Forum

Reacties

'Wie flessenwater drinkt, is zot'

• vrijdag 15 juni 2012, 15h09

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 17 juni 2012 omstreeks 16:00, zei Chris Holemans:

Men moet inderdaad dom zijn van veel geld uit te geven aan flessenwater indien met goed water uit de kraan kan hebben. Kraantjewater ondergaat strenge controles en wordt hier door veel meer gecontroleerd dan flessenwater. Ook is het zo dat veel flessenwater te veel zouten bevat, zeker voor dagelijks gebruik. En de eventuele chloorsmaak kan men eenvoudig laten verdwijen door het water een half uurtje of zo te laten staan in een open recipiënt zodat de choloor kan verdampen. Filters is zeker niet nodig en kunnen de bron worden voor bacteriële besmettingen.

Op 17 juni 2012 omstreeks 10:05, zei Gert Bogemans:

Snoepreisjes allerhande, een hopeloze IT manager wiens enige taak erin bestaat zoveel mogelijk (peperdure) contractors in te huren die niets opleveren, je kan er je vragen bij stellen, de incompetentie viert er hoogtij, nutteloze commissies … Stopt het daar dan nooit bij de VMW? Hoelang moeten we dit nog verdragen? En de consument maar braafjes betalen, VMW = Vlaams Mis Verstand

Op 17 juni 2012 omstreeks 09:33, zei Laurent Wille:

water in flessen is een miljarden business . elke dag rijden honderden vrachtwagens van zweden naar zuidfrankrijk en omgekeerd. is dat water dan zoveel beter !?. of is dat spotgoedkoop sop dat peperduur verkocht wordt ??. reken maar eens uit wat 1 m3 water uit de kraan kost en dezelfde hoeveelheid van bvb vittel of evian.

Op 17 juni 2012 omstreeks 07:54, zei Tania Wauters:

Kraantjeswater is goed voor den auto mee te wassen, meer niet.....!

1 reacties

Op 17 juni 2012 omstreeks 15:47, zei Chris Holemans:

Dan weet u er echt niet veel over !!!

1 reacties

Op 17 juni 2012 omstreeks 17:46, zei Tania Wauters:

Dat hoeft ook nie, ik koop spa reine, wij drinken dat graag, en ik vind dat een ander géén uitspraken moet over doen van 'goe zot en zo....', ik kan mij flessenwater permitteren, en ga géén vuil stinkend kraantjeswater drinken! Ik zie het probleem niet, elk drinkt en koopt toch wat-ie wil...!?! Tegenwoordig weten ze nie over wa eerst zagen...

1 reacties

Op 18 juni 2012 omstreeks 13:36, zei Chris Holemans:

Misschien hebt u een plaatselijk probleem met uw kraantjeswater, maar in zeker 95 % van de huisgezinnen is kraantjeswater volledig in orde, en zeer goed om te drinken, en zelfs gezonder dan veel flessenwater dat soms te veel zouten bevat. En dat zijn feiten. En ik ben er ook zeker van, moest u blind proeven, u geen onderscheid kan maken tussen kraantjeswater en spa reine. Dus dat kraantjeswater, wat ik al gans mijn leven drink samen met heel veel mensen, is wel voor veel meer geschikt dan de auto te wassen, dat kan u veel beter doen met regenwater en zo verkwist u het kraantjeswater niet.

Op 17 juni 2012 omstreeks 00:26, zei Karina Verhegghen:

ik drink al mijn ganse leven dagelijks minstens 1 liter Spawater. Smaakt heerlijk! Al is kraantjeswater zogenaamd 'gezond', ik vind het NIET lekker! Smaken verschillen nu eenmaal!

1 reacties

Op 17 juni 2012 omstreeks 15:48, zei Chris Holemans:

En moest u blind moeten proeven zou u het kraantjewater er echt niet kunnen uithalen. Maar Spa zal u zeker dankbaar zijn ;-)

Op 16 juni 2012 omstreeks 20:45, zei Leo Altec:

Ik heb een filter staan voor ik mijn water de leidingen mijn leidingen in stuur, regelmatig moet ik deze vervangen omdat hij geel ziet van het zand of eender welk bezinksel , dus ik heb hier mijn twijfels over dat dit water even goed is als flessen water, en als wij kraanwater gebruiken dan koken wij dit eerst.

Op 16 juni 2012 omstreeks 20:26, zei Steven Linseele:

ewel, kom maar eens proven van het kraantjeswater hier. Ge krijgt er direct aderverkalking van.

Op 16 juni 2012 omstreeks 20:13, zei Stefaan Coddé:

PET flessen geven een oestrogene af, water uit PET flessen mogen door kleine kinderen niet gedronken worden of zwangere vrouwen. Het klokt ook niet dat kraantjeswater even goed is dan flessenwater. Kraantjeswater begint wel goed, maar laat dan al gauw een bittere smaak achter. Veel hangt ook af van het rest residu. Tussen de gebottelde waterflessen is er dus ook een verschil. Het is wel zo, kraantjeswater is per definitie niet ongezonder dan gebottelde water, maar in elk geval: geen oestrogene eigenschappen in kraantjeswater.

1 reacties

Op 17 juni 2012 omstreeks 15:51, zei Chris Holemans:

Dan hebt u wel heel raar water als dat een bittere nasmaak achter laat. Dabn moet u ofwel eens bij de dokter gaan of naar de watermaatschappij.

Op 16 juni 2012 omstreeks 18:39, zei Willy De Ridder:

Niet te geloven. Nu blijft het water na vier weken nog altijd grijs kleuren. Ze hadden een panne. Ze wisten gewoon de leiding niet liggen. Als we keuze hebben :'gedaan 'met TMVW. We zijn ook al gelukkig met ons afscheid aan Electrabel.

Op 16 juni 2012 omstreeks 18:15, zei Christian Smets:

En wie deze man gelooft is nog zotter: ons (industrieel)drinkwater zit vol chemicaliën, hormonen, enz. Waarom is er plots meer kanker ? Of vruchtbaarheidsproblemen, bij vooral mannen? Er zijn genoeg studies op de markt om aan te tonen dat ons drinkwater niet meer veilig is.

2 reacties

Op 16 juni 2012 omstreeks 19:56, zei Luc Seynaeve:

En u geeft veel euro's uit voor de fles en de naam die erop staat, en weet u zeker hoe gezond dit water is.

Op 17 juni 2012 omstreeks 15:54, zei Chris Holemans:

Dat moeten dan wel rare testen zijn, zeker van verkopers van filterssytemen. Objectieve tests laten namelijk zien dat kraantjeswater net goed is voor de gezondheid en zelfs beter dan veel flessenwaters die te veel zouten bevatten, zeker voor dagelijks gebruik. Kraantjeswater is ook 'good for you'.

Hoogst aantal stemmen

Op 15 juni 2012 omstreeks 20:33, zei Donald Deblaere:

Nog geen jaar geleden werd onder koks en sommeliers een blindproef gedaan met kraantjeswater en allehande soorten flessenwater. De meesten verklaarden het kraantjeswater als het best smaken . Het speelt zich enkel tussen de oren af wanneer jullie verklaren dat kraantjeswater slechter is. Ten andere is het veel zuiverder en het wordt veel meer gecontroleerd dan veel grondwaters, waar allerlei mineralen in zijn opgelost en deze zijn niet per definitie allemaal gezond.Veel soorten waters mogen niet gedronken worden door baby's, het zal ook wel zijn reden hebben zeker? Wat een onzin om bvb in het zuiden van Frankrijk water uit de grond te halen, op flessen te trekken en met vrachtwagens over de wereld te transporteren aan 1000 maal duurder dan water uit de kraan. Zuiver water is H2O en kraantjeswater voldoet daar het best aan .

1 reacties

Op 16 juni 2012 omstreeks 16:49, zei Jean Dumon:

Dan moet je hier uw water niet komen drinken hoor aan de kust, te veel kalk en te veel ijzer !!! Denk dat jij ook nog in Sinter Klaas geloofd wat ze zeggen over kraantjeswater, en vergeet niet, flessen water in de winkel wordt nog strenger gecontroleerd dan kraantjeswater, want op de fles moet alles opgetekend worden wat het water bevat. En als men zoals vele wegen onderhoud doen of herstellingen van waterleiding, dan gaat alle vuiligheid door uw kraantje en dit is gegarandeerd :D En nog iets, ik drink nooit water, heef mij maar een biertje of frisdrankje ;)

1 reacties

Op 17 juni 2012 omstreeks 15:31, zei Chris Holemans:

Kraantjeswater wordt effectief veel meer gecontroleerd dan flessenwater, en wat er in flessenwater zit wordt niet altijd gecontroleerd, zeker niet wat er allemaal opstaat. Daar worden alleen maar steekproeven gedaan. En het is ook een feit dat vele flessenwaters te veel zouten bevatten, zeker niet aan te raden voor nierpatiënten en baby's.

Op 15 juni 2012 omstreeks 15:32, zei Luc Masson:

Ik heb al veel flessenwater gedronken maar ben voor zo ver ik weet nog niet zotter geworden dan toen ik nog melk dronk...

Op 15 juni 2012 omstreeks 15:38, zei Raf Cromheecke:

Wellicht is kraantjeswater van even goede kwaliteit als fleswater maar kraantjes water kan bevuild zijn door de leidingen in- of buiten uw huis.

1 reacties

Op 15 juni 2012 omstreeks 16:04, zei Rudi De Groot:

En in de fabriek loopt het watern niet door leidingen ??

Op 15 juni 2012 omstreeks 19:23, zei Yvan De Sutter:

de waterkwaliteit verschilt sterk van streek tot streek. in kortrijk is het blijkbaar niet goed maar hier (5 km verder) is deze kwaliteit prima. wat mij echter verwonderd is dat in het artikel staat dat de prijs zou gedaald zijn. wij verbruiken elk jaar minder water maar de factuur stijgt elk jaar.

Op 15 juni 2012 omstreeks 16:32, zei Roland Dekeyzer:

Het kan best zijn dat kraantjeswater gezond is om te drinken , maar wetende dat het hier van de straat tot juist voor de teller in huis , deze oude loden buizen zijn ( jaren 1950)... dan heb ik toch dik mijn twijfels of deze water niet kankerverwekkend is !!! Wij blijven toch maar verder Mineraal water drinken !

1 reacties

Op 15 juni 2012 omstreeks 16:56, zei Louisa Chevalier:

Ondertussen hebben die oude loden buizen binnenin een flinke kalklaag opgebouwd waardoor het wel veilig is om water van de kraan te drinken.

2 reacties

Op 15 juni 2012 omstreeks 18:47, zei Eddy Grysouille:

Daar zou ik toch maar aan twijfelen, lood blijftlood met of zonder kalk. Geef mij maar water uit de fles, veel minder kalk, en de smaak, deze is volgens mij veel beter dan het troebele kraantjes water.

1 reacties

Op 17 juni 2012 omstreeks 13:57, zei Chris Holemans:

Durf voor veel wedden dat je bij blind proeven niet het verschil kan uitmaken tussen kraantjeswater en gewoon flessenwater. Sommige flessenwaters kan men natuurlijk wel herkennen door hun hoge zoutgehalte, maar dat maakt hen dan ook veel minder gezond dan kraantjeswater.

Op 15 juni 2012 omstreeks 20:24, zei Gust Vereerstraeten:

Geloof jij nog in sprookjes?

Op 15 juni 2012 omstreeks 15:20, zei Bart Doom:

Ik drink al jaren kraantjeswater. Ook om de maand zes flessen tegen dat er bezoek komt en om de oude te vervangen. Ik ben dus niet gek! Gierig misschien? Toch niet. Gewoon verstandig. :-)

1 reacties

Op 15 juni 2012 omstreeks 15:41, zei Yvette Peeters:

Wij drinken ook al jaren kraantjeswater bij het eten. We zetten een karafje in de koelkast, en lekker fris proef je echt geen verschil met flessenwater. Het is een kwestie van gewoonte hoor, en we hebben geen gesleur meer met pakken flessen, véééél goedkoper (je kan met het uitgespaarde geld andere leuke dingen doen), minder pmd afval ... echt de moeite van het proberen waard (en wij werken niet bij de VWM !!)

Op 15 juni 2012 omstreeks 15:32, zei Dirk Mangels:

Mooi gezegd: 'drinkwatertarieven die niet stijgen in lijn met de index'. Toch gaan ze elk jaar serieus de hoogte in. Mensen worden aangemoedigd om zuinig te zijn op water, electriciteit,... Ieder nieuw huis moet een regenwaterput hebben en op zijn minst 1 kraantje daarop. Waar ik vroeger mijn auto waste met water van de kraan (minstens 2-3 emmers) doe ik dat nu met regenwater. Ik compenseer dat niet door wekelijks 30 liter water te drinken... :-) Nogal wiedes dus dat het verbruik achteruit gaat. Het perverse effect is dat - hoe minder je van iets verbruikt - hoe duurder de prijs per eenheid wordt. En dan maar zagen dat de mensen minder verbruiken... ?!

1 reacties

Op 17 juni 2012 omstreeks 13:51, zei Chris Holemans:

Het zou toch nog onnozel zijn van drinkwater te gebruiken voor het wassen van de auto als men kan beschikken over regenwater.

Op 15 juni 2012 omstreeks 18:09, zei Michel Perry:

Ze maken massa's reclame van wasmachines die kapot gaan van kalk,haar dat er dof uitziet,hoofdhuid die schilfert,als ik 1 keer douche ziet mijn kraan wit van de kalk,de wc moet ik om de zoveel dagen onkalken,mijne waterkoker staat stijf van de kalk enz. enz. enz.en dan verwachten ze dat ik KRAANTJESWATER ga drinken ??? DENK HET NIET !!!!!

3 reacties

Op 15 juni 2012 omstreeks 18:15, zei Cengiz Özkalin:

kalk is goed voor lichaam

1 reacties

Op 15 juni 2012 omstreeks 23:11, zei Jo Beel:

Kalk in drinkwater is de hoofdoorzaak van nierstenen. U noemt dat gezond?

Op 15 juni 2012 omstreeks 19:00, zei Lieke Smidts:

@Michel Perry,ik ben het volledig met u eens,en er zijn zelfs gemeentes waar het water gewoon niet te drinken valt omdat je er alleen maar chloor in proeft...ik hou het dan toch maar bij flessenwater,en een wateronderzoeker heeft mij ooit verteld dat het beste water dat je kan drinken dat van den Aldi is,dus nog goedkoop ook en gene kalk in mijn lichaam,allee zo'n kalk dan toch niet:)

1 reacties

Op 15 juni 2012 omstreeks 19:46, zei Eddy Grysouille:

@Smidt, inderdaad het Amanda water van de Aldi is zeker het beste van het beste, zacht, smakelijk en geen kalk zoals van de kraan, En manden die beweren dat we kalk nodig hebben, dat vind je genoeg in andere producten die men dagelijks inneemt, en niet van dat vuil kraantjes water, bah !!

Op 15 juni 2012 omstreeks 19:15, zei Annie Van der Poorten:

U bent geen robot, toch? Dan heeft u baat bij kalk.

Op 15 juni 2012 omstreeks 23:09, zei Jo Beel:

Kraantjeswater verschilt fel van streek tot streek. Dat in Leuven bevat overdadig veel kalk, smaakt zeer slecht , het maakt apparaten kapot en veroorzaakt nierstenen. Gaat de VMW dat ook vergoeden?

Op 16 juni 2012 omstreeks 11:42, zei Leon Van Vlem:

Wij hebben 13 jaar een hond gehad. Er stond steeds kraantjeswater ter zijne beschikking. Maar hij dronk steeds van het water van de regenton. Aan het kraantjeswater rook hij telkens maar drinken deed hij niet. Bedenkelijk niet?

1 reacties

Op 16 juni 2012 omstreeks 15:42, zei Steven Vits:

Mijn hond eet de stront van de katten hier in de tuin op. Een hond die smaak beoordeelt lijkt me noet echt een referentie te zijn.

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN