Forum

Reacties

Mozart en co. moeten hangjongeren verjagen

• donderdag 12 juli 2012, 21h39

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 17 juli 2012 omstreeks 16:06, zei Rita-Maria Van de Perre:

Eindelijk, zou ik zo zeggen!! Het was al te gemakkelijk voor sommigen, terwijl anderen die reeds blijk gaven van inburgering, taal machtig maken en zelfs hier werkten (en dus belastingen betalen), cfr Parwais buitengesmeten worden.

Op 16 juli 2012 omstreeks 09:42, zei André Debrabandere:

Laat gewoon een imam zijn gezangen doen en ze zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Op 15 juli 2012 omstreeks 11:55, zei Stijn Parmentier:

@ Stefaan De Clerck... Waarom geen (derde) hondenweide maken in een deel van het Begijnhofpark? Het park aan het Vanraemdonckpark is een succes en is proper. Dan heb je al sociale controle en is er een hondenweide dicht bij het stad. Als ik lees dat die aanpassingswerken nu een kleine 10.000 euro gaan kosten? Zou toch niet zo veel meer zijn?

Op 13 juli 2012 omstreeks 20:29, zei Rim Degroot:

DE oplossing! Laat De Clerck een paar keer per dag een redevoering geven. Hij kan makkelijk uren aan een stuk l*llen zonder iets gezegd te hebben! Iedereen blijft meteen weg. Niet op de schrijver schieten, het idee is van mijn wederhelft! ;-)

Op 13 juli 2012 omstreeks 19:06, zei Frans Verstrepen:

Toch wel, soms helpt een zachte aanpak.

1 reacties

Op 13 juli 2012 omstreeks 20:44, zei Patrick De Groote:

Ja zo kennen wij die mislukte politieker die er nog nooit iets heeft van gebakken dan bla bla en dat is het?kijk maar naar de nieuwe minister van justitie?heeft al 10keer meer gedaan dan hij!dus dat hij geen goede burgemeester is weten wij al lang!

Op 13 juli 2012 omstreeks 16:54, zei Rim Degroot:

Als je naar die middelen moet grijpen om problemen op te lossen ben je volgens mij niet bekwaam om burgemeester te zijn! Het probleem op zich doeltreffend aanpakken is de boodschap! Nu zitten andere mensen die vreedzaam in het park willen vertoeven ook met de muziek van Mozart en Co opgescheept! WIE is tenslotte weer de dupe? Inderdaad, de omwoners en bezoekers. Eigenlijk grijpt meneer De Clerck naar de meest gemakkelijke oplossing, gooi er wat muziek tegen aan en opgelost. Ach, zo kennen wij hem,...

Op 13 juli 2012 omstreeks 16:27, zei Frans Verstrepen:

Zou Clouseau niet volstaan? 'k Denk het wel. Of Borsato?

Op 13 juli 2012 omstreeks 16:09, zei Remie Timmers:

Toch maar oppassen met klassieke muziek. Misschien trekt men wel ouderen aan, genre 'Benidorm Bastards'. En dan is men nog verder van huis. Zou men in het Begijnhofpark niet beter Stefaan De Clerck een paar keer per dag laten patrouilleren? Allicht zal iedereen dan daar wegblijven.

Op 13 juli 2012 omstreeks 15:41, zei Walter Van Heyste:

speel wat duitse marsmuziek ze zullen mischien zelf vertrekken

Op 13 juli 2012 omstreeks 14:58, zei Astrid Vloemans:

Mozart en Co? Misschien kunnen ze ook eens Dana Winner draaien met de tekst die mijn zus voor haar schreef op de muziek van Mozart? 'Hopeloos verloren.........

1 reacties

Op 14 juli 2012 omstreeks 10:04, zei Stefaan De Clerck:

Daarvoor moet men auteursrechten betalen. Mozart is al lang dood. Die muziek kan men gemakkelijker spelen want dat kost nu eenmaal veel minder. De auteursrechten van klassieke muziek zijn in de meeste gevallen verjaard.

Hoogst aantal stemmen

Op 13 juli 2012 omstreeks 08:06, zei Johan Heyndrickx:

Maggie, er zitten er hier ook nog een stuk of 7.

Op 13 juli 2012 omstreeks 08:14, zei Dirk Vantomme:

Welke Kortrijkzaan gelooft Stefaan Declerck nog??Gaat de Zwevegemstraat aanpakken en nu dit!!allemaal net voor de verkiezingen,WIE GELOOFT DIE MENSEN NOG?????

Op 13 juli 2012 omstreeks 11:07, zei Charles Vandeplassche:

@Herman, met alle respect maar dat is wel een sterke veralgemening hoor. Ikzelf ben 21 jaar en moet zeggen dat de mensen van mijn leeftijd respect hebben voor ouderen en met veel plezier hun plaats op de bus of trein zouden afstaan aan een gepensioneerde of zwangere vrouw. Wanneer u onder jeugd echter een maximum leeftijd van 18 jaar verstaat, kan ik me wel ergens vinden in uw mening. Wanneer ik in Kortrijk wandel of op de trein zit zie ik genoeg hoe die generatie verschilt tegenover de mijne. Het volkje dat in het begijnhofpark rondhangt is echter nog een heel ander verhaal, de meeste zijn allochtone jongeren en die hebben pas echt geen respect vind ik. De Armenen uit het artikel zijn een mooi voorbeeld, ze zetten het volume van hun gsm op het hardst met hun Armeense muziek en gapen het liefst naar de Kortrijkse meisjes die er passeren. Ze zouden zich beter nuttig bezig houden en een studentenjob doen.

1 reacties

Op 13 juli 2012 omstreeks 14:25, zei Jarne Beyls:

Goed gezegd man!

Op 13 juli 2012 omstreeks 08:23, zei Anne-Marie Decramer:

verkiezingen ....bibberen.....en oeps t'is al in de broek :)

Op 13 juli 2012 omstreeks 10:13, zei Jarne Beyls:

Ikzelf ben 21 jaar en hoor dus nog bij de jeugd. Het is absurd om te zeggen dat de jeugd geen respect meer heeft voor niets of niemand... Ik weet wanneer ik kan praten en wanneer ik moet zwijgen, ik weet dat ik beter ga gaan werken dan mijn tijd te verdoen door te 'hangen' in een park en ik geef met plezier mijn plaats weg op de bus aan een oudere vrouw. Het is niet omdat er een paar onozelaars liever mensen lastig vallen dat daarom de ganse jeugd geen respect meer heeft voor ouderen! Toch altijd jammer van die veralgemeningen die worden gemaakt in de reacties op dergelijke artikels.

3 reacties

Op 13 juli 2012 omstreeks 10:26, zei Lut Duprez:

Groot gelijk om dit nog eens neer te pennen. Ik ken veel zo'n jongeren.

Op 13 juli 2012 omstreeks 11:58, zei Robin Cauwels:

goed gezegd man

Op 13 juli 2012 omstreeks 14:30, zei Luc Van Rensbergen:

@ Jarne B.,u hebt groot gelijk,ik ben veel ouder als u en in die tijd waren er ook enkelingen die alles verziekten,op ons werk was het juist hetzelfde,vele jongeren hunkeren naar vriendschap tussen elkander en liefde,men kan soms veel verdragen,maar tenslotte laat men deze mensen links liggen,zoals wij vroeger zegden,vind het tof dat een jongere van uw leeftijd zijn mening geeft en opkomt voor uw medemens en wens u het beste en vele jongeren die respect hebben voor het leven.

Op 13 juli 2012 omstreeks 09:19, zei Freddy Gies:

IK geloof Stefaan De Clerck en het stadsbestuur Kortrijk nog !!! Wàt moeten en kunnen zij in godsnaam nog bedenken om die 'jongetjes' (die alleen bekommerd zijn om te 'hangen', te 'blowen', graffiti te 'spuiten' en mensen die van ouderwetse, natuurlijke rust wensen te genieten te 'ambeteren') te overtuigen van een zinvoller en maatschappelijk-valabel vrijetijdsgebruik ?...

Op 13 juli 2012 omstreeks 12:34, zei Lodewijck De Vieghere:

Zou het niet veel efficiënter zijn om dat bruine zootje ongeregeld op een C130 te zetten en boven het land van herkomst te droppen (bijvoorkeur zonder parachute)?

Op 13 juli 2012 omstreeks 08:16, zei Herman Driessens:

Ja die houding zegt genoeg typisch voor de jeugd voor niks of niemand nog respect

Op 13 juli 2012 omstreeks 12:18, zei Frans Verstrepen:

..en nog iets. Er wordt over hang'jongeren' gesproken. Zijn het niet eerder hang'jongens'? Ik zie zelden of nooit meisjes ergens 'rondhangen'. Neen, die moeten thuisblijven, wassen en plassen, koken en strijken en kindjes grootbrengen. Dat kunnen jongens toch ook, dat is trouwens deel van hun 'mannelijkheid', niet? Waarschijnlijk was dit enkel vroeger zo...

Op 13 juli 2012 omstreeks 11:51, zei Frans Verstrepen:

Zijn dat 'jongeren' op die foto? Dat zijn volwassenen, hebben die niks anders te doen. Thuis hun moeder helpen bv...

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN