Forum

Reacties

Grootste problemen op de weg achter de rug

• woensdag 04 juli 2012, 14h59

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 05 juli 2012 omstreeks 00:26, zei Lieve Duron:

zijn de plannen om meer producten over het water te laten varen om zo de wegen te ontlasten al opgeborgen??????? @geert : er zijn evenveel 'auto'bestuurders die oorzaak zijn van fileleed én ongevallen en veel minder verantwoord rijden dan de truckers, die automobilisten zijn van die chauffeurs die denken dat ze alleen op de baan rijden en houden met niks of niemand rekening

Op 04 juli 2012 omstreeks 22:52, zei marc minot:

Misschien naar de ronde van frankrijk aan het zien, opgepast hé,vele vrachtwagens zijn voorzien van en televisie! Met mijn eigen ogen gezien. Je gaat me nu toch niet zeggen dat alle vrachtwagenchauffeurs dommerikken zijn? OOk vandaag in de kletsende regen vrachtwagens zien elkaar voorbij steken, ze zouden ze moeten opnemen en rijbewijs kwijt voor een paar weken, maar dan blijven ze toch rijden...

Op 04 juli 2012 omstreeks 21:59, zei André Mulders:

En dan gaan ze nog uitbreiden met die vrachtwagens, wat gaat dat geven.Nog groter gevaartes op de weg.

Op 04 juli 2012 omstreeks 20:00, zei Frans Verstrepen:

Jenny, ik waardeer het beroep als chauffeur enorm (heb er veel mee te maken gehad), maar is het niet juist dat vervoer wat onze voeding juist zo duur maakt. Herinner je dat ongeval in de Gottard-tunnel. Een Belgische vrachtwagen die Belgische boter vervoerde naar Italie om die daar te laten verpakken en als Italiaanse boter dan terug in te voeren in ons landje. En zo gaat dat maar door, dag aan dag. Iemand(?) verdient daar véél geld aan...

Op 04 juli 2012 omstreeks 19:38, zei Marc Van der Stricht:

Grootste probleem is; teveel ' profiteer ' verkeer op de weg.Een doorwegland zonder te betalen, hallo?!!!

Op 04 juli 2012 omstreeks 19:12, zei Peter Boel:

tja opletten kennen de heren niet, dat zijn dan beroepsmensen, kom nou?? Inrijden op een file aan werken dan ben je al kilometers niet aan het opletten of verkeersinformatie op radio kennen ze niet ofzo? en niet schieten op de buitenlanders hé, als ik zie hoeveel Belgjes de regels aan hun laars lappen, eergisteren ging er eentje links inhalen op E313 NAAST het bord dat het niet mag. en dat is ook dagelijkse kost, van vak veranderen en dan pinkerke en dat je aan hun achterwiel hangt interesseert hun niet. waarom hebben die op de ring 4vd 5 vakken nodig, op E313 3 vd 4 nou 2 vd 3 want spitsstrook vinden ze overbodig. als ik reele snelheid 70 rij werken Herentals rijden ze van me weg. De hollanders zijn eigenlijk nog het ergste. en als die trucks allemaal geijkt begrensd zijn en afstand moeten houden, leg mij dan eens uit waarom die continu aan het inhalen zijn (toegestaan of niet)

Op 04 juli 2012 omstreeks 18:58, zei Koen Torrekens:

Boeksken aan t lezen?

Op 04 juli 2012 omstreeks 18:11, zei Frans Verstrepen:

Mis Benny, geen bluts en geen buil. Met pensioen thuis op mijn terras. Met mijn partner is het anders gesteld - die zit regelmatig op de baan. Ik leef met jouw en hem mee.

Op 04 juli 2012 omstreeks 18:02, zei Danny Eeckhaudt:

meeste vrachtwagenchauffeurs zijn tijdsgebonden en MOETEN op tijd zijn om te laden of te lossen.rijstrook bijmaken en de eerste twee rijstroken enkel voor vrachtwagens voorbehouden

2 reacties

Op 04 juli 2012 omstreeks 18:30, zei Geert Tamsyn:

Geen enkel excuus is voldoende voor het in gevaar brengen van mensenlevens.

Op 05 juli 2012 omstreeks 00:37, zei Patrick Van Assche:

Dat is de oplossing die Vlaams Belang eist wat de E19 in Brecht (St Job) betreft: een rijstrook bij (géén 'spits'strook)en vrachtwagens enkel op de twee rechtse rijstroken.

Op 04 juli 2012 omstreeks 17:58, zei Hedwig Jena:

meer controle op de weg en alles is opgelost, als je ziet wat toeren men allemaal uit haald om wat tijd te winnen, dit is voor vrachtwagens ook niet plezant en ja clowns zijn er altijd, maar respect voor anderen en afstand houden geld voor iedereen en niet op het laatste moment de afrit nemen of nog voorbij steken om dan deze te nemen en alzo zichzelf en anderen in gevaar brengen.

Hoogst aantal stemmen

Op 04 juli 2012 omstreeks 17:15, zei Pierre Peeters:

Hebben juist de E40 genomen vanuit de kust, het wordt onmogelijk hoe de vrachtwagens rijden, ze houden geen rekening met de andere weggebruikers, echte cowboys op de baan: ze lezen terwijl ze rijden, rijden op tweede band en soms ook op derde met gevolg een ganse file achter hun maar een ding is zeker ze rijden VEEL TE KORT op één zodat ze niet tijdig kunnen stoppen als er een hindernis is.

1 reacties

Op 04 juli 2012 omstreeks 17:25, zei Chantal Menten:

Zelf gezien! met de krant op het stuur en aan het lezen terwijl ze reden of nog beter met TV naast hun!!!

1 reacties

Op 04 juli 2012 omstreeks 18:19, zei Peter Huys:

Dan moet je dringend een kijken wat er allemaal in de WAGENS gebeurt!!!!!!!!!!!! Ook zelf gezien. Bellen, kranten lezen, makeup, haar leggen; lipstick opdoen,........ Het zijn niet alleen de vrachtwagens. Integendeel. Procentueel veeeeeeeeeeel meer vreemde gebeurtenissen in de wagens.

Op 04 juli 2012 omstreeks 16:54, zei Ingrid Corneillie:

vrachtwagens hun gedacht laten rijden zonder hun cruisecontrole ze zullen alle aandacht aan de baan hebben en het verkeer zou veel vlotter gaan

Op 04 juli 2012 omstreeks 15:46, zei Etienne Vijverman:

dagelijkse kost......

Op 04 juli 2012 omstreeks 16:45, zei Jaak Wittouck:

Wanneer gaat men eindelijk eens de snelheid voor vrachtwagens beperken op 70KM per uur!Het economisch verlies door deze ongevallen is enorm..dus waar wacht onze incompetente minister van verkeer op !

6 reacties

Op 04 juli 2012 omstreeks 16:50, zei Hendrik Mouton:

waarom geen 50 km/u ? Lag het ongeluk aan de vrachtwagenchauffeur ?

Op 04 juli 2012 omstreeks 17:16, zei Michel Vansimpsen:

Juist, 70 km / uur en verboden in te halen tussen 07.00 en 19.00H

Op 04 juli 2012 omstreeks 18:02, zei Hedwig Jena:

Beste Jaak dit is ook geen optie maar er zou dringend een mentaliteitswijziging komen onder de bestuurders, en niet alleen van vrachtwagens, die 70 Km per uur vind ik zeer gevaarlijk, maar als iedereen eens deed wat hij loet doen en bij werken zich aan de snelheden houden zou alles beter verlopen.

Op 04 juli 2012 omstreeks 18:05, zei Sanne Maes:

ja, en wat gaat dat voor verschil maken? Gaan er daardoor nooit meer ladingen van een vrachtwagen vallen? Of gaan er daardoor nooit meer vrachtwagens inrijden op een file? Bovendien geldt er een minimumsnelheid van 80 km per uur op de snelweg. U heeft toch een rijbewijs dus dan weet u dat toch, hoop ik? Bovendien moet men dan ook de maximumsnelheid voor personenwagens ook met 20 per uur laten zakken, anders is het snelheidsverschil onverantwoord groot.

2 reacties

Op 04 juli 2012 omstreeks 18:25, zei Pierre Van Eetveldt:

Ik heb altijd geweten dat de minimumsnelheid op de autostrades 70km per uur was.U heeft toch een rijbewijs?

Op 04 juli 2012 omstreeks 18:26, zei Stefan Dewolf:

Minimumsnelheid is 70 km/h op de autosnelweg

Op 04 juli 2012 omstreeks 23:10, zei Walter Claeys:

Ik ben voor 30 km per uur, en na 2 uur rijden 1 uur betaalde rust. De verbruiker betaalt toch de rekening.

Op 05 juli 2012 omstreeks 00:40, zei Patrick Van Assche:

Dat is gevolgbestrijding in plaats van oorzaakbestrijding: kortzichtig dus.

Op 04 juli 2012 omstreeks 15:38, zei Patrick Steelant:

Dat is dan de 4e werkdag op rij...

Op 04 juli 2012 omstreeks 17:40, zei Dirk V:

Niet inhalen tussen 7h en 19h...? Wordt toch niet gerespecteerd, net zoals niet inhalen als het regent, voldoende afstand houden, cruisecontrole, gsm, gazet lezen, ... dit geldt ook voor personenwagens trouwens. Feit is dat de gevolgen veel zwaarder zijn als een vrachtwagen op een file inrijdt.

Op 04 juli 2012 omstreeks 19:12, zei Peter Boel:

tja opletten kennen de heren niet, dat zijn dan beroepsmensen, kom nou?? Inrijden op een file aan werken dan ben je al kilometers niet aan het opletten of verkeersinformatie op radio kennen ze niet ofzo? en niet schieten op de buitenlanders hé, als ik zie hoeveel Belgjes de regels aan hun laars lappen, eergisteren ging er eentje links inhalen op E313 NAAST het bord dat het niet mag. en dat is ook dagelijkse kost, van vak veranderen en dan pinkerke en dat je aan hun achterwiel hangt interesseert hun niet. waarom hebben die op de ring 4vd 5 vakken nodig, op E313 3 vd 4 nou 2 vd 3 want spitsstrook vinden ze overbodig. als ik reele snelheid 70 rij werken Herentals rijden ze van me weg. De hollanders zijn eigenlijk nog het ergste. en als die trucks allemaal geijkt begrensd zijn en afstand moeten houden, leg mij dan eens uit waarom die continu aan het inhalen zijn (toegestaan of niet)

Op 04 juli 2012 omstreeks 18:02, zei Danny Eeckhaudt:

meeste vrachtwagenchauffeurs zijn tijdsgebonden en MOETEN op tijd zijn om te laden of te lossen.rijstrook bijmaken en de eerste twee rijstroken enkel voor vrachtwagens voorbehouden

2 reacties

Op 04 juli 2012 omstreeks 18:30, zei Geert Tamsyn:

Geen enkel excuus is voldoende voor het in gevaar brengen van mensenlevens.

Op 05 juli 2012 omstreeks 00:37, zei Patrick Van Assche:

Dat is de oplossing die Vlaams Belang eist wat de E19 in Brecht (St Job) betreft: een rijstrook bij (géén 'spits'strook)en vrachtwagens enkel op de twee rechtse rijstroken.

Op 04 juli 2012 omstreeks 17:09, zei Eric Deroose:

Wanneer gaan ze nu eindelijk ook eens de personenwagens begrenzen op 120 Km/u zoals de vrachtwagens op 90 Km/u Vrachtwagens hebben , hoewel er altijd meer bijkomen , vorig jaar 25 % minder ongevallen gehad

5 reacties

Op 04 juli 2012 omstreeks 17:28, zei Geert Tamsyn:

Me dunkt dat het niet de personenwagens zijn die continu achteraan op files inbeuken ...

2 reacties

Op 04 juli 2012 omstreeks 17:58, zei Benny WAUTERS:

Daar leg je de vinger op de wonde.

Op 04 juli 2012 omstreeks 18:20, zei Sanne Maes:

wat een onzin... Personenwagens rijden eveneens in op files, alleen zijn de gevolgen meestal véél minder zwaar natuurlijk.

1 reacties

Op 04 juli 2012 omstreeks 18:29, zei Geert Tamsyn:

Dit is niet correct, op files inrijden gebeurt bijna altijd op het rechter vak, en wie rijdt daar? Bovendien rijden die vrachtwagens veel te dicht opeen, en zij hebben door hun gewicht nu eenmaal meer remafstand nodig, maar dat schijnen vele chauffeurs niet te beseffen. Door het vele uren aaneen rijden, cruise control en door andere bezigheden achter het stuur, is hun aandacht trouwens dikwijls sterk verminderd.

1 reacties

Op 04 juli 2012 omstreeks 18:37, zei Sanne Maes:

meneer heeft onderzoek gedaan? Wat je zegt over die remafstand is correct. Personenwagens bumperkleven ook, alleen kunnen die door het lichte gewicht nog veel meer afremmen als het fout gaat waardoor de schade meestal maar blikschade is. En dat soort ongevallen komt natuurlijk nooit in de krant.

1 reacties

Op 04 juli 2012 omstreeks 18:55, zei Geert Tamsyn:

Meneer leest de statistieken van het BIVV en meneer kent het wereldje van het vrachtvervoer en zijn 'time is money' mentaliteit waar alles, ook en vooral de veiligheid, moet voor wijken.

Op 04 juli 2012 omstreeks 17:34, zei Geert Tamsyn:

'Tegenover het jaartotaal van december 2010, nam het aantal vrachtwagenongevallen met zwaargewonden af met 5,4% van 459 naar 434. Ook het aantal lichtgewonden in ongevallen waarbij minstens één vrachtwagen betrokken is viel terug met 4,1%. Het aantal doden nam wel toe met 1,9%. De ongevallenernst nam hierdoor met 6,6% toe, en bedroeg 47,1 doden ter plaatse per 1000 vrachtwagenongevallen in december 2011.' Bron: BIVV, waar haalt u die 25 % ???

Op 04 juli 2012 omstreeks 17:55, zei Benny WAUTERS:

Dit vind ik wel het toppunt. Hoeveel ongevallen met vrachtwagens zijn er vandaag geweest ? Hoeveel zijn er dagelijks ? En dan botweg verklaren dat de snelheid van de personenwagens moest begrensd worden. Of ga je ook beweren dat er meer vrachtwagens dan personenwagens op de weg zijn ? Rij maar eens op een autosnelweg waar vrachtwagens niet mogen inhalen... Een lachterje

Op 04 juli 2012 omstreeks 18:01, zei Willy Van Buggenhout:

De vrachtwagens zijn begrengsd op 100/km per uur en dan nog.Engelse en ierse vrachttwagens hun begrenzing is hoger dan 100km/per uur.Rij er maar eens achteer ! Bovendien zou de cruise control van vrachtwagens verboden moeten zijn van 07.00 tot en met 21.00 uur.

1 reacties

Op 04 juli 2012 omstreeks 18:37, zei Julien De Kerpel:

Willy ; nooit een examen moeten doen voor je rijbewijs zeker ? Anders zou je moeten weten dat de doorsnee kamion teller begrenst is op 89 km / per uur ! ( de geijkte apparaten kunnen ook wel eens 90 aangeven ) En ik kan het weten , ik reed meerdere keer ons aardbolleken rond per jaar . Wat betreft de buitenlanders heb je 100 % gelijk , daar is GEEN controle op , schrik van de taal , weet je ! !

1 reacties

Op 04 juli 2012 omstreeks 18:50, zei François Beyl:

hoe komt het dan dat de Belgen mij soms van de baan willen rijden wanneer ik 95 bol?

1 reacties

Op 04 juli 2012 omstreeks 20:34, zei Julien De Kerpel:

François , test uw snelheidsmeter eens aan de vele snelheidsborden die her en der langs de weg staan , dan zal je zelf zien hoeveel je exact bolt , en hoeveel je snelheidsmeter van de wagen aangeeft ! Geen enkele wagen is geijkt , en zal altijd te veel aangeven ! Misschien is dat de oorzaak ? Of waren het kamions van vreemde origine ?

1 reacties

Op 04 juli 2012 omstreeks 22:57, zei Geert Tamsyn:

Ach, Mr. De Kerpel, als u het wereldje kent, dan weet u ook hoe er gesjoemeld wordt met tachograaf en begrenzer.

Op 05 juli 2012 omstreeks 00:43, zei Patrick Van Assche:

Absoluut oneens. Integendeel, de snelheid op autosnelwegen zou onbeperkt moeten zijn maar in de hand worden gehouden door veel meer variabele snelheidsborden.

Op 04 juli 2012 omstreeks 17:07, zei Llyr Sandvik:

Heb al enkele keren met een vrachtwagenchauffeur meegereden naar t buitenland. Racen van s morgensvroeg tot s avondslaat!drummen, continu véél te dicht op de voorganger rijden, gewoon verkeer intimideren! onverantwoord snel door steden en dorpskommen 'vliegen'....neen! k heb het gezien en voor mij hoeft dit echt niet meer! uiteraard bevestigen uitzonderingen de regel....maar k heb spijtig genoeg moeten vaststellen dat er ook énorm véél cowboys tussen zitten hoor! dat is een feit!

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN