Forum

Reacties

Autobestuurder krijgt slagen van wielertoeristen

• donderdag 28 juni 2012, 21h05

Een jonge Oudenburgenaar heeft woensdagavond enkele slagen gekregen van een groep wielertoeristen in Oudenburg. J.D. (23) reed rond 20.20 uur met zijn wagen langs de Vaartdijk-Zuid op weg naar huis, toen hij plots werd klem gereden door een vijftal wielertoeristen De man werd uit zijn auto gesleurd, werd geschopt en bespuwd. De wielrenners gooiden ook de autosleutels in de vaart. Het slachtoffer werd lichtgewond overgebracht naar het Sint-Jozefziekenhuis in Oostende. Hij is een week arbeidsongeschikt.

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 30 juni 2012 omstreeks 18:21, zei Erwin De Vos:

wielertoetisten met een te grote mond gewoon van de rijweg afhalen

Op 30 juni 2012 omstreeks 17:20, zei David Smulders:

en mijn excuses voor de meerdere reacties blijkbaar duurt het een tijdje eer het hierop staat.

Op 30 juni 2012 omstreeks 16:19, zei Jean Claude Jablonski:

Op 16 maart heb ik het stadsbestuur van Oudenburg het probleem van het sluipverkeer op het jaagpad als gevolg van de werken aan de Zandvoordse brug gemeld. Er werd mij geantwoord dat er regelmatig gecontroleerd werd, en dat alles in orde was. Ondertussen fiets ik er bijna dagelijks, en heb ik nooit enige controle gezien. Voor de werken reden er dagelijks een tiental auto's per dag, nu honderden. Het aantal inwoners langs de vaart is nochtans niet groter geworden, maar de inwoners van de verkaveling Zwaanhoek gebruiken gewoon het jaagpad als kortere alternatieve weg, en daarbij rijden ze de fietsers van de weg, regelmatig met snelheid boven de 60 of 80 km per uur. De oorzaak van dit spijtige voorval is dus gewoon de lakseid van het gemeentebestuur en zijn politiedienst.

Op 30 juni 2012 omstreeks 14:51, zei David Smulders:

Ik was die avond ook aan het fietsen en ik heb die jongen gezien na de feiten..een paar km ervoor is die groep mij ook gepasseerd in tegenrichting (dus na het voorval) ze waren op zijn minst met 30 a 40 man op een baantje van amper van 4 a 5 meter breed, ook moest ik diep in de remmen gaan het is ongehoord dat zo'n bende geen wegkapiteins heeft en die charlatans denken dat ze de ronde van Frankrijk aan het rijden zijn..ik kan me hun kleur van shirts niet meer herinneren, ik dacht blauw met wit anderen met zwart en geel..net voor die groep reed er nog zo'n bende in dezelfde kleuren ze reden richting Bredene..ik weet ook niet wat die gast geropen of gedaan heeft, wat ik wel heb gezien is dat zijn auto met twee meter in het gras stond, het maximum en dat die twee vissers toch ook iets of wat van die gasten moeten onthouden hebben, ze stonden er vier meter van..dit voorval is schandalig geeft een slecht imago aan diegenen die de regels respecteren! Groeten

Op 30 juni 2012 omstreeks 14:24, zei David Smulders:

Ik was die avond ook aan het fietsen en heb die gast gezien na de feiten, de twee vissers stond er er ook bij, een beetje ervoor is die bende mij ook gepasseerd ze waren met op zijn minst met 30 a 40 geen wegkapiteins of wat dan ook..ik moest zelf in de remmen gaan voor die charlatans met VEEL TE VEEL op een fietstrook van amper 4 a 5 meter breed..die gast zijn auto stond twee meter in het gras geparkeerd en hij woont op het jaagpad wat moest hij dan doen in de gracht rijden ofzo..die twee vissers moeten toch ook iets of wat van die kerels kunnen onthouden hebben..1 woord SCHANDALIG

Op 30 juni 2012 omstreeks 14:03, zei David Smulders:

Ik was die avond op ook aan het fietsen en heb die gast gezien na de feiten..even ervoor zijn die kampioenen mij ook gepasseerd met op zijn minst 50 man op een baantje van 4m breed das met veel te veel op zo'n smalle rijstrook ik zelf moest in de remmen gaan voor hen + als die jongen op dat pad woont mag hij zeker naar huis rijden wie gaat hem dat beletten zijn auto stond met twee meter in het gras....ik kan mij gvd de kleur niet meer herinneren van hun shirts..het waren een BENDE BOEREN...hopelijk heeft één van hen het verstand om zich aan te melden bij de politie..

Op 30 juni 2012 omstreeks 08:11, zei Marc Caubergs:

moet ook toegeven dat sommige wielertoeristen echt wel agressief uit de hoek kunnen komen. ze moeten weten dat een fietspad voor fietsers is en niet voor racers!!! eens ze vertrokken zijn in volle uitrusting, denken ze dat iedereen moet stoppen voor hen!!!! doch ook zij hebben hun te houden aan regels! niet altijd hebben zij voorang! zeker niet aan sommige hun snelheid? een gevaar op de weg!!en als ze in groep zijn is elke weg te smal,zeker een fietspad!! en een automobilist aanpakken daar hij iets heeft gemist!!! zwaar in de fout hoor!! groetjes

Op 30 juni 2012 omstreeks 07:11, zei Pieter Redant:

Eenzijdige berichtgeving! En nu graag de versie van de wielertoeristen.

2 reacties

Op 30 juni 2012 omstreeks 14:32, zei Stefaan Leplae:

Liefst niet.We kennen ze, allemaal, bijna .

Op 30 juni 2012 omstreeks 17:59, zei Anne-Marie Dedecker:

a Pieter, die ga je niet horen na wat ze aangericht hebben. De groepen wielertoeristen zijn bijna overal en elke zaterdag of zondagmorgen wielerterroristen. Ik begrijp niet dat zij zelf de wegcode niet moeten respecteren, zij wanen zich echter koning van de weg. En riskeer niet van de overtredingen die ze begaan,aan hen duidelijk te maken (grote bendes op te smalle wegen en alle verkeer onmogelijk maken) want de wegen zijn er enkel voor hun hobby.Ook de verplichtingen die een wegkapitein moet uitvoeren bij groepen zijn er absoluut nooit.Op straten met fietspaden lappen ze ook aan hun laars. Liever koersen op de weg en zich van niemand anders aantrekken.Nog nooit ter verantwoording geroepen door politie( maar ja die is niet te bespeuren)

Op 30 juni 2012 omstreeks 05:59, zei Marnix Vandenberghe:

Politie moet veel strenger optreden tegen de wielertoeristen. Ze permiteren zich van alles. En gedragen zich als cowboys op de weg. Beboet die klotzakken verdomme en als ze de daders van die aanslag op die automobilist vinden , sluit hen lange tijd op

Op 29 juni 2012 omstreeks 23:41, zei Dirk Naert:

Op weg van en naar het werk neem ik ook wel eens die weg naast andere landelijke wegen. Ondanks de weinige huizen die er staan, is er daar enorm veel plaatselijk?? verkeer. Als wielertoerist of fietser is het tegenwoordig een echte overlevingstocht geworden als je levend met de fiets op het werk of thuis wil geraken. Auto's rijden er in ieder geval veel te snel en hebben geen respect als ze een fietser passeren of inhalen. Sommige toeteren gewoon tot je in de graskant gaat staan zodat ze door kunnen en daarna sproeien ze je nat met de ruitenwisser sproeier. Denk eens aan de schade die een autobestuurder aanricht wanneer hij een fietser of een groep fietsers aanrijdt.

Hoogst aantal stemmen

Op 29 juni 2012 omstreeks 08:36, zei Franky Eneman:

ben zelf ook wieler'toerist'...op m'n ééntje (géén club ofzo) en dient enkel om te genieten van de natuur. Ben zelf ook al (op m'n fiets ja) paar keer MOETEN uitwijken voor zo'n bende 'zotten' (denken allemaal dat ze Musseeuw of Boonen zijn) Moeten ze DRINGEND werk van maken om die 'clubjes' af te schaffen en ze te leren om te fietsen...en laat men maar es beginnen met controles uit te voeren bij die 'fietsclubjes' en al die pilletjes en versterkertjes in beslag nemen die ze zullen tegenkomen...zal méér zijn of hetgeen ze toentertijd bij Frank VD Broucke gevonden hebben.......

1 reacties

Op 29 juni 2012 omstreeks 09:11, zei Christiaan Goethals:

Ik deel uw ervaring, Pieter.

Op 29 juni 2012 omstreeks 08:29, zei Wilfried Vandale:

Het is zeker een feit dat vooral vele kleine groepjes wielertoeristen zich agressief gedragen in het verkeer en de verkeersregels aan hun laars lappen. Ik heb mij daar ook al mateloos aan geërgerd. Daarentegen kom ik als autobestuurder ook regelmatig goed georganiseerde groepen tegen en ook soms kleine groepjes die zich wel gedragen. Wat we nodig hebben is controle en zware straffen voor het overtreden van verkeersregels . Nultolerantie is de oplossing. Doch niet iedereen over dezelfde kam scheren.

Op 29 juni 2012 omstreeks 08:03, zei Mia Leyssens:

Dagelijks komen we er tegen die zich misdragen , geen wettelijke uitrusting op hun fiets en de verkeersreglementering lappen ze aan hun laars , van ver schreeuwen ze dat je aan de kant moet , hoelang gaat dit nog duren .

Op 29 juni 2012 omstreeks 08:27, zei André Demeulemeester:

Ik vind het een echte schande wat die wielerterroristen allemaal mogen doen op de weg ,zelfs als recreatieve fietser wordt je van de sokken gereden door die egoisten op de weg . dat de overheid aub eens maatregelen nemen . sommegen zijn nog erger dan iemand die dronken rijd ,echt levensgevaarlijk met die mannen .De politie moet ze meer van de weg nemen desnoods hun fiets in beslag nemen .

Op 29 juni 2012 omstreeks 07:55, zei Ludo Leyssens:

Nee Ann, wielertoeristen denken NIET dat ze alles mogen. SOMMIGE misschien wel en daar heb je gelijk in dat zijn onnozelaars. Maar dat geld evengoed voor SOMMIGE autobestuurders.Ik kan ook doodvallen van het gedrag van SOMMIGE wielerfanaten, zij zorgen voor een slechte naam van de fatsoenlijke wielertoeristen. En die groep die deze feiten gepleegd hebben mogen ze voor mij ook serieze straffen geven en voor mijn part ook nog in de vaart gooien

Op 29 juni 2012 omstreeks 08:40, zei Kirsten Ceusters:

Geen sport op de openbare weg!

1 reacties

Op 29 juni 2012 omstreeks 16:54, zei Luc Van Rensbergen:

@Kirsten C.,er zijn amper voetpaden en fietspaden,waar moeten wij dan wandelen en fietsen,vanboven op jullie Auto's,autobestuurders maken het verkeer onveilig.De meeste fietsers rijden verantwoordelijk.Vroeger voetbalden wij op straat en dat is nog niet lang geleden.

1 reacties

Op 29 juni 2012 omstreeks 17:58, zei Paul Verspeelt:

Als recreatieve fietser moet ik u tegenspreken: er zijn vele mooie fietspaden.Probleem is,dat gekken die zich Boonen of Gilbert wanen,hun neus ophalen voor fietspaden.

1 reacties

Op 29 juni 2012 omstreeks 18:43, zei Luc Van Rensbergen:

@Paul,ik ben een recreatieve fietser en er zijn inderdaad mooie fietspaden en wielertoeristen rijden zelf op het fietspad veel te snel en rijden u links of rechts voorbij en zij zeker in fout,maar vind toch dat er te weinig voet en fietspaden zijn.Soms staan Auto's geparkeerd op deze paden en moeten wij de rijweg op.

Op 29 juni 2012 omstreeks 13:15, zei Bart Jolie:

was deze week 's avonds laat op een landelijke weg (2.75meter breed) aan het rijden met tractor en hooipers (breedte 2.8 meter)op weg naar een veld. (volledig legaal en met dubbel flitslicht) Ik ben gestopt voor 2 wielerhelden om hen te laten paseren en gaf hen (en hun mountain bikes) een kleine halve meter plaats door in de berm te parkeren (deels op een gezaaide akker). De ene begon een tirade betreffende 'recht als zwakke weggebruiker die meer plaats nodig heeft' ?????????? de andere verweet me van 'onozel ventje met uw lomp kot' en van 'boerke ga nog wat werken man'. Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan. Stoppen voor vrijetijdsbesteeders?????terwijl ik aan het werken ben misschien????? Nog zo een voorbeeld zoals er meer en meer aan het komen zijn. Respect is er niet meer bij deze hooligans van de weg en er moeten dringend maatregelen komen om dit aan banden te leggen. Ik hoop via deze weg mijn belagers toch te confronteren met hun actie

2 reacties

Op 29 juni 2012 omstreeks 18:59, zei Peter Huys:

Bart, maak je geen illusies. Die kerels trekken zich daar niks van aan.

Op 29 juni 2012 omstreeks 19:43, zei Andy Roofthooft:

Bart volgende keer gewoon overhoop rijden dan leren ze hun lesje wel

Op 29 juni 2012 omstreeks 09:52, zei Mario Matthys:

Zelf ben ik voorzitter van een amateurwielerclub. Wekelijks doen wij een tocht met de koersfiets of met de mountainbike. Het respecteren van de verkeersregels en hoffelijkheid t.o.v. andere weggebruikers staat bij ons hoog in het vaandel en wordt strikt nageleefd. Als wij merken dat onze leden deze zaken aan hun laars lappen worden zijn kordaat op de vingers getikt, niet enkel door het bestuur maar ook door de andere leden. Zo hebben onze leden op hun fiets een bel staan en wordt er gebruik gemaakt van duidelijke verlichting bij valavond. Als een groepje 'recreatieve' fietsers voor ons even plaats maakt, dan kan er steeds een welgemeende 'dank u' van af. Ik denk trouwens dat bij de meeste wielerclubs zo het geval is. WielerTERRORISTEN zijn meestal groepjes die gewoon samen komen om een rit te rijden, zonder dat er enige vorm van organisatie aanwezig is. Zo hard mogelijk rijden is hun motto, en dan gebeuren dergelijke zaken. Hopelijk worden die gasten van dit artikel snel bestraft!

Op 29 juni 2012 omstreeks 08:51, zei André Hutsebaut:

Iedereen weet het maar niemand doet er iets aan .vroeger waren er motorbendes die vandalen waren ,nu zij het de wielerTOERISTEN.

Op 29 juni 2012 omstreeks 09:15, zei Roger Geens:

Dit waren de 'Hells Angels op bycicles',indien het juist is ,zware straffen uitspreken,want zulks geeft aan anderen aanleiding om met 'plezier' op zo'n groep fietsers in te rijden en dat mag niet de bedoeling zijn..Als automobilist rijd ik liever een straat verder of eerder in,alwas het maar om die bendes te ontrijden.Ontlopen doe je te voet.

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN