Forum

Reacties

Fysici bevestigen: deeltje ontdekt dat Higgs zou kunnen zijn

• woensdag 04 juli 2012, 08h40

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 04 juli 2012 omstreeks 16:54, zei Werner Wynakker:

rauwtsch dat is zowat de lekkerste nerd die ik ooit zag lol... stel miljoenen jaren geleden er een wereld bestond met een beschaving die net als wij ontzettend nieuwsgierig waren naar het hoe en waarom van ons bestaan en het universum. Stel dat zij net als wij een deeltjesversneller bouwden om testen te doen zoals het creëren van een zwart gat, een mini zon maken en het jagen naar het kleinste partikel dat er bestaat. En stel dat net zij de grootste ontdekking deden in de geschiedenis van hun wereld..... de Big Bang... zou dat niet cool zijn ;-) ik weet het het is kinderlijk verwoord maar zou nieuwsgierigheid ook grenzen hebben ?

Op 04 juli 2012 omstreeks 13:39, zei Robert Dewez:

Mooi !!! Kan ik daar ook mijn belastingen mee betalen ??

Op 04 juli 2012 omstreeks 12:52, zei Johan Vandaele:

Indien betreffend boson de verklaring geeft voor de massa van alle andere deeltjes, wat zou dan de oorzaak zijn van de massa van het higgs-boson?

1 reacties

Op 04 juli 2012 omstreeks 20:36, zei mats dedeyne:

Elementaire deeltjes hebben niet allemaal een massa. Licht bestaat uit fotonen (wat geen massa heeft).

Hoogst aantal stemmen

Op 04 juli 2012 omstreeks 12:52, zei Johan Vandaele:

Indien betreffend boson de verklaring geeft voor de massa van alle andere deeltjes, wat zou dan de oorzaak zijn van de massa van het higgs-boson?

1 reacties

Op 04 juli 2012 omstreeks 20:36, zei mats dedeyne:

Elementaire deeltjes hebben niet allemaal een massa. Licht bestaat uit fotonen (wat geen massa heeft).

Op 04 juli 2012 omstreeks 16:54, zei Werner Wynakker:

rauwtsch dat is zowat de lekkerste nerd die ik ooit zag lol... stel miljoenen jaren geleden er een wereld bestond met een beschaving die net als wij ontzettend nieuwsgierig waren naar het hoe en waarom van ons bestaan en het universum. Stel dat zij net als wij een deeltjesversneller bouwden om testen te doen zoals het creëren van een zwart gat, een mini zon maken en het jagen naar het kleinste partikel dat er bestaat. En stel dat net zij de grootste ontdekking deden in de geschiedenis van hun wereld..... de Big Bang... zou dat niet cool zijn ;-) ik weet het het is kinderlijk verwoord maar zou nieuwsgierigheid ook grenzen hebben ?

Op 04 juli 2012 omstreeks 13:39, zei Robert Dewez:

Mooi !!! Kan ik daar ook mijn belastingen mee betalen ??

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN