Forum

Reacties

Kim De Gelder moet naar assisen

• donderdag 28 juni 2012, 10h11

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 29 juni 2012 omstreeks 21:27, zei Peter De Block:

Waar dienen deze bevragingen eigenlijk voor? Niemand van ons kan oordelen of Kim De Gelder al dan niet toerekeningsvatbaar zou zijn. Voor de pers is het natuurlijk een uitgelezen kans op een groot mediaproces.

Op 29 juni 2012 omstreeks 17:09, zei Roger Coghe:

geen kosten meer aan verspillen, voer terug de doodstraf in en zet zulke voor het vuurpeloton!

Op 29 juni 2012 omstreeks 10:33, zei Frank Schoups:

Een terechte beslissing ? Neen , een domme vraag . Welke lezer kent het dossier ?

Op 29 juni 2012 omstreeks 10:13, zei Lieve Vandamme:

Daar zijn er toch bekwame mensen voor om te oordelen welk proces Kim krijgt? Hoe kan een buitenstaander daar in godsnaam en mening over vellen?

Op 29 juni 2012 omstreeks 09:37, zei Dirk Lambeets:

Toch beter naar pyschiatrie is mijn bescheiden geacht.

Op 29 juni 2012 omstreeks 01:17, zei Robin Cauwels:

Jef Vermassen moet toch ook weten dat da niet klopt... Hij is wel de advocaat van de burgerlijke partij maar hij gaat er niets uitkrijgen. De beweegredenen, het psyche beeld op 'die' moment(en). Het traumatische verleden van Kim de Gelder. Ik probeer die hier niet goed te praten e, hij gaat 'moeten' boeten voor wat hij gedaan heeft. NATUURLIJK. Maar ben je in zo'n geval 100 procent toerekeningsvatbaar??? Het gaat een zwaar proces worden. Niet alle psychiaters zijn het er 'gelukkig' me overeens dat hij 'toerekeningsvatbaar' is. Natuurlijk niet... 'IK' ga voor internering, hoelang da weet ik niet maar die gast heeft hulp nodig!!! Ik heb alle respect voor alle getroffen families, vrienden, enz... maar ik vind wel dat het proces 'eerlijk' moet verlopen en nie weer een mediashow. Laat maar verschijnen aub, ik weet wat ik zeg. groeten

Op 28 juni 2012 omstreeks 17:51, zei Marc Goemaere:

misschien dertig jaar en na tien jaar goed gedrag-een beetje zemen en fleien en een beetje studie-opnieuw vrij na 10 jaar min 3 jaar voorarrest terug vrij,toch een mogelijk scenario.

1 reacties

Op 29 juni 2012 omstreeks 01:36, zei Robin Cauwels:

hopelijk mits psychiatrische begeleiding natuurlijk

Op 28 juni 2012 omstreeks 17:32, zei Marc Sabbe:

90% van alle moordenaars is min of meer geestelijk gestoord, anders ga je ook niet moorden. Internering zou dus enkel bij de allerzwaarste gevallen mogen toegepast worden, bij de mensen die eigenlijk echt niet meer van deze wereld zijn. De Gelder wist heel goed wat hij deed, en dat moorden fout is. De Gelder is een 'tril-killer', ééntje die het doet voor de kick (het verklaarde aan de politie dat hij wou weten hoe het was om iemand te vermoorden). Als je dan ziet hoe hij z'n misdaden minutieus voorbereidde, dan kun je moeilijk volhouden dat De Gelder helemaal ontoerekeningsvatbaar was. De Familie en de samenleving heeft dus recht op een proces.

1 reacties

Op 28 juni 2012 omstreeks 18:08, zei Robin Cauwels:

Das onzin, hij wist van de wereld nie meer, das genen 'Breivik' ze en den dienen wordt dan 'wel' ontoerekeningsvatbaar verklaard. Hij heeft er 77 op zijn geweten. Das gewoon de wereld op zijne kop!!! 'Elke slag of stoot laat staan moord', is één teveel!!! Maar hij heeft dit niet gewild, Kim de Gelder dus. Hij leefde tussen fictie en non-fictie en dan ben je schizofreen, 'ontoerekeningsvatbaar' dus. Maar ja, Jef Vermassen, waar ik enorm véél bewondering voor heb omdat hij ook aan profiling doet, staat recht tegenover Kim... Ja das 'hopelijk' 30 jaar e, toch nie levenslang aub!!! No Heart Feelings. Iedereen zijn gedacht. groeten

Op 28 juni 2012 omstreeks 17:26, zei Marc Sabbe:

moet dit altijd zolang duren? In het buitenland staat men meestal half jaar later voor de rechter, hier in Belgie is 3 jaar eerder de norm dan uitzondering.

Op 28 juni 2012 omstreeks 17:16, zei Marie-Kristien Van Sande:

Ik zal maar met een kleine reactie reageren : ik begrijp ook niet waarom dat allemaal zo lang moet duren. Meer zeg ik niet, maar ik kan in feite een blad vol schrijven.

Hoogst aantal stemmen

Op 28 juni 2012 omstreeks 11:04, zei Peter Vanquathem:

Januari 2009,we zijn nu Juni 2012.Waarom moet dit eigenlijk zo lang duren?

Op 28 juni 2012 omstreeks 10:50, zei Marie-Louise De Pauw:

Hoe is dat mogelijk? De ouders hadden twee jaar voor de feiten een psychiater gevraagd hem te interneren, maar die vond het niet nodig . En die gaat nu vrijuit. Had die persoon zijn verantwoordelijkheid genomen dan was er misschien niets gebeurd.

1 reacties

Op 28 juni 2012 omstreeks 13:31, zei Man Vanmelle:

Heel juist mevrouw, er zijn hier en daar wel goede psychiaters die hun stiel kennen en dus bepaalde symptomen of signalen goed kunnen inschatten ,maar spijtig genoeg lopen er ook veel rond die het liefst van al hun honoraria incasseren zonder teveel moeite te moeten doen. En dat lukt gemakkelijk want hun klanten zijn steeds de zwakke schakel.

1 reacties

Op 28 juni 2012 omstreeks 17:10, zei Felix Schlegel:

Het grote probleem is dat de psychiatrie niet besproken wordt, m.a.w. het is taboe. De fouten van psychiaters worden niet erkend, en daarom blijft het niveau van de psychiatrie onveranderd, daalt het misschien zelfs. Hoe leer je iets? Door fouten te analyseren. Wel, psychiaters doen dat niet, die bekijken patienten teveel als dossiers en krijgen een mooi salaris, dus waarom zouden ze moeite doen? Die patienten die psychische problemen blijven hebben, ach, wat maakt het uit. Het excuus 'we hebben er alles aan gedaan' of 'we doen er alles aan' is dan zelfs niet verkeerd gebruikt, want hoe betwist je dat? Maar zo stijgt alleen maar het aantal van patienten die behandeld moeten worden, waardoor ze nog meer patienten als dossiers moeten bekijken bij tijdsgebrek. Psychische ziektes worden steeds frequenter in de westerse wereld, het wordt hoog tijd dat daar debat over komt en psychiaters dus meer 'input' hebben om zaken te verbeteren. In principe zijn de psychiaters dus zelf het probleem niet (ze verzuipen bij wijze van spreken in het werk), alleen het gebrek aan debat maakt het hun moeili

1 reacties

Op 28 juni 2012 omstreeks 18:23, zei Robin Cauwels:

weer volledig met u eens

Op 28 juni 2012 omstreeks 11:59, zei maurice segers:

als als..het is te laat ,dat ze hem tesamen met michelle martin en nog zulke van dat kaliber , zoals in vroegere tijden hem in een vergeetput dumpen.

Op 28 juni 2012 omstreeks 12:09, zei Jo Janssens:

Een opluchting voor de ouders en familieleden van de slachtoffers maar geen objectieve beslissing van de rechtbank. Deze persoon is zwaar ziek en echt ontoerekeningsvatbaar, maar blijkbaar is het ook voor de rechters te moeilijk om niet de publieke opinie te volgen.

Op 28 juni 2012 omstreeks 17:32, zei Marc Sabbe:

90% van alle moordenaars is min of meer geestelijk gestoord, anders ga je ook niet moorden. Internering zou dus enkel bij de allerzwaarste gevallen mogen toegepast worden, bij de mensen die eigenlijk echt niet meer van deze wereld zijn. De Gelder wist heel goed wat hij deed, en dat moorden fout is. De Gelder is een 'tril-killer', ééntje die het doet voor de kick (het verklaarde aan de politie dat hij wou weten hoe het was om iemand te vermoorden). Als je dan ziet hoe hij z'n misdaden minutieus voorbereidde, dan kun je moeilijk volhouden dat De Gelder helemaal ontoerekeningsvatbaar was. De Familie en de samenleving heeft dus recht op een proces.

1 reacties

Op 28 juni 2012 omstreeks 18:08, zei Robin Cauwels:

Das onzin, hij wist van de wereld nie meer, das genen 'Breivik' ze en den dienen wordt dan 'wel' ontoerekeningsvatbaar verklaard. Hij heeft er 77 op zijn geweten. Das gewoon de wereld op zijne kop!!! 'Elke slag of stoot laat staan moord', is één teveel!!! Maar hij heeft dit niet gewild, Kim de Gelder dus. Hij leefde tussen fictie en non-fictie en dan ben je schizofreen, 'ontoerekeningsvatbaar' dus. Maar ja, Jef Vermassen, waar ik enorm véél bewondering voor heb omdat hij ook aan profiling doet, staat recht tegenover Kim... Ja das 'hopelijk' 30 jaar e, toch nie levenslang aub!!! No Heart Feelings. Iedereen zijn gedacht. groeten

Op 28 juni 2012 omstreeks 12:09, zei Rim Degroot:

Eindelijk!

Op 28 juni 2012 omstreeks 13:41, zei Robin Cauwels:

Hopelijk wordt diene gast geïnterneerd, hij was idd ontoerekeningsvatbaar op die moment van zijn misdrijven en wat hij in de gevangenis allemaal uitsteekt van zottigheden staven dat nog meer. Hij verdient nie om levenslang opgesloten te zitten. Ik ben misschien de enigste in héél België en keur NIETS goed wat hij gedaan heeft maar ik neem het nu eens op voor hem se. Ik heb die vroeger véél aan de school zien staan en heb nog verkeerd me iemand uit zijn klas, een meiske waarmee hij op de klasfoto staat... Die werd gewoon gepest langs alle kanten, dan creëert ge zo individuen. groeten

1 reacties

Op 28 juni 2012 omstreeks 17:01, zei Robin Cauwels:

verkeert dus

1 reacties

Op 30 juni 2012 omstreeks 13:21, zei An Petitjean:

Dan had je het eens juist ...

Op 28 juni 2012 omstreeks 11:57, zei Louisa De Becker:

Dit vind ik nu echt schandalig ! Het verwijzen van een ZIEK mens naar assisen !!!hebben die families daarmee hun geliefden terug ??? en nog schandaliger is de buiten vervolging stelling van die psychiater !hij heeft hier ook schuld aan en geen beetje !

1 reacties

Op 28 juni 2012 omstreeks 23:08, zei Paul Mettepenningen:

U kent het dossier niet of wat ge ervan opgevangzn hebt, anders zou u wel anders piepen. Op het proces zal u te weten komen wat deze heeft uitgevoerd en hoe.

Op 28 juni 2012 omstreeks 13:15, zei Francine Pieters:

Hoe frustrerend moet het niet zijn voor ouders die om hulp vragen aan een psychiater en Die hulp niet krijgen. Ik vind dat Kim De Gelder de rest van zijn leven moet geïnterneerd Worden. Het moet toch voor iedereen duidelijk zijn dat zo iemand niet normaal functioneert. Maar hou hem dan ook de rest van zijn leven in een instelling, en zeg niet na een aantal jaren, ‘hij is genezen en geen gevaar meer voor de samenleving ’

Op 28 juni 2012 omstreeks 17:26, zei Marc Sabbe:

moet dit altijd zolang duren? In het buitenland staat men meestal half jaar later voor de rechter, hier in Belgie is 3 jaar eerder de norm dan uitzondering.

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN