Forum

Reacties

Bedrijfswagens voordeliger voor helft van bedienden

  • woensdag 18 juli 2012, 21h30

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 19 juli 2012 omstreeks 13:44, zei Johan Emmers:

Ik reed met een Porsche van de zaak. Ik zag mijn VAA van de ene dag op de andere stijgen van 3000 Euro per jaar naar 23000 Euro per jaar. Nu kan je zeggen 'dan had je maar niet zo'n dikke bak moeten kopen' Maar onder de toen geldende voorwaarden was dat betaalbaar, nu niet meer. Van de ene dag op de andere deze waanzinnige verhoging opgedrongen krijgen heeft me met mijn rug tegen de muur geplaatst : de auto verkocht en nooit meer zo een auto op kosten van de zaak. Resultaat: de staat mist nu 1500 Euro taks per jaar, mist de BTW (21 000 Euro) op de geannuleerde aankoop van de volgende Porsche en de taks op de benzine van die wagen. En zo zullen velen reageren, waardoor ook de garages met duurdere wagens inkomensverlies gaan lijden, dus weer minder belastinginkomsten en zij zullen personeel moeten afdanken, dus nog meer kosten voor de staat.Van de verwachte 200 mlj Euro haalt de staat amper 30 procent effectief binnen. Of, hoe dom is deze maatregel en deze regering wel ???

Op 19 juli 2012 omstreeks 09:34, zei Andrea Verhoeve:

Het klopt niet dat dit per soort werknemer is. Het voordeel alle aard wordt aangerekend volgens o.a. de cataloguswaarde van de wagen. Dus hoe duurdere wagen, hoe meer belasting erop. Het grote probleem dat de politiekers niet oplossen is het feit dat ook alle opties aan de wagen, moeten in rekening gebracht worden. Moeilijk om dit allemaal te achterhalen voor oudere wagens. En wat met cataloguswaarde van zeer oude wagens, en met ingevoerde wagens. Concluderend: een slechte wetgeving.

1 reacties

Op 19 juli 2012 omstreeks 09:49, zei Koen Volckaert:

Volledig akkoord. Het systeem van de bedrijfswagen is compleet uit de rails en dat enkel door de loodzware loonkost. Ik heb een functiewagen om echt km af te malen en de klanten die het bedrijf doen draaien 'bestellend' te houden. Zeer onregelmatige uren, meestal hopeloos te laat om de 'kids' her en der te brengen. Vrouwke doet dit met onze privéwagen. Tijdens de weekends echt geen zin om nog eens in de auto te vertoeven. Mijn VVA wordt wel continue verrekend en dat voor minimaal privé gebruik. Mijn collega's kaders hebben ongeveer dezelfde wagens maar gebruiken hem wel full privé. Risico's op ongevallen en boetes minimaal. Er is geen onderscheid in functionele wagens en verloningswagens. Ik gun mijn binnendienst collega's vol wat ze krijgen maar de nuance is compleet zoek.

Op 19 juli 2012 omstreeks 09:28, zei Lucas Verschueren:

Eerder deze week hebben ze 78 miljoen euro gevonden door een herziening van een aantal begrotingsposten = vestzak ... broekzak ! De begrotingscontrole is nog maar net achter de rug en ze moeten nu al opnieuw op zoek naar 140 miljoen euro ! Wat een onkunde ! Als ik bij mijn werkgever constant met dergelijke rekenfouten zou komen aandraven, zou ik al lang mijn C4 gehad hebben ! Weg met deze zakkenvullers !

Op 19 juli 2012 omstreeks 09:10, zei Kurt Calebout:

het schandelijke van héél dit systeem is dat er in het totaal GEEN rekening gehouden werd met mensen die de wagen wel degelijk als EXTRA voordeel krijgen en deze wagen enkel gebruiken voor woon/werkverkeer en privé en de mensen die dagelijks honderden kilometers moeten afleggen om hun werk te doen, dagelijks flirten met de dood om zich in het verkeer te begeven en absoluut de wagen nodig hebben om hun werk te kunnen/mogen doen! in dit geval wordt je als werknemers op de baan nog gestraft omdat je met een firmawagen rijd terwijl je niet anders kan! wij kunnen GEEN gebruik maken van GRATIS drank op de firma, WARM eten op het bedrijf, LEKKER in de warmte zitten in de winter en lekker fris in de zomer dus m.a.w. hadden wij daarin graag een verschil gezien in de berekening van deze domme belasting! om dan nog maar te zwijgen dat men dan nog eens 50 procent wordt afgetrokken op je loon ook, is dit echt niet meer voldoende in dit klote land?

Op 19 juli 2012 omstreeks 09:01, zei Harry Dreesen:

SLIMME KOPPEN JA WATTE PROFITEURS EN VLAMINGEN HATERS

Op 19 juli 2012 omstreeks 08:36, zei Bart Vansteenkiste:

Hah, da wist ik al vanaf de moment daze die tax invoerden ^^ Ni verder kijken dan hunne neus lang is.. incompetente idioten..

Op 19 juli 2012 omstreeks 08:35, zei Koen Volckaert:

Ik heb daarstraks gereageerd naar de redactie van de standaard. Ik ben vertegenwoordiger en maal dus jaarlijks een 55à60000km af om klanten te bezoeken. Veel op de baan in de auto en ook in de file en het verkeer is heus niet meer zoals 20j geleden. Gevaarlijker en zeer stresserend. Een comfortabele en veilige wagen is dus geen luxe. De degressiviteit voor de berekening en de 'werkelijk betaalde BTW' zijn dus nieuwe parameters. Wat nog veranderd is blijkbaar sinds begin deze maand. De detailwaarde van een samengeteld voordelig optiepakket moet blijkaar vermeld worden op de offerte en de factuur! Voorbeeld ; ik laat 2 weken geleden een offerte maken voor de vervanging van mijn einde contract wagen een Insignia Diesel, Platinum pakket met alles erop en eraan voor 1500 €. Gisteren ontvang ik een mail van de Opel verkoper en men is nu verplicht om de details te omschrijven van dit pakket. Resultaat, 5008€ en dus een verhoging van mijn cataloguswaarde voor de berekening VVA. Plots +20€/m

Op 19 juli 2012 omstreeks 08:19, zei Jeroen Goemans:

Ach wat - geen zorg - nu komt het standje Van de Lanotte. De wet wordt simpelweg nog maar eens gewijzigd - het liefst interpretatief en uiteraard, altijd retroaktief. De goednieuws show van Di Rupo heeft daarmee reeds veel ervaring. Zoals vroeger onder paars worden de meevallers opgesoepeerd. Strukturele wijzigingen, zegt U? Juist, ja, herinner U nog de door Beke opgehemelde nota Di Rupo. Niks van gezien. Gepruts in de marge - dat wel - alom. Ondertussen brandt het belgisch huis lichterlo, kollaborerend bekeken door de zogenaamd staatsdragende verkiezingsverliezende partijen in een minderheidsregering aan vlaamse kant met een meerderheid van de bevolking. Dat is de vorm van 'nieuwe demokratie' van de traditionele partijen. De sektor van de betere bedrijfswagens zal het geweten hebben - die garages mogen hun mensen ontslaan - immers een Porsche rijden - ja dat is pas inciviek. Het tergende geknoei van deze regering immers niet.

Op 19 juli 2012 omstreeks 07:33, zei Jos Verniers:

En al die slimme koppen die samen deze maatregel bedachten hebben daar niet aan gedacht? Wie in een privébedrijf zo'n flater schiet mag meteen zijn biezen pakken... Dames en heren politici, waar wachten jullie op?

Op 19 juli 2012 omstreeks 07:27, zei Jos Verniers:

En al die slimme koppen die samen deze maatregel bedachten hebben daar niet aan gedacht? Wie in een privébedrijf zo'n flater schiet mag meteen zijn biezen pakken... Dames en heren politici, waar wachten jullie op?

Hoogst aantal stemmen

Op 19 juli 2012 omstreeks 07:33, zei Jos Verniers:

En al die slimme koppen die samen deze maatregel bedachten hebben daar niet aan gedacht? Wie in een privébedrijf zo'n flater schiet mag meteen zijn biezen pakken... Dames en heren politici, waar wachten jullie op?

Op 19 juli 2012 omstreeks 07:27, zei Jos Verniers:

En al die slimme koppen die samen deze maatregel bedachten hebben daar niet aan gedacht? Wie in een privébedrijf zo'n flater schiet mag meteen zijn biezen pakken... Dames en heren politici, waar wachten jullie op?

Op 19 juli 2012 omstreeks 08:35, zei Koen Volckaert:

Ik heb daarstraks gereageerd naar de redactie van de standaard. Ik ben vertegenwoordiger en maal dus jaarlijks een 55à60000km af om klanten te bezoeken. Veel op de baan in de auto en ook in de file en het verkeer is heus niet meer zoals 20j geleden. Gevaarlijker en zeer stresserend. Een comfortabele en veilige wagen is dus geen luxe. De degressiviteit voor de berekening en de 'werkelijk betaalde BTW' zijn dus nieuwe parameters. Wat nog veranderd is blijkbaar sinds begin deze maand. De detailwaarde van een samengeteld voordelig optiepakket moet blijkaar vermeld worden op de offerte en de factuur! Voorbeeld ; ik laat 2 weken geleden een offerte maken voor de vervanging van mijn einde contract wagen een Insignia Diesel, Platinum pakket met alles erop en eraan voor 1500 €. Gisteren ontvang ik een mail van de Opel verkoper en men is nu verplicht om de details te omschrijven van dit pakket. Resultaat, 5008€ en dus een verhoging van mijn cataloguswaarde voor de berekening VVA. Plots +20€/m

Op 19 juli 2012 omstreeks 09:28, zei Lucas Verschueren:

Eerder deze week hebben ze 78 miljoen euro gevonden door een herziening van een aantal begrotingsposten = vestzak ... broekzak ! De begrotingscontrole is nog maar net achter de rug en ze moeten nu al opnieuw op zoek naar 140 miljoen euro ! Wat een onkunde ! Als ik bij mijn werkgever constant met dergelijke rekenfouten zou komen aandraven, zou ik al lang mijn C4 gehad hebben ! Weg met deze zakkenvullers !

Op 19 juli 2012 omstreeks 08:19, zei Jeroen Goemans:

Ach wat - geen zorg - nu komt het standje Van de Lanotte. De wet wordt simpelweg nog maar eens gewijzigd - het liefst interpretatief en uiteraard, altijd retroaktief. De goednieuws show van Di Rupo heeft daarmee reeds veel ervaring. Zoals vroeger onder paars worden de meevallers opgesoepeerd. Strukturele wijzigingen, zegt U? Juist, ja, herinner U nog de door Beke opgehemelde nota Di Rupo. Niks van gezien. Gepruts in de marge - dat wel - alom. Ondertussen brandt het belgisch huis lichterlo, kollaborerend bekeken door de zogenaamd staatsdragende verkiezingsverliezende partijen in een minderheidsregering aan vlaamse kant met een meerderheid van de bevolking. Dat is de vorm van 'nieuwe demokratie' van de traditionele partijen. De sektor van de betere bedrijfswagens zal het geweten hebben - die garages mogen hun mensen ontslaan - immers een Porsche rijden - ja dat is pas inciviek. Het tergende geknoei van deze regering immers niet.

Op 19 juli 2012 omstreeks 09:34, zei Andrea Verhoeve:

Het klopt niet dat dit per soort werknemer is. Het voordeel alle aard wordt aangerekend volgens o.a. de cataloguswaarde van de wagen. Dus hoe duurdere wagen, hoe meer belasting erop. Het grote probleem dat de politiekers niet oplossen is het feit dat ook alle opties aan de wagen, moeten in rekening gebracht worden. Moeilijk om dit allemaal te achterhalen voor oudere wagens. En wat met cataloguswaarde van zeer oude wagens, en met ingevoerde wagens. Concluderend: een slechte wetgeving.

1 reacties

Op 19 juli 2012 omstreeks 09:49, zei Koen Volckaert:

Volledig akkoord. Het systeem van de bedrijfswagen is compleet uit de rails en dat enkel door de loodzware loonkost. Ik heb een functiewagen om echt km af te malen en de klanten die het bedrijf doen draaien 'bestellend' te houden. Zeer onregelmatige uren, meestal hopeloos te laat om de 'kids' her en der te brengen. Vrouwke doet dit met onze privéwagen. Tijdens de weekends echt geen zin om nog eens in de auto te vertoeven. Mijn VVA wordt wel continue verrekend en dat voor minimaal privé gebruik. Mijn collega's kaders hebben ongeveer dezelfde wagens maar gebruiken hem wel full privé. Risico's op ongevallen en boetes minimaal. Er is geen onderscheid in functionele wagens en verloningswagens. Ik gun mijn binnendienst collega's vol wat ze krijgen maar de nuance is compleet zoek.

Op 19 juli 2012 omstreeks 13:44, zei Johan Emmers:

Ik reed met een Porsche van de zaak. Ik zag mijn VAA van de ene dag op de andere stijgen van 3000 Euro per jaar naar 23000 Euro per jaar. Nu kan je zeggen 'dan had je maar niet zo'n dikke bak moeten kopen' Maar onder de toen geldende voorwaarden was dat betaalbaar, nu niet meer. Van de ene dag op de andere deze waanzinnige verhoging opgedrongen krijgen heeft me met mijn rug tegen de muur geplaatst : de auto verkocht en nooit meer zo een auto op kosten van de zaak. Resultaat: de staat mist nu 1500 Euro taks per jaar, mist de BTW (21 000 Euro) op de geannuleerde aankoop van de volgende Porsche en de taks op de benzine van die wagen. En zo zullen velen reageren, waardoor ook de garages met duurdere wagens inkomensverlies gaan lijden, dus weer minder belastinginkomsten en zij zullen personeel moeten afdanken, dus nog meer kosten voor de staat.Van de verwachte 200 mlj Euro haalt de staat amper 30 procent effectief binnen. Of, hoe dom is deze maatregel en deze regering wel ???

Op 19 juli 2012 omstreeks 08:36, zei Bart Vansteenkiste:

Hah, da wist ik al vanaf de moment daze die tax invoerden ^^ Ni verder kijken dan hunne neus lang is.. incompetente idioten..

Op 19 juli 2012 omstreeks 09:10, zei Kurt Calebout:

het schandelijke van héél dit systeem is dat er in het totaal GEEN rekening gehouden werd met mensen die de wagen wel degelijk als EXTRA voordeel krijgen en deze wagen enkel gebruiken voor woon/werkverkeer en privé en de mensen die dagelijks honderden kilometers moeten afleggen om hun werk te doen, dagelijks flirten met de dood om zich in het verkeer te begeven en absoluut de wagen nodig hebben om hun werk te kunnen/mogen doen! in dit geval wordt je als werknemers op de baan nog gestraft omdat je met een firmawagen rijd terwijl je niet anders kan! wij kunnen GEEN gebruik maken van GRATIS drank op de firma, WARM eten op het bedrijf, LEKKER in de warmte zitten in de winter en lekker fris in de zomer dus m.a.w. hadden wij daarin graag een verschil gezien in de berekening van deze domme belasting! om dan nog maar te zwijgen dat men dan nog eens 50 procent wordt afgetrokken op je loon ook, is dit echt niet meer voldoende in dit klote land?

Op 19 juli 2012 omstreeks 09:01, zei Harry Dreesen:

SLIMME KOPPEN JA WATTE PROFITEURS EN VLAMINGEN HATERS

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN