U bent hier: Home » Forum
Reacties
Een driehondertal mensen hebben zondagnamiddag deelgenomen aan de 'Veelkleurige mars voor de vrede' die vanuit de Brusselse gemeente Sint-Jans-Molenbeek vertrok. De mars was een initiatief van een groep bewoners van de gemeente en de vzw Samen Leven en werd georganiseerd na de incidenten tussen moslimextremisten en de lokale politie in de gemeente, begin juni.
Op 25 juni 2012 omstreeks 11:28, zei Wim Tack:
Multiculturele samenleving werkt niet ??? Ik heb dat gezeik dikwijls gehoord. Maar volgens mij werkt 'Multiculturele samenleving' wel maar met een goede context. Bepaalde normen en waarden moet iedereen onderschrijven, daar kom je niet onder uit. Maar alles wat niet essentieel is, daarover mogen mensen van mening en invulling verschillen.
Op 25 juni 2012 omstreeks 10:18, zei André Bouvery:
volgens mij is dat volledig zinloos
Op 25 juni 2012 omstreeks 09:42, zei Jos Hanssens:
Toegeven dat dit toch maar een hele kleine opkomst is uit een zo grote gemeenschap en potentieel.. Moest men over iedere manifestatie waar 300 mensen samen komen reportages maken dan zouden we kranten hebben van 100 pagina's en een 24h journaal op TV. Nu zijn we het wel gewoon dat linkse initiatieven veel gemakkelijker de toegang krijgen tot de media dan andere.
1 reacties
Op 25 juni 2012 omstreeks 10:53, zei Kurt Crabbé:
zonder die gure wind en regen was er een veelvoud, en nu waren er een 500-tal, een groot succes gezien de omstandigheden
Op 24 juni 2012 omstreeks 21:10, zei Kurt Crabbé:
weeral typische reacties... wie van deze woont in bxl? of in Molenbeek? ik wel dus, 300 mensen (volgens mij waren het er een 500-tal) van alle kleuren bij dit rotweer die willen tonen dat er wel degelijk een zwijgende meerderheid is die perfect kan samenleven, losstaand van religie of kleur, alleszins een veelvoud in vergelijking met die 50 extremistische idioten, trouwens, kom gerust op bezoek in Molenbeek, je zal zien dat de realiteit lichtjes anders is
Op 25 juni 2012 omstreeks 12:04, zei Rudy Van Boxem:
Ik kan me miss. vergissen, want met die paraplu's is het moeilijk te zien op de foto's, maar ik zie nergens de typische jonge allochtoon van toen meestappen..... Maar aangezien een paraplu niet stoer of cool is, acht ik de kans klein dat ze er bij waren.
Op 24 juni 2012 omstreeks 20:33, zei Corneel Dierckx:
Dat ze rap gaan verhuizen die 300 mensen naar rustiger oorden!
Op 24 juni 2012 omstreeks 20:17, zei Hubert Haak:
Tja misschien hebben jullie gelijk dat multicultureel niet lukt , maar dat is dan enkel in vlaanderen omdat wij nu eenmaal een egoistisch onverdraagzaam rechts volkje zijn.
Op 24 juni 2012 omstreeks 22:02, zei Rudy Van Boxem:
De multi-cul werkt NERGENS! Of toch in Vlaanderen? Ah nee, juist, dat is het multi-culmineren, dat werkt hier heel goed. En het is miss. een goed idee Uw irreëel denkbeeld over mensen met andere ideeën dan de Uwe wat bij te stellen. Want het getuigt echt van verdraagzaamheid dat men clownsneuzen plakt en hitlersnorretjes tekent op portretten van bekende politici.
Op 24 juni 2012 omstreeks 18:51, zei Luc Mertens:
Een Multiculturele samenleving werkt niet, indien zoals hier de wet 'niet' voor iederéén, en (zonder uitzonderingen) gelijk is...!
Op 25 juni 2012 omstreeks 00:19, zei Rudy Van Boxem:
Nee, da's juist. De wet is niet voor iedereen gelijk. De gemiddelde burger heeft duidelijk veel minder rechten dan de rijke bankier, machtige ondernemer of het loodgieterend bestuurslid. En een multiculturele samenleving zal nergens ooit het daglicht zien. Maximaal zal er een geografisch samenleving zijn met verschillende culturen naast en los van elkaar, maar wel op op dezelfde plaats. Als je dat dan nog zou verengen naar wijk niveau, dan spreekt niemand nog van multi-cul.
Op 24 juni 2012 omstreeks 18:16, zei René Verbouw:
Men oogst wat men zaait, 30 jaar geleden waarschuwde het Vlaams Blok voor de oprukkende Islam, met andere culturen zijn er geen problemen, Molenbeek is een Islam enclave geworden met No Go zones voor onze politie, sorry, ik durf daar ook niet meer komen.
Op 24 juni 2012 omstreeks 17:37, zei Vero Habets:
weinig opkomst ivm veelkleurige inwoners.
Op 24 juni 2012 omstreeks 17:30, zei Eline Geens:
Multicultureel was een leuk experiment, alleen jammer dat men er krampachtig aan vasthoudt als blijkt dat het niet werkt. 300 mensen, dat is een koffietafel. De 300.000 anderen zijn het beu.
Spelregels forum
" Een dreigement voor de stad, of wil Decuyper gewoon veel geld verdienen? "
" Een jonge, werkende moeder vraagt minister De Coninck hoe ze dat allemaal moet combineren. Uw mening?"
Voetnoot