Forum

Reacties

Schauvliege zet 43 culturele organisaties op droog zaad

• vrijdag 22 juni 2012, 21h54

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 24 juni 2012 omstreeks 19:09, zei Rim Degroot:

Dimitri Boon: Ik denk dat jij eens goed moet lezen WAT is geschreven heb!!! Ik schrijf ergens, autowegen zijn een noodzakelijkheid! Maar ik vind het gevaarlijk om te gaan ''zitten'' op de autowegen!!! Een beetje onnozele humor moet kunnen!

Op 24 juni 2012 omstreeks 08:42, zei Sofie Desmet:

Ik vraag me nog steeds af wanneer de regering voor zichzelf gaan besparen. Een paar postjes hier en daar opgeven bv...afin, ze besparen op zo'n beetje alles behalve bij hunzelf...

Op 24 juni 2012 omstreeks 08:39, zei Sofie Desmet:

kijk er mioet ergens wel cultuur en 'volksvermaak' zijn, maatr ik begrijp niet datsommige organisaties 700.000 belasting geld toegeschroven word, en er daarnaast nog eens een serieuse winst in de pockets gestoken kan worden.In sommige gevallen moet je daarnaast nog altijd jke ingangs tecket vbetalen, terwijl je dat eigenlijk via de belastingen hebt gedaan. Op zn minst zou het dan gratis moeten zijn.

Op 24 juni 2012 omstreeks 08:11, zei Dante Messens:

Wat een rare redening: besparen en toch meer uitgeven? WTF? Je kent Leterme en krijgt 600 000 euro. Voor een paar honder euro voor mijn zwaar gehandicapte zoon sta ik al 5 jaar op een wachtlijst. Elke dag rij ik 160 km omdat hij de zorg nodig heeft. Moet je dan iemand die pakken poen schept met een festival nog subsidieren? Nog vreemder: Moet een festival zoals Gent Jazz niet eerst eens uitgemest worden voordat je dat nog een euro geeft. De commissie schrijft zelf: Jazz en Muziek vraagt een verdubbeling van het subsidiebedrag. De motivering voor de verhoging is niet duidelijk. Dit doet vermoeden dat verhoging wellicht ligt bij de nog steeds bestaande schuldenlast. De Beoordelingscommissie stelt vreemde zaken vast bij het zakelijke beleidsplan. De functies van voorzitter raad van bestuur, festivaldirecteur en zakelijk leider worden door dezelfde persoon ingevuld, wat volstrekt uit den boze is. Deze persoon krijgt ook een overdreven vergoeding. Er wordt een groot bedrag aan inkomsten uit sponsoring voorzien, maar dit vooral dienen voor de financiering van de catering voor de vip-

Op 23 juni 2012 omstreeks 22:18, zei Rim Degroot:

Wilfried Nelissen: Autowegen zijn een noodzakelijkheid! Gelijk Lodewijk zegt, levensgevaarlijk gaan zitten op een autoweg! Btw, toevallig de zelfde naam dan de wielrenner of plagiaat?

Op 23 juni 2012 omstreeks 20:01, zei Wilfried Nelissen:

Rim Degroot, eigenaardige mening die u erop nahoudt. Als we dat doortrekken, hoef ik ook niet meer bij te dragen aan de autowegen, want zit ik nooit op.

2 reacties

Op 23 juni 2012 omstreeks 21:12, zei Lodewijck De Vieghere:

Op een autoweg 'zitten' zou ik ook nooit doen hoor. Lijkt me levensgevaarlijk.

Op 24 juni 2012 omstreeks 09:32, zei Dimitri Boon:

@ rim DEgroot. Jijzelf zit misschien niet op de autowegen of gebruikt ze niet. Maar wie brengt uw Eten / Drinken / kleding / materialen en producten die je dagdagelijks nodig hebt dan tot aan uw deur of naar uw plaatselijke supermarkt. Dus onrechtstreeks hebben we de wegen altijd nodig.

Op 23 juni 2012 omstreeks 18:49, zei Marc Goemaere:

ik heb deze namiddag in onze hoofdstad op het vernieuwde muntplein cultuur in actie gezien,beschamend hoe grote mensen met 'monsters' zich een weg baanden.Een beetje verderop,nagemaakte indianen met een micro en versterker,kloppend op lege plastiek tonnekes en onverstaanbaar geschreeuw,echt om eens bij stil te staan en te bewonderen,wetend dat daarvoor belastingsgeld gebruikt wordt.Als we weten dat er musical-scholen zijn,een opleiding om te leven an staatsteun,dan weten we genoeg zeker!

Op 23 juni 2012 omstreeks 16:24, zei Rim Degroot:

Die 94,5 miljoen mogen ze ook afschaffen, als wij iets organiseren hebben wij geld, of moeten wij tenminste zorgen dat wij geld hebben. Willen ze bijvoorbeeld toneel spelen, goed, dan zorgen ze maar dat ze inkomgelden hebben, organiseren ze maar een spaghetti avond of mosselfeest. Het kan niet zijn dat wij moeten opdraaien voor iets waar we geen interesse voor hebben! Wie zijn kinderen wil laten sporten of zingen of dansen, fijn, héél fijn zelfs maar ik moet mijn buur zijn kinderen hun ontspanning niet helpen betalen. Alles wat onze zoon gedaan heeft heb ik zelf uit eigen zak zonder morren betaald, het was ONS kind. Wie veel kindjes wil heeft dus ook een goede kinderbijslag, dus draai er maar zelf voor op OF onderneem zelf meer ontspanning samen met jouw kinderen, dat kost niets en komt het contact met jouw kinderen ten goede!!! Wie andere culturele bezigheden wil beleven of organiseren moet het maar zelf bedruipen. Afschaffen die onnodige uitgaven, wij hebben al kosten genoeg!

Op 23 juni 2012 omstreeks 12:42, zei Paul Daelemans:

94.500.000 Euro = 3.780.000.000 BEF. Daarenboven komt dan nog eens de kost van ministeries, adviescommissies,.... Is dat nog realistisch ? Idem dito voor subsidies voor 'professionele sport'. En dan nog eens die typische Vlaamse toestanden : door de interventie van 1 bobo met veel invloed (Leterme), krijgt 1 organisatie ineens 600.000 Euro per jaar. Kan dit niet via het riante salaris dat ie nu krijgt via politiek gekonkelfoes ? Her collectief profitariaat zal er toch eens uitmoeten.

Op 23 juni 2012 omstreeks 12:27, zei Etienne Guldentops:

Wanneer stopt nu eens eindelijk die golf van gelijk welke onzinnige subsidie. Wil je iets, 'betaal er dan voor'.

Hoogst aantal stemmen

Op 23 juni 2012 omstreeks 09:59, zei Fredo Le Duq:

bijna 95 milj. weggesmeten geld die naar platvloers amusement gaat voor halfgevulde zalen... Wetende dat er mindervaliden op een wachtlijst staan voor een beetje hulp.

Op 23 juni 2012 omstreeks 12:27, zei Etienne Guldentops:

Wanneer stopt nu eens eindelijk die golf van gelijk welke onzinnige subsidie. Wil je iets, 'betaal er dan voor'.

Op 23 juni 2012 omstreeks 11:07, zei francine dobbelaere:

besparen maar blijven belastingsgeld door ramen en deuren smijten,ze moesten zich schamen,onze dienaars

Op 23 juni 2012 omstreeks 10:19, zei Benjamin Van Riet:

Belastingverhogingen enz enz hoe halen ze het in hun hoofd in deze moeilijke tijden voor god te spelen!!!! Onbezonnen Onbekwaam,Onbegrijpelijk begrijpen wie begrijpen kan en dan maar zeuren dat de begroting niet in balans geraakt Stop het met de goede Sint uit te hangen het is er geen tijd voor!!!!

Op 23 juni 2012 omstreeks 12:42, zei Paul Daelemans:

94.500.000 Euro = 3.780.000.000 BEF. Daarenboven komt dan nog eens de kost van ministeries, adviescommissies,.... Is dat nog realistisch ? Idem dito voor subsidies voor 'professionele sport'. En dan nog eens die typische Vlaamse toestanden : door de interventie van 1 bobo met veel invloed (Leterme), krijgt 1 organisatie ineens 600.000 Euro per jaar. Kan dit niet via het riante salaris dat ie nu krijgt via politiek gekonkelfoes ? Her collectief profitariaat zal er toch eens uitmoeten.

Op 23 juni 2012 omstreeks 16:24, zei Rim Degroot:

Die 94,5 miljoen mogen ze ook afschaffen, als wij iets organiseren hebben wij geld, of moeten wij tenminste zorgen dat wij geld hebben. Willen ze bijvoorbeeld toneel spelen, goed, dan zorgen ze maar dat ze inkomgelden hebben, organiseren ze maar een spaghetti avond of mosselfeest. Het kan niet zijn dat wij moeten opdraaien voor iets waar we geen interesse voor hebben! Wie zijn kinderen wil laten sporten of zingen of dansen, fijn, héél fijn zelfs maar ik moet mijn buur zijn kinderen hun ontspanning niet helpen betalen. Alles wat onze zoon gedaan heeft heb ik zelf uit eigen zak zonder morren betaald, het was ONS kind. Wie veel kindjes wil heeft dus ook een goede kinderbijslag, dus draai er maar zelf voor op OF onderneem zelf meer ontspanning samen met jouw kinderen, dat kost niets en komt het contact met jouw kinderen ten goede!!! Wie andere culturele bezigheden wil beleven of organiseren moet het maar zelf bedruipen. Afschaffen die onnodige uitgaven, wij hebben al kosten genoeg!

Op 23 juni 2012 omstreeks 11:59, zei André Van Ruyskensveld:

ze bespaard en toch geeft ze meer uit en ze heeft nog een spaarpotje voor de zware gevallen dat is meer dan moderne wiskunde

Op 23 juni 2012 omstreeks 12:14, zei jan jacobs:

Met belasting geld stemmen kopen noemen ze dat. Dranouter €600.000, zo wil ik ook wel festivals organiseren. Stevaert gaf zijn vriend Chokri ook 1 miljoen voor Rimpelrock. Het is en blijft heel subjectief. Maar het is en blijft wel ONS geld, geld van de gemeenschap dus. 4 Miljard oude Belgische franken per jaar. Heb je de juiste kleur, ben je bij de ons kent ons groepjes, jawel u ka langs de subsidie kassa passeren. Arm Vlaanderen, wat we zelf doen, doen we beter.

Op 23 juni 2012 omstreeks 09:15, zei Luc Van Rensbergen:

Men kan beter in steden of dorpen naar toneel gaan kijken of enkele keren per jaar een mooi toneelstuk geven op T.V.,daar betalen de mensen inkom en werkt men met vrijwilligers,en inderdaad Musicals,eerst gaan D.B.V. zien en allemaal geven positieve reclame om te gaan kijken en dit valt dik tegen.

Op 23 juni 2012 omstreeks 10:18, zei Benjamin Van Riet:

Belastingverhogingen enz enz hoe halen ze het in hun hoofd in deze moeilijke tijden voor god te spelen!!!! Onbezonnen Onbekwaam,Onbegrijpelijk begrijpen wie begrijpen kan en dan maar zeuren dat de begroting niet in balans geraakt Stop het met de goede Sint uit te hangen het is er geen tijd voor!!!!

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN