Forum

Reacties

Gierige Nederlanders stranden voor Luxemburgse grens

• donderdag 12 juli 2012, 21h29

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 17 juli 2012 omstreeks 16:00, zei Willy Van Craen:

Een bus met benzine meenemen is zeer gevaarlijk maar de voornaamste opmerking is waar gaan ze die nog plaatsen in de al volledig gevulde wagen.Misschien op het dak naast hun tent.

Op 13 juli 2012 omstreeks 14:21, zei Yvan Odeurs:

Wanneer gaan we ze doen betalen om met hun sleurhut door Belgie te rijden ??? Spenderen hier GEEN euro en rijden dan nog langzaam in de weg van de gewone weggebruikers !!!

2 reacties

Op 13 juli 2012 omstreeks 20:10, zei Sandra Veraart:

Het is niet enkel als ze op vakantie gaan dat ze hier geen euro spenderen. Hier bij ons int straat wonen ook een 5 tal Nederlandse gezinnen. Alles wat ze aan onderhoud of verbouwingen van hun woning/tuin uitgeven laten ze door Nederlandse zelfstandigen uitvoeren.

Op 17 juli 2012 omstreeks 19:15, zei Marie-Jeanne Loose:

De weg is voor iedereen. Als je daar niet akkoord mee bent, huur dan een autostrade voor jou alléén.

Op 13 juli 2012 omstreeks 12:29, zei Patrick Verschelde:

2 liter ? En als de je de tank voltankt, moeten we dan ook ADR zijn ?

Op 13 juli 2012 omstreeks 12:09, zei Eric Cludts:

Hebben ze dan geen benzinemeter op het dashboard van de auto? Of is dat een optie die je moet bijbetalen?

1 reacties

Op 13 juli 2012 omstreeks 20:06, zei Sandra Veraart:

Pinkers zijn ook optie in Nederland. Het zou dus kunnen dat ook de bezinemeter een optie is.

Op 13 juli 2012 omstreeks 11:56, zei Frank Lucas:

ieder zoekt zijn eigen verlof zou ik zeggen Hoe en waar je die doorbrengt is hun eigen zaak ...hahahahaha

Op 13 juli 2012 omstreeks 11:51, zei Remco D'haenen:

Tja, kranten schrijven nu eenmaal graag ofwel negatief ofwel pejoratief, dat verkoopt nu eenmaal (alhoewel deze online versie gratis is :-)

1 reacties

Op 13 juli 2012 omstreeks 13:40, zei Karina Van Landuyt:

Ik ben waarschijnlijk niet zuinig genoeg, Remco, wij hebben ook een abonnement ;-)

Op 13 juli 2012 omstreeks 11:35, zei Ewout Schrevens:

Weet je, ik doe het ook, maar ik ben niet zo dom om in panne te vallen voor de grens, gierigheid verwijst ook naar domheid in mijn ogen. Dus in mijn ogen is het woord gierigheid totaal op zijn plaats! Btw, toen ik net van vakantie terugkwam ik heb ik voor die enkele euro's die ik in Luxemburg kon besparen Luxemburg laten vallen, het zou me 30 minuten extra gekost hebben en op die 30 minuten heb ik nu 25 euro verdiend...

Op 13 juli 2012 omstreeks 10:51, zei Alex Michiels:

Citaat uit artikel:'Eén à 2 liter benzine is geen probleem', zegt Joni Junes van de VAB. 'Als je meer vervoert, dan ben je bezig met het vervoer van gevaarlijke stoffen over de weg. En daar moet je een vergunning voor hebben.' Citaat uit ADR: 'Vervoer van gevaarlijke goederen door particulieren, indien die verpakt zijn voor verkoop in de detailhandel en bestemd zijn voor eigen gebruik, voor gebruik thuis of voor hun vrijetijds- of sportactiviteiten, op voorwaarde dat maatregelen genomen worden om lekkage te voorkomen. Wanneer deze goederen brandbare vloeistoffen zijn, vervoerd in hervulbare reciepiënten die door, of voor een particulier gevuld worden, mag de totale hoeveelheid niet groter zijn dan 60 liter per recipiënt en 240 liter per transporteenheid.' Men mag deze heel zeker wèl meer dan 2 liter meenemen. Of het een goed idee is laat ik in het midden. Ik zou het niet doen. Maar het zou wel nuttig kunnen zijn als men zich eerst eens gaat bevragen eer men zo i

Op 13 juli 2012 omstreeks 10:10, zei Dirk Mangels:

Als je meer dan 2 liter benzine vervoert heb je een vergunning nodig? Alle Jerrycans vrij verkrijgbaar in de handel zijn minimum 5 liter. Ik rij voor mijn grasmachine ook geen 10 keer naar de pomp hoor. Wat een belachelijk regeltje is dat alweer?

Op 13 juli 2012 omstreeks 09:56, zei Dirk Rombaut:

dat is niet eigen aan Nederlanders, ook Vlamingen en andere nationaliteiten doen het zelfde. Het is nogal logisch als Luxemburg op de (ongeveer) op de route ligt dat men profiteert van de mogelijkheid,dat men de afstand mis inschat is iets anders. Deze opmerking is een aanzet tot veroordeling van een groep personen. Een verslaggever zou toch beter moeten weten!

Hoogst aantal stemmen

Op 13 juli 2012 omstreeks 07:49, zei Karina Van Landuyt:

Gebruik misschien liever het woord 'zuinig' - gierig klinkt pejoratief en het is algemeen geweten dat nederlanders guller zijn dan vlamingen (ik ben vlaming). Nog een fijne dag ...

1 reacties

Op 13 juli 2012 omstreeks 08:13, zei Henk Goddemaer:

Inderdaad Karina. Ook al moeten vaststellen dat mijn Nederlandse vrienden compleet niet voldoen aan het opgedrongen clichébeeld. Ook een fijne dag... Ook Vlaming.

Op 13 juli 2012 omstreeks 09:38, zei Stefan Van Daele:

Nederlanders zijn niet gierig, alleen willen ze net zoals de Vlamingen nutteloze uitgaven vermijden en besparen waar mogelijk. Waarom alleen de Nederlanders worden vermeld in het artikel is me een raadsel. Iedereen doet dat! In deze tijden waar alles onverantwoord duur is, moet u de kans om geld te besparen worden aangegrepen! Aan Nederlanders mankeert niks, tenzij dat ze beleefde, tactvoller en vriendelijker zijn dan de doorsnee Vlaming. Ik kan het weten want ik werk hoofdzakelijk in Nederland en kom in contact met vele Nederlanders. Goedemiddag, dank u wel, een prettige dag verder, goede zaken, ik ben blij dat je hier komt, zijn enkele van de uitspraken die ik veelvuldig hoor. In Vlaanderen is dit wel even anders. Het zou nu wel eens gedaan moeten zijn om de Nederlanders aldoor te bekritiseren. Vlamingen zijn veel erger!

1 reacties

Op 14 juli 2012 omstreeks 14:26, zei Tonny Visscher:

Ben het eens met U, Nederlanders zijn minder gierig dan Vlamingen. Eén voorbeeld :ik was in Nederland lid van een club en betaalde daarvoor lidgeld, eens in België schreef ik me in bij een toneelgroep, vroeg hoeveel het lidgeld bedroeg en werd verwonderd aangekeken. 'U krijgt 2 pintjes per avond', niets betalen maar krijgen was het motto.

Op 13 juli 2012 omstreeks 10:51, zei Alex Michiels:

Citaat uit artikel:'Eén à 2 liter benzine is geen probleem', zegt Joni Junes van de VAB. 'Als je meer vervoert, dan ben je bezig met het vervoer van gevaarlijke stoffen over de weg. En daar moet je een vergunning voor hebben.' Citaat uit ADR: 'Vervoer van gevaarlijke goederen door particulieren, indien die verpakt zijn voor verkoop in de detailhandel en bestemd zijn voor eigen gebruik, voor gebruik thuis of voor hun vrijetijds- of sportactiviteiten, op voorwaarde dat maatregelen genomen worden om lekkage te voorkomen. Wanneer deze goederen brandbare vloeistoffen zijn, vervoerd in hervulbare reciepiënten die door, of voor een particulier gevuld worden, mag de totale hoeveelheid niet groter zijn dan 60 liter per recipiënt en 240 liter per transporteenheid.' Men mag deze heel zeker wèl meer dan 2 liter meenemen. Of het een goed idee is laat ik in het midden. Ik zou het niet doen. Maar het zou wel nuttig kunnen zijn als men zich eerst eens gaat bevragen eer men zo i

Op 13 juli 2012 omstreeks 09:56, zei Dirk Rombaut:

dat is niet eigen aan Nederlanders, ook Vlamingen en andere nationaliteiten doen het zelfde. Het is nogal logisch als Luxemburg op de (ongeveer) op de route ligt dat men profiteert van de mogelijkheid,dat men de afstand mis inschat is iets anders. Deze opmerking is een aanzet tot veroordeling van een groep personen. Een verslaggever zou toch beter moeten weten!

Op 13 juli 2012 omstreeks 10:10, zei Dirk Mangels:

Als je meer dan 2 liter benzine vervoert heb je een vergunning nodig? Alle Jerrycans vrij verkrijgbaar in de handel zijn minimum 5 liter. Ik rij voor mijn grasmachine ook geen 10 keer naar de pomp hoor. Wat een belachelijk regeltje is dat alweer?

Op 13 juli 2012 omstreeks 12:09, zei Eric Cludts:

Hebben ze dan geen benzinemeter op het dashboard van de auto? Of is dat een optie die je moet bijbetalen?

1 reacties

Op 13 juli 2012 omstreeks 20:06, zei Sandra Veraart:

Pinkers zijn ook optie in Nederland. Het zou dus kunnen dat ook de bezinemeter een optie is.

Op 13 juli 2012 omstreeks 14:21, zei Yvan Odeurs:

Wanneer gaan we ze doen betalen om met hun sleurhut door Belgie te rijden ??? Spenderen hier GEEN euro en rijden dan nog langzaam in de weg van de gewone weggebruikers !!!

2 reacties

Op 13 juli 2012 omstreeks 20:10, zei Sandra Veraart:

Het is niet enkel als ze op vakantie gaan dat ze hier geen euro spenderen. Hier bij ons int straat wonen ook een 5 tal Nederlandse gezinnen. Alles wat ze aan onderhoud of verbouwingen van hun woning/tuin uitgeven laten ze door Nederlandse zelfstandigen uitvoeren.

Op 17 juli 2012 omstreeks 19:15, zei Marie-Jeanne Loose:

De weg is voor iedereen. Als je daar niet akkoord mee bent, huur dan een autostrade voor jou alléén.

Op 13 juli 2012 omstreeks 11:35, zei Ewout Schrevens:

Weet je, ik doe het ook, maar ik ben niet zo dom om in panne te vallen voor de grens, gierigheid verwijst ook naar domheid in mijn ogen. Dus in mijn ogen is het woord gierigheid totaal op zijn plaats! Btw, toen ik net van vakantie terugkwam ik heb ik voor die enkele euro's die ik in Luxemburg kon besparen Luxemburg laten vallen, het zou me 30 minuten extra gekost hebben en op die 30 minuten heb ik nu 25 euro verdiend...

Op 13 juli 2012 omstreeks 11:56, zei Frank Lucas:

ieder zoekt zijn eigen verlof zou ik zeggen Hoe en waar je die doorbrengt is hun eigen zaak ...hahahahaha

Op 13 juli 2012 omstreeks 11:51, zei Remco D'haenen:

Tja, kranten schrijven nu eenmaal graag ofwel negatief ofwel pejoratief, dat verkoopt nu eenmaal (alhoewel deze online versie gratis is :-)

1 reacties

Op 13 juli 2012 omstreeks 13:40, zei Karina Van Landuyt:

Ik ben waarschijnlijk niet zuinig genoeg, Remco, wij hebben ook een abonnement ;-)

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN