Forum

Reacties

'Ik wil niet dat mijn pestkoppen nu zelf worden gepest en bedreigd'

• vrijdag 29 juni 2012, 23h14

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 01 juli 2012 omstreeks 23:08, zei Toon Van Moerbeke:

Zijn het alleen de 'sociale' media die hier de moderne schandpaal zijn ? Laat eht maar in het algemeen stellen : de media treden vandaag vaak hun boekje te buiten en veroordelen iemand maar al te graag als het hun verkoopcijfers maar ten goede komt.

Op 01 juli 2012 omstreeks 19:21, zei Bavo Aerts:

Als ik zaterdagmorgen de krant lees dan kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat het slachtoffer uiteindelijk nog dader gaat worden.Kayleigh en haar moeder hebben zeer juist gehandeld. Hopelijk krijgen de pestkoppen hun meer dan verdiende loon en worden zij van school gestuurd.Hiermee wil ik mijn volledige steun betuigen aan de familie van Kayleigh.

Op 01 juli 2012 omstreeks 18:00, zei Rim Degroot:

Ik denk dat het beste is, die pestkoppen en de gepeste naast elkaar te zetten en de vraag te stellen, waarom ze gepest heeft en wat de gepeste vind waarom ze gepest is. Een opvoedkundige babbel, een luisterend oor, aandacht en de reden-waarom-vraag vind ik persoonlijk zéér belangrijk. Ik kan begrijpen dat je meteen de pestkop aan de schandpaal wil nagelen maar dan verlaag je je tot hetzelfde gedrag als de pestkop en dat kan niet de bedoeling zijn!

Op 01 juli 2012 omstreeks 13:39, zei Wilfried Vercruysse:

een goed pak rammel geven dat ze nooit meer vergeten ndat ze dat niet mogen doen!!!Gedaann met pamperen!!

Op 01 juli 2012 omstreeks 12:23, zei Jef Jacobs:

Goede middag.Ik vind dat deze pestkoppen flink moeten worden gestraft,maar dat iedereen ook een 2de kans verdient.Ze zullen hun lesje wel geleerd hebben.Stel mij ook vragen bij de reactie van de school.Door hun onmiddellijk van school te sturen verplaatst je het probleem alleen maar naar een andere school.Pesten komt op elke school voor.Ben ik van mening dat dit geval wel degelijk op internet geplaatst moest worden (of later op Facebook)anders was het gewoon door blijven gaan.Alleen door de achtergronden te kennen van de daders kun je het probleem aanpakken en hopelijk oplossen.oog om oog tand om tand is een zwart/wit houding en leidt meestal tot niets.Hoop dat het slachtoffer dit voorval goed verwerkt en van een mooie zomervakantie kan genieten.Voor de daders zal dit waarschijnlijk niet het geval zijn maar ze hebben het per slot van zake ook op zich afgeroepen door dit met veel sadisme en genoegdoening op film vast te leggen!!mvg Jef Jacobs uit Bilzen

Op 01 juli 2012 omstreeks 11:52, zei Anita Van Dyck:

Nu is het te hopen dat er met dit filmpje meer aandacht aan pesterijen wordt geschonken, want ze zal zeker geen alleenstaand geval zijn. Streng optreden tegen pesters!

Op 01 juli 2012 omstreeks 11:36, zei Jan Clozan:

Zoals sommige mensen schrijven: ze de hele schoolvakantie gratis laten werken, waar maakt niet uit. Vakantie gepland met de ouders? Helaas, ze moeten thuisblijven en werken. Desnoods afdwingen via een snelrechtprocedure. Die pestkoppen zouden geen minuut meer mogen genieten van deze grote vakantie. Tegen 1 september zijn ze het volledig afgeleerd, wees maar gerust. Verder zou ik ze verplichten om volledig herkenbaar op het nieuws hun excuses aan te bieden aan het slachtoffer. Dit zou een precedent scheppen voor andere pestkoppen. Die zullen wel 2x nadenken eer ze hetzelfde zouden beginnen.

Op 01 juli 2012 omstreeks 10:52, zei Nathalie De Jaegere:

Zet de meisjes die slaan en vernederen zo verheerlijken eens de hele vakantie aan de huisvuilnis sorteerband bij IMOG, zullen zich rap bedenken!

Op 01 juli 2012 omstreeks 10:42, zei Denis Balázs:

Door het hele voorval te filmen en daarna op het net te plaatsen(hoe dom kan je zijn),heeft dit zich als een boemerang tegen de daders gekeerd,met alle gevolgen vandien.Onbegrijpelijk is dat niemand tijdens het voorval tussenbeide is gekomen om te helpen,maar dan thuis achter hun pc wel hun ongenoegen uiten.De samenleving is ziek in eigen bed,ieder voor zich,de 'ik' mentaliteit,zo herkenbaar.Mensen helpen,vriendelijkheid en genegenheid,warmte en liefde,respect, zijn helaas niet meer van deze tijd.We leven in een kille,wrede maatschappij,egoisme ten top,de over mijn lijk mentaliteit.Ik vind dit heel erg.

Op 01 juli 2012 omstreeks 10:29, zei Ignace Dumon:

Geef ze een tweede kans.Ik denk dat ze nu wel zullen inzien dat ze fout waren en in 't vervolg zoiets niet meer zullen doen.Zoals ze nu verguist worden zal hun wel een les zijn.Hoop ik toch.Maar vergeld geen kwaad met kwaad.

Hoogst aantal stemmen

Op 30 juni 2012 omstreeks 07:16, zei Dirk Senesael:

Als ze het niet op facebook geplaatst had en gewoon aangegeven dan was het weer woord tegen woord. Het zou weeral geweest zijn 'maar mevrouw het is allemaal zo erg niet' De school zou dan (zogezegd) een onderzoek starten, de politie zou alles opschrijven en er niets mee doen , die zaken kent men al jaren. Nu weten die jonge gasten eens hoe het is van te filmen en op het net te zetten. Die moeder geef ik groot gelijk anders zat alles weer in de doofpot.

3 reacties

Op 30 juni 2012 omstreeks 09:10, zei Pascale Langsberg:

ik kan de moeder heel goed begrijpen, mijn dochter werd ook een heel schooljaar lang gepest,trekken aan de haren en een slag in haar gezicht. Ik ben ook klacht gaan neerleggen bij de politie, deze mensen deden hun werk, zonder twijfel, alleen vind ik het jammer dat de school zeer laks reageerde. De betrokken leerling kreeg enkel 14 dagen schorsing en mag volgend jaar een andere school zoeken. Mijn dochter heeft hulp gezocht bij het jac en werd daar zeer goed begeleid. De pesters maken nu mee wat het slachtoffer meemaakte en weten nu hopelijk wat pesten is.

Op 30 juni 2012 omstreeks 09:34, zei Geert Vincent:

Juist en heel terecht wat je zegt!! Dit was de beste manier voor dit meisje om van het pesten af te komen en aan te klagen en ook om het debat te openen!

Op 30 juni 2012 omstreeks 11:12, zei Jos Coolens:

kort en goed : zeer just uitgelegd !! De meeste leerkrachten én directeurs(rices) zijn wereldvreemd en leven met oogkleppen op. Nochtans respect én discipline zouden de basis moeten zijn die men op school ingelepeld krijgt, maar ja, ge moet ne keer aan de schoolpoort staan, of iets meemaken met uw zoon/dochter... ! Als diegene die u moeten opvoeden zelf niet in staat zijn om het 'goede voorbeeld' te geven? Maarja dat ziet men ook bij de politie,het gerecht,de overheid .... enz..Maar;ook andere misdrijven zouden op dergelijke manier moeten behandeld worden !!

1 reacties

Op 30 juni 2012 omstreeks 22:41, zei Mieke Matton:

Oeps, dat raakt me toch echt in hart en ziel. Onze school heeft steeds het voorkomen van pesterijen hoog in het vaandel. Maar als leerkracht, toezichthouder bij pauzes, is het soms (niet vaak) moeilijk om verbale pesterijen, laat staan fysieke pesterijen te bemerken. Hierbij gebruik ik wel de term ' soms' dus niet 'meestal'. Wat mij het meest schokt is dat er aan het staion van Roeselare, zich nog andere personen bevinden die niet reageerden en hierbij in de fout gingen. Waarom, wil ik niet oordelen. 'k Hoop alleen dat als U zich in de maatschappij begeeft en U ermoed dan ook maar iets, U er dan ook iets aan doet.

1 reacties

Op 01 juli 2012 omstreeks 13:17, zei Chantal Raes:

''k Hoop alleen dat als U zich in de maatschappij begeeft en U ermoed dan ook maar iets, U er dan ook iets aan doet.' Mijn excuses, ik versta uw zin, zie hierboven, totaal niet. Wat betekent uw zin eigenlijk? Wat is uw boodschap eigenlijk?

Op 30 juni 2012 omstreeks 05:52, zei Esther Lejeune:

Dat Kayleigh en haar moeder a.u.b. geen seconde spijt hebben, dat ze het op Facebook gepost hebben ! Het heeft pesten echt op de kaart gezet, en zal vele pesters weerhouden om nog te pesten, of tenminste omstaanders in de toekomst aanzetten om tussenbeide te komen. Proficiat voor jullie moed en beheersing in deze zware beproeving.

1 reacties

Op 30 juni 2012 omstreeks 10:20, zei Hervé Snel:

aan de moeder van de pester , dat het filmpje op u tube is geraakt was misschien een foute , maar, het was een moment die niet echt doorgedacht is . hoelang heeft u dochter dat ander kind gepest en geslagen ? ze had tijd genoeg om erover na te denken . dus ....

Op 30 juni 2012 omstreeks 06:11, zei Bart Van Rompay:

Loontje komt om zijn boontje. Zou meer moeten gebeuren, dikke duim voor de mama die haar kind perfect gesteund heeft, ook voor kayleigh natuurlijk dat ze dit waardig ondergaan heeft. Het siert hen dat ze nu medelijden tonen voor de daders. Maar dat hoeft eigenlijk niet , ze hebben iets heel ergs gedaan, ze moeten er maar voor boeten ook.

1 reacties

Op 30 juni 2012 omstreeks 09:43, zei Stijn Neels:

Groot gelijk! Na alles wat ze meemaakte nog medeleven kunnen tonen aan de persoon die je zo pest en vernedert heeft? Dat siert haar enorm, zelfde voor de moeder :) Wel jammer dat het meestal zij zijn die niet volgens de 'norm' zijn die de slachtoffers zijn van pestgedrag, maar om de pesters terug te gaan pesten (ik heb het niet over Kayleigh) voor wat ze gedaan heeft is geen juiste straf...

Op 30 juni 2012 omstreeks 06:42, zei René Verhoeven:

Jeugdrechter ? Laat ze eeerst maar eens hun grote vakantie doorbrengen in een gesloten instelling !!!!!!

1 reacties

Op 30 juni 2012 omstreeks 09:15, zei Miel Verveggele:

René, hoe denk je dat je in een gesloten instelling terechtkomt? Daarvoor moet je wel eerst voor de jeugdrechter verschijnen

1 reacties

Op 30 juni 2012 omstreeks 14:24, zei René Verhoeven:

De politie kan een parketmagistraat raadplegen, zelfs telefonisch, die direct beslist over opname in een instelling. Die jeugdrechter komt daar pas later bij.

Op 30 juni 2012 omstreeks 06:45, zei Joseph De Camps:

Pesten ????volgens mij was het een regelrechte mishandeling.Geef ze voor mijn part maar een koekje van eigen deeg,een nog een voor het af te leren er bovenop.

Op 30 juni 2012 omstreeks 06:48, zei Robin Cauwels:

U bent een héél goeie mama, ik wou dat ik er ooit zelf zo één had. Mijn volle respect voor u, u heeft juist gehandeld en hopelijk doet dit iets met de 'pesters' in deze maatschappij. Zwakkelingen zijn het die zelf oplopen van frustratie en complexen. goed gedaan Kayleigh. Waarom pesten ze haar feitelijk? Ze is mooi voor hare leeftijd. Trek u da allemaal nie aan, je gaat er wel geraken in't leven, de 'pesters' nie vrees ik. groeten

Op 30 juni 2012 omstreeks 06:01, zei Robin Cauwels:

U bent een 'pracht' mamma, echt waar. De grootste straf voor die pesters is nog nie groot genoeg

Op 30 juni 2012 omstreeks 10:37, zei Detlef Van de Wal:

Kayleigh en haar moeder verdienen hier MAXIMUM RESPECT...!

Op 30 juni 2012 omstreeks 10:37, zei Esther Teirbrood:

Het is hun verdiende straf. Ik vind het heel moedig van de moeder om het filmpje op fb te gooien. Hopelijk denken pesters eens na wat voor schade ze iemand aan doen.

Op 30 juni 2012 omstreeks 10:33, zei Werner Vandamme:

Je hebt er goed aangedaan omdit op facebook te plaatsen,anders met een aangifte bij de directeur of politie kwam erniets van.Nu worden de instaties met hun neus op te feiten gedrukt en door de grote media belangstelling kunnen ze niet anders.Maar ik las al,dat de directie de pesters niet uit school zal zetten.Tja mindere kinderen,zijn mindere inkomsten,want daar komt het weer op neer.Mijn mening is,de pesters in een instelling steken waar ze moeten werken voor mentaal gehandicapten.Zo leren ze,wat liefde geven en krijgen is.Hun hoogmoed is snel verandert,hopelijk weten de pesters nu wat ze gedaan hebben.We spreken allemaal van die Kacey,maar deze die er rond stonden en te filmen mogen meegaan,ze hebben allemaal fout.Maar die zullen wel van niets weten,lafaards

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN