Forum

Reacties

Van Rompuy wil EU-landen verplichten om pensioenen te hervormen

• zondag 24 juni 2012, 07h28

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 26 juni 2012 omstreeks 19:06, zei François Nuyts:

Wij moeten nu toch stilletjesaan gaan begrijpen dat de politiek alles maar dan ook alles naar de vaantjes helpt waar zij zich mee bezighouden , eerst maken ze van hun eigen land een grote puinhoop , en als dit dan zover is trekken ze naar europa om daar hetzelfde te doen.

Op 26 juni 2012 omstreeks 10:45, zei Rafaël Vandekerckhove:

Mensen toch die mannen zijn niet te doen ,Zij geloven in iets dat ten dode is op geschreven . Hoe kan men iets oplossen als landen moeten steunen tot ze zelf niets meer bezitten , Zo maak je na een tijdje alle landen straat arm .En Dan????? 't Is weer voorbij die mooie EU Die EU die begon zo wat in mei Ah, je dacht dat er geen einde aan kon komen Maar voor je 't weet is heel die EU Al weer lang voorbij.

Op 25 juni 2012 omstreeks 12:54, zei Gerry Clé:

Ik ben wel benieuwd hoe lang we van ons pensioen mogen genieten? 5jaar? 10jaar? In ieder geval ben ik blij dat ik een man ben.(levensverwachting is minder dan van een vrouw, dus eerder op pensioen)

Op 25 juni 2012 omstreeks 11:36, zei jerry* debruyne*:

hij gaat het zeggen maar hij is binnen met die onozele europa tis hier in belgie dat ze moeten kijken naar hun eigen volk

Op 24 juni 2012 omstreeks 23:12, zei Jean-Pierre Osterwind:

Toen Europa er nog niet was; iedereen had werk, iedereen kon sparen voor een huis, de regeltjes van nu waren er nog niet, .... enz Toen Europa kwam; vele mensen verliezen hun werk en leven in armoede, velen moeten hun huis verkopen of kunnen het niet meer veroorloven om er een te kopen (werkonzekerheid),de regels worden strenger en strenger, (er worden bergen en bergen voedsel vernietigd onder het mom van de hygiëne) Besluit; Europa pleegt stillaan zelfmoord en moord en dit ten voordele van de USA en de Aziatische wereld. Zulke toestanden heb ik nog gelezen in de bijbel toen met de Egyptenaren met andere woorden slavernij. Onze generatie geboren in de beginjaren 50 werken al van hun 14 jaar moeten wij dan nog werken tot onze 67. Hopelijk worden we dan ook vergoed voor het aantal jaren die we gewerkt hebben als we die leeftijd dan ook al halen.

Op 24 juni 2012 omstreeks 20:51, zei Erik Bronckaers:

Dat men dan begint bij België. Zijn en andere traditionele partijen hebben dit al decenia nagelaten. En nu anderen de les lezen?

Op 24 juni 2012 omstreeks 18:35, zei Marc Goemaere:

janneke maan zal nog maar eens herhalen wat we tot vervelens moe zijn te horen,maar hij toch iets zeggen of doen anders is hij overbodig.

Op 24 juni 2012 omstreeks 17:36, zei Eline Geens:

Als ze eens begonnen met de pensioenen van de eurocraten, ministers in onze 6regeringen en zakkenvullers in de 7 parlementen aan te pakken?

Op 24 juni 2012 omstreeks 17:17, zei Edgard Wellens:

dat die dweil eerst die super pensioenen afdweilt

Op 24 juni 2012 omstreeks 16:30, zei Richard Vanegdom:

En wanneer gaat Van Rompuy alle E.U. staten verplichten van de bedrijfsbelasting effectief op te trekken tot het V.S. peil van 40%? Maar deze Bilderberg/Bankenmarionet die beweert 'christen' te zijn hoewel hij daagelijk de Mamon aanbid en dient, is alles behalve een christen, een democraat of een Vlaming.

Hoogst aantal stemmen

Op 24 juni 2012 omstreeks 08:39, zei Alex Desmet:

Wat de mensen willen is rechtszekerheid. Wie nu een vraag stelt wanneer hij/zij met pensioen kan, krijgt geen of een warrig antwoord. Zo'n potje heeft Quicky ervan gemaakt! Pensioenen zijn veel te laag om een normaal leven te kunnen leiden (lijden). En wanneer gaan landen als China, India, Brazilië en co gedwongen worden om arbeids- en milieuweten te respecteren???

1 reacties

Op 24 juni 2012 omstreeks 10:11, zei Michel Schoolmeesters:

Ja het klopt ; de pensioenen zijn veel te laag! En hoe komt dat denkt u ? Wij werken van ons 18 jaar! Voor onze tijd vanaf 14 jaar! Gans onze carriere betalen wij braaf onze belastingen ! Maar wat ik schandalig vind is ; dat wij dan nog belastingen moeten betalen van ons pensioentje! Een ganse carriere ten dienste van de maatschappij en dan worden wij nog gestraft.De arbeiders klasse zou een pensioen vrij van belastingen moeten hebben! Als je ziet dat er mensen zijn die gans hun leven hard gewerkt hebben een pensioentje van minder dan 900 € !! Daar kunnen zij toch niet van leven!

Op 24 juni 2012 omstreeks 08:25, zei Harry Vanden Weyenbergh:

zij zullen het wel uitleggen , koffie zuipen en zogezegd vergaderen zo wil ik tot mijn 100 ste werken maar dat ze eens mee met de werkende mens op stap gaan ipv op hun luie kont te zitten dan zullen ze misschien beseffen wat handarbeid is . maar ja dat zijn de ( geleerde )

4 reacties

Op 24 juni 2012 omstreeks 10:02, zei Georges Charles:

Het is beter dat u geen wig drijft tussen mensen die handenarbeid en zij die geestelijke arbeid verrichten, want dat speelt alleen in de kaart van de dictatuur van de EU: verdeeldheid zaaien onder de bevolking en haar zo zwakker maken. Feit is dat de levensverwachting alleen in de statistieken te zien is, door het feit dat de kindersterfte, die vroeger veel veel groter was, ook opgenomen wordt. Dit zorgt ervoor dat de gemiddelde levensverwachting van decennia geleden er lager uitziet tov nu. Bovendien moet men zich afvragen welk werk mensen dan zullen doen, als er nu al zoveel werkloosheid is in Europa (bvb 50% jongerenwerkeloosheid in Spanje). Daarnaast hebben we de laatste 30 jaar een enorme evolutie in automatisatie van de productie meegemaakt, zodat alles ongelooflijk veel sneller kan geproduceerd worden en geestelijk werk door gebruik van computers veel vlugger kan. En toch zouden we onszelf moeten wijsmaken dat we nu, niet alléén, maar met z'n tweeën, nog langer moeten gaan werken. Is het de bedoeling dat we breinloos alles gelaten aanvaarden?

Op 24 juni 2012 omstreeks 10:18, zei Ignace Bogaert:

ga dan ook eens naar school en doe iets met u hersens daarna praten we verder

1 reacties

Op 24 juni 2012 omstreeks 11:48, zei Danny Lemberechts:

Mr. Ignace, niet iedereen is gemaakt om goed te leren. Je hebt er lezen en dat kennen, je hebt er anderen die datzelfde 20 keer mogen lezen, en het nog niet kennen. Het geheugen is iets dat je hebt of niet. Uw hersenen worden waarschijnlijk gebruikt om stomme dingen te zeggen.

Op 24 juni 2012 omstreeks 10:43, zei Marie-Louise De Pauw:

U beseft toch ook wel dat men soms op 52jaar op pensioen gaat, en dat men nog 30 à35 jaar pensioen kan trekken . Wie zal dat blijven betalen? Of hebt U liever dat U op een zeker ogenblik geen meer ontvangt of een peulschil ervan. Ieder mens zal een beetje langer moeten werken. Ik was 63 jaar .

3 reacties

Op 24 juni 2012 omstreeks 11:01, zei Jacques Deschryvere:

Ge hebt mischien gestudeerd tot uw 25é!!

Op 24 juni 2012 omstreeks 13:19, zei Geert Calu:

die 52 jaar zijn er gekomen na vraag bij herstructurering en moet niet als normaal beschouwt worden. en wie zal dat betalen? wat hebben we dan heel ons leven gedaan? nu de fouten die in het verleden gemaakt zijn, goed maken op de kap van één generatie wijst op domheid en onkunde. dat we langer moeten werken lijkt me logisch maar dan moeten ze het ook mogelijk maken en gelijktijdig maatregelen uitwerken, misschien ook de flexibiliteit die destijds toegegeven werden voor die versoepeling van de pensioen ook terugschroeven dat de arbeider wat meer adem krijgen als hun collega's 'hoofdarbeiders'

2 reacties

Op 24 juni 2012 omstreeks 15:50, zei Jan Maes:

waarom lijkt U dat 'het langer werken' logisch is????' Sinds jaren is er een kostenbesparende oefening bezig met robots in fabrieken en kost efficiënte maatregelingen in het algemeen. Simpel gezegd, vandaag kost het allemaal minder voor de bedrijven om te produceren...de EU realiteit! Langer werken...

Op 24 juni 2012 omstreeks 15:49, zei Jan Maes:

waarom lijkt U dat 'het langer werken' logisch is????' Sinds jaren is er een kostenbesparende oefening bezig met robots in fabrieken en kost efficiënte maatregelingen in het algemeen. Simpel gezegd, vandaag kost het allemaal minder voor de bedrijven om te produceren...de EU realiteit! Langer werken...

Op 24 juni 2012 omstreeks 13:52, zei René Verbouw:

Marie Louise De Pauw: In 2008 gingen 350 EU parlementairen op 50 met pensioen, maandelijks pensioen €9000. Quckenborn, nog 6 jaar, dan heeft hij 20 jaar dienst, kan met pensioen €7.3237,98 euro per maand en dan is hij nog altijd maar 38, op naar de Bahama's Quicky. Niet wij zijn de oorzaak van de tekorten (wij betaalden voor ons pensioen) maar wel het 32 jaar wanbeleid,zilverfonds, reserves, alles werd verbrast door de almachtige PS-SPA hen waterdragers de OVLD en CD&V lieten begaan.

Op 24 juni 2012 omstreeks 12:11, zei Katrien Bryon:

Meneer mag voor mijn part wel 'ns een weekje mijn job overnemen. 'ns zien of hij na die week nog zo praat ... of misschien ziet hij dan in dat stress en werkdruk ook geestelijk erg zwaar kunnen zijn.

Op 24 juni 2012 omstreeks 08:40, zei Frans Gantois:

hij zal niet versleten zijn na 40 jaar werken, en zijn aanhang ook niet

Op 24 juni 2012 omstreeks 10:30, zei Edouard Meskens:

Hoe noemd men dat weer jan met de pet na 45 jaar 900 € en mijnheer met de hoed na 20jaar 15000 € per maand en dan ng wat postjes bij Dat is de SOL...........................

Op 24 juni 2012 omstreeks 10:28, zei Johan Jennen:

Allé, God de Vader in hoogsteigen persoon heeft gesproken, ook hij wil de hardwerkende mensen nu bij hun p..tje pakken. Ik vraag mij trouwens al een tijdje af hoe het eigenlijk zit met de hervormingen van het pensioenstelsel voor de parlementsleden. Wat mij betreft is het daarrond al maanden verdacht stil. Wetten stemmen en regels opleggen...maar zelf eens het goede voorbeeld geven !!! En dan komen ze van de week heel triomfantelijk verkondigen dat ze toch heel goed werk leveren. Awel, ik hoop dat samen met mij heel veel mensen op 14 oktober en in 2014 eens heel goed werk leveren. Buiten met alle zakkenvullers en kazakkendraaiers.

Op 24 juni 2012 omstreeks 10:25, zei Iwan Van Laere:

van rompuy denkt dat iedereen een job heeft zo als hij zeker kijk maar eens hoeveel landen er al in de problemen zitten met zijn fantastische euro's

Op 24 juni 2012 omstreeks 10:45, zei Lucien Rubens:

Den Herman kon hier in België nog niets verwezenlijken...hoe zou hij de EU landen ertoe kunnen bewegen om de pensioenen te hervormen?

Op 24 juni 2012 omstreeks 10:23, zei Ignace Bogaert:

De leeftijd stijgt helemaal niet kijk maar eeens hoeveel mensen er sterven aan kanker tussen 50 en 60 jaar, natuurlijk zijn er in de rusthuizen mensen boven de tachtig die het gemiddelde naar omhoog halen maar met welke levenskwaliteit.

1 reacties

Op 24 juni 2012 omstreeks 12:10, zei Lodewijck De Vieghere:

De gemiddelde (met de nadruk op 'gemiddelde') levensverwachting stijgt wel.

Op 24 juni 2012 omstreeks 10:23, zei Gert Van Bunderen:

Dit is onbegrijpelijk. Zijn er dan geen werklozen meer in de EU-landen. Langer werken (na 65?) betekend meer werkeloosheid en minder welvaart en hogere kosten voor de maatschappij. Immers iemand die op 65 stopt met werken heeft gemiddeld nog zo'n 13 jaar (als man) of 16 jaar (als vrouw) te leven. In verhouding tot de actieve werkperiode lijkt mij dit echt niet veel!

1 reacties

Op 24 juni 2012 omstreeks 12:08, zei Lodewijck De Vieghere:

Ik wil niet op kosten van een ander leven. Ik wil werken zolang ik kan en mag.

1 reacties

Op 25 juni 2012 omstreeks 12:58, zei Gerry Clé:

Voor u pensioen hebt ge ZELF bijgedragen.

Op 24 juni 2012 omstreeks 12:56, zei René Verbouw:

In 2008 gingen 350 EU ambtenaren op 50 met pensioen €9000 per maand, misschien daar eens beginnen.

1 reacties

Op 24 juni 2012 omstreeks 16:53, zei :

tenslottesteekt deze struisvogel toch zijn kop in het zand europa of hoe steel ik het geld v h plebs

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN