Forum

Reacties

Onderpastoor Antwerpse kathedraal stopt: 'Celibaat viel me zwaarder dan gedacht'

• maandag 23 juli 2012, 12h14

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 24 juli 2012 omstreeks 13:45, zei Francois Verheyen:

Kijk naar ander kristelijke geloven, daar huwen alle priesters en alleen de roomse pilalerbijters houden aan het cilibaat! t'Ja nen ouwen kan niets meer dus. CHRISTUS heeft gezegd, Ga en vermenigvuldig U. Ook tegen zijn apostelen, zijn eerste priesters!

Op 24 juli 2012 omstreeks 09:11, zei Julienne Rasquin:

Dit is wat ik ook altijd herhaalde, waarom maken ze van het priesterschap geen gewoon werk en geef deze mensen ook de kans om een huwelijk aan te gaan of om gewoon een relatie op te bouwen, denken ze misschien dat je daarom je taak minder ter harte zal nemen, ik denk het niet omdat , mensen die gelukkig zijn functioneren gewoon beter, dus is de beslissing van Tim De Mey de enige en beste oplossing,goede beslissing Tim.

Op 24 juli 2012 omstreeks 08:36, zei Daisy Daelemans:

Beter zo dan dat er domme dingen gebeuren. Het zijn tenslotte ook mensen en geen robotjes.

Op 23 juli 2012 omstreeks 23:25, zei Robert Stijnen:

Laat alle priesters dit voorbeeld volgen dan moet men ze laten trouwen Anders zal Rome de priesters toch naar blijven uit zuigen voor hen teld enkel geld en geld Een dikke proficiat voor de moed en u eerlijkheid lat dit voor andere een vb zijn

Op 23 juli 2012 omstreeks 23:17, zei dider drome:

GA EN VERMENIGVULDIG U........dat zijn de woorden van Christus. Ik ben 'diep christen' maar geen lid van de 'bende van Rome'!

Op 23 juli 2012 omstreeks 22:28, zei Karel Vanbrabant:

@martine van dievel: U hebt volkomen gelijk, mijn inmiddels overleden oom is ook uitgetreden, en heeft geen pensioenrechten opgebouwd tijdens zijn jaren als priester. Blijkbaar is er een uitzondering in de pensioenwet die de kerk toestaat om niet te moeten bijdragen aan de pensioenkas. Vele priesters weten dit, en treden daarom niet uit, omdat ze weten dat ze met hun nog reterende loopbaan geen deftig pensioen meer gaan kunnen opbouwen. Mijn oom was een doctor in de theologie, maar hij kon zijn huishuur niet meer betalen! Dit is ronduit schandalig, en deze praktijken zouden in het parlement moeten aangekaart worden!

Op 23 juli 2012 omstreeks 22:09, zei Werner de Coninck:

proficiat! U bent nog een eerlijk man! Er zouden er zo meer moeten zijn. Ik wens u nog veel geluk in uw toekomstig leven!

Op 23 juli 2012 omstreeks 20:47, zei Eddy de Bruijn:

Proficiat Tim, je bent tenminste eerlijk. Beter zo dan zich verstoppen achter het kruis met de meest mogelijke perverse handelingen. En da's ook tegen u grappenmaker capiau.

Op 23 juli 2012 omstreeks 19:33, zei Martine Verdievel:

en weet dan, als een priester uitgetreden is en huwt, hij voor de jaren dat hij als priester heeft gewerkt GEEN pensioen krijgt... die mensen hebben toch ook hun bijdrage geleverd... ik ben met een uitgetreden priester gehuwd en in januari ll. is hij plots gestorven...enwel ik krijg geen overlevingspensioen van die tijd omdat :EEN KATHOLIEK PRIESTER NIET MAG TROUWEN' dat staat er zwart op wit te lezen... wat heeft dit er eigenlijk mee te maken... hoog tijd dat dat celibaat wordt afgeschaft!! mijn man heeft veel afgezien van het feit dat hij 'moest' uittreden, voor dat celibaat... alleszins veel sterkte en veel geluk in het leven! martien verdievel adinkerke

Op 23 juli 2012 omstreeks 18:05, zei Marie-Madelein Kleijsen:

Moedige en eerlijke beslissing.... alleen maar waardering. De kerk zou eens moeten nadenken dat ze goede menbsen verliezen voor iets dat niet meer van deze tijd is. Maar wat baten kaars en bril..........

Hoogst aantal stemmen

Op 23 juli 2012 omstreeks 16:31, zei Jo Figeys:

Het celibaat is ook niet meer van deze tijd. Waarom zou men een minder goed priester zijn als je een relatie hebt? In mijn kan dat juist positief zijn!

4 reacties

Op 23 juli 2012 omstreeks 19:25, zei Tonny Visscher:

Helemaal akkoord, persoonlijk zou ik meer vertrouwen hebben in de goede raad van een gehuwde priester dan in die van een celibatair. Zij kunnen uit ervaring spreken, dit ziet men voldoende bij de protestantse dominees.

Helemaal akkoord, persoonlijk zou ik meer vertrouwen hebben in de goede raad van een gehuwde priester dan in die van een celibatair. Zij kunnen uit ervaring spreken, dit ziet men voldoende bij de protestantse dominees.

Op 24 juli 2012 omstreeks 11:33, zei Jo Tolleneer:

Trouwen,zal er nooit van komen !Dan gaan alle erfenissen weg van de kerk en daar gaat het om.Als een pater of priester sterft,gaan zijn bezittingen naar de kerk omdat zij meestal geen kinderen hebben en zij alles nalaten aan de kerk,uit vrije wil denk ik.Ik ben wel christelijk,maar niet katholiek.Christus volgen in zijn daden,maar niet een pseudo christus die in Rome op een berg geld zit te koekeloeren ! Alle frustraties en sexuele mistoestanden in de kerk,komen uit dat celibaat.Als ze dat afschaffen zijn ze failliet.Een kennis zij eens,maar dan ben je een protestant !Kan goed zijn,dan wil ik er een zijn.Hoe zou het komen dat dat is ontstaan ? Door mistoestanden nattuurlijk !

Op 23 juli 2012 omstreeks 16:56, zei Jos Vandeneijnde:

Chapeau!!!

Op 23 juli 2012 omstreeks 18:05, zei Marie-Madelein Kleijsen:

Moedige en eerlijke beslissing.... alleen maar waardering. De kerk zou eens moeten nadenken dat ze goede menbsen verliezen voor iets dat niet meer van deze tijd is. Maar wat baten kaars en bril..........

Op 23 juli 2012 omstreeks 17:51, zei Martine Verdievel:

en weet je dan.... voor die 10 jaar als ambtenaar van de katholieke kerk... zal je later GEEN pensioen krijgen... ik ben gehuwd met een uitgetreden priester, die in januari ll plots is overleden... ik krijg geen overlevingspensioen voor die tijd dat hij priester is geweest... want zo staat zwart op wit : EEN KATHOLIEK PRIESTER MAG NIET HUWEN.... al had hij ontslag gevraagd aan de paus en die verkregen.... en wat heeft het een met het ander te maken??? is dat niet erg?? die mensen hebben toch ook een deel van hun wedde afgestaan voor hun pensioen.... ja en dat celibaat, mijn man had het daar ook erg moeilijk mee, dat hij moest uittreden, want hij was heel graag priester gebleven!! wanneer gaan ze dit eens afschaffen?? alvast van mij heel veel geluk in je verdere leven !!

Op 23 juli 2012 omstreeks 22:09, zei Werner de Coninck:

proficiat! U bent nog een eerlijk man! Er zouden er zo meer moeten zijn. Ik wens u nog veel geluk in uw toekomstig leven!

Op 23 juli 2012 omstreeks 17:47, zei Tania Wauters:

Proficiat aan de man, beter zo dan klein mannekes verkrachten...! En dat ze dat stomme celibaat toch eens afschaffen, mensen zijn niet gemaakt om gene seks te hebben...!

Op 24 juli 2012 omstreeks 09:11, zei Julienne Rasquin:

Dit is wat ik ook altijd herhaalde, waarom maken ze van het priesterschap geen gewoon werk en geef deze mensen ook de kans om een huwelijk aan te gaan of om gewoon een relatie op te bouwen, denken ze misschien dat je daarom je taak minder ter harte zal nemen, ik denk het niet omdat , mensen die gelukkig zijn functioneren gewoon beter, dus is de beslissing van Tim De Mey de enige en beste oplossing,goede beslissing Tim.

Op 23 juli 2012 omstreeks 23:17, zei dider drome:

GA EN VERMENIGVULDIG U........dat zijn de woorden van Christus. Ik ben 'diep christen' maar geen lid van de 'bende van Rome'!

Op 24 juli 2012 omstreeks 08:36, zei Daisy Daelemans:

Beter zo dan dat er domme dingen gebeuren. Het zijn tenslotte ook mensen en geen robotjes.

Op 23 juli 2012 omstreeks 23:25, zei Robert Stijnen:

Laat alle priesters dit voorbeeld volgen dan moet men ze laten trouwen Anders zal Rome de priesters toch naar blijven uit zuigen voor hen teld enkel geld en geld Een dikke proficiat voor de moed en u eerlijkheid lat dit voor andere een vb zijn

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN