U bent hier: Home » Forum
Reacties
In de middelbare Steinerschool in Gent worden zogenaamde ‘kindbesprekingen' gehouden. Daarbij worden de oren en het geschrift van het kind geïnspecteerd, en krijgen de leerlingen ook indringende vragen over relaties. Leraar Johan Bruyninckx, die tijdelijk lesgaf op de school, klaagde de praktijken aan bij de onderwijsinspectie.
Op 04 juli 2012 omstreeks 14:48, zei Katleen Goossens:
Ik snap't probleem niet. Het CLB op andere scholen volgt leerlingen toch ook fysiek op? Ik vond het veel genanter om naakt voor een vreemde dokter te moeten gaan staan. En wat er dan achter onze rug met de leerkrachten besproken werd, daar werden de leerlingen niet van op de hoogte gebracht, laat staan dat ze ons aan het woord zouden laten. Een interim van 14 dagen zal het wel beter weten zeker? En nee, ik heb niet op Steiner gezeten maar op een 'normaal' Atheneum.
Op 04 juli 2012 omstreeks 14:48, zei Benny Schenck:
De ouders weten niet hoe het er aan toe gaat op een kinderbespreking dus kunnen er ook geen klachten komen !!!!
Op 04 juli 2012 omstreeks 11:18, zei Boris Vian:
Doet terugdenken aan frenologie, en hoe uit onder meer de schedelvorm iemands neiging tot misdadigheid werd afgeleid. Een kleine stap naar rassenhygiëne...
Op 04 juli 2012 omstreeks 10:27, zei victor scheirlinckx:
Het kind moet een naam hebben zeker? Waaraan doet dit soort praktijken me trouwens nog denken?' Vorm van hoofd, oren...'
Op 04 juli 2012 omstreeks 10:10, zei Rudy Dannau:
het is zeer verkeerd om iemand op zijn geschrift te beoordelen en zijn of haar uiterlijk dank zij het ongeschreven regeltje van het geschrift werd mijn werk als slordig bestempeld en straal genegeerd en toch ben ik een zeer handig persoon in allerlei technische vakken.
Op 04 juli 2012 omstreeks 06:48, zei Carine Vermeulen:
Misschien eerste de directeur en de leerkrachten zelf aan inspectie laten ondergaan !!
Spelregels forum
" Verrassing: ook De Wever kan niet toveren"
" Een jonge, werkende moeder vraagt minister De Coninck hoe ze dat allemaal moet combineren. Uw mening?"
Voetnoot