitweg meer zag, na een periode v lang lijden, zij het geestelijk, zij het lichamelijk. Dat de reageerders hier eerst eens zélf wat moed aan de dag zouden leggen voor ze hun reacties hier loslaten. Zoals mijn grootvader altijd zei : 'denk eerst twee keer na voor je één keer iets zegt'

4 reacties

Op 12 juni 2012 omstreeks 11:01, zei Friedel Timmerman:

Inderdaad heel spijtig voor die vrouw, dat zij geen andere uitweg meer zag, respect en medeleven voor haar kinderen en familie. Niemand zou op zo een manier aan zijn einde mogen komen. Maar ik breng ook een groot medeleven op voor de Nederlandse chauffeur en zijn familie, die man heeft niks te maken met dit hele gebeuren maar heeft het toch met zijn leven moeten bekopen, of de chauffeur die de vrouw heeft aangereden, deze man zal het wss zijn hele leven met zich meedragen. Daar lijk jij blijkbaar geen rekening mee te houden.

Op 12 juni 2012 omstreeks 11:16, zei Bart Deschepper:

En wat is er moedig aan het vermoorden van een vrachtwagenchauffeur?

Op 12 juni 2012 omstreeks 12:06, zei Koen Vanhove:

Moedig!? Ik vind niks moedigs aan iemand die op zo'n manier uit het leven stapt! Als je er dan echt geen weg meer uit ziet, doe dat dan in sereniteit, maar door haar 'moed' is een onschuldig iemand gestorven. Door haar 'moed' mogen nu twee families rouwen. Begrijp me zeker niet verkeerd hoor, ik leef mee met beide families, maar er zijn andere en betere manier om uit het leven te stappen zonder buitenstaanders daarin mee te slepen.

1 reacties

Op 12 juni 2012 omstreeks 19:34, zei Mieke Matton:

Beste, ik lees in de reactie van mevr. Anita niet expleciet dat ze een wanhoopsdaad een moedige daad vindt. Ze vraagt terecht aan de forumschrijvers om de reacties doordacht te schrijven ...

Op 12 juni 2012 omstreeks 19:25, zei Sanne Maes:

Het gaat hier niet over het feit of iemand zelfmoord mag plegen of niet, maar het gaat over de manier waarop. Iemand die op een dergelijke manier zelfmoord pleegt moedig noemen, vind ik van een ongelofelijk domheid getuigen. Los van de dood van die vrachtwagenchauffeur, koos die vrouw er héél bewust voor om nog minstens één ander slachtoffer te maken omdat zij zonodig zelfmoord wou plegen. Dit kan je toch onmogelijk 'moedig' vinden? Er zijn tal van andere manieren om zelfmoord te plegen zonder dat je andere mensen die er niks mee te maken hebben, er bij betrekt en hun leven ook verwoest. Waarschijnlijk vindt u mij iemand zonder moed, maar ik prijs me gelukkig dat ik nog niet verblind ben en tenminste nog wat rationeel kan nadenken. Daar hecht ik veel meer belang aan dan aan moed. En wat de uitspraak van uw grootvader betreft: die man had gelijk. Alleen jammer dat u blijkbaar van mening bent dat ze alleen betrekking heeft op anderen, en niet op uzelf.

Op 12 juni 2012 omstreeks 08:28, zei Tania Wauters:

Héél laf van de vrouw om andere personen bij haar daad te betrekken, ze kon voor een andere 'oplossing' gekozen hebben waarvoor ze geen hulp van derden nodig had.... De man die de vrouw heeft dood gereden is ook voor het leven getraumatiseerd...!

1 reacties

Op 12 juni 2012 omstreeks 11:01, zei Iris Smagghe:

Héél laf om zo te reageren! Dit was een lerares bij mij op school en dit is geen persoon om anderen in moeilijkheden te brengen. Als ze dit gedaan heeft is het omdat ze echt geen andere uitweg zag. Denk eens drie keer na voor je iets zegt, haar familie kan dit ook lezen en zij hebben het al moeilijk genoeg!

1 reacties

Op 12 juni 2012 omstreeks 21:46, zei Liliane Faster:

Ik denk niet dat de familie nu het internet aan 't afzoeken is om reacties te vinden op dit artikel. Deze mensen hebben nu wel andere problemen aan hun hoofd ...

1 reacties

Op 13 juni 2012 omstreeks 09:33, zei Iris Smagghe:

Ja, dat was echt mij punt...

Op 12 juni 2012 omstreeks 08:35, zei Rorel Van Hauwermeiren:

zeer erg! vooral het feit dat iemand die er niets mee te maken heeft mee de dood wordt ingesleurd. Triest waarom mensen die het niet meer zien zitten, daden stellen waardoor meerdere onschuldige slachtoffers worden gemaakt. Denk maar eens aan de hulpdiensten, de persoon die op haar inreed, de familie van de vrachtwagenbestuurder,...

Op 12 juni 2012 omstreeks 07:50, zei Iris Vandeperre:

Dramatisch in veel opzichten! Maar vooral voor zij die ongewenst betrokken werden bij dit ongeval ... Heel erg !!

Op 12 juni 2012 omstreeks 13:04, zei Peter Boel:

een wanhoopsdaad is 1 ding, als je echt geen andere uitweg meer ziet, maar om daar nou onbekenden bij te betrekken, dat is er zwaar over. Nu als sommige truckers echt fris en wakker hadden geweest hadden ze niet op volle snelheid op de voorganger gereden een uur na de eerste feiten. Een goede gps waarschuwt voor hinder en er is genoeg verkeersinformatie op de radio. dus om nou alle onrechtstreekse gevolgen in de vrouw haar schoenen te schuiven is ook niet terecht.

1 reacties

Op 12 juni 2012 omstreeks 19:36, zei Sanne Maes:

Dat klopt, maar de dood van die chauffeur is weldegelijk een rechtstreeks gevolg in mijn ogen.

Op 12 juni 2012 omstreeks 14:04, zei Jos Vandeneijnde:

Een daad zoals dat deze vrouw deed word uitgevoerd in een staat van volledige zinsverbijstering.Deze dame 'is zich op dat moment'niet bewust van haar daad die ze gaat plegen en nog minder van de gevolgen daarvan.Deelneming en sterkte voor de nabestaanden.

Op 12 juni 2012 omstreeks 06:31, zei Luc Van Rensbergen:

Hier zijn geen woorden voor,weer enkele gezinnen die zwaar getroffen worden,wens veel sterkte aan al deze mensen en hun kinderen.

Op 12 juni 2012 omstreeks 11:52, zei Tracy Baeckelandt:

Ik verloor vorige maand ook een vriendin aan een wanhoopsdaad. Het is niet te ontkennen dat het egoïstisch is, maar je zal nooit weten wat er in hun hoofd afgespeeld heeft om tot die beslissing te komen. Een mens zal nog altijd proberen te overleven, dus er moet wel een grondige reden zijn waarom ze hun leven plots stop willen zetten. En dat zal wel niet de bedoeling zijn om hun nakomelingen in de miserie te helpen met de voorbereiding van de begraving/crematie en dan de pijn van het verlies. Je kan en mag gewoon niet blijven afvragen waarom ze het gedaan hebben, je zal er anders zelf aan onderuit gaan. Zij hebben deze beslissing genomen omdat ze niet anders meer konden ... 'k Zal mijn vriendin eeuwig missen, maar eeuwig blijven denken waarom, nooit! Maar ik hou haar voor altijd dicht, in mijn hart. Wees gewoon blij dat ze een deel van je leven heeft mogen zijn, je moeder/zus/vriendin was ... Innige deelneming aan alle vrienden en familie van alle betrokkenen.

Op 12 juni 2012 omstreeks 08:51, zei Daisy Daelemans:

Mijn medeleven aan de familie. Onderschat nooit een depressief persoon. Men ziet het niet altijd, daarom is het zo moeilijk om deze personen bij te staan. Toch geven ze regelmatig signalen.

Op 12 juni 2012 omstreeks 07:32, zei Marc Polfliet:

Dat zijn pas de echte drama's van het leven. Wat een ellende.

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN