Forum

Reacties

'Concept van Gentse Feesten loopt op zijn laatste benen'

• maandag 23 juli 2012, 14h08

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 28 juli 2012 omstreeks 12:59, zei Ingrid Bèqué:

als inwoner van gent weet je wat er komt dus geen reden tot klagen woon zelf in randgemeente en als de wind goed zit kunnen wij ook meegenieten van de feesten maar ja je bent een gentenaar en je moet je er maar bij neerleggen anders een tip ga naar zaffelare gaan wonen daar zal je alleen last hebben van boe van de koe en kukeleku van de haan misschien kan je daar dan ook het stadsbestuur mee lastig vallen

Op 26 juli 2012 omstreeks 19:07, zei marija -:

Dat je niet snapt dat mensen zo hard kunnen (willen) feesten is één ding, maar ze het willen afpakken is iets anders. Iedereen heeft eigen behoeften. Logisch dat er spanningen ontstaan. Iedereen moet leven met zaken die niet naar hun zin zijn, DEAL WITH IT, en niet door uw eigen willetje op te dringen of hier de feestgangers af te dreigen. Die mensen op de feesten, zelfs diegenen die tot 13h van de volgende dag rondlopen, zijn ook mensen. Nee, ze denken, handelen en leven niet zoals jullie. Er niet mee geconfronteerd worden, zal ze niet doen verdwijnen. Ze in een put smijten gaat ook niet. zij snappen dat er 355 dagen zijn dat ze niet kunnen doen wat ze op de GF doen; misschien moeten jullie eens overwegen dat er 10 dagen zijn dat zoiets wél kan. 'Onze vzw heeft de fondsen...' koopt jullie dan een vakantiehuis buiten Gent of een container me oordopkes ipv jullie goesting er mee af te dwingen! zelfs al zouden de GF ingeperkt moeten worden, mag het niet voor een bende egoïsten geb

Op 24 juli 2012 omstreeks 13:33, zei Alex Maron:

iedereen heeft een mening en iedereen bekijkt het vanuit zijn of haar standpunt. De Gentse fieste heeft last van haar eigen succes. Het is te groot en trekt te veel volk, maar het is wel een mega-evenement die nergens ter wereld gezien is. Ik kan dan ook de actiegroep begrijpen, heb geen enkele moeite met hun discours. Een gulden middenweg en bespreekbaar doel. Ik hou van de feesten, maar hou niet van de overlastidioten die tegen gevels en deuren staan te zijken, van vuilaards die in hun eigen kots liggen te sterven, die hun wiedkweek in mijn smoel blazen, die lopen te roepen en te laweiten op weg naar elders... is dat onverdraagzaam van mij of zijn zij de oorzaak van veel ergernis? Mijn stad stinkt en kreunt na tien dagen, maar ik heb er tien dagen deel mogen van uitmaken...

Op 24 juli 2012 omstreeks 10:03, zei Paul Oosterlinck:

De Gentse Feesten waren aan hun 170ste editie toe en waren er dus lang voordat de klagende centrumbewoners er waren. 10 dagen staat de stad op zijn kop, dus zijn er nog 355 rustige dagen. Ja,ook ik woon in het centrum en er is minder lawaai dan in een deelgemeente aan een nationale weg of snelweg. Uit uw artikel blijkt dat u nog niet de moeite deed om eens rond te lopen en te kijken wat er allemaal te beleven valt. Met simplistische clichés alsof er in de wijdse verten geen nuchtere mens te bespeuren valt of alsof er ruiten aan diggelen gaan door te luide optredens, tracht dit comité een traditie af te breken en het plezier aan velen te ontnemen. Gezien er toch zoveel geld in kas is, kan u misschien een groepsreis organiseren naar de stille Ardennen, maar kijk uit want ook daar is er oa het Festival van Dour en les FrancoFollies vol zatte mensen en luide muziek. Hoe verzuurd kan je zijn ???

1 reacties

Op 25 juli 2012 omstreeks 09:26, zei Paul Verspeelt:

De moeite niet doen om eens rond te lopen?Ik heb jaren te Gent gewoond (Burgstraat,dus niet zover verwijderd van het feestgewoel).Tot een 4-tal jaar geleden,kwam ik jaarlijks nog regelmatig langs op de Gentse Feesten, en dat sinds begin jaren '70.Na de feesten te hebben zien verwateren tot de zwijnenboel die het nu geworden is,heb ik besloten er niet meer te komen.Ik kan dan ook heel goed de verzuchtingen van de klagers begrijpen, en als er niet drastisch ingegrepen wordt,zal het niet bij deze 30 blijven,maar zal hun aantal van jaar tot jaar stijgen.

1 reacties

Op 26 juli 2012 omstreeks 00:51, zei Paul Oosterlinck:

ik weet niet waar u zat wanneer u over zwijnenboel begint, maar ik zag toch een aantal goede optredens , zowel binnen als buiten tussen normale mensen, zowel op korenlei, st-jacobs als op st-baafsplein of in hét Gentse jazzcafé, niet zo ver van de burgstraat...

Op 24 juli 2012 omstreeks 09:58, zei Paul Verspeelt:

Begin jaren '70 werden de Gentse feesten nieuw leven ingeblazen door Walter De Buck.Het was zijn bedoeling om de congé van Gentenaars die niet op reis gingen,een beetje feestelijk en aangenaam te maken.Het massatoerisme was tot volle bloei gekomen,en Gent was tijdens het verlof een dode stad,er viel zogoed als niets te beleven.De evolutie van de moderne Gentse feesten,is inmiddels méér dan het doel voorbijgeschoten: de mensen voor wie het oorspronkelijk bedoeld was,de Gentenaars dus,hebben er alleen maar een hoop overlast van,een zwijnenboel met slapeloze nachten,een ondergekotste stad die van uren ver naar urine stinkt en een hoop afval ,waarvan onder normale omstandigheden de groenen moord en brand zouden schreeuwen. Gelukkig voor de Gentenaars,zijn er na de beestenboel de patersholfeesten,die in vele aspecten het originele , kleinschalige amusement brengen,dat het opzet was van Walter De Buck toen hij de Gentse feesten nieuw leven inblies.

1 reacties

Op 24 juli 2012 omstreeks 11:35, zei Paul Oosterlinck:

De patersholfeesten zijn niet te vergelijken met de Gentse feesten, maar eerder een buurtfeestje dat als eerste doel heeft een duw te geven aan de commerciële kar van de restaurants in de buurt. Wel gezellig om s in te lopen uiteraard.

Op 24 juli 2012 omstreeks 09:20, zei Dimitri Brosens:

Zet zoiets toch niet in de krant....

Op 24 juli 2012 omstreeks 08:50, zei Roland de Waeghe:

De beste remedie om die 10 feestelijke dagen geen last te hebben is meefeesten. Andere remedie is op vakantie gaan tijdens die periode, men heeft 355 dagen om dat te plannen. Men moet dan wel de overlast van andere vakantiegangers kunnen verdragen, anders is het een straatje zonder einde.

Op 24 juli 2012 omstreeks 00:41, zei Jules Messelis:

ik ben een westfluite maar kom al jaren niet meer naar de gentsefeesten . eind jaren 70 begin 80 was het nog tedoen,plezant,groene duvelflesjes mooie optredens,je kon overal mits een beetje duwen bij geraken maar vanaf halverwege de jaren tachtig,amaai...,veel te veel .. dus laten we gent over aan de ollanders ed..

1 reacties

Op 24 juli 2012 omstreeks 12:37, zei Jacques Veys:

De feesten hebben mij nog nooit gestoord..(85jaar)Ze plaatsen Gent op de kaart van Europa, De meeste jonge en volwassen Gentenaars vinden ze een periode om naar toe te leven. Zij die ze 'te lawaaierig' vindn hoeven maar voor die enkele dagen oorstopjes te kopen. Laat de cafébazen eens een 'eurootje' verdienen en de jongeren hun fieste. Verdraagzaamheid waar is die gebleven ? Felicitaties aan stadsbestuur en organisatoren van die prachtihe gentse fieste.

Op 23 juli 2012 omstreeks 23:35, zei Bill Cody:

Als gentenaar ben altijd blij als de gentse feesten voorbij zijn, dan zeg ik hoera!! ik wandel door mijne stad zonder zatte feestvarkens of gedrogeerde kiekens tegen te komen.

Op 23 juli 2012 omstreeks 23:24, zei Winfrid Goosen:

Bracke heeft 30 misnoegden gevonden!

Hoogst aantal stemmen

Op 23 juli 2012 omstreeks 18:05, zei Carine Audenaert:

De Gentse Feesten bestaan al jaren.... dus iemand die in de feestzone gaat wonen weet op voorhand dat er wat lawaai is tijdens deze tiendaagse. Het is niet van vandaag. Ik maak de Gentse Feesten al 40 jaar mee. Gaan die enkelingen nu het lef hebben de broodwinning van alle zelfstandigen die hun boterham goed verdienen tijdens de feesten afnemen ? Waar gaat het begrip naartoe ?????

Op 23 juli 2012 omstreeks 18:57, zei Marc Sabbe:

wat is dit nu weer, de laatste jaren is er heel wat minder overlast van de Gentse feesten, zeker op gebied van lawaaihinder, wildplassen en vandalisme. De samenleving gaat stilaan kapot aan verzuring, voor elke initiatief zijn er wel actiegroepen die tegen zijn, men verdraagt gewoon niks meer. Actiegroepen tegen Kinderen op een schoolspeelplaats of schoolplein, tegen crèches, tegen een kermis, enz..enz.. nu dus ook eentje tegen de Gentse feesten.

1 reacties

Op 23 juli 2012 omstreeks 21:08, zei Paul Verspeelt:

Zullen we eens 10 nachten aan een stuk een paar zware boxen voor uw deur zetten,samen met een paar honderd zatte feestvierders erbij?

3 reacties

Op 23 juli 2012 omstreeks 21:21, zei Dirk Delaere:

Ja, zou best leuk zijn, ik ben namelijk geen azijnpisser.

1 reacties

Op 24 juli 2012 omstreeks 10:13, zei Paul Verspeelt:

En kleine kinderen hebt u hoogstwaarschijnlijk ook niet,net zomin als inwonende (groot)ouders.En die onnozelaars die werken tijdens de Gentse feesten,en hun slaap moeten laten,die kunnen natuurlijk ferm uw kl*ten kussen.Als het een brandweerman of ambulancier mocht zijn,moet hij natuurlijk zien dat hij uitgeslapen is voor het geval u hem eens zou kunnen nodig hebben!Geen azijnpisser? Misschien wel,misschien niet,maar in ieder geval een dikke egoïst!!!

Op 23 juli 2012 omstreeks 22:48, zei Marc Sabbe:

ik woon al 28 jaar in Gent, de eerste 15 jaar op 25 meter van de vrijdagsmarkt met rechtover mijn huis 2 cafés, beter dan u weet ik dus wat de Gentse feesten zijn. Half jaren '80 was het idd erg, maar de laatste 10 jaar heeft men enorm veel inspanningen geleverd om de overlast tot een absoluut minimum te beperken. Overal worden geluidsmetingen gedaan, een vroeger sluitingsuur, het wildplassen en vandalisme wordt ook erg strikt aangepakt. Wat verwacht u nog meer? Elke stad heeft zijn Feesten (Lokeren, Leuven, Mechelen, Tienen enz.enz..), moet dat allemaal verboden worden omdat enkele nieuwe Gentenaars in het stadscentrum komen wonen maar wel de rust verwachten van de boerenbuiten? Het zijn ook de eerste om te zagen over het gebrek aan sociale cohesie in de samenleving. Sommigen klagen en zagen, wat je ook doet en juist niet doet. Wie absolute rust wil moet maar buiten de stad wonen. de 99% Gentenaren die er geen probleem van maken en graag 10 dagen per jaar feesten hebben ook rechten. PS: ik feest zelf niet mee, maar maak geen probleem rond de Gentse feesten. Dat heet verdraagzaamheid

1 reacties

Op 24 juli 2012 omstreeks 07:48, zei Paul Verspeelt:

Tiens...de minderheid moet plots de wet van de meerderheid ondergaan!Dit zijn we van u niet gewoon.Of is het enkel de allochtone minderheid die meer rechten moet krijgen dan de meerderheid ?

1 reacties

Op 24 juli 2012 omstreeks 16:07, zei Paul Oosterlinck:

Er waren één miljoen bezoekers aan de feesten en het anti-comité bestaat slechts uit 30 mensen. De vraag die zich stelt is wat de nieuwswaarde is van het comité en zijn acties...

Op 24 juli 2012 omstreeks 07:44, zei Henk Rabau:

Het gaat niet om enkele honderden, het gaat om een volksfeest met een sociale functie voor de hele stad, en daar heb ik idd geen enkel probleem mee.Leer dat eens te beseffen.

1 reacties

Op 24 juli 2012 omstreeks 09:15, zei Paul Verspeelt:

Lees eens wat er staat: als een paar honderd zatte feestvierders niet genoeg is, zet er dan een paar duizend, of zoveel u maar wil.Als het de sociale functie is, om de inwoners van een ondergekotste , naar urine stinkende stad 10 dagen uit hun slaap te houden,inwoners waaronder ouderlingen,baby's en mensen die ondanks de feesten toch moeten werken,dan bedank ik , en velen met mij , voor die sociale functie .

Op 23 juli 2012 omstreeks 19:52, zei Juliaan Claeys:

Vroeger beginnen en vroeger stoppen dit is een goed alternatief! begin eens om 14.00 uur en alles gedaan om 24.00 uur en iedereen is tevreden, waarom altijd tot s'morgens vroeg?

1 reacties

Op 24 juli 2012 omstreeks 11:09, zei Paul Oosterlinck:

Zelfs vroeger dan 14 u is er al veel te doen en na 24 uur zijn er ook veel leuke dingen te horen en te zien. Ik raad u aan om zelf eens rond te lopen. Dan kan u zien dat de simplistische clichés, waarbij er zogezegd geen nuchtere mensen meer te bespeuren zijn en het geluidsniveau dat van een technofestival overschrijdt,heus overdreven zijn.

Op 23 juli 2012 omstreeks 19:01, zei Maarten Lambrechts:

OCharme 30 mensen.. Schenk daar toch niet te veel aandacht aan. Dat zijn deze die anders niets te doen hebben en graag over alles klagen. Het is bijna een epidemie aan het worden die klaaggroepjes.

Op 23 juli 2012 omstreeks 22:16, zei Chris Dobbelaere:

Beste Madam Bottercoucke en Meneer Vanneste, Ik kan begrijpe dat nie giesteg es om in al da lawijt te moete sloape. Mijn voader en moeder ên doar uuk bijtijds last van. Die menschen zijn een goed stuk in de tzeeventig... z'ên tzelfst den oorlog meegemoakt. Moar ze weunen al hiel ulder leven op ''k kan zuuverre pisse' van 't Groavekasteel. Bij mij schillet nie veele, dreienviertig joar geboren en getogen Stropke. Mijn ambiesse es om vanzeleve ne kier te meuge meeluupe in de roentgang van de stroppedroagers. Os ge gulder nu peist mee uwe ziever een uniek volksfiest, dat ondertussen 169 joar bestoat, de muile te snoere, toens zijde in Gent toch wel an 't verkierd adres. 'k Goa eu ne geiwe road geve madam : Verkeupt ziere U huis an den Bliekersdijk an de ieste den beste Turk dadde tegekomt, kuupt u iet in Zoaventem en goat doar een beetje van u kluute goan moaken tegen de twiedekkers... onnuuzele gêsgiete! En pakt en passant oastenblieft die neute van nen Vanneste mee! Salut!

2 reacties

Op 24 juli 2012 omstreeks 10:26, zei Nicolas Lhoest:

schitterend. ben wel van antwerpen, maar ons mama is van gent. ik ben zo jaloers op jullie dialect. goe geschreven... :-)

Op 24 juli 2012 omstreeks 10:26, zei Nicolas Lhoest:

schitterend. ben wel van antwerpen, maar ons mama is van gent. ik ben zo jaloers op jullie dialect. goe geschreven... :-)

Op 23 juli 2012 omstreeks 22:39, zei Eric Deroose:

Dus 30 tsiepmuilen als ik het goed begrijp

Op 23 juli 2012 omstreeks 18:53, zei Marc Goemaere:

bij dergelijke evenemente horen de bewoners elders te zijn,de stad is overgeleverd aan feestvierders,zuiplappen,lawaaimakers,wildplassers en dergelijke meer.Het imago en de papieren reputatie van de feesten heeft voorrang,toch voor de meesten.Bewoners zijn goed om belastingen te betalen,maar die tien dagen is de stad ze liever kwijt dan rijk.

2 reacties

Op 24 juli 2012 omstreeks 07:41, zei Luc Mertens:

Een zinnige reactie tussen veel onzin...

Op 26 juli 2012 omstreeks 12:08, zei marija -:

ik ben ook bewoner en belastingbetaler en ben netjes in mijn stad gebleven!

Op 23 juli 2012 omstreeks 20:39, zei Stijn Vandamme:

Ik vraag me af hoe lang die bewoners al wonen waar ze wonen.. en of de Gentse Feesten er al waren toen ze daar kwamen wonen, of niet..

Op 23 juli 2012 omstreeks 20:50, zei Alain De Bruyckere:

Ik ben geboren en getogen Gentenaar en woon bijna in het centrum. De laatste 30 jaar ontvlucht ik jaarlijks de Gentse Feesten maar dit is mijn keuze. Actiegroep zal een bende West-Vlamingen zijn ...

3 reacties

Op 23 juli 2012 omstreeks 21:04, zei Paul Verspeelt:

Niet elke Gentenaar heeft de mogelijkheden(beroepshalve,financieel,familiaal....)om tijdens die periode de stad achter zich te laten.

2 reacties

Op 23 juli 2012 omstreeks 21:29, zei Dirk Delaere:

Men kan buiten de stad veel goedkoper wonen, daar al aan gedacht in plaats van de hele stad het feesten te willen verbieden?

1 reacties

Op 24 juli 2012 omstreeks 07:52, zei Paul Verspeelt:

Dus: wie zich niet wil aanpassen moet maar opkrassen!Geldt dat ook voor andere bevolkingsgroepen,of is dat niet politiek correct?

3 reacties

Op 26 juli 2012 omstreeks 20:52, zei Stijn De Wulf:

Nee alleen in uw geval.

Op 26 juli 2012 omstreeks 11:45, zei marija -:

vergelijk anders peren met een idiote mening... De feesten vieren hun 170ste verjaardag, ze zijn eigen aan gent, als je in gent wil wonen moet je ze er maar bijnemen, wil je er niet bij zijn, ga op vakantie of verhuis uit het centrum (en maak winst op je huis) Hier een vergelijking maken met migratie is totaal bij de haren getrokken. En als het er op aan komt, heb ik meer begrip voor de aanpassingsproblemen van mensen die de miserie in hun thuisland ontvluchtten, dan dat ik begrip kan opbrengen voor een paar verzuurde elementen die proberen een hele stad op haar knieën te krijgen!

Op 24 juli 2012 omstreeks 09:00, zei Roland de Waeghe:

Neen dat is niet politiek correct en heeft niets te maken met dit artikel.

1 reacties

Op 24 juli 2012 omstreeks 09:07, zei Paul Verspeelt:

Het heeft wel alles te maken met de reacties op dit artikel,die erop neerkomen,dat wie zich niet wil aanpassen,moet opkrassen.Wie dergelijke reacties post over allochtonen,wordt met pek en veren getooid,en de stad uitgejaagd.

2 reacties

Op 26 juli 2012 omstreeks 20:41, zei Stijn De Wulf:

Waarmee u duidelijk maakt in welke ideologische hoek u zich situeeert.

Op 24 juli 2012 omstreeks 11:58, zei Paul Oosterlinck:

Er zijn er ook die aan de Overpoort gaan wonen en dan een comité tegen de studenten oprichten...

Op 23 juli 2012 omstreeks 22:17, zei Kristof De Smet:

Niet iedereen heeft het genot om niet ver te wonen van 1 van de grootste festivals die ons land rijk zijn, tis maar hoe ge het bekijkt!

Op 23 juli 2012 omstreeks 21:21, zei Jelle Vansteelant:

Lol zubbedutje

Op 23 juli 2012 omstreeks 23:15, zei Kurt Decoene:

nie zeiken é

Op 23 juli 2012 omstreeks 18:29, zei Henk Goddemaer:

Zolang ze als actiegroep maar op de proppen komen met haalbare voorstellen. Want verandering eisen zonder zelf een goed voorstel op tafel te leggen, kan iedereen. Actiegroepen genoeg die zo werken. Steen en been klagen maar owee als ze een alternatief moeten uitwerken...

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN