Forum

Reacties

‘Mijn mama heeft gezegd dat ik mijn kans moet wagen'

• maandag 09 juli 2012, 21h56

Ondanks zijn lichte mentale handicap doet Didier Peleman (41) een gooi naar een zitje in de Gentse gemeenteraad. ‘Om mensen zoals ik een stem te geven', zegt hij. Uitzonderlijk, maar de eerste mentaal gehandicapte kandidaat is hij niet. Gehandicaptenwerkingen zijn tevreden. Maar er klinkt ook wat kritiek: zo vinden sommigen dat dit niet meer dan een stunt van CD&V is.

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 11 juli 2012 omstreeks 12:54, zei marijke weyer:

een dikke proficiat jongen ! Wie tussen de noden leeft zie ze ook vanuit een menselijk standpunt en kan zicht het beste invoelen. Ik wens je veel stemmen toe.

Op 11 juli 2012 omstreeks 11:46, zei Marc Polfliet:

Let op , zelfs mensen met autisme zijn tot uitzonderlijke dingen in staat; Remember ' RAIN MAN ' (1988 Dustin Hoffman).

Op 11 juli 2012 omstreeks 10:54, zei André Jacobs:

Zijn moeder moest zich schamen .Een lammetje bij de wolven zetten noem ik dat !

Op 11 juli 2012 omstreeks 10:38, zei Georg Schmid:

Met wat zijn ze bezig, amai zeg ! !

Op 10 juli 2012 omstreeks 22:31, zei Erik Bronckaers:

Aan de goede bedoelingen van de man twijfel ik niet, aan deze van de Cd&V des te meer. De man wordt gewoon gebruikt. Heel spijtige zaak. En hiermee wil ik geen afbreuk doen aan de waarde als mens van Didier. Maar laat ons toch serieus blijven. Berperkingen blijven beperkingen en maken je dus ongeschikt voor bepaalde activiteiten. Dat is niet altijd even duidelijk (en de politiek is daar het beste voorbeeld van), maar ik kan mij niet voorstellen dat Didier discussies over complexe dossiers kan volgen. Dus... Wat is eigenlijk de bedoeling?

Op 10 juli 2012 omstreeks 20:53, zei Jo Figeys:

Zijn mentale beperking zal nioet groter zijn dan die van de andere kandidaten.....

1 reacties

Op 11 juli 2012 omstreeks 09:17, zei Lieve Vandamme:

Beledigend!!!

Op 10 juli 2012 omstreeks 19:33, zei Isabel Sprangers:

Als begeleider/ ondersteuner van personen met een verstandelijke beperking kijk ik daar toch wel heel positief tegenover! Ik heb Didier al een paar keer aan het werk gezien of vormingen en infomomenten voor personen met een beperking! Een jongen die ik enorm bewonder voor zijn inzet, zijn gastvrijheid, zijn sympathie en met inbreng op een aantal domeinen die hem nauw aan het hart liggen: toegankelijkheid, vereenvoudigde teksten, rechten van ieder mens, inspraak etc....Zijn inzet en enthousiasme zijn groot! Go for it Didier! Groot gelijk dat je mensen met een beperking positief in de kijker zet!

Op 10 juli 2012 omstreeks 18:28, zei Georges Deceuninck:

vele politiekers hebben een geestelijke beperking

Op 10 juli 2012 omstreeks 17:25, zei Frank Van den Berghe:

Maak gewoon die lijsten veel korter...zien wie er dan nog op zal staan.

Op 10 juli 2012 omstreeks 17:19, zei Remie Timmers:

Ik ben helemaal geen aanhanger van de CD&V, integendeel. Ik ken natuurlijk ook niet de èchte motivatie, ik hoop dat ze niet electoraal is, maar voor mijn part mag die man daar gerust staan. Het is niet omdat men een lichamelijke handicap heeft dat men geen verdienstelijk raadslid kan zijn. Mits een goede omkadering en opvang kan Didier best, vanuit zijn afwijkende maatschappijvisie een meerwaarde betekenen voor zijn omgeving en zijn lotgenoten.

Hoogst aantal stemmen

Op 10 juli 2012 omstreeks 07:09, zei Freddy Feihle:

ik vind het er rampzallig dat de cdnv zo mensen gebruikt dat doe je toch niet is het zo een armoede om hunn lijst te vullen en wat als die mens nu verkozen word dan gaan ze voor een oplossing zoeken pffff wat een partij is dat zeg zijn jullie niet beschaamd zo te werk gaan arme cdnvers

Op 10 juli 2012 omstreeks 08:14, zei Rita Vanlerberghe:

Alle respect voor de heer Peleman, spijtig dat men hem op die manier misbruikt. Wat is de volgende stunt : de vrouw met de baard op de lijst, het schaap met vijf poten ? Alhoewel als men bekijkt wie tot hiertoe op de lijst heeft gestaan (en verkozen werd !) maakt het echt niet veel verschil uit....

Op 10 juli 2012 omstreeks 08:07, zei Luc Mertens:

Met alle respect voor die jongen zelf...hij zal zich daar wel vlug thuisvoelen...er zitten daar namelijk al zwaardere gevallen.

1 reacties

Op 10 juli 2012 omstreeks 09:54, zei Valerie Vanhove:

LOL

Op 10 juli 2012 omstreeks 07:53, zei Eric Ryelandt:

Hoe diep moet men zinken om een MENS zo te gebruiken voor politieke doeleinden?

Op 10 juli 2012 omstreeks 08:09, zei Tania Wauters:

'k Vraag me af welke aanwinst dit kan zijn....?

1 reacties

Op 10 juli 2012 omstreeks 09:27, zei Pierre Gyselinck:

Uw reactie is anders ook geen aanwinst, beseft u eigenlijk hoe grof u uit de hoek komt?

1 reacties

Op 10 juli 2012 omstreeks 17:49, zei Marc Polfliet:

Steun u volledig in de uitspraak.

Op 10 juli 2012 omstreeks 07:59, zei Christine Clarie:

Ik vraag me af met welke trukkendoos de CD&V nog zoal gaat afkomen,denken die nu echt dat we al hun stunten 'vergeten' zijn ik in alle geval niet,op naar de gemeenteraadsverkiezingen,gaan ze nog bestaan?Twijfel er sterk aan.

Op 10 juli 2012 omstreeks 12:10, zei Marc Sabbe:

De man kan niet eens zelfstandig wonen en voor zichzelf zorgen, maar wordt wel aangetrokken om een stad van 300.000 inwoners mee helpen te besturen? Hier maakt CD&v op een schaamteloze manier misbruik van deze mentaal gehandicapte man en ik geloof nooit dat hij effectief een mandaat zal krijgen, zelfs niet bij een enorm aantal voorkeurstemmen. CD&V doet hier waar het de laatste jaren een kampioen in was, de kiezer misleiden.

Op 10 juli 2012 omstreeks 09:57, zei Gaby Deforce:

CD&V is de partij die alle verantwoordelijkheids gevoel heeft verloren.Bekwaam of niet bekwaam speelt geen rol als ze maar kiezers lokken.

Op 10 juli 2012 omstreeks 09:30, zei Koen Machtelinckx:

Helemaal niks tegen deze mensen maar wat kunnen ze bijbrengen in een maatschappij die zichzelf nu al niet meer kan reguleren door een overaanbod van wetten en verordeningen waar een kat haar jongen niet meer in vindt. Misdadigers komen vrij door procedurefouten, vergunningen raken niet meer afgeleverd wegens te complex en dan zou iemand met een verlaagd iq beleidsbeslissingen mee moeten helpen nemen. Iemand van 45 jaar bied zich toch ook niet meer aan als mannequin ? ? Een advocaat neemt toch ook geen technische beslissingen in een kerncentrale .....

Op 10 juli 2012 omstreeks 09:33, zei Marc Polfliet:

Waarschijnlijk de meest gemotiveerde kandidaat die men zich als belangengroep kan inbeelden.

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN