Forum

Reacties

• donderdag 14 juni 2012, 22h20

Reacties

Meest Recent

Op 15 juni 2012 omstreeks 16:10, zei Luc Praet:

Als men ziet wat een Jan Hoet's KUNST al heeft mogen kosten, van strontmaschienes tot andere bullshit, is het dan geen schande dat Schouwvlieg met haar snoeischaar zo te werk gaat? Pak ze haar af, voor er ongelukken gebeuren. Het is niet haar eerste stommiteit.

Op 15 juni 2012 omstreeks 16:02, zei André Lejeune:

ja ja jullie moesten maar stemmen op een tjeef ge ziet wat er van komt.En binnenkort met de grote roerganger zal het nog erger worden , zijn vazallen zijn al begonnen .t'is een madammeke die NIKS van cultuur kent en misschien eens in haar dorp naar een school toneel ging(waar uiteraard niks mis mee is) Dat ze gvd gewoon zegt dat ze het geld opgesoupeerd heeft met andere dingen punt ander lijn , dat achterbaks gedoe van de CD&V ben ik zo moe als koude pap .

Op 15 juni 2012 omstreeks 13:00, zei André Toujour:

Ik heb dit jaar met vrouw en kinderen -samen met duizenden anderen - genoten van verschillende Vlaamse musicalls. Oliver Twist, We will Rock You, Domino, Robin Hood, Fiddler on the roof... Het was echt schitterend en van hoogstaande kwaliteit ! Muziek, zang, dans, kledij en decor, prachtig gewoon. Met de steun en subsidie van de minister van Vlaamse Cultuur was dit nog net betaalbaar voor 4 personen : 300 euro per avond !! Zonder subsidies wordt het dan zeker 400 à 500 euro ?! Als je dan ziet voor welke 'kunst' er met tien- of honderdduizenden euro wordt gegooid, waar geen kat om geeft - behalve een stelletje 'elitaire omhooggevallen kenners' - is dit een echte schande. Mijn mening : Schauvlieghe vliegt eruit !

1 reacties

Op 15 juni 2012 omstreeks 14:04, zei August Rodin:

Kan u een voorbeeld geven van een voorstelling die omhooggevallen kenners ten onterechte appreciëren?

1 reacties

Op 15 juni 2012 omstreeks 14:33, zei Tony De Herdt:

Experimenteel theater, bijvoorbeeld. Brrr...

1 reacties

Op 15 juni 2012 omstreeks 15:35, zei August Rodin:

Bedoel je met 'experimenteel' theater dat men een klassieke voorstelling eens anders brengt dan u het verwacht? Zonder 'experimenteel theater', speelden we vandaag nog altijd voorstelling in vijf bedrijven, in chronologische volgorde, en in de originele ouwbollige vertaling. Of misschien heb je een concrete voorstelling gezien, die niet bevallen is?

Op 15 juni 2012 omstreeks 12:38, zei Dirk Mangels:

Door heel dat subsidiebeleid moet eens deftig de borstel gehaald worden. De staat dient enkel te betalen voor behoud van het erfgoed en het patrimonium. In wat voor verpamperende staat willen de meeste mensen leven? Het moet iedereen eens duidelijk worden dat je niet kan blijven leven van de 'krijg'. Net daardoor krijgen we een vet en log overheidsapparaat waarbij iedereen de kas probeert te melken (al dan niet via lobbywerk, smeergeld, etc.). Haal de pot weg, dan kan er niet gefraudeerd worden en moet er ook niet geslijmd worden + je bespaart op heel wat op de staatsuitgaven. Dit geldt niet alleen voor cultuur, maar voor alle soorten subsidies.

Op 15 juni 2012 omstreeks 12:24, zei Raf Cromheecke:

Enerzijds roepen om alles groter te zien met Europees te denken en anderzijds doen we nog als dorpsfanaten. Stop met al die verspilling.

Op 15 juni 2012 omstreeks 12:05, zei Apero Pastis:

Crets is een zielig manneke, vind zichzelf vooral leuk. Hij kan misschien gaan werken. Ik was de mening toegedaan dat men films, toneelstukken, muscals enz maakte om winst te maken. Blijkbaar lukt dat hier niet of wel? Is de winst dan op of wat?

1 reacties

Op 15 juni 2012 omstreeks 14:05, zei August Rodin:

Als je in de overtuiging leeft dat je kunst maakt om winst te maken, moet er misschien meer in onderwijs geïnvesteerd worden.

Op 15 juni 2012 omstreeks 11:21, zei Maarten Lambrechts:

Schauvliege zal verder gaan met waar ze goed in is: de cultuur volledig ondermijnen en kapot maken. Hoe is dat mens ooit minister kunnen worden?

Op 15 juni 2012 omstreeks 10:13, zei Paul Hermans:

Voor een keer groot gelijk Schauvliege! Gans die bende bv's wordt op ons kosten onderhouden en draaft maar op in domme zendtijdvullende tv-programma's. Mensen willen best betalen voor kwaliteit, maar er is geen kwaliteit; vroeger zaten onze grootouders op hoge leeftijd voor tv omdat ze niks anders meer konden, nu blijven mensen actiever, wie kijkt er in godsnaam nog naar die voorgekauwde debiele programma's en wie gaat er met gans het gezin naar die stomme musicals? Inderdaad de bv's zelf, en ze zijn met veel.

1 reacties

Op 15 juni 2012 omstreeks 14:03, zei Tony De Herdt:

Het gaat hier niet over tv, slimmeke. En dat alleen BV's naar musicals gaan... - van wie hebt u dié 'informatie'?

Op 15 juni 2012 omstreeks 10:08, zei Sébastien Vens:

Ik ben zelf geen cultuurfan, maar die sector moet wel geholpen worden. Opera is overgesubsidieerd, maar musical enzo moet gesteund worden omdat het nog redelijk wat volk trekt. En zoals anderen ook zeggen, waarom krijgen banken miljarden en mogen dingen voor de gewone burgers niks kosten?

Op 15 juni 2012 omstreeks 10:04, zei Lea Nuyts:

Cedric Proot, wat is volgens u 'echt werk' ????? Het zijn enkel de mensen die NIET van cultuur houden die nu zo fors afgeven op de cultuurwereld !! Iedereen die werkt, werkt echt en heeft echt werk !!!

Hoogst aantal stemmen

Op 15 juni 2012 omstreeks 08:53, zei Jan Maes:

ik blijf me toch afvragen waar al het geld nartoe gaat? Het gaat niet naar de wegen, die liggen er al jaren belaberd en gevaarlijk buji, niet naar de scholen, niet naar belangrijke infrstructuur werken...Naar asiel zoekers?

2 reacties

Op 15 juni 2012 omstreeks 09:12, zei Stijn Vandamme:

Of naar die 3 regeringen vol zakkenvullende politiekers misschien?

Op 15 juni 2012 omstreeks 09:42, zei Karel Cuypers:

Je slaagt de nagel op de kop volgens mij.:-(

Op 15 juni 2012 omstreeks 08:07, zei Luc Van Rensbergen:

Begrijp dit,maar waarom kloppen jullie niet aan bij Kapitalisten,want het is wel de gewone burger die er voor opdraait en wij moeten ook besparen.Zo kan iedere burger om genade vragen om meer inkomen.

Op 15 juni 2012 omstreeks 08:58, zei Joseph Cornelis:

Het is en blijft een peperduur gesponserd sprookje, het is de hoogste tijd dat artiesten met hun twee voeten terug op de grond komen en naar goedkoop amusement overstappen. Welkom in de werkelijke harde wereld.

Op 15 juni 2012 omstreeks 09:41, zei Davy Op de Beeck:

Wat een belachelijke reacties hier toch weer. Subsidies (belastingsgeld) spenderen aan cultuur, ho maar... maar dat openbare omroepen, die ook gesponsord worden met dat geld, miljoenen uitgeven aan uitzendrechten voor voetbal, wielrennen en meer van dat, daar kraait geen haan naar. Wel DAT interesseert mij geen moer en daar betaal ik ook voor. Ik betaal mee voor de mensen die daar plezier aan hebben, wel laat hen dan maar mee betalen voor iets waar ik kan van genieten. Eerlijk is eerlijk. En anders moeten ze via de belastingsaangifte maar een extra optie aanmaken waar ieder voor zich kan bepalen welke sector zij willen steunen door subsidies.

Op 15 juni 2012 omstreeks 09:53, zei Chris Ysebaert:

Voor Dexia dat een bodemloze put is zijn er blijkbaar probleemloos wel miljarden te vinden maar voor cultuur is geen eurocent meer over. Kan iemand mij hier een zinnige uitleg voor geven?

Op 15 juni 2012 omstreeks 09:11, zei Stijn Vandamme:

Die musicals, wie gaat daar naar toe? Ik alvast niet.. Dus waarom moet ik er toch voor betalen?

1 reacties

Op 15 juni 2012 omstreeks 10:06, zei Tony De Herdt:

Zooo dom heb ik zelden meegemaakt.

Op 15 juni 2012 omstreeks 09:31, zei Jos Swinnen:

Wie graag naar musicals gaat , moet daar maar zelf voor betalen, dat lijkt mij de logica zelve. Als ik graag met een paard ga rijden in de manège, dan vraag ik hiervoor toch ook geen subsidies aan. Het geld van de belastingbetaler wordt , wordt al te licht omgesprongen , het wordt tijd dat er eindelijk eens orde op zaken wordt gesteld.Het belastingsgeld dient niet voor individuele pleziertjes te ondersteunen.

1 reacties

Op 15 juni 2012 omstreeks 09:58, zei Lea Nuyts:

... en voetbal dan, en tennis, wielrennen, voor sport wijkt alles !! Cultuur heeft altijd moeten vechten voor wat levensruimte om zich te kunnen uitdrukken !! Sport op tv in niet aan mij besteed, doch ik betaal de belasting ook mee. Mensen wees wat verdraagzamer, er bestaan verschillende soorten 'werk', dus ...

Op 15 juni 2012 omstreeks 08:40, zei Jan Peeters:

Hoe jammer het ook is maar tijden als deze vragen om opofferingen en zaken als theater/musicals zijn in mijn ogen ook het meest logische om te schrappen en op die manier financieel de focus op herstel te leggen.

1 reacties

Op 15 juni 2012 omstreeks 10:09, zei Sébastien Vens:

op banken en oncompetente ministers zeker? Is dat de juiste focus?

Op 15 juni 2012 omstreeks 09:23, zei Jos Swinnen:

Wie graag naar musicals gaat moet er maar voor betalen, dat lijkt mij de logica

Op 15 juni 2012 omstreeks 09:28, zei Els De Nijn:

Zoals Loesje zegt: 'Cultuurbesparingen! Ga je mee vanavond Gesubsidieerde banken kijken?' Daar mag ons geld dan wel naartoe gaan. iedereen heeft recht op cultuur.

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN