U bent hier: Home » Forum
Reacties
De 'Higgsteria' heeft woensdagochtend in Genève zijn hoogtepunt bereikt. In het auditorium van het Europees Centrum voor Nucleair Onderzoek (CERN) hebben wetenschappers bevestigd dat ze een deeltje hebben gevonden dat het langgezochte Higgs-deeltje zou kunnen zijn. Het gaat om een historische ontdekking in de fysica.
Op 04 juli 2012 omstreeks 16:54, zei Werner Wynakker:
rauwtsch dat is zowat de lekkerste nerd die ik ooit zag lol... stel miljoenen jaren geleden er een wereld bestond met een beschaving die net als wij ontzettend nieuwsgierig waren naar het hoe en waarom van ons bestaan en het universum. Stel dat zij net als wij een deeltjesversneller bouwden om testen te doen zoals het creëren van een zwart gat, een mini zon maken en het jagen naar het kleinste partikel dat er bestaat. En stel dat net zij de grootste ontdekking deden in de geschiedenis van hun wereld..... de Big Bang... zou dat niet cool zijn ;-) ik weet het het is kinderlijk verwoord maar zou nieuwsgierigheid ook grenzen hebben ?
Op 04 juli 2012 omstreeks 13:39, zei Robert Dewez:
Mooi !!! Kan ik daar ook mijn belastingen mee betalen ??
Op 04 juli 2012 omstreeks 12:52, zei Johan Vandaele:
Indien betreffend boson de verklaring geeft voor de massa van alle andere deeltjes, wat zou dan de oorzaak zijn van de massa van het higgs-boson?
1 reacties
Op 04 juli 2012 omstreeks 20:36, zei mats dedeyne:
Elementaire deeltjes hebben niet allemaal een massa. Licht bestaat uit fotonen (wat geen massa heeft).
Spelregels forum
" Verrassing: ook De Wever kan niet toveren"
" Een jonge, werkende moeder vraagt minister De Coninck hoe ze dat allemaal moet combineren. Uw mening?"
Voetnoot